****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ranta tossa lähellä muutaman sadan metrin päässä ja ei todellakaan meidän Miki mene uimaan sinne ilman mua kuin vasta 18vuotiaana! :whistle: Nyt siis 11v. :D
Mun mielestä on parempi olla ehkä ylisuojeleva kuin liian lepsu. Mun äiti oli mulle aikoinaan tosi lepsu kasvattajana, eikä kieltänyt oikeen mitään. Kaikkea sitä tulikin tehtyä sitten ja aikuisena sitten joskus mietin että eikö mun äiti välittänyt vai eikö sitten yksinhuoltajana vaan "pärjännyt" mun kanssa...? :|

Dirlittan: Se oli ihan kamalaa kun tuli ilmi että meidän Mikiä kiusattiin koulussa. Syyt oli vaatteet, hiukset ja sekin kun oli hyvä koulussa. Tytöt ihastui heti, kun aloitti uudessa koulussa. No onhan Miki ihan söötti poika :D Alkuun oli naljailua muilta pojilta ja lopulta viime vuoden lopulla mies vei pojan mahakipujen vuoksi sairaalaan ja siellä vasta tuli ilmi että koulussa oli ihan käytetty jo fyysistä väkivaltaa. Opettaja aina hyssytteli meitä kun otin yhteyttä, ettei siellä mitään tapahdu ja Miki vaan ylireagoi kaikkeen. Lopulta mun mies paineli yhtenä aamuna opettajanhuoneeseen ja pyysi Mikin opettajaa puhumaan. lopulta sitä puitiin jo kuraattorilla, ajattelin alkuun että Mico kertoo siellä paremmin, kuka kiusaa ja miten. Kokoajan nimittäin muuttui tarina mitä siellä koulussa tapahtui, suojeli siis kiusaajiaan etteivät kiusaisi enempää :( Kuraattori sen sijaan kiinnostui Micon isättömyydestä ja syyhän oli sitten aivan varmasti siinä :headwall: Eihän mun mies voi millään tavoin korvata yhtikäs mitään mun pojalle, siis olla miehen mallina. :kieh:
Minä sain tarpeekseni ja laitoin pojan tuohon lähelle pieneen yksityiseen kristilliseen kouluun, jossa oppilaita n.40. Meidän Milla oli jo siellä ollut syksystä asti ja viihtynyt TODELLA hyvin. Miki aloitti sitten tammikuussa ja viihtyy niin hyvin siellä ettei yksikään meidän lapsista mene tavalliseen isoon kouluun vaan kaikki muutkin paitsi Mea menee tuonne. Jokapäivä täältä lähti kaksi iloista reipasta koululaista ja joka päivä kotiin palasi kaksi reipasta iloista lasta. Mico nosti monia numeroita, jotka tippuivat siinä koulussa missä kiusattiin. Ja tuossa pikku koulussa ei kiusata ja jos kiusattaisiin, niin siihen puututaan samantien. Muutenkin opettajat pitää paljon yhteyttä, myös niistä hyvistä asioista eikä vaan silloin kun jotain on tapahtunut tai läksyt jääneet tekemättä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Nyt miä muutes tiijän miksi oon mikä oon :whistle: Oon kuulemma pienenä tippunut kupoli edeltä rattaista asfalttiin. Että ei se mun syy ole jos korvien välissä helisee vaan tädin :saint:

:laugh: :laugh: :laugh:

No ihan totta! :laugh:

Juu juu B) :laugh:

*muoks* Me ollaan tuolla meijän pinossa tultu siihen tulokseen, että tuo Sunilan läheisyys tekee vähän keskivertoa pöpimmäksi, että... :whistle: Kuis lähellä sie asuitkaan... :laugh: :laugh:

Nyt miä muutes tiijän miksi oon mikä oon :whistle: Oon kuulemma pienenä tippunut kupoli edeltä rattaista asfalttiin. Että ei se mun syy ole jos korvien välissä helisee vaan tädin :saint:

*muoks* Me ollaan tuolla meijän pinossa tultu siihen tulokseen, että tuo Sunilan läheisyys tekee vähän keskivertoa pöpimmäksi, että... :whistle: Kuis lähellä sie asuitkaan... :laugh: :laugh:

Sekin vielä :o No selvittää sitten loputkin helinät... *Kurkkaa ikkunasta ja hiipii asettamaan pommin jos vaikka viisastuis taas *:whistle:

Sekin vielä :o No selvittää sitten loputkin helinät... *Kurkkaa ikkunasta ja hiipii asettamaan pommin jos vaikka viisastuis taas *:whistle:

Kiva :laugh: Meijän pinossa on aika monta ko. laitoksen vaikutuksen alaisena olevaa :laugh: :laugh:

Kiva :laugh: Meijän pinossa on aika monta ko. laitoksen vaikutuksen alaisena olevaa :laugh: :laugh:

Ai! Täällä taas on muut näitä selväjärkisiä fiksuja immeisiä
:D Miä olen ainut hölmö :'( *pistää sunilalle korvausvaatimuksen ja rikastuu :p * Muoks. ei muutes ole ketään täältä suunnalta :/

Kiitos kaikille onnitteluista :) :heart: . Meillä on ollut vilskeiset, tosi kivat kesäiset viime päivät, juhlien ja muuten ollen.

Tuuti, kiitos ohjeista puhelimessa, lopulta mies keksi, että skannauksen kautta tuli se tulosta peilikuvana :) . Ja nyt mäkin siis osaan tehdä paitoja :D :D . Vähän nolona eilen tosiaan tajusin/mieheltä kuulin, että meilläkin on printtipaperia :o . Mies joskus yrittänyt tehdä jotain paitaa...

Mulla on teidän juttuja vielä lukematta ja kohta jo väsynyt neiti sylissä |O . Arvatkaas kenellä on olo, etten ole juuri taas viime yönä nukkunut :headwall: ! Ja arvatkaas kuka pohtii, milloin alottaa unikoulu |O . On tässä vaan niin kaikkea ohjelmaa, pitäs olla varmaan joku ohjelmattomampi hetki unikoululle. MUTTA PIAN SE PIDETÄÄN!!

Tässä pari kuvaa viime päiviltä, sellasia, missä ei ihmisiä näy...
Kippistelty on :)

Tällasen "hääkakun" tein meidän eilisiin juhliin, toi koriste oli aikanaan meidän oikeessa hääkakussa. Käytetään sitä nyt sitten vaikka 10v välein :)

No niin, nyt on typy taas ekoilla päikkäreillä :kieh: . Mun pitäs mennä kans nukkuun, ollaan Riikassa vasta lähellä puolta yötä, että tässä päivää piisaa... Ja monta hommaakin olis, mutta aion kyllä jossain välissä minäkin nukkua :attn: :attn: !

Vähän ehdin juttuja lukasta. Tuuti tehnyt todella ihanan vauvalahjan ja nuo omat kuvat kyllä kruunaa komistuksen! Se on kyllä harmitus, ettei tällä hetkellä ehdi mihinkään hommaan suuremmin syventyä, mutta sitten kun vaan suostuu tekemään osissa, niin kummasti jotain saa aikaan niinkin, vaikkei se sitten ihan niin kivaa sillä tavalla olekaan. Niin ja kyllä nyt on kivat kärryt taas!! Hienosti sait "vanhat" myytyäkin.

Santilla komias menopeli :D . Saispa jostain rahat uuteen tilavampaan autoon!!

Hienot kuvat Piitulilla, teillä ollut reissussa komea aurinko ja tytöistä tosi hyvä yhteiskuva :) .

Piti varmaan monta muutakin juttua kommentoida, mutta meenpä nyt teelle, kun talo on hiljaa. Sais noi isommatkin nukkua tänään pitkään, niin myöhään meni eilen nukkumaan, kymmenen jälkeen ite totesivat sitten, että nyt vois olla unien aika. Täällä muuten sataa ja eilen alkoi tuo sataminen siinä 23 aikaan, kun vielä vikojen vieraitten kanssa istuttiin terassilla. Mikä ihana säkä, että päivä oli kuiva, nyt ei ole sisällä mitään siivottavaa juhlien jäljiltä :D .

No nyt sain luettua, mitä nyt tuolla välissät taitaa vielä olla joku sivu vähän huonommin luettuna. Millille tsemppiä maitokokeiluun! Toivotaan, että seuraava maito toisi avun :hug: .

Oli mukava lukea Dirlittanin pohdintojen myötä syntyneitä juttuja. On tämä äitiys niin monenlaista murehtimista kaiken ilon lisäksi. Oletkos jo päättänyt mitä teet? Vaikea tilanne kyllä ja itse vaikea sanoa, kun ei vielä tuon ikäistä lasta ole. Äh, mitä tuolla ylhäällä itketään...

dirlittan kyllä mie ainakin pojan päästäsin reissuun..mie oon ainakin sitä mieltä että lapseen/ja reissukavereihin täytyy luottaa sen verran et kaikki menee hyvin..ja jos kerran oot puhunut kaverin äidin kanssa niin mikset antas toisen mennä..
..ite kun yh-na aikoinaan olin,kävin toisella paikkakunnalla koulussa,tein yövuoroja..jolloin tytöt olivat kaksin,ei ollu lapsenlikkoja,toisinaan olivat isällään..mutta aika paljon olivat kaksin..kyllä mielessä joskus kävi että mitä jos jotain sattuukin..mutta jos olisin jäänyt pelkäämään sitä et joku haaveri tjm.sattuu niin olisi työt jääny tekemättä ja koulut käymättä..ehkä huono vertaus kun reissusta kyse..mutta sama periaate.
..tietysti huono äitihän mie olen,kun lapset yksin jätin..mutta nuorempi ei suostunut menemään aamu eikä iltapäivä hoitoon (kun meni ekalle luokalle)..ja vanhempi ei enää mihinkään iltapäivä kerhoihin päässy..mutta siinä se parivuotta vierähti..eikä mitään sattunu..

ja kännykätkin oli..ja miulla tapana aina tuolle nuoremmalle soittaa et milloin lähtee kouluun..ja useasti kävi niin et huomasin joskus kymmenen aikaan koulussa et ai kauheeta mie en muistanu sille penskalle soittaa..mutta olihan tuo ite osannu lähtee :o

jep,jep..venla olikin illalla niin sippi,et jo enne kasia kävi nukkumaan..heräs sitten neljältä,ja nostin viereen.nyt muuten monena yönä on just neljältä noussu sängyssään seisomaan,ja sit on toinen pitäny nostaa viekkuun..ite kyllä aamuyöstä niin nukuksissa nostin sen viereen,et havahuin jonkun ajan kuluttua ja vilkasin toisen sänkyyn..ja ai kaameeta se oli tyhjä..empä muistanu et toinen vieressä nukkuu :o

lenkille täytyy kyllä lähtee..eilen syötiin pizaa,niin kaikki suola olikin kivasti kerääntyny silmiin yön aikana...

mutta nyt hommiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Tuuti, kiitos ohjeista puhelimessa, lopulta mies keksi, että skannauksen kautta tuli se tulosta peilikuvana :) . Ja nyt mäkin siis osaan tehdä paitoja :D :D . Vähän nolona eilen tosiaan tajusin/mieheltä kuulin, että meilläkin on printtipaperia :o . Mies joskus yrittänyt tehdä jotain paitaa...

Hyvä että onnistui vaikka mun ohjeista ei apua ollutkaan :) Kyllä teilläkin varmaankin on jossain kohtaa se peilikuvana tulostus valinta mutta missä sitten :/ En hoksaa. Kuuli varmaan mun äänestä että meni jonkin aikaa ennenkuin hoksasin kuka puhelimessa on :D :ashamed: Jotenkin tuttu nimi mutta ei säteillyt ennen kuin sanoit Rontti :laugh: Ja meillä kiva taustahäly, Kiia kitisi ja päätti sitten vierastaa mun tätiä jne. :D Mutta hyvä että saitte tulostettua mitä pitikin :D

Niin ja kauniita unia kun joskus pääsi tyynylle saat :hug:

Lenkille todella pitäs munkin! Yäk mikä olo, kun jo aamutuimaan söi kakkua ja olikin olevinaan makeeta :x . Ja äsken kireen paidan kanssa kun kuljin peilin ohi, niin ihan kuin raskaana olisin mahasta päätellen :o |O .

Esikko tuolla itki kun heräs muka oksennustautiin. Sillä on ihan kauhee kammo oksentamiseen. Kakka helpotti ja olo johtui varmasti eilisistä melkoisista herkutteluista. Nyt onneksi ok, olisikin kiva tästä lähteä reissuun, jos lapset jäis tänne kipeinä. No, ei onneksi!

Piti siis vielä Dirlittanille sanoa, että kyllä minäkin varmaan lopulta päästäisin, vaikka paljon varmasti kaikkea mietiskelisin ja vatvoisin. Eli minä huutelen, että anna pojan mennä ja elää elämänsä kokemus :) . Ja just, kun voi vaikuttaa paljon itsetuntoon, kaverisuhteeseen ja muuten sitten pidemmältikin. Ja jos taas kova ikävä iskee, niin siitäkin varmasti jotakin oppii? Luottaminen tuon verran vieraisiin aikuisiin on tietysti myös vaikea asia, mutta ehkä sitä tosiaan ei saa liiankaan epäileväinen olla, raja on tietysti häälyvä, voiko koskaan epäillä liikaa ja onko taas oikein epäillä aina...

Miten musta muuten tuntuu, että mun unet tänään taas jää :/ . No, saapa nähdä, nyt täällä jo hiukan oon matkakamppeita alkanut katteleen, kun nuo kaksi on kerta hereillä ja kun en heti malttanut nukkua, kun talo oli hiljaa :headwall: .

Olihan susta Tuuti apua, skannauksen kanssa kun ukko sitten osasi hakea sitä tulostus peilikuvana :) . Juu, huomasin ettet ihan heti tunnistanut :whistle: , ei kai ihme :) .

Jaahans, kolmaskin on hereillä. Eiköhän me mennä hammaspesuille ja aamupuurolle. Mutta mutta, mites muuten tuo viides vielä nukkuu |O , siis ukko-kulta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Milli: minulla on yksi sukulaispoika joka altistui soijamaidolle just muutaman viikon kokeilun jälkeen.

Miä oon ja kuullut jos maitoallergia on ja korvaamana soijaa käyttää niin sille soijalle voi nopeasti tulla myöskin allergiseksi :/ Saralle helpotusta kipuiluun, millille voimia ja toivotaan että sopiva korvike löytyisi :hug: Mitens teillä meni viime yö?

Ai niin mun piti jo eilen kysyä milliltä että mikä se sellanen pieni koulu oikein on? Joku yksityinen vai mikä? Ei täällä päin vissiin semmosia ole tai en ole ainakaan kuullut

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Mutta mutta, mites muuten tuo viides vielä nukkuu |O , siis ukko-kulta :kieh:

Ai että teilläkin :kieh: Täällä myös! Samaan aikaan ollaan menty nukkuu mutta Jeppe herätti kahteen otteeseen yöllä minut, samoin Kiia. Nyt pojat tuossa neuvottelee kovaäänisesti jostain rojuista ja Kiia keikkuu syöttiksessä mutta ukko samperi makaa |O Tuo nukkuu 10 kertaa paremmin kuin miä ja sitte miettii miks minuu väsyttää :headwall: :headwall:

Muoks. nousi just ylös. Hyvä pojat! Kerrankin jotain hyötyä kun tappelivat :laugh:

Yhteistyössä