2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Kiitos tipii tassuttelu linkistä...taidetaan ottaa kokeiluun.

Hui, Essin hammas irtosi!Varmasti kovat kivut pikkusella.Jaksamista :hug:

Mie lähen jo koisaa,ihan väsy olo..otimpa tossa yhen lonkeron ja kärystelin tupakin.Rento olo tuli,jospa uni tulisi paremmin.Tai sit ei..

Mitä mieltä ootte vapaasta kasvatuksesta? Täälä kävi semmonen tilanne kun pikkupoika oli kauppajonossa ja hakkasi kärryillään edessä olevan rouvan nilkoille.Rouva sano pojan äidille että voisiko hän kieltää poikaansa ajamasta hänen nilkoilleen jatkuvasti.Äiti siihen että "meillä on kuule vapaa kasvatus enkä aijo kieltää poikaa" Viereisessä kassajonossa oleva nainen näki tilanteen ja otti kylmän viileästi jugurttipurkin ja avasi ja kaatoi jugurtit äidin päälle ja tokaisi "meilläkin oli vapaakasvatus ja tässä tulos" :laugh: Aika hyvä.(niin ja tämä oli tosi tarina kauppareissulta) mie en ite perusta vapaakasvatukseen.

No mut nyt pehkuihin.Öitä :wave:

No huh huh! Kyllä vapaa kasvatus tietää yleensä ranttalia. Näkeehän sen jo omistakin lapsista, että jos yhtenä päivänä antaa tehdä mitä huvittaa niin jo karkaa mopo käsistä. Ei noi osaa itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, vaan se pitää opettaa. Meillä on ainakin melkoinen kuri esim käytöstapojen suhteen. Aika metka letkautus ton jugurtin kaatamisen jälkeen :D

Voe arvatkaa kun minä yritän netistä etsiä huomisiin kummipojan ristiäisiin ihanaa runoa ja täällä tippa silmässä lueskelen kaikkea :'( :'( Sit yhtäkkiä tuli lapsuudesta mieleen tämä kirkossa laulu! Lapsena tätä jossain laulettiin paljon, en kyl muista missä. Ja kyyneleet vaan valuu...

Tuli kirkkoon mies ja lapsi
he eteeni istuivat
kai tie oli pienelle pitkä
oli kosteat kiharat
ei monta hetkeä hiljaa
tuo ollut pikkupää
oli paljon kyselemistä
ja paljon nähtävää

Oli kauniit alttaritaulut
monihaaraiset kynttilät
nuo kaksi puhuivat hiljaa
ja joskus hymyilivät
kovin kauan saarna kesti
lapsi istui miettien
ja pienin pehmein sormin
isän hihaa hyväillen

minä tahtoisin isä jo kotiin
isä minua väsyttää
hän nostaa pienet kasvot
ja huuli värähtää
he lähtivät kesken saarnan
minä loppuun asti jäin
sama hiljainen arka pyyntö
nous syvältä itsestäin:
minä tahtoisin isä jo kotiin
isä minua väsyttää
soi kirkossa kiitosvirsi
oli ulkona vehreää.

topsi me laulettiin toi rippikoulun konfirmaatiossa :D ihana kappale..

huh huh..koko päivän oon rehkiny..ekaks oltiin anskan kaa 3 tuntia markkinoilla ja kävelin koko sen ajan :o sit olin kaverin muutossa,muutti tohon meidän seinän taa :headwall: jos nyt jaksas asettua..
se kaverin vauva sai jo tänään koe tulokset ja down löytyi :'( eipä sille mitään voi,sehän on vaan kromosomeista kiinni..
nyt on joka ikkunassa noi pimennys rullaverhot,ihanaa..huomenna sit kuopioon ostaa verhoja ja se matkasänky..jipii..

höh kun töölä on hiljasta :/ mies on työpaikan pippaloissa, mun kaveri lähti äsken kotiin ja Siljakin nukahti salamana kun oli niin väsy. Avasin sipsipussin ja nyt vähän omaa aikaa, jee! :D

Meilläkin poika nukkuu, isäntä on vielä pelireissulla...
Saa nyt nähdä mitä se lääke tekee. Ilmankostuttimen äsken laitoin sinne taas päälle. Ainakin nukkus äsken. Rohisee kyllä tuo hengitys, mutta kaipa se tästä.

Pitäisköhän mennä nukkumaan???

On se muuten tosi kiva, kun kesä tulee :headwall: :headwall: :headwall: Meillä ei tässä ole oikeastaan noita naapureita, mutta tuo saakelin mökkiläinen on taas palannut. Siellä on jotkut kesän aloitusbileet. Poppi jyskää ja porukkaa huutaa kuin viimeistä päivää... no kyllähän sen tietää, että tuo meidän vanhus silloin ulvoo tuolla ulkona....

Mä oon matkalla nukkumaan. Lillis mä en osaa edes kuvitella missä te voisitte asua... Tuntuis siis hassulta asua niin ettei ole naapureita. Ei siis millään pahalla, ei vaan mahdu omaan pieneen päähän kun on asunut ikänsä talojen keskellä =)

vip1:lle pitikin kommentoida tosta papa jutusta. Mullahan löytyi aikoinaan luokka 2 ja sanottiin että joskus muuttuu 2:ksi ja sitten voi muuttua siitä ykköseksi, seurattava asia. Mitään kieltoa ei tullut raskautumiseen ja kävin uudessa papassa puolen vuoden päästä. Sitten plussasin ja testistä kolmen päivän kuluttua tuli kirje kotiin jossa kehoitettiin tarkempiin tutkimuksiin, kolposkopiaan. Olin aivan kauhuissani, että meneekö jo tyyliin kesken siitä?? :o Lääkärin silmälle alue näytti puhtaalta,mutta koepaloista löytyikin sitten se keskivaikea kohdunkaulan syövän esiaste papa3 oliko se nyt sinII? Dysplasia moderata oli kirjoitettu neukkukorttiin. Tämä poistettiin rv 16, siis ihan viime tipassa, koska syöpälääkärin mielipide oli se että ei jäädä odottamaan mitä tapahtuu. Minulle tehtiin Loop-silmukka hoito eli leikattiin pala pois kohdunkaulalta. Toivuin hyvin ja Sara pysyi hyvin matkassa loppuun asti, tosin rv 33 ja rv 35 supisteli jonkun verran mutta olinhan kuitenkin jo neljännen synnyttäjä. Olin lukenut kauhukertomuksia keskeytyneistä raskauksista, kohdunkaulan ompeluista ja vietin monta unetonta yötä. Olin juuri saattohoitanut vielä itseäni nuoremman kohdunkaulasyöpäpotilaan, joten se ei todellakaan lievittänyt henkistä tuskaani.. :ashamed:
Joka tapauksessa tämä kaikki kokemani sai minut ymmärtämään kuinka tärkeää on hoidattaa itseään, käydä siellä papassa,kuinka pieni toimenpide se onkaan, vaikka se kohdunkaulan syöpä kehittyykin syöväksi todella hitaasti.
Itse jos saisin vielä kakkosen niin seuraisin sitä vähintään puolen vuoden välein ja hoidattaisin sen kyllä pois jos tarjottaisiin jotain jäähdytyshoitoa tai sähkösilmukka hoitoa.
Viime papa oli puhdas synnytyksen jälkeen, joka tosin otettiin vaikka oli täti sillä hetkellä käymässä. Itseäni on siitä asti epäilyttänyt että oliko ihan varmasti puhdas? Sairaalasta vaan sanottiin että voidaan ottaa papa vaikka olisikin kuukautiset koska heidän uusissa säännöissä lukee niin kun ei ole aikoja tarjota! :o Ajattelin siis varata ajan tässä lähiaikoina tuohon Mehiläiseen, en jaksa odottaa heinäkuun loppuun jolloin menisin hoitavaan sairaalaani.

Halusin vaan siis sanoa että hoitakaa itsenne jos jotain on. Harvemmin se kuitenkaan ihan oikeasti siihen keskeytymiseen kai vaikuttaa tai siihen että lähdetään ompelemaan kohdunkaulaa kiinni kesken raskauden. Silloin hoitoja on jouduttu tekemään useita ja kohdunkaulaa pitää jo puuttua jonkin verran. Näin siis olen kuullut myös,mutta eipä mulla olekaan tuollaista kokemusta koska minun tai Saran ja minun tapauksessa kaikki sujui oikein hyvin. =) Ja mulla on puhtaan paperit, ainakin tällä hetkellä.

dogtor:Asensin myös pimennysverhot yläkerran ikkunoihin. Saa luvan loppua täällä kukonlaulun aikaan nousemiset! :kieh:

Huhuu! Vieläkö joku on hereillä? Mulla on oikeen 'hyvä' marttyyrifiilis... Mies lähti baariin... Tiesin, että tänään varmaan jossain lähtee käymään, ku pitkään aikaan ei ole käynyt eikä tulevina viikonloppuina pääsekään. Nyt vaan otin itekin kaks olutta ja eikös vaan alkanu menomono vipattaa... mutta mihinkäs mä raukka pääsen ku Silja on semmonen tissitakiainen-äitin tyttö.. En kyllä edes ääneen sanonu, että mieli tekis, nyt avasin kolmannen olusen ja sen juon ja sitt petiin. Eipähän oo mulla aamulla nuppi kipee :kieh:

No juup Mammoliino :o Kivat naapurit teillä. Ette oo vissiin pahemmin kaffitellut? Mut hei, ei muutakuin auton nokka kohti meidän tietä ;) *yhä epätoivoisesti yrittää saada tuttuja ostamaan myytävänä olevia taloja naapurista* :whistle:

Niin, ja16.5. meikäläinen vetää oikeen perseet olalle, näin oon päättäny. Sillon mun sisko tulee meille lapsenvahdiks, sille olen valmis Siljanki jättämään, kellekään muulle en edes jättäis, en edes isälleen. Silja on oikeesti iltasin ja öisin niiiiin äitin perään että tekemistä varmasti riittää, systerillä itellään ollu samanlainen poika joten tiedän, että se jaksaa ja Siljakin aistii, että toi tietää mitä tekee... Isin kanssa muuten kyllä pärjää, mutta jos isin kanssa kaksin yöksi jäisi niin ei varmasti nukkuisi isi eikä tyttö..
Mistä se muuten johtuu että miehillä on yleensä aina mahdollisuus mennä ja tulla niin ku haluaa mutta naisilla ei? Siis kyllä mäkin teoriassa voisin vaan ilmottaa lähteväni vaikka baariin ja isä kyllä hoitais, mutta mä vaan en voi. Esim tänään oli hirvee menohalu, mutta ku vein Siljaa nukkumaan ja katoin miten rauhallisesti se pötkötti ja piti sormesta kiinni ni sinne se menohalu katos; aivan ihana murunen kotona niin miks ihmeessä jonnekin lähtisin? Se 16. päivä on sovittu aika päiviä sitten ja sillon on mentävä, sisko tulee 300 km:n päästä varta vasten lapsenvahdiks ja meillä ei tosiaan juurikaan noita lapsenvahtiehdokkaita ole... Siljaa on kumminsa hoitanut kerran yhden tunnin, isä itekseen max pari tuntia kerrallaan ja muuten aina minä...

On muuten aivan ihana huomata että muillakin vauvat roikkuu tississä tai muuten valvottaa öisin, meillä myös. Meinaa välillä olla aika väsy. Se on hassua, miten ekan lapsen kohdalla esim mummot kyseli, että ootko saanu nukuttua mutta nyt ei kukaan. Ihan ku sitä nyt pärjäis vähemmillä unilla! Esikoinen meillä oli vieläpä pullolapsi ja isikin joskus hoiti yösyötöt itekseen, nyt se on aina ite herättävä ja ukko sen ku nukkua porskuttaa :kieh: Anoppi ennenkaikkea mua ärsyttää. Se oli nytki meillä pari päivää ja ku mies tuli töistä ni sano, että sähän voit nyt mennä päiväunille jos väsyttää ja just aamulla olin minä sanonut, että' on aika väsynyt olo ku Silja heräili tunnin välein ja kitisi, ku vissiin hampaita tekee'. Kertaakaan ei ole anoppi tai mies sanoneet, että mene nukkumaan, minä katon vauvaa. Eikä sen puoleen mun oma äitikään, se nyt ei kyllä ole meillä ollutkaan... Äiti lisäks kärsii ajoittaisista aivojen verenkiertohäiriöistä, joten siltä en sellaista apua kyllä odotakaan enkä esim. yöhoitoon ehkä siljaa sen puoleen uskaltais jättääkään, esikoisen kyllä, se kun osaa tarvittaessa soittaa ja ite haluaa mummon luona olla.

No höh, kaikki vissiin nukkuu jo. Kai se on munki sitten sinne nukkumaan mentävä. Tää taitaa muuten olla tän vuoden puolella kolmas kerta ku oon kymmenen jälkeen pystyssä, yleensä painelen petiin yheksän maissa.

Joskos sitä merkkais mihin tuli luettua..
Mä edelleen roikun hereillä.. mies toljottaa jotain rallia töllöstä ja kovasti halus että mä jään seuraks, lupasin jäädä jos mä saan aamusta sitten nukkua pitkään.

Juhoa ei päivällä nukuttanu, nukku kahtien päikkyjen aikana yhteensä 2 tuntia, no eipä tuo kyllä ollut väsynytkään, valvokin vielä älyttömän myöhään, no jospa nukkus aamulla pikkasen pidempään sitten :heart:

Tosta menojalasta, me ei olla oltu vielä missään, eikä Juho ole siis ollut hoidossa koskaan.
Muutaman kerran oon ittekseni kaupassa käyny niin että mies on ollu pojan kanssa.
Kesäkuussa sitten olis tarkotus ottaa eka irrottautuminen, meillä on tuolla 2 lippua Celine Dionin konserttiin (jotka varmasti käytetään kun maksovat 199e/kpl), mua jännittää jo nyt, mutta jos joku tulis meille hoitamaan poikaa, niin sittenhän me tullaan jo yöksi kotiin.
Joululahjaks saatiin kaks leffalippua, menivät sitten viime torstaina vanhaks, jäi käyttämättä :ashamed: kun en mä raaskinu minnekään lähteä :ashamed:
Muutaman kerran oon "kuppia" ottanu ihan vaan kotosalla, sitten vasta oon alottanu kun Juho on menny maate. Kerran vissiin oon yhen oluen avannu Juhon ollessa hereillä.
Sitten kun mä juon jotain, on isäntä sitten selvempi osapuoli, joka aamulla herää pojan kanssa.

Se siitä, jatkan ihmettelyä :D

Huomenta!

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Mä oon matkalla nukkumaan. Lillis mä en osaa edes kuvitella missä te voisitte asua... Tuntuis siis hassulta asua niin ettei ole naapureita. Ei siis millään pahalla, ei vaan mahdu omaan pieneen päähän kun on asunut ikänsä talojen keskellä =)

Erittäin korvessa :laugh: :laugh: Meillä on "huutoetäisyys" 2 naapuriin, kesällä ei pahemmin näköyhteyttäkään. Anoppilaan on kyllä oikein näköyhteys (kun ovat tuossa 50 metrin päässä). Ja sitten on tuo pirun mökkiläinen tuossa. Ollaan just taajamamerkin ulkopuolella :laugh:

Mieti sellaista pientä kyläpahasta, jossa on just hikiseen kirkko, päiväkoti, 2 ruokakauppaa, 2 pankkia, 2 kampaajaa, terveyskeskus (jossa vain yksi lääkäri 3 päivää viikosta). Ala-asteella on jokaista luokkaa 1kpl, yläasteelle porukka lähtee 45 km päähän. Niin no joo, onhan toi kylpylä-ravintola tossa. Mutta siellä ei ole kuin pari allasta ja ravintolassakin soitetaan lähes aina vain humppaa. Ei täällä ole talvella asukkaita kuin noin 1500 ja kesällä "vain" vissiin viisinkertainen määrä. Oliks dirlittan vielä jotain?

mammoliino on se kivaa, kun on naapureita.... Meilläkin oli, kunnes siihen muutti joku ryyppyjengi. Äijä uhkas ampua meidän koirat, joten päätettiin muuttaa toiselle puolelle kylää. Täällä onkin rauhallisempaa.

Eemeli nukkuin viime yönä tosi hyvin (siis verrattuna viimeisiin 4 yöhön). 3 kertaa kävin nostelemassa poikaa takaisin päätypuoleen nukkumaan. Kun me nostettiin toi päätypuoli vähän ylös, joten poika valuu koko ajan jalkopäähän. Ei herännyt kertaakaan nostaessa. Heräs aamulla puol seiskalta. En tiedä onko lääkkeellä vaikutusta vai ilmankostuttimella. Mutta aattelin nyt kokeilla yli viikonlopun ainakin tuota lääkettä. Kyllä sitten jo näkee miten se auttaa.

Huuuooomeeentaaa!!!!

Herätkää jo, me ollaan Mintun kans jo hereillä :D Mies hoiti yösyöttelyt, mä posotin 7 tuntia putkeen. Jos oisin mennyt ajoissa nukkumaan olisin voinut posotella pidempään :headwall: Kuudelta tosin heräsin kun Anni sanoo vierestä että joko noustaan. En ollut edes herännyt kun on kömpinyt viereen. Käskin vaan jatkaa unia ja vieläkin nukkuu. Me ollaan Mintun kans työhuoneessa evakossa puuron ja kahvin kanssa, että saavat tossa parvella nukkua. Vaikka kai meidän perhe on jo tottunut nukkumaan mölyssä, kun ollaan jo jonkin aikaa tossa parvella nukuttu.

Meillä ois tänään ne ristiäiset, kiva laittaa tytöt hienoksi :) Mintullakin on ihana ruskea mekko, niin kaikki bodyt on sen kanssa niiiin nätin näköisiä. Sitten lähdetäänkin sieltä suoraan Hailuotoon Annin kummivanhempien mökille päiväksi/illaksi talkoisiin. Hailuoto on Oulun vieressä oleva saari, jonne mennään lossilla. Arvatkaa vaan odottaako Anni, ei ole koskaan käynyt... Pillimehut on jo ostettu evääksi :D

Pitääpä alkaa syöttään tuo sätkynukke tosta kopasta ja katteleen sitten noita vaatteita ristiäisiä varten. Oma jätesäkkikin pitää kaivaa vissiin siivouskaapista :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Huomenta!

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:

Erittäin korvessa :laugh: :laugh: Meillä on "huutoetäisyys" 2 naapuriin, kesällä ei pahemmin näköyhteyttäkään. Anoppilaan on kyllä oikein näköyhteys (kun ovat tuossa 50 metrin päässä). Ja sitten on tuo pirun mökkiläinen tuossa. Ollaan just taajamamerkin ulkopuolella :laugh:

Mieti sellaista pientä kyläpahasta, jossa on just hikiseen kirkko, päiväkoti, 2 ruokakauppaa, 2 pankkia, 2 kampaajaa, terveyskeskus (jossa vain yksi lääkäri 3 päivää viikosta). Ala-asteella on jokaista luokkaa 1kpl, yläasteelle porukka lähtee 45 km päähän. Niin no joo, onhan toi kylpylä-ravintola tossa. Mutta siellä ei ole kuin pari allasta ja ravintolassakin soitetaan lähes aina vain humppaa. Ei täällä ole talvella asukkaita kuin noin 1500 ja kesällä "vain" vissiin viisinkertainen määrä. Oliks dirlittan vielä jotain?

mammoliino on se kivaa, kun on naapureita.... Meilläkin oli, kunnes siihen muutti joku ryyppyjengi. Äijä uhkas ampua meidän koirat, joten päätettiin muuttaa toiselle puolelle kylää. Täällä onkin rauhallisempaa.

Eemeli nukkuin viime yönä tosi hyvin (siis verrattuna viimeisiin 4 yöhön). 3 kertaa kävin nostelemassa poikaa takaisin päätypuoleen nukkumaan. Kun me nostettiin toi päätypuoli vähän ylös, joten poika valuu koko ajan jalkopäähän. Ei herännyt kertaakaan nostaessa. Heräs aamulla puol seiskalta. En tiedä onko lääkkeellä vaikutusta vai ilmankostuttimella. Mutta aattelin nyt kokeilla yli viikonlopun ainakin tuota lääkettä. Kyllä sitten jo näkee miten se auttaa.

Kuulostaa ihan meidän asuinpaikalta, paitsi yläastekin löytyy ja kaupungin keskustaan on 6 kilometriä :D Mut on se jännä miten ihmiset asuu erilaisissa paikoissa. Ootteko te sieltä kotoisin vai mikä teidät on sinne lennättänyt? Kyl mä joskus kattelen niitä paikkoja kadehtien, kun Suomea läpi ajellaan, on pikkasen mellevämmät paikat lapsilla asua kuin täällä kaiken keskellä. Vaikka korvessahan mekin ollaan jos Suomea ajatellaan, mutta kuitenkin kaupungissa naapuri niskaan huohottaen...

Kiva että Eemillä yö oli parempi.

tildako kyseli kakkupohjan ohjetta uunipannulliseen..mie teen sillee et lasiin mittaan esim 4 kananmunaa,saman verran sokerii,ja saman verran vehnäjauhoja,pari tl leivinjauhetta..siinä yksinkertaisuudessa..samalla ohjeella teen kääretorttupohjankin.
(tai kääretorttu pohjahan tuo onkin,sama taikina ku kakkupohjaan)
venlalle tuli alas toinen hammas..ilmankos on tyty ollu ku persiiseen ammuttu karhu tämän viikon..

kohta kaupunkiin,vanhempi tyttö pitää viedä kaverisa kanssa ostelee..ja meinattii tytyn ja ukon kans pistäytyy torilla kun siellä jotkut kevät markkinat.

Huomenta! Miä en koneelle pahemmin eilen ehtinyt ja kun tulin, ehdin kirjautua niin Kiia pamautti ottansa lattiaan oikein kunnolla ja huutohan oli huima ym. Pieni sarvi ja mustelma siinä nyt on. Sitten jo ehtikin Jeppe pyytää koneelle menoa. Pelailee aapelissa minigolfia :D

Mitähän mieleen jäi kun lueskelin..

Leyan tytön hammas ainakin. Ihmeellistä että noin voi käydä :o Voi toista pientä :hug: *alkaa ettiä hammassuojia*

Topsy meillä lauletiin riparilla ja tuota laulua silloin joskus kauan sitten. On kaunis ja itkettävä. *toinen nyyhkijä* Ja sitten riparilla oli sellainen laulu kuin Kädet. Muistaako kukaan? " Minä luojalta kaksi kättä sain, luoja kuiskasi rakasta niillä jne." Minusta se oli ja ihana. Ei taida enää kuulua laulettuihin lauluihin. Tai ei ainakaan kummityttöni tunnistanut sitä.

Ai niin tyttelille isot :hug: hienoista ultra kuulumisista :heart: Hitsit kun on jännää kumpi sieltä tuleekaan:D Kiiasta ei rakenneultrassa kunnolla näkynyt kumpi on kun istui sellaisessa asennossa mutta tyttöä veikkailtiin. Yksityisellähän kävin sitä vielä kysymässä ja siellä näkyi selvästi :heart:

Meillä oltiin eilen ulkona, hieno ilma. Istuteltiin orvokkeja patoihin ja laatikoihin. Paaaljon kesäisemmältä näyttää =) Tänään mennään mummin päiville käymään.

Papasta puheenollen, mun pitäis mennä sinne :x Milloinhan sais aikaiseksi

Yhteistyössä