****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
lenkille täytyy kyllä lähtee..eilen syötiin pizaa,niin kaikki suola olikin kivasti kerääntyny silmiin yön aikana...

Pitäis pitäis ja ois pitänyt monta kertaa aiemminkin :ashamed: Peiliin en edes viiti katsoa mutta ainakin mulla tuo turvotus kertyy sormiin ja monena aamuna sormukset on niin tiukat ettei liiku kädessä :/ Paljonkohan muuten sormusten suurennus/venytys maksaa? tietääkö kukaan? *minähän en laihduttamaan jaksa ruveta kun ruoka ja herkut on hyvää* :p

Jaahas, mun pitäis mennä raijaamaan nuo tuplarattaan rojut tuolta ylhäältä alas ja kuvata nekin. Matkiksien ostaja haluais nähdä kun sen sisko ettii jotain millä kuskata revokkaa puistoon ja pois, ei siis edustus kärryjä :D Ja nuohan tuolta joutais myös pois.. Kertaakaan en ole Danielia ja Kiiaa työntänyt mutta ompa niitä käytetty peräti silloin kun Piituli täällä kävi :laugh:

Jos muutes joku teistä bongaa jostain edullisen pinkin päivävarjon rattaisiin niin kertokaa mulle. semmonen on pakko saada :D

Miähän taas unohdin kokonaan (muisti palailee pätkittäin). Kiia liikkuu eteenkinpäin ! :D Ei ryömien eikä kontaten mutta istualleen, niin kuin epäilin käyvänkin :D Vauhti ei päätä huimaa mutta paikallaan ei pysytä. Noin liikkui Danielkin ja mun kummityttö aikoinaan. Ja suusta äiti tulee edelleen ja tyttö ja eieieieiei kun ei jotain halua :D

huomenia kaikille!
jaa olikos jotain asiaa.......no,onnea kiiukalle eteenpäin vievän vaihteen löytymisestä :D !
poika narisee jaloissa,pitäis varmaan päiväunille kohta suunnata :| ,onhan tässä jo pari tuntia valvottukin :D !

jaahas "pomo" tuli täytyy jatkaa töitä :whistle: ; tässä isännän sihteerikkönä toimin,hälle laskuja teen ja palstailen samalla ;) !

Täällä nukuttiin maidonvaihdon jälkeen taas hyvin eli unille meni n.klo 21 ja tutin annoin kun mentiin nukkumaan. Sara siis tulee aina levottomaksi kun me mennään nukkumaan eli elämä talosta loppuu. Seuraava herätys oli vasta klo 6.10 ;) Ja nousin hakemaan maidon 6.20 kun ei tutilla asettunut. Joi 120ml ja jatkoi uniaan, herätti vasta klo 8.30 :o :D
Olen kyllä aika varma että soijamaidolle myös tuo allergisoitui. Nyt olen taas toiveikas tämän maidon suhteen, mutta en uskalla enää iloita niin paljon hyvin nukutusta yöstä ennenkuin niitä on monta peräkkäin. Toki voi tulla satunnaisia huonoja öitä, mutta kunhan ei valvota jokaikinen yö ja raivota päivisin. Tyttö tuntuu taas ihan erilaiselta heti aamusta. Ei mitään kiljumisia ja rääkymisiä ole tullut. Eikä röyhtäile tai ilmavaivaile =)

tuutis: Meillä on tässä lähellä n. reilun km päässä pieni kristillinen koulu. Sellainen kyläkoulun tapainen jossa todella pienet luokat. Ekalla oli eniten oppilaita viime lukukaudella eli 10oppilasta. Opettajia on kolme ja luokat on jaettu niin että yhdistettyna 1-2, 3-4 ja 5-6. Sitten on tietenkin järjestetty niin että välillä on matikan tai jonkun muun aineen tunti vaan esim kolmosille niin paikalla on 5 lasta. Uskontoa on 1 tunti enemmän, kuin normaaleissa kouluissa, mutta meitä se ei haittaa. Opettajien kanssa ollaan puhuttu että meillä ei niinkään olla mitään kristillisiä ja ymmärtävät hyvin. Siellä on paljon samanlaisten perheiden lapsia, koska koulumatka tavalliseen kouluun on n.4km ja moni ei halua laittaa lastaan ekalta jo ulkemaan bussilla. Kunta tukee koulua jonkinverran, sitten jotkut yksityiset henkilöt, lukuvuosimaksu on 35e jolla sitten rahoitetaan esim taksi matkat liikuntatunneille, uinnit ym. Lisäksi koulu järjestää myyjäisiä ja varat mitä saadaan menee koulun hyväksi. Koulu on sellaisessa aika kodinomaisessa rakennuksessa ja piha on nurtsia, ei siis mitään hiekkakenttää ja kiipeilytelineitä. Koululla on myös oma ranta. Siis aivan ihana paikka. Ja joulu ja kevätjuhlat on samalaisia kuin silloin ennen muinoin meidän aikaan, ei ole mitään hienoja äänentoistoja ym vehkeitä. Se fiilis on sama kuin silloin kun oli itse koulussa ja mua rupee aina itkettää kaikissa juhlissa :ashamed: :laugh: Semmonen pikkukoulu meillä. =)

Huomenta

Mä olen ihan pöhkö, mä täällä itken silmät päästäni kun luen teidän juttuja! Miten te osaattekin aina tukea ja auttaa!!
Olen nyt päättänyt että Eetun reissuun päästän, vaikka itselleni se vaikeaa onkin.
Isäni sanoi illalla että en saa nyt ajatella itseäni, vaan Eetua. Ja Eetulle tämä on tärkeä kokemus, monella tapaa.
Minä pelkään kaikkea ja kaikkia, mutta en voi tartuttaa niitä pelkoja ja epäluuloja poikaan, muutenkin tuo on arka ja mietteliäs.
Soitan vielä tänään perheen äidille ja juttelen käytännön jutuista. Samalla kerron huoleni, että minä olen peloissani ja että heidän TÄYTYY luvata pitää huolta minun aarteestani. KAtsotaan miten äiti reagoi, pitääkö mua hulluna..NO, äitihän tuo on itsekin, luulen että ymmärtää.

Itku tuli myös kun luin Millin pojan kokemuksia. Myös Eetun kohdalla tilanne kävi ajoittain fyysiseksi. Kerran Eetulta varastettiin koti-avaimet, kerran survottiin lippis ja kengät roskikseen tms..Ja aina ei poika kotona kertonut, pelkäsi pahoittavansa MINUN MIELENI, ajatelkaa!!
Kiusaajan äiti totesi että pojat on poikia, ja että ainahan pojat nahistelee..ja että Eetun tulisi oppia puolustamaan itseään..Mielenkiintoinen lähestymistapa.
Kerran kun Eetun kanssa juteltiin, Eetu totesi että sillä pojalla on varmaan vaikeaa kun kiusaa, ja että ei se varmaan oikeasti tarkoita mitään pahaa..Kaiken sen pa***n keskelläkin Eetu koitti puolustaa kiusaajaansa!
No, tilanne toisaan viime vuonna rauhoittui, ja nyt Eetulla omia hyviä ystäviä ja kiusaajat jättäneet rauhaan.
Missään vaiheessa Eetulla ei alkanut mennä koulu huonosti, tai Eetu ei ilmaissut haluttomuuta kouluun. Itse olisin varmaan monta kertaa lyönyt hanskat tiskiin, mutta Eetu sisulla vaan..Kerrankin Eetua oli kiusattu kun hänellä oli päässään HIFK-lippis, kiusaaja kun oli Jokerien kannattaja. Seuraavana aamuna Eetu laittoi saman lippiksen päähän, ja minä neuvomaan että ehkä ei kannata. Eetu siihen että hän saa pitää mitä hattua haluaa..Ja ei ne pojat sitten kauaa jaksaneet siitä lakista irvailla, kun ei se tehonnut.

No, olipa taas selostus..anteeksi kun nyt koko ajan avaudun, olen aikamoisessa stressitilassa..

Kiitos vielä kerran teille kaikille, saatte minua ensi viikolla täällä tukea ja auttaa että selviän ikävästäni :)
JA kaikki te siellä pohjoisessa asuvat, olkaa valmiina hakemaan Eetu jos paniikki iskee :laugh:

Ai niin!! MINUN EEMI TÄNÄÄN 8 kk!!!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
onnea :flower: Kipsuttimellakin synttärit täyttää jo 9kk :o Missä mun pieni on :'(

Niinpäs onkin!!! Hui miten aika menee nopeaan! En edes hokannut katsoa syyskuun puolelta!
Onnea pikku Kipsuttimelle! :heart: :flower:

**muoks** Meillä muuten Eetulla synttärit 29.9 :)

Pitäis pitäis ja ois pitänyt monta kertaa aiemminkin :ashamed: Peiliin en edes viiti katsoa mutta ainakin mulla tuo turvotus kertyy sormiin ja monena aamuna sormukset on niin tiukat ettei liiku kädessä :/ Paljonkohan muuten sormusten suurennus/venytys maksaa? tietääkö kukaan? *minähän en laihduttamaan jaksa ruveta kun ruoka ja herkut on hyvää* :p

Täällä minäkin taas! :wave:
Minä kävin Tuutis suurennuttamassa vihkisormusta ja se oli muistaakseni 35e...

Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:

Täällä minäkin taas! :wave:
Minä kävin Tuutis suurennuttamassa vihkisormusta ja se oli muistaakseni 35e...

Auts! Kaksi sormusta... 70? :/ Pitäisköhän sittenkin alkaa laihduttamaan :D Kiitoksia tiedosta :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Niinukalta; ja Milla-Marialta, piti kysyä että ostitko Metsolat itelle vai lainasitko kirjastosta? Saakohan kirjastosta lainattua? Huutonetissä ainakin maksaa yhtä paljon postikulujen kans kuin liikkeestä ostettunakin.
sain kaverilta lainaan nuo 3 levyä=)
tuntus että kirjastoonkin tulisivat,onhan tuo sen verran suosittu sarja.
toivottavasti löydät jostain lainaksi!!

Kirjotin just aika pitkän pätkän tekstiä, kunnes explorer ihan yhtäkkiä tilttas, en kerenny kopioida enkä mitään.. :headwall:
En kyllä jaksa uudestaan kirjoitella. :ashamed:
Tärkein silti eli onnea Eemille, Essille ja Kiialle (ja tietysti omalle mussukalle)! :heart:

Tohtorille pukkaa yv:tä

Täälä selvitty eilisestä rilluttelusta..tai selvitty ja selvitty.Aika oksennusolo :x Mutta oli kyllä tooooosi kiva ilta ja piristävää.Oltiin tosiaan miehen kanssa kaksin (viimeeksi varmaan 6 vuotta sitten kahdestaan oltu ryypiskelemässä) tuttuja näkyi paljon ja poets of the fallin keikka oli älyttömän hyvä. :D :D Kohta pitää lähteä Ellaa hakemaan mummolasta,sieläkin oli mennyt kuulemman hyvin,eilen en meinannu raaskii jättää toista sinne.Tippa linssissä jätin sinne hänet.On kyllä ikävä jo...

Palaan myöhemmin kunhan olo helpottaa :saint:

Ai kauheeta mitä ryypiskelijöitä täällä on :o :kieh: Yhellä sun toisella kankkunen vuoropäivinä. Hävetkää mokomatkin äidit |O :whistle: *joku ei ole yhtään kateellinen toisille kun ovat viihteelle päässeet* :snotty: :ashamed: Miä haluan ja |O

Huomenta!
Dirlittan:Mä luin tota sun mietiskelyä samasta näkökulmasta ku toktori että siis siitä ei oo niin kauheen kauaa ku me ollaan ite oltu se 10vee. Ja mun serkun tyttö on nyt just sen ikänen ja oon sitä mieltä että kun tollaselle reissulle pääsee, se vahvistaa todella paljon itseluottamusta, varsinki tommoses tilantees että Eetua on kiusattu. Ku kyllä 10veet on melko fiksuja jo jos tahtovat! Ja jos äiti kuulosti puhelimessa luotettavalta ja pojan oot tavannu ja hän tuntui kunnolliselta niin päästä poika lomailemaan =) (niinku olitki jo päättäny ). Oon itekki menny 10 vuotiaana kavereiden kans ympäri Suomea vaikka yhenki kamun porukat oli vähä mitä sattuu ja meikälääsen mama varmaan jotain tyyliä tuutis eli ylisuojelevainen aina :D Me pidetään sut ens viikko sit kasas :heart:

Rontille hyvää matkaa! ja Millille tsemppiää maitokokeiluun!
Yksäiti:meille mitä luultavammin käy se keskiviikko ja koskari! mitäs henkka?

vip1 takas yytä..

oli aika hyvä elokuva se musta jää,jänkättiki ihan välillä :laugh: joutaiskohan kattoo tänään viel sen tali-ihantalan..

pojalle on nyt ilmestyny ilmeisestikkin hikinäppyjä nivusiin,tai oikeestaan siihen kohtiin missä vaipan reunaton,googlettelin ja näin ollen ne on hikinäppyjä..
nyt alkaakin armoton ilmakylpyily,pesu joka vaipan vaihdon yhteydessä,kevyempi vaatetus ja ostin ihan ohkasempia pampers vaippoja päivälle,yöks sit liberot..sinkkiä oon laittanu kans välillä ohuelti mut ei tunnu hirveesti auttavan,auttaskohan pottujauho?

meidän poika on oppinu uuden tavan liikkua,kierii :laugh: noo,tyylinsä kullakin kuten kiiukallakin istuilleen eteenpäin meno,ihana :laugh:
rontille oon ihan unohtanu sanoa onnittelut :ashamed: mutta onnea molemmille :flower:
8kk ja 9kk onnittelut lapsosille :heart:

dirlittan kiva että "uskalsit" pojan laittaa reissuun,kyllä siellä kaikki menee hyvin ja varmasti saa poikakin pitää hauskaa kaverin kanssa..

ikäviä tollaset kiusaamiset,mua on kiusattu ala asteella,mut kuitenki vähäisemmillä määrillä,mitä täältä lukiessa..veljee kiusataan,on nyt menossa 5luokalla..talvella häviää jääkiekot jne kun pojat varastaa niitä,rahaa ja kännykänkin ovat vieneet..
siskoani 15v kiusattiin myös,ja hän oli pienluokalla dysfasian takia,opettaja alkoi kiusamaan-joo erityisope..
sai vaihdettua koulua naapurikuntaan,on ihan isossa luokassa,opettajatkehuneet kuinka ihana tyttö!!täällä oli koulussa todistuksessa matikka 5 ja nyt keväällä naapuri kunnan tokarissa 8 :flower: joten melkoinen muutos myös oppimiseen ollut..

mun siskolla oli aika raju kesä 14 vuotiaana,me etittiin ukonkin kanssa sitä aina kylällä ja toinen oli ihan sekaisin,mitä lie vetäny,huume testeissä äiti joutui käyttämään,kunnes erään kerran koulussa mun siskon pinna katkes kaikesta paineesta mitä koulussa koki ja ns. räjähti jolloin joutui ambulanssilla koulusta psykiatriseen sairaalaan hetkeksi..

ja voitte varmasti kuvitella miltä toi kaikki tuntu ja varsinkin kun itse olin raskaana..tuona aikana en vielä ollu löytäny teitä ja mulla ei ollu ketään muuta ku anssi jolle puhua,ja viime kesänä meni niin moni asia muukin ihan perseelleen,mutta se sikseen..alkaa tulla kohta jo liian vakavaa asiaa..

jokohan kommentoin kaikki mitä muistin?

Pakko tulla raportoimaan teille rakkaat lokamammat :laugh:

Sara hogas portaat yläkertaan tänään :o Porttia ei siis ole hankittu vielä alakertaan :ashamed: Yläkerrassa kyllä on, jo ihan unissa kävelijöiden takia. :D
No mutta siis menin yläkertaan käymään ja Sara ryömi perässä rappusten alkupäähän kattelemaan minne menin. ja kohta mies huutaa herran jumalaa! :o Sieltä se meidän nakki oli kiipeämässä jo kolmannella portaalla ylöspäin :o
Täytynee kai lähteä porttikauppaan vai löytyyköhän niitä joistain vauvantarvike nettiliikkeistä? :D

voi hittojen hitto..oon ettiny mökkiä elokuun ekaksi viikonlopuksi,tuolta entiseltä paikkakunnalta jossa asuimme..olis tarkotus viettää ainakin yks yö ex-kälyn kanssa,ottaa siiderii ja parantaa maailmaa..mutta hitto kun nää meijän ideat tulee vaan niin extempore,että eihän varsin mistään mitään murjuu enää saa.. :o
sitä se eilinen kalamarkkinoilla käynti teetti..hirmunen hinku iski..kun tuttuja näki... :D
no eiköhän myö joku yöpaikka löydetä :saint:

miehelläkin alkaa loma just silloin,niin saapi tytyn vahtina kotona olla.

nurtsi pitäs kohtapuolin lähtee leikkaamaan,venla päikkäreillä,jonne se kamalalla huudolla kävi..mikähän sitäkin taas vaivaa..vihoin ja viimein kamalan liekuttamisen jälkeen sain sen nukkumaan.

milli ainakin tuolla on portteja. Itse asiassa turvaportin googlettamalla löytyy muitakin http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/portit/

Meillä on portteja jo valmiiksi koiraesteenä ja muutenkin :D Vanhasta pinnasängystäkin saa toimivia kun laidan katkaisee sopivaksi, ostaa saranat ja salvan :)

Miä sitte päätin äsken pestä vaipan :headwall: :headwall: Ja meni semmoseksi muussiksi että. Huuhtelin vaatteet oottamaan uutta pesua. Nyt kone pyörii tuolla tyhjänä ja toivottavasti ne loputkin mujut lähtee pois mitä en kauhottua saanut |O :headwall: :headwall: :headwall:

meillä on kans koiraportti,mut joistain nettikaupoista on ihan niitä lapsiportteja jotka on halvempiakin,olikohan anttilalla tai elloksellakin portteja?muistelisin niin..

täällä on ukkonen :o

Kovin on taas hiljaista..
Tänne ei uutta, Eetu innoissaan pakkailee huomiseen reissuun, innoissaan on:)
Eemi on menossa tuossa sängyssään yöunille, toivotaan että ensi yö sujuisi yhtä hienosti kuin viime yö, klo 20-06!!

Onpas tosiaan täälä hiljasta :o Täälä oloista selvitty.Huomenna lähetään kavereiden kanssa niin ja lasten kanssa upponallen ilmaiskonserttiin :) Eihän se Ella varmaan mitään ymmärrä vielä mutta pitäähän se mennä =)

Dirlittanin Eetulle hauskaa reissua B)

tinakenkätyttö tulkaahan Pepin kanssa kyläilee kun ehditte.

Yhteistyössä