2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen aina luullut että se on urbaanilegendaa että vauva nukkuu jo kun vaan laitetaan vaunuun ,ja sitä tarinaa levitellään ihan vaan huonostinukkuvien vauvojen äitien kiusaks,mutta nyt tuo nappula todisti että niinkin voi OIKEASTI tapahtua :D :D :D :D :laugh: ! hmmm,meillä on menty hirmuinen harppaus eteenpäin uniasioissa viime aikoina,mikä sopii mulle! paitsi parina viimeöinä on vaatinut meidän väliin kuorsaamaan,omassa sängyssä alkaa semmonen mekkala että oksat pois,mut rinnalle nukkuu sekunnissa :D ...mammanpoika.... :heart:

Voi kamala tuota Essin hammasta, toivottavsti pikkunen ei ole kovin kipeä
a060.gif

Minä tässä oon miettiny, että mistäköhän saatais asunto... Toissapäivänä meijän yläkerrassa otettiin vähän matsia. Laitan sen linkin kerhon puolelle, kun siinä mainitaas asuinpaikka aika tarkasti. Ei tiiä mitä sekoja täälläkin lukee juttuja, kun kerran löytyy noita sekoja omasta yläkerrastakin...

Eli täällä päivän dilemma -missä nukutan lastani ettei narkit vie..?

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Olikos se Hipkukka, joka kaipaili niitä lämpölautasia? Täällä on niitä: http://tinyurl.com/5d75uk

Muistaakseni Kärkkäiselläkin oli noita. Ihan oon nähnyt monessa kaupassa perusvauvantavaroiden seassa.

Mulla kauhee kurkkukipu ja jäseniä kolottaa. Pitää painua tonne sohvalle kunhan ukko kotiutuu...

Joo, mie se kyselin lämpölautasta. Kiitos linkistä. Me asutaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei täältä löytynyt mistään. Ja aina kun kaupunki reissulle on lähetty, niin arvatkaa muistanko lautasta katella. Samalla on niin paljon kaikenlaista hankittavaa mitä täältä ei saa.

Täytyy näköjään alkaa pitää poikaa rattaissa valjaissa koko ajan. Nyt olen pitänyt vain jos oon istuma-asentoon laittanu, että pysyis tukevammi eikä olis nenällään. Äsken kävin pojan hakemassa sisälle, kun rattaista huuteli, että on hereillä. Oli sitten ehtinyt jo kääntyä mahalleen ja tutki kuomun takaosaa :o Onneksi mulla on kuomun alaosassa olevat putoamissuojat kiinni selkänojassa. Mutta ei se paljon auta, jos jätkä oliskin päättänyt alkaa tutkia reunoja. Muutenkin alkanut jo kurottelemaan ja kiipeämistä yrittämään. Rattaissa sen verran matala reunus, että varmaan pääsee yli.

*juoksee siirtämään poikaa takaisin olkarin matolle. Oli ryöminyt syömään koiran kanssa samaa luuta*

Miun äiti kyseli, että mitä haluttas puoivuotis lahjaksi pojalle. Öh, mie en ollu edes aatellu mitään pippaloi pitää :ashamed: Kai sitä vois kahvit sitten keittää. Mutta mitä sitä vois pyytää? Mieleen tuli lahjakortti kenkäkauppaan ensikenkiä varten. Mutt nyt sitten kummitkin kyselee. Mitä ihmettä mie ehdotan, että voisivat hankkia? Pitäs vielä olla hiukan eri hintasia, niin saisivat ite päättää paljon laittavat rahaa. (lämpölautasen vois varmaan laittaa listalle :D )

*juoksee taas hakemaan poikaa, joka on kovaa vauhtia ryömimässä avonaisesta takaovesta terassille*

Onko muilla päikyt vähissä...? Ei oikein taas näytä maistuvan noi unet...Hitsi sitä kitinän määrää mikä odotettavissa on!!! :'( Alkaa ite väsähtään kans, pari yötä menny toooooosi vähillä unilla itellä, sitä ennen himpan paremmin mut hyvin pätkittäistä. En tajuu mikä mättää tuolla pienellä nyt ku ei nuku päikkyjä kunnolla. Hää on heränny tänään 9.15 ja tähän mennessä nukkunu 2x30min... :o :/ Oli vielä yöllä 5 aikaan hereillä reilun puol tuntia. Mitään uutta ei oo syöny, maito vaihdettu hiljakseen tutteli2. Jos tää vielä jatkuu niin vaihdan sen maidon takas. Alkaa ite kyl nyt oleen niin väsy et itku tulee... :'(

onnea silja!!!!

pitääks muitten lapset kurnutus ääntä? Siiri kuulostaa ihan sammakolta ku kurnuttaa suullaan... vissiin noi hampaat on niin kivat.
Ja sit sil on kauhee virkayskä... koko ajan köhii ja hymyilee. ja sit ku köhii sille niin se matkii :) :heart:
Vitsi et mä säikähin ku kattelin töllöä ja siiri oli mun jaloissa, sit katoin mitä se touhuu niin oli lattialla sellasessa karhunkävely asennossa ja heijjas paikallaan... :o en voinu muuta ku nauraa. nyt on kamera ollu koko ajan hollilla et heti ku menee uudestaan siihen asentoon niin yritän saada kuvan.

LEIPURIT :attn: :attn: :attn: !
laittaisko mulle joku täytekakkupohjan ohjeen,semmosen josta tulee uuninpellillinen? juu en ole koskaan kakkua tehny :ashamed: mut isännän syntskien kunniaks meinasin pyhänä kokeilla :D ! kostutus+täytevinkitkin kelpaa :D !
kiitos taas! (mä oon tänään koko ajan vailla jotain :ashamed: )

moikka!

Ja terveisiä lapsimessuilta :wave: Ei ollut niin hyvät kuin yleensä ovat olleet. Liberoa ei näkynyt mailla halmeilla, ilmaisia näytteitä sai hädin tuskin mistään... No ei se mitään. Sain silti ne vaipat ja matkasyöttiksen, jota meninkin hakemaan.

Uudesta äitiyspakkauksesta en tykännyt. Mun mielestä meidän oli nätimpi.

Mutta siis... Eemeli kävi sitten lääkärissä aamulla ja meillä on tosiaan ilmeisesti koivun siitepölystä aiheutunut allergia... :headwall: Tuolla on pojalle nestemäistä kortisonia, 1,25ml/pv. Toivottavasti saadaan apua. Viime yönä heräs 4 kertaa, kun ei pysty nukkumaan tukkoisuudeltaan. Ilmankostutin auttoi vähän. Nyt seurataan tilannetta. Allergialääkärille on aika 5.5.

Mutta josko me mentäis taas seurustelemaan...

voihan kökkö...mikähän himpura tuolla mimmillä on? Siis heränny aamulla 9.15 ja 3x 30min tirsat nukkunu. Itkeskelee väsyään nyt tuolla, mut ei vaan voi nukkua! Normaalisti nukkuu yhdet 30min, toiset 1,5-2,5h ja kolmannet 45 min. Että huh huh...Ja kaiken kukkuraks, tää päivä ei todellakaan oo mun! Mursin äsken pikkuvarpaani...!"#!"¤%# on meinaan PIKKASEN kipee!!! |O

MaMa kiitos :heart:

Hemuli, täällä sama peli. Poika nukkunut niiiin huonosti tänään (ja viime päivinä) päikkyjä että en tiiä mitä tekis? neljään kertaan tänään yritin saada sitä nukkumaan, tuloksena yhdet 45min unet, kahdet 30min unet ja yhdet vartin unet. Ja herätty on klo7 aamulla. Onneks Eetu sentään nukkuu yöllä hyvin *koputtaa puuta* Tsemppiä ja jaksamisia sinne :hug: ja paranemisia varpaalle!

Tosi outo juttu tuo Leyan Essin hammas |O Toivottavasti ei ole suu kipeä pienellä tyttösellä!

mileko, ei se osannu muuta sanoa, että kun pöytä on kova ja jotenkin oikeassa kulmassa hammas on osunut siihen. Se vaan jyrsi sitä reunaa, oisko sitten vähän nostanut päätä hammas jääny "kiinni" reunaan. Ei kuulemma ihan tavatonta ole, mutta yleensä pitää saada aika kova tärsky, että hammas irtoaa.

Myös täällä poika nukkunut tosi huonosti koko päivän, mikähän niillä on??

Mulle iski aamulla sen siivousurakan jälkeen ihan kamala migreeni, meni näkö ensin ja pelästyin ja sitten sain hurjan pääkivun päälle..onneksi anoppi tuli nopeesti paikalle kun soitin, pelotti olla itekseen vauvan kanssa kun näki kaikesta vaan puolikkaan..

Nyt jo parempi olo, poika on sängyssä ja huutelee..on aina ollut sellainen että nukahtaa illalla kun sänkyyn laittaa, tälää viikolla on tunnin verran siellä vehdanut ja kierinyt ja huudellut ennenkuin nukkumatti saapuu..

Lapsimessuille aateltiin mennä sunnuntaina, meillä Ida sinne hinkuu. En tiedä mitä se aattelee että siellä on:) No, onhan siellä ne lemmikkimessut samalla, että eiköhän kateltavaa ole.

Koko muu perhe Sara mukaanlukien katsoo hauskoja kotivideoita, joten mulla on aikaa jakaa myös teidän kanssa! :D

Varattiin nyt matka koko perheelle Thaimaahan! :D Mulle iski nyt sit kauhea matkakuume, voisin lähteä jo! :laugh:

Huomenna tulee mun äiti yökylään ja päästään levittämään multaa kaksin meidän pihalle rauhassa :D oikeaa laatuaikaa..saatiin vihdoin hommattua lavallinen multaa ja siinähän hommaa piisaa saada se levitettyä. Ja sunnuntaina menen taas töihin ja töistä päästyäni Memmun ja miehen pojan kanssa Tuttiritarin konserttiin, jee! :laugh:

Musta tuntuu että nyt mä alan heräämään henkiin, vihdoin ja viimein tän kaamean kevään jälkeen =)

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
AAAArrrrrggggghhhhh!!!!!!!!!!!!
Siis mistä noita hymiöitä löytyy??? Minä oon niitä yrittäny ettiä, mut en löydä sitte millään... |O

http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=3&ziel=liebe
Kokeileppa Mileko tuolta....

Terveppä terve! Meillä täälä kans yks huonosti päikkäreitä nukkuva poika...vedelly viime päivät vaan 30min tirsoja..mut tosin tuntus nyt alkavan helpottaan kun saatiin kuuri korvatulehdukseen.Tänään Pessi heräs 06.30,nukku 9.30-10.20 ja sit iltapäivällä yhdet 30 min tirsat kun olin pumpissa.. :o ja ei kyl ollu kauheen känkkis,ihme...Nukahti tosin tossa 19.15 jo yöunille..moneltakohan huomena herätään |O

Tyttelillä ihania uutisia,voi kun kaipais taas uutta vauvaa...mut mun turha ees haaveilla :(

Ja mä vaihdan joka perjantai tai lauantai kaikki lakanat ja pyyhkeet.Eipä nuo käsipyyhkeetkään kauheesti likaannu kun on pojilla omat...tai no siis Peetun pyyhe pitää vaihtaa aina tarvittaessa.

Nyt palapelin pariin ja iltapalle...aamulla Peetu jumppaan. Ei hitto me ollaan oltu joka päivä melkein aamusta iltaan menossa...aina jossain.Ei viitti maleksia kotona kun arska paistaa B)
Taas normaali minä pääsee vauhtiin... koko ajan menossa ;) :wave:

On se kuitenkii helpottava joteski kuulla et muillakin on samaa. Vaikka se nukkumattomuus ei kovin mukavaa ole. Ainakaan meillä, sitä vaan tiristään, kitistään ja rutkutetaan ihan missä hyvänsä. Hetken on aina hyvä jossain. Nyt kai alkaa oleen jo niin väsy et ei jaksa enää. Mut iltavelli on viä antamati ku söi sapuskaa tossa puol kasin aikaan niin ei heti viitti tunkee sit velliä perään. Toivottavasti kaikilla vauveleilla on huomenna parempi päivä ja nukuttaa oikein makoisasti päiväunet!! Kiitos teille, ootte kyl ihania... :hug:

Kiitos tipii tassuttelu linkistä...taidetaan ottaa kokeiluun.

Hui, Essin hammas irtosi!Varmasti kovat kivut pikkusella.Jaksamista :hug:

Mie lähen jo koisaa,ihan väsy olo..otimpa tossa yhen lonkeron ja kärystelin tupakin.Rento olo tuli,jospa uni tulisi paremmin.Tai sit ei..

Mitä mieltä ootte vapaasta kasvatuksesta? Täälä kävi semmonen tilanne kun pikkupoika oli kauppajonossa ja hakkasi kärryillään edessä olevan rouvan nilkoille.Rouva sano pojan äidille että voisiko hän kieltää poikaansa ajamasta hänen nilkoilleen jatkuvasti.Äiti siihen että "meillä on kuule vapaa kasvatus enkä aijo kieltää poikaa" Viereisessä kassajonossa oleva nainen näki tilanteen ja otti kylmän viileästi jugurttipurkin ja avasi ja kaatoi jugurtit äidin päälle ja tokaisi "meilläkin oli vapaakasvatus ja tässä tulos" :laugh: Aika hyvä.(niin ja tämä oli tosi tarina kauppareissulta) mie en ite perusta vapaakasvatukseen.

No mut nyt pehkuihin.Öitä :wave:

Yhteistyössä