2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie otan kohta unipussin kaapista ja niittaan sen selkämyksen kiinni pinnasängyn pohjaan |O
Puoli tuntia poika ollu "nukkumassa" ja vasta kuusi kertaa oon käyny kääntämässä takasin selälleen. Väkisin kääntää itsensä mahalleen ja lähtee tutkimaan sänkyään.
Ei tuo nukaha millään :headwall: Äsken jo luulin nukahtaneen, kun oli niin hiljasta. Kurkkasin sänkyyn ja siellähän tuo tutki tarkkaan sängyn jalkopään nurkkaa, mahallaan oli tietenkin.

Nyt taas kuulostaa sellaiselta tuo ähinä, että kääntämään ja peittelemään tarvii mennä.

Kuulostaa NIIIN tutulta..viimeyönäkin klo 02 Eemi huusi kuin syötävä, oli mahallaan sängyn jalkopäässä..

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Oliivia Meillä päin hammaslääkärin varaa neuvola ja se on ihan käytäntö ollu että 6kk eka hammaslääkäri :o Mie luulin että se on joka kunnassa käytäntö.Taisin olla väärässä. Tosin miustakin aika kumma kun näin aikasin kun hampaitakaan ei välttättä ole.

Eikun suihkuun ja pehkuihin...oon ihan maalissa,nyt on olkkari maalattu :D

meillä ei ole ku 2vuotiaana vasta hammaslääkäri.neuvolasta saatiin nyt 6kk ikäsenä hampiharja,eipä tuo edes neuvolatäti (sijainen) kattonu suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie otan kohta unipussin kaapista ja niittaan sen selkämyksen kiinni pinnasängyn pohjaan |O
Puoli tuntia poika ollu "nukkumassa" ja vasta kuusi kertaa oon käyny kääntämässä takasin selälleen. Väkisin kääntää itsensä mahalleen ja lähtee tutkimaan sänkyään.
Ei tuo nukaha millään :headwall: Äsken jo luulin nukahtaneen, kun oli niin hiljasta. Kurkkasin sänkyyn ja siellähän tuo tutki tarkkaan sängyn jalkopään nurkkaa, mahallaan oli tietenkin.

Nyt taas kuulostaa sellaiselta tuo ähinä, että kääntämään ja peittelemään tarvii mennä.

Kuulostaa NIIIN tutulta..viimeyönäkin klo 02 Eemi huusi kuin syötävä, oli mahallaan sängyn jalkopäässä..

meillä ei ole venla nyt yöllä enään kääntyny mahallee,varmaan kun hää sen kääntymisen oppi,niin sitä piti aikasa harjoitella yötä päivää,nyt nukkuu kylelleen,naama seinään päin,lähestulkoon kokoyön.mutta aamulla kun klo lyö 10 vaille 6.niin johan neiti masulleen ittesä kampeaa :o

Ultrassa käyty!

Elikkäs siis vaavilla kaikki niinkuin vain pitääkin, rakenteissa ei näkynyt mitään häikkää ja laskettu aikakin samana. Neljällä päivällä heitti pienemmäksi, mutta ei vaikuttanut siihen aikaan. Tosin Eemilillä oli sama homma silloin, eikä ollut mikään iso syntyessäänkään ja oli ihan valmis kun syntyi.

Sukupuolta olisin niin halunnut sieltä sitten kurkkia, mutta se meidän vauvapa oli toista mieltä. Nilkat ja polvet piti visusti ristissä, vaikka yritettiin miltä kantilta hyvänsä katsoa :laugh: Sen verran mitä ihan hivenen sinne pääsi hiukan kurkkaamaan, kätilö tuumasi varovasti, että saattaa ehkä olla tyttö? Mitään vehkeen tyylisiä ei vilahtanut missään vaiheessa. Mutta tuo tyttö arviokin oli niin sellainen arvaus, että sanoi, että sen perusteella ei kannata mekkoja lähteä ostamaan :laugh: Mutta mulla on ollut alusta saakka sellainen tyttö olo :/ Saas nyt sitten nähdä, sitten syyskuussa viimeistäänkin varmaan nähdään kumpi siellä minun masussa asustelee ;)

Kovasti muuten huitoi pikku käsillään ja näkyipäs yhdessä minun kuvassa jalkapohja, millä oli pituutta kokonaiset 3cm :heart: Laitan vaikka kuvaa tuonne kerhon puolelle myöhemmin, vaikka huomenissa. Tänään olen ihan jotenkin niin väsy, jännittänytkin...

Lakanoista oli puhetta. Minä vaihdan koko heela hoidon yleensä noin 2-3 viikon välein, tarvittaessa useamminkin ja tuuletan ne aina samalla =) Pyyhkeitä vessasta yleensä vähintään kerta viikkoon tai tarvittaessa useamminkin, kun tosiaan niitä pyyhkijöitä meillä on.

muoks. vauvalle vaihdan useammin, yleensä kerta viikkoon petikamppeet.

Tytteli ihanaa että hyviä uutisia saitte :hug:

Huh, mullon ihan jalat puhki, ensin koko päivä kaupungilla korolliset kengät jalassa ja nyt ilta K-raudan naistenillassa saappaat jalassa... Kiitos ei tälle kotiäidille enää vähäänaikaan korkoja!

Katjanna hyvä idea! Mennään vaan syömään ilman lapsia! Sovitaan vaan heti päivä ja aika niin siinähän se sitten on. Mut jatketaan asian puintia sähköpostilla.

Pitääpä vielä testata tätä:
e055.gif

tytteli meillähän venlalla jalat siinä rakenne ultrassa niin siveellisesti supussa,että lääkäri ei nähnyt ollenkaan sukupuolta..mutta mie näin..ihan selvän tytyn..mutta piti se siellä 4d ultrassa sitten käydä tarkistuttamassa..

kauheeta kuin aika vaan menee..yks ilta kattelin noita tytyn vauvakuvia,on se vaan ollu pieni..

tytteli ihanaa et kaikki on hyvin,jospa sieltä pikkinen rinsessa tulis :heart:
mileko mun on PAKKO!!! päästä sinne amarilloon,lähenpä vaikka kävellen jos en muuten :laugh:
lakanat vaihdetaan 1x 3viikossa noin..ja anskalle sit pyrin 1x viikkoon vaihtamaan..
tyyny on ollu anskalla käytössä jo noin 3kk iästä asti..

enpä muista taas mitä muuta piti kertoo..no meillä on poika kans ihan ärrin murrin..tosi hauskaa ku koko päivän on huutanu ja ukkokki myöhästy töistä 2tuntia :kieh:

me ollaan ton ukon kaa oltu 1.5 tasan 2v yhdessä niin sen kunniaks varattiin rauhalahdesta meille kahdelle hotelli huone,ja sit muutama kasvohoito ja hieronta :D :heart: ja jos sit kävis siinä salilla ja uimassaki..kiva päästä kaksistaan tollaseen paikkaan,ku ei koskaan olla oltu..eka meinattiin et otetaan pojuki mukaan mut sit mietittiin et entä jos vaan hemmoteltas ja löhöiltäs siellä kahdestaan..
huomenna täällä on markkinat,joten täytyyhä se poitsulle vappu pallo käydä ostaa ja siel on ihania vauvan vaatteita aina nii käynpä neki katsastamassa :D

Mä mietin täällä että lähetäänkö lomareissulle Luulajaan vaiko Tampereelle (ja Lempäälään). Luulajaan olis lyhempi matka... Mutta mä en tykkää ruotsista :laugh: En ees ossaa puhua ruotsia kuin muutaman hassun sanan.

Niinpä niin...
tyttelille ihan ekana :hug: Hyvä, kun kaikki on hyvin.

Mä kävin tosiaan töissä tänään. Sain aika hyvin tilauksia, kun porukka osteli kaiken maailman ylppäri/äitienpäivä/valmistujais/rippijuhla lahjoja valmiiksi... Että ei mitenkään huono päivä. Huomenna sinne messuille. Toivottavasti sieltä löytyy kaikkea kivaa... Ainakin käyn keräämässä kaikki ruuat yms ilmaiset jutut pois :D
Ai niin... siitä tulikin mieleeni, että pitää mennä hakemaan se kirjakerhon jäsenkortti mukaan... Pieni ostoslista olis, mutta katotaan sitten mitä saadaan ostettua....

Mutta nyt mä meen nukkumaan!

tytteli ihana että kaikki hyvin :hug:
ja oli varmaan ihana nähdä pikkunen ultrassa!

voi että tässähän alkaa vauvakuume puskee päälle ja pahasti :whistle:
kaverin sisko sai pikkusen tytöntyllerön tossa pari päivää sitten :)
täytyy mennä kattomaan kunhan kotiutuvat!

tuutis kuulostipa tutulta toi mahalleen kääntyminen pinniksessä :D
meilläki aina ennen ku nukahtaa saa monet kerrrat käydä kääntelee ja peittelee...
ja tosiaan yölläki käännellää ku herra nyt osaa kääntyy nii pitäähä se unissaakin :laugh:

dogtorilla luvassa hieno hotelliyö...laatuaikaa miehen aikaa!!
varmasti mukava päästä rentoutumaan oikeen kunnolla :)

mutta jees,tää painuu petiin :wave:
kauniita unia kaikille!!

Tän siitä sitten saa kun kerrankin sai nukkua hieman pitempään... mua ei sitten väsytä tippaakaan |O :headwall:
Kai se on kohta mentävä laskemaan lampaita, aamulla saatankii olla sitten tarpeeks väsynyt :|

Tytteli, ihanaa kun teillä oli kaikki kunnossa :heart: :flower:
Ai vitsi, mä täällä haaveilen, mä en vaan tykänny olla raskaana, mitään "vaivoja" ei ollu nimeksikään jos sokeriarvoja ei lasketa, mutta jotenkii ei ollu mun juttu. Johtu ehkä sitten keskenmenon aiheuttamista peloista, koko ajan olin jotenkin niin varautunut siihen pahimpaan :/
Tosin, seuraavan raskaudenhan sitä saattas osata ottaa jo vähän rennommin :)

Juholla ei ole tyynyä käytössä ja luulempa että ei ihan heti oteta käyttöön, mitäs sillä tekee kun isäntä on aina ihan jossakin toisessa paikassa kun missä pitäs, tyyny vaan haittais menoa.
Meillä ei onneks ole tuota kääntymisongelmaa pinniksessä, eikä kyllä muutenkaan, Juho kun oppi ensin kääntymään masulta selälleen ja sitten vasta selältä masulleen. Tosin tuo masulta selälleen taito oli vissiin parisen viikkoa unohduksissa, silloin sain muutamaan kertaan yössä kääntää.

paah.. pitää vissiin koittaa keksiä jotain unettavaa ;) :whistle: :saint: :kieh: :whistle:

:heart: Aivan ihania uutisia Tytteli!

Ja taas tuli huono omatunto kun on valittanu niistä Siljan unista :ashamed: Reppanalle oli tullu ensimmäinen hammas, ja äiti oli heti kenkiä jalkaan vetämässä... Eli eka hammas bongattu! Tästä lähtien lupaan ensin tarkistaa ikenet, vaipan, nälän, unentarpeen, ennen kuin annan valitusvirren soida :saint:

Mutta nyt jos siirtyis makkarin puolelle
g015.gif
, vaikka turhaa se taitaa olla... ei se uni taaskaan tule...

Huomenta :)

Olinko aamun ensimmäinen? :D
Olipahan taas yö..neiti herätteli vähän välii. viideltä mies sit anto typylle maidon ja nyt se posottelee uniaan vaik normisti seittemält herää..täytyyhän se joskus nukkuu,kun yöllä ei nukuta,joopa joo :kieh: :headwall:

Tänään alkas ne lapsimessut ja mua niin haluttas sinne mennä,mut enhän mä täält mitenkään sinne pääse. HÖH!
Onkos moni menos lapsimessuille?

Eilen käytiin ostaa melinalle matkarattaat ja baby banzit. Oli meinaan aika reteen näkönen ne lasit päässä :)
Josko sitä lähtis kahvin keittoon :wave:

Jokos olette tutstuneet uuteen äitiyspakkaukseen?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument
Mie äkkiä katoin, täytyy kattella päiväseltään tarkemmin. Täytyyhän sitä tietää mistä koko suomen mammat puhuu ;) Vaikutti kyllä ihan kivalta. Uuden makuupussin kuosi oli ainoa, josta en kauheasti tykänny.

PCO:sta ja sen yhteydestä diabetekseen oli vähä aika sitten puhetta. Löysin tälläisen artikkelin aiheesta: http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=322
Minullahan on lievä PCO, oireina lähinnä pitkittynyt epäsäännöllinen kierto, akne ja tummat karvat siellä missä ei pitäs :kieh:

Huomenia!

Me jo täällä tehdään lähtöä päiväksi mun kaverin luo Kiiminkijoen rannalle, juuri rakennettuun rinnetaloon *katkera(ko)?*, ei vaan, ihana siellä on käydä ja hienoa että jotkut saap jotain luxusta.

Pari juttua voisin ottaa äippäpakkauksesta, ne kelta-oranssit vaatteet ja ne ruskeat housut. Ja sen toppapuvun. Kaikki muut oli aika pliisua. Oli muuten naisten kondomikin, mitenkähän sitä lie käytetään. "oota mä laitan tän kortsun paikalleen..." Hä??? :laugh: Ois siinä yhden yön jutulla ihmeteltävää :D

Huomenna ois kummipojan ristiäiset, kävin ostamassa sen hammaskotelon mitä Oululaiset suositteli ja ostinpa Kalevala korun muumipeikkokorunkin. En sitä isoa soikion muotoista, värillistä, vaan sellaisen pienen jossa on vaan se hahmo. Ne on niiiin kauniita! Jos haluatte jollekin lapselle ihanan lahjan niin suosittelen. Annilla on se niiskuneiti ja kovasti tykkää.

Jahas, nyt alkaa Minttu väsyä, joten lähdetään tästä. Saa nukkua autossa. Meillä muuten yöt on yhtä helvettiä, syö kahden tunnin välein koko yön. Voin antaa vuokralle ton lapsen jos joku haluaa.... Tiipii kerrohan tarkemmin miten toteutitte sen unikoulun ja kauanko siinä meni.

Tyttelillä hyviä ultrakuulumisia =)

Kertokaahan himosiivoajat että miks pitää mattoja tampata ulkona kaks kertaa viikossa? meidän naapuri nimittäin tekee sitä. Viimeks paukutti mattoja maanantaina |O Yritäppä siinä sitten saada poikaa ulos nukkumaan :kieh: PRKL!!!!!!
Luulis että siistimmilläkin kodeilla riittäis yks kerta viikossa...?

MOi

Musta tää meidän vuosikerran pakkaus oli hienompi kuin tämä uusi. Se raitabody oli ok.

Ei olla mekään testattu tuota naisten kondomia mikä meidän pakkauksessa oli, en tiedä miten mahtaa toimia:)

Olen koittanut olla reipas ja siivoilla, nyt onkin jo puhti pois.
Ulkona on ihana ilma, pitää koittaa mennä kävelylle kuhan kerkiää.

Lapsimessuille ajattelin mennä sunnuntaina, katotaan nyt saanko aikaiseksi.

Nyt jatkamaan hommia..

Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Kertokaahan himosiivoajat että miks pitää mattoja tampata ulkona kaks kertaa viikossa? meidän naapuri nimittäin tekee sitä. Viimeks paukutti mattoja maanantaina |O Yritäppä siinä sitten saada poikaa ulos nukkumaan :kieh: PRKL!!!!!!
Luulis että siistimmilläkin kodeilla riittäis yks kerta viikossa...?

Minä en himosiivouksesta ymmärrä mitään :whistle: Mutta meneppä siihen naapurin luokse kun se seuraavan kerran tamppaa niitä mattoja ja köhit kovaan ääneen sitten sanot "Ootko ihan varma että riittää tamppaaminen pari kertaa viikossa. Kannattaisko kokeilla että jos vaikka ihan JOKA PÄIVÄ tamppaisit nuo matot" sitten sellainen nätti hymy päälle :D

Tyttelille onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mulle ei oo kukaan tosta PCO:sta sanonu, että mulla se ois virallisesti. Oireiden perusteella kuitenkii vois ollakkii. Mulla on veren hyytymisongelmaa myöten kaikki, paitsi akne :/
Jus eilen sokerirasituksessa käydessänu näytteen ottaja ihmetteli, et miten pistokohta vuotaa vielä 2 tunnin päästäkii. Nyt käsivarressa onkii järkky mustelma. Aamusokerithan mulla on ollu nyt pitkään 5-9 välillä ja mielenkiinnolla ootan, että mitä rasituksen tulokset tänään kertoo.

MaMa voi kun viittiskin tehdä niin.. Se tamppaaja-pariskunta on sellainen joka taloyhtiön helmi. Kyttäävät kaikkia ja valittavat aika herkästi. Just sellaisia keitä ei kannattais suututtaa..
Nyt Eetu heräs, jippii!!

Hyvää huomenta! B)

Me nukuttiin tytön kanssa puoli yhdeksään kaksin parisängyssä, kun mies lähti eilen Kajaaniin yöksi. Essi yritti herätä puoli seittemältä, mutta sain sen nukutettua uudelleen silittelemällä kulmakarvoja. Mutta ei tuo myöhäinen herääminen kyllä sitten niihin seuraaviin uniin vaikuttanut, kun nyt se tyttö nukkuu taas täyttä häkää...

Ai niin, voisi vetää ruksin seinään - Essi söi eilen kaupan porkkana-perunasosetta purkillisen ilman mitään kotihöysteitä :flower: Ehkä meillä ei tartekkaan reissussa elää pelkällä hedelmäsoseella :laugh:

Yhteistyössä