2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilen en sitten koneelle ehtinytkään. Kiitos oululaisille eilisestä, oli piristävää käydä porukalla kaupungilla ja syömässä! Ja se syömäänmeno ilman muksuja kuulostaa tooooosi hyvältä!!! :p

[/b]Topsy hyvä tuo kondomikommentti :laugh: Vois olla joo miehellä ihmettelemistä ku vetäsis sen hehtaari kumen taskusta ja alkais sitä ähertään paikaalleen :laugh: :laugh: :laugh: En minä oikeen osaa siihen unikouluasiaan mitään neuvoa, sillä sun laittamalla tassuttelulinkillä me mennään eteenpäin. Paljoa en halua itkettää joten aina välillä syliin rauhottumaan jos tarvis ja ruokaa vasta aamuyöstä ettei tule tapa tohon syömiseen. Onhan meilläkin vielä väliin rauhattomampiakin öitä mutta pääosin hyvin nukutaan koko poppoo -koputan puuta-

Miehellä tänään työpaikan kevätbileet :kieh: kyllä mullekin kelpais :headwall: Mun pitääkin nyt sitten lähtee hakeen sille kaupungista punasta t-paitaa jotta voi illalla pukeutua yheks karhukoplan jäsenistä....onneks sen työkaverin vaimo on väsynny niille kaikki nee muut rekvisiitat... |O eli siis disneyn naamiaiset teemana...

eka hammaslääkäri se aika on varmaan monella suunnattu suuhygienistille missä vähän katotaan suuhun mutta pääosin sielä käydään läpi sitä ennaltaehkäisyä eli ohjeita annetaa. Monessa paikassa voi olla että se eka käynti on korvattu sillä neuvolan suuhygienistivierailulla mikä ainakin täälä oulussa oli sillon ryhmäkokoontumiskerralla.

Meillä puhkesi tänään sitten toinen etuhammas ja on muuten komian leveä :D Nyt olen tullut siihen tulokseen noiden kolmen hampaan kohdalla että ensin menee päikkärit päin peetä siitä seuraava yö yhtä hulabaloota ja kolmantena päivänä on aina valkoinen hampi puhki ikenistä :D Nyt minä olen ihan puhki. |O silmät turvonneet ja kirvelevät väsymyksestä, yö oli tosiaan taas sitä yhtä imettämistä kun ikeiniä vissiin kutitti.

Tänään menen värjäämään kulmat ja ripset, mutta eipä siellä nyt niin kauan mene että rentoutumaan pääsisi. Pyysin mieheltä että antaisi mulle yhden vapaapäivän tuosta vauvan hoidosta, siis kotonahan mun pitäisi suurin osa ajasta olla koska imetän, mutta että hän hoitaisi kaiken muun. Lupasi sen huomenna =) =) minä olen suunnitellut tässä että jos vaikka kävisin jossain kylässä päiväunien aikaan. Olisi kyllä ihana joskus saada vähän vapaata tästä kotona olemisesta ja lasten hoidosta. Näiden huonosti nukuttujen öiden jälkeen varsinkin sitä kaipaa. :ashamed:

Päätäkin meinaa vähän juilia. :'(

Ihanat ulta kuulumiset tyttelillä :heart: Olen ihan varma että teille tulee tyttö. =) Kun luin tuon alkutekstin että jalat ja nilkat oli niin tiukasti yhdessä, ettei sukupuolta nähnyt niin tein jo päässäni yhteenvedon: tyttö tulossa. :heart: Meillä kävi Annin aikaan samanlailla, siksi kai mulla tyttö tunne tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Tyttelillä hyviä ultrakuulumisia =)

Kertokaahan himosiivoajat että miks pitää mattoja tampata ulkona kaks kertaa viikossa? meidän naapuri nimittäin tekee sitä. Viimeks paukutti mattoja maanantaina |O Yritäppä siinä sitten saada poikaa ulos nukkumaan :kieh: PRKL!!!!!!
Luulis että siistimmilläkin kodeilla riittäis yks kerta viikossa...?

Ei meijän ainakaa tarvi, kun ei meillä oo mattoja :D :kieh: B)

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 63kg

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 68,5kg*

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -500g, nyt 83,5kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg*

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg[/quote]

Joo, nyt on jo tallillinen hevosiakin ruokittu tälle päivälle... Tai heinät vaan nakattu ulos. Olis ollu niiiiiin ihana ilma vaikka vähän haravoida tarhoja, mutta tuo tyttö vaan kitisi rattaissa eikä auttanut, vaikka tallin lapinkoira yritti riekkua edessä. Joskohan vaikka söis ja vaihtas kesärenkaat autoon, kun ei kovin monella enää kuulosta nastoja olevan alla :whistle:

Ihania kuulumisia tytteli =) :heart:

Meidän pitäs vissii kanssa kokeilla tassuttelua. Alkaa hermo mennä tohon ylenpalttiseen yöhuutoon. Antaako teistä kukaan vettä yöllä maidon sijaan?Sitäkin oon miettiny jospa kokeilis kerran.Pitääkin mennä etsii se tassuttelulinkki.

Mies lähti tänään firman risteilylle.Kaksin täälä tänään möllötetään kotona.Sanoin että ei ole tulemista kotiin jos ei ole kassillinen karkkia :whistle:

:laugh: :laugh: Näen silmissäni tilanteen tosta kun nainen repäsee oman kortsunsa esiin yhden yön suhteessa ja rupee asennus hommiin :laugh: Kiitos hipkukka PCO linkistä.Kävin heti lukemassa...ja aika hyvin oli selkokielellä selitetty kaikki,rupes vaan ahistaa,miks pitää olla semmonenkin tauti..ja miekun luulin et raskaus ois parantanu sen :(

Ainii..se piti vielä kertoa näin lyhennettynä..Kävin papassa ja soluluokka oli 2,en hätäilly ajattelin et ok,normaalia-voi olla tulehus,neuvolasta sanottiin et puolenvuoden päästä uus papa.Noh,kotiin tuli kutsu hoitoon sairaalaan.Soitin ja kysyin et mikäs miula on ja mihis hoitoon oon tulossa.Sanovat et siula oli papa 2 niin nykyisin normaalikäytäntö on se että jos on soluluokka 2 niin tehdään tähystys,koepalojen otto ja JÄÄDYTYSHOITO. :o (yksityiseltä sanottiin että tää meidän paikkakunta on toinen kunta suomessa joka vielä jäädytyshoitoja tekee!!!) Ensinäkin se saaattaa tehdä sen että uudemmat raskaudet menee helpommin kesken ja uusissa raskauksissa täytyy laittaa kohdun suulle lanka jotta vauveli "kestäisi " sielä.Toiseksi,miksi tehdä hoito jos ei edes tiedä mikä miula on.Kyllä on kiehuttanu.Kävin lääkärissä ja kieltäydyin hoidosta.Sain naurut ja vittuilut päälleni.Ei haittaa.Kaverini jolla samatilanne ja kävi hoidon,vaihtoi yksityiseen ja sielä sanottiin että on tehty hoitovirhe...jne.Neuvola neuvoi minuu kans niin että kieltäydyn hoidosta.Eli tämmöstä täälä lääkäri meininki.Tästälähin menen yksityiselle.

vp1
http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

mulla oli kans kerran luokka 2 papa, muttei siitä sanottu mitään sen enempää. nykysin ollukki sitte aina 1. ihan hyvä varmaan se että käy uusimassa joskus 6kk päästä.

tyty ulkona nukkumassa,miula toinen pellillinen sämpylöitä uunissa,ja perunalaatikko ootamassa uuniin pääsyä.
mies lähti iltavuoroon jo 11.30 on joku henkilöstö palaveri siellä.

jotenkin on taas pöhöttäny..aamulla kun makselin laskuja,niin kyllä taas totesin et rahat tuli ja rahat mäni..uhkasin jo et taidan käydä jotakin sivubisnestä tässä tekemään..tuntuu että aina saa olla noille isoille likoille jotakin ostamassa,nyttenkin tuo nuorempi vinkuu että pitäs uus kevät takki saada..voiku miekii saisin..en ole itellee ostellu yhtikäs,mitään,kun kaikille muille pitää aina olla ostamassa..prkele sentään :headwall:

en tiiä,suututtaa ja ketuttaa muutenkin,hommaa olis vaikka kuin,mutta tähän koneelle vaan junttaannuin :ashamed:

tosta papasta miula oli toissa syksynä papa 2luokassa,ja ei se antanu ku sellasen emätinpuikko kuurin.ja sittenhän minun olis pitäny mennä uudestaan,mutta ootin jo venlaa,eikä ne sitä sitten ottaneet.nyt otettiin joulukuulla,eikä ollu mitään.ihan ok.koko juttu.

Essiltä lähti äsken hammas :o Jyrsi meidän lasipöytää ja yhtäkkiä hammas lentää keskelle pöytää ja tyttö huutaa kuin syötävä sika. Sain verenvuotamisen loppumaan aika äkkiä ja soitin neuvolaan... Eipä se täti yllättäen osannut sanoa mitään, niin soitin hammashoitolaan, jossa sitten kaikki lääkärit sun muut ihmetteli tapausta. Pitää vaan seurata, ettei ien tulehdu.

Ei kuulemma kannata antaa tytön purra itteä, kun on niin kovat voimat leuassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Essiltä lähti äsken hammas :o Jyrsi meidän lasipöytää ja yhtäkkiä hammas lentää keskelle pöytää ja tyttö huutaa kuin syötävä sika. Sain verenvuotamisen loppumaan aika äkkiä ja soitin neuvolaan... Eipä se täti yllättäen osannut sanoa mitään, niin soitin hammashoitolaan, jossa sitten kaikki lääkärit sun muut ihmetteli tapausta. Pitää vaan seurata, ettei ien tulehdu.

Ei kuulemma kannata antaa tytön purra itteä, kun on niin kovat voimat leuassa ;)

hui kamala.

:o

KAKKAGALLUP :D :
eli minkälaista tavaraa kiinteitä syövillä nyt tuleekaan?
meillä kiinteiden alotuksen myötä kakkeli kuin jämäkkää muovailuvahaa :D ei jää edes rantua vaippaan :o :| . pitäiskö rueta antaan levolacia että pehmenis vai mitä? juu ja luumua saa päivittäin n1/2 purkkia.
kiitos vastanneille jo etukäteen :flower:

Mies soitti yksityiselle hammaslääkäriasemalle ja sielä oli lääkäri ollu sitä mieltä, että pitää käydä näyttämässä, varsinkin kun on viikonloppu edesä. Meillä on sitten vartin yli neljän aika. Kyllä mä tuolle kaks suppoo laitoin, kun takuulla on leuka kipeä. Nukahti kuitenkin tuonne, kun sain huijattua sen juomaan maitopullon.

Kakkagallup Meillä tytön kakka on kiinteiden myötä muuttunut jämäkäksi tavaraksi joka hyvin muotoutuu takapuolta myötäileväksi kun sen tekee sitterissä istuen :D ja sen kakan saa vaihtamaan hyvin väriä kun syöttää tytölle mustikkaa :laugh:

Leya: varmasti on hyvä käydä näyttämässä hammaslääkärillä. En ole ikinä kuullutkaan että vauvalla voi noin lentää hammas irti :o tuntuu että ei kai se voi olla vielä edes täysmittainen, saati sitten tynkänä tolleen irrota. :hug: voi pientä raukkaa kun säälittää. Ensinnäkin jo se että hampaiden puhkeaminen on aivan kamalan itkun takana ja sitten vielä heti haaveri. :'(

Heissan!

Ootte vissiin papasta jutellut? Mulla oli luokka 2 Onnin jälkeen ja kävin puolen vuoden välein, kunnes oli luokka 3 ja sit otettiin 2 kertaa koepaloja ja kolmas kontrollipapa piti olla, mut ootin Eeroo. Nyt kävin joku aika sit ja oli taas luokka 1, HUH!!

Aika hurjaa, et hammas lähtee ja ei muka tarttis mennä näyttään..

Ihan ilma, lämmin kun kesällä konsanaan!

Kohta Onni kerhosta pois, Eero nukkuu ulkona. Eilinen kuume on muisto vain!
Olikos teillä jo hampaallisilla kuumetta just hampaiden tulon aikaan? Jos ois sitä??

Mukavaa viikonloppua!!

Niin, piti lähtee lapsimessuille, mut mies meneekin töihin enkä yksin noiden kanssa viitti lähtee.

Leya hui tuota teidän hammasjuttua! :o Kannattaa kyllä käyä näyttään sitä ettei sitten myöhemmin tuu mitään tulehusta yms. Siis ihan kokonaisenako se sieltä lähti?

kakkagalluppi meillä usein selllasta hyytelöä. Yks kerta ku Silja oli kumilakanalla paljaspyllyilemässä niin se oli kakannu siihen viereen sellasen ison lihapullan :D aika pehmeä se oli mutta en tiiä että miten se oli sen niin pyöreänä pallona ulos saanu...ihan ku poron kakkaa :laugh:

Joo kyllä se hammas sieltä ihan juurineen lähti, oisko noin 3-4mm sitä ikenessä ollutta juurta ollut ja pehmyt oli sietä alaosasta.

Niin ja tuohon kakkagalluppiin, silloin kiinteiden alottamisen (ja varsinkin puurojen alottamisen) jälkeen kakka oli kovaa, välillä liiankin kovaa. Syötin luumua, mutta nyt en ole sitäkään antanut muutamaan viikkoon ja ihan "normaalia" kakkaa tulee. Väri vaihtelee ruokien mukaan ;)

Jestas, tuota Leyan juttua. Ihan hammas lähti :o
Toivottavasti kaik on kunnossa kuitennii :heart: eikä mitään tulehduksia tuu!! :hug:
Mä olisin varmaan kuollu pelosta, kauhusta ja järkytyksestä siihin paikkaan..

Mulla on eka koneellinen pyykkiä tuola pihalla kuivumassa. Toisen koneellisen paan pyörimään, kunhan astianpesukone lopettaa pesemisen. Kun tuo meijän pumppu nyt vähän renaa niin en uskalla kahta konetta laittaa yhtäaikaa :headwall: :headwall:

Juho kävi vasta pikkasta vaille kaks ekoille päikyille :o mönki vaan etiäpäin ympäri kämppää kun mikäki ohjus :heart: hereillä oli tooooosi kauan, ysin aikaan noustiin ylös ja Juho oli vissiin ollu jo hyvänaikaa hereillä, ennen kun mä jaksoin nousta.. :ashamed:

Kakkajuttuja, pojun kakkendaanli on semmottista kiinteähköä tahnaa, välillä kovempaa ja välillä pehmeempää. Riippunee paljon siitä mitä sosetta syö välipalaksi, jos ruusunmarjaa tai päärynää niin yleensä sitten tulee löysempää, luumua syö vajaan puolpurkkia päivässä.

V-O, muistaakseni on joku "sääntö" (en keksi muuta sanaa) olemassa, että jos kuume on alle 38 vai oliko 38,5 eikä oo flunssaa niin todennäkösesti tulis hampaista, Juholla oli parina päivänä vähän lämpöä, jotain 37,8 luokkaa.

Jaapa, ilonen höpötys kuuluu häläristä, täytyy mennä hakeen poju sisään =) eipä tuo sitten nukkunu kun pikkasta reilun tunnin :o

Yhteistyössä