11-hoidot

AdAstra: Joo, tunteet ovat tosiaankin vaihtelevia tämän lapsettomuuden kanssa. Oma vaihe on nyt sellainen, että haluaisin vain elää täysillä eteenpäin. On eletty niin monta vuotta "entä jos"-elämää,
jokainen kk-kierto päättyy pettymykseen yms. Ei sellaista jaksa loputtomiin. Ehkä siksi olenkin saanut yliannostuksen hormoneista puhumisesta ja varmaan olen muutenkin väsynyt puhumaan niistä aiheista, joissa olen itse surkea ;)
Hoidot tosiaan herättää tunteita ja prosesseja molemmissa. Meillä mies suhtautuu positiivisesti koko juttuun ja itkenyt ei ole kuin silloin, kun sain ensimmäisen keskenmenon. Lapsettomuutta hän ei sure ainakaan näkyvästi ja kykenee olemaan tyytyväinen elämään näinkin. Ja niin kai minunkin pitäisi :)
Kevätkello: Joo, minunkin anoppi on odotellut jo aika kauan. Se tuntuukin kipeämmältä, kuin oman äidin suhteen. Äidillä kun niitä lapsenlapsia jo on ihan "riittävästi".

Viimeksi muokattu:
Mansikkatyttö, niinhän ne vaihtelee. Me käytiin vuosi sitten sijais- ja adoptioperheiden valmennuskurssi läpi, mutta päätettiin vielä yrittää näillä rankemmilla hoidoilla. Aikamoista soutamista ja huopaamista tämä on ollut ja olen itsekin sitä mieltä, että pian täytyy päästä elämässä eteenpäin. Meillä mies on ollut tosi positiivisesti mukana hoidoissa, kysellyt lääkäriltä asioita ym. ja luottanut lääketieteen vielä ratkaisevan meidän ongelmat. Nyt alkaa vaan hänkin jo väsyä. Sanoo, että niin kauan yritetään kun minä jaksan. Meillä on anoppi ja appiukko saamassa lapsenlapsen toisaalta, joten paineet sieltä suunnasta vähenee, toisaalta sitten sitä raskausjuttua joutuu kuuntelemaan joka puhelussa (miehen veljen vaimo siis odottaa).
No jospa meillä kaikilla pian olisi iloisia uutisia kerrottavina!

Olen lueskellut jonkin verran teidän kirjoituksia, kun etsiskelen paikkaa minne voisi kirjoitella... Meillä yritystä takana "vasta" vuosi, mutta mulla todettu jo kauan sitten PCO eikä ovista tule, joten luomuraskaus ei onnistu. Yksi ovulaatioinduktio takana syyskuussa ja siitä tuloksena kohdunulkoinen raskaus. Siitä nyt toivuttu ja uusi hoitokierto edessä. Multa toinen munanjohdin poistettu, mutta vielä 3 kiertoa koitetaan ovulaatioinduktiolla ja jos en plussaa, siirrytään ivf:ään. Miehellä siittiöt priimaluokkaa, joten lapsensaannin hankaluus on puhtaasti mussa.

En tiedä ollaanko liian "lievissä" hoidossa ja vähän yritystä takana, jotta voisin tähän pinoon tulla? Monilla teistä on pidempi taival takana ja ivf tai muu menossa. Toisaalta keskenmeno-pinokaan ei tunnu omalta, kun ovistikuttaminen ja muu luomumeininki ei ole ikävä kyllä omaa arkea.

Yks kysymys joka tapauksessa, jos joku osais vastailla? Mä sain Lugesteronit kun kierto ei oo alkanu ku-raskauden jälkeen (2kk mennyt). Söin sitä 8 pv ja sit toissa päivänä alkoi tuhruttelu. Ei oo kuitenkaan äityny kunnon vuodoksi. Eilen otin vikat Luget ja siitä piti odotella vuotoa ja aloittaa clomit kp 3. Mut mites toi tuhru nyt tulkitaan? Onko sen alku kp 1 vai odottelenko kunnon vuotoa? Entä jos vuoto ei ala? Pikkasen on menkkatuntemuksia vatsassa. No, huomenna soittelen klinikalle.

Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille!

Amanda

Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************

Joku_päivä.............3.ivf.......... ............ ........vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi........ .pitkä. ..........vk 4
Michele..................3.icsi......... ....... ............vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................4. ivf .............................helmikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk7
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami.............2.icsi........... .......... .......helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf........... ..... ...............vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf.......... ... .................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
kn071....................1.ivf.......... ..... ...............vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukokuu
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukokuu
chidi......................1.ivf........ ..... ..................
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
kaz........................1. icsi 1. pas.................
Amanda77.............1. ivf............................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............9..... ....27.1
Mizze77............1.ivf...................1... ............5.........31.1
nainen83...........3.ivf...................2.... ..........5.........2.2
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............3 ..........4.2

Viimeksi muokattu:
Amanda77, lisäsin sinut listalle. Olet vielä muissa hoidoissa, mutta laitoin sen mahdollisen IVF:n sinne. Meillähän on porukassa myös luomuplussanneita, jotka odottavat hoitoa.
Lugesteronit tuhruttavat, joo. Se on kai normaalia. Keskenmenojen jälkeen voi olla vähän häikkää kierroissa.

Viimeksi muokattu:
Pikaista päivitystä omasta navasta... Ultra takana ja munasarjoissa olikin toimintaa!

Pelkäsin oviksen jo menneen tai tulevan niin myöhään että heilahtaa ensi viikonloppuun mahdollinen siirto ajankohta mutta aamulla bongasin ovulaation!:D Siirto olis keskiviikkona sitten luullakseni. Voi kun toinen alkioista selviytyisi että siirtoon pääsisi ! Meilllä pakkasessa kaksi huurunenää jotka samassa oljessa.

Tulee varmasti pitkiä päiviä siirtoa odotellessa! Kuinka kauan tuo sulatus kestää?:confused:
Missä vaiheessa tietää että ovatko sulatuksesta selvinneet/päästäänkö siirto tekemään?

Mörkötys, meillä sama tilanne! 2 enää pakkasessa samassa oljessa. Huomenna limakalvoultra jossa toivottavasti määritetään siirtoajankohta, jännittää ja pelottaa. Mulla siis lääkkeellinen PAS, ja ei oo oikein toi limis kasvanut aikaisemmilla kerroilla. Hirvittää jos kumpikaan alkio ei selviä.

Hei!

Minulle voi tehdä päivityksen. Viimeisetkin alkiot kuolivat sulatuksessa joten tässä kuussa ei päästy siirtoon. Tämän piti olla meidän viimeinen IVF, mutta nyt muutamme suunnitelmia ja lääkärin neuvosta teetämme vielä yhden IVF-hoidon, joka on sitten ihan ehdottomasti viimeinen. Jäi niin harmittamaan kun 3. IVF:stä ei tullut yhtäkään kunnon siirtoa kaikilla mausteilla. Välillä mietityttää onko jäädyttämisprosesseissa jotain häikkää kun kaikki alkiot tietystä IVF-hoidosta kuolevat. No turha asiaa vatvoa, katsotaan vielä yksi. 4. IVF-hoito helmikuussa siis ilman tuoresiirtoa.

Tsemppiä kaikille

Maanantaita!!!! Miten menee muilla piinailijoilla???? Täällä vähän huonot fiilikset, kun mitään muutosta ei oo kropassa tullut. Muutama kamu sanonut, ett on heti tietänyt olevansa raskaana, mutt mä en oo moista tuntenut taaskaan.. Tosin mä en voi tietää, en oo ollut raskaana.. ;) Joten Mansikkatyttö, ei oo kauheen positiivinen olo plussasta tällä hetkellä.
Saarax, pahoillani teidän vuoksi, mutta toivottavasti neljännessä IVF:ssä sitten saatte tuloksen!!!
Monella on tällä viikolla h-hetket.. Tsemppiä niihin!!!!!

Mulla on nyt jotaki ihmehäikkää meneillään.
3.1 oli kuukautiset jotka kesti 5 pv.
14.1 alko tiputteluvuoto joka oli ensin rusehtavaa ja sitten muuttu punaiseksi.
Olen menossa naistentautien polille nyt keskiviikkona.
Ensisijaisesti arvelivat polilta että olisi hormonihäiriöstä johtuvaa... toivottavasti.
Pelottaa... ennen ku multa poistettiin tuo vasen munasarja joka oli endometrioosin tuhoama, mulla oli kans tiputteluvuotoa...
Toivottavasti jäljellä oleva munasarjani on sillai kunnossa, että päästäisiin tuohon viimeiseen IVF-yritykseen. Aikataulu viivästyy nyt tämän tutkimuksen takia.
Keskiviikkona olen viisaampi siitä missä mennään.

Smirg: Sama fiilis täälläkin tuntemusten suhteen! Aluksi oli kovasti kipuja molemmilla puolilla ja välillä keskellä, mut nyt ei oo mitään. Noi Luget kyllä tuntuu aiheuttavan iltasin outoja fiiliksiä, mut muuten en tiedä mikä oikeesti on täällä tilanne... Tällähetkellä tuntuu, ettei aika kulu millään!!

Saarax: Kurjaa :hug:

Kovasti onnea matkaan kaikille tän viikon "hoidokeille" ja piinaajille :heart:

Mulla piti alkaa menkat 22.1 eli la, mutta eivät ole alkanut, aina tulleet tarkasti, tuhruttelu alkanut paria päivää aiemmin ja nippailut munasarjoja jne.. nyt ei mitään.. mitä nyt eilen pikku tuhru tullut ja illalla mittasin huvikseen lämmöt, oli yli 37! En tiiä onko sillä vaikutusta, mutta jos menkat alkaa niin ollut lämmöt alle 36.. Tämän viime viikon palellut hieman, mutta en ole sairastunut, olisin tosi sairas yleensä 37 asteen lämmöstä. (On mulla joskus myöhässä pari päivää ollut, silloin oli kuumia-kylmiä aaltoja, nyt ei ole ollut ku hieman palelua) Ja viimeksi mulle on tehty PAS syyskuussa, joten ei voi olla vaikutusta siihen ainakaan. Mulla oli suunnitteilla IVF, jos menkat alkavat viimestään tämän viikon to, se voidaan tehä miten ollaan suunniteltu, mutta muuten en sit tiiä milloin tehdään.. Eli voisinko olla raskaana vai onko tämä vain stressiä? Tuleeko raskaus oireita heti? Mulla siis ei ole oireita, välillä ehkä vähän nippaillut mut ei muuta.. Raskaus testissäkään ei varmaan vielä näkyisi?

MUOKS:Ja puhe oli hoitopaikan kanssa että soitan kun menkat alkaa niin sovitaan aikatauluista, mutta pitäisikö mun nyt vaikka huomenna soittaa heti että menkat ei ala vai ootanko siihen torstaihin ja sitten.. eikö ne kuitenkin gynet näe sieltä että alkaako menkat ym..

Viimeksi muokattu:
Meg: kyllä se raskaus ainakin normaalisti näkyisi jo testissä. Minulla oli tällä kertaa pari kolmisen päivää myöhässä ovistestien perusteella. Mulla oli r-testi sitten nega. Nuo lämmöt kuulostavat ainakin lupaavilta.

Kaz on jo plussannut tälle vuodelle, oletko sinä sitten seuraava? Ihan kivalta näyttää, tavoitteenahan oli 100 % vauvautuminen tälle porukalle:laugh:

Viimeksi muokattu:
Tein eilen testin, kylläkin digitaalinen ovis testi, se oli nega.. Pitäisiköhän käydä ostamassa raskaus testin..

En usko että niin hyvä tuuri olisi, taitaa vaan stressistä olla myöhässä.. ilmottelen kun tilanne muuttuu, alkaa menkat tai testi näyttää plussaa..

Viimeksi muokattu:
Ultra tänään kp12. Limis oli 8,2mm eli paksumpi kuin koskaan aiemmin tässä vaiheessa. Siirto perjantaina. Mukaan tulee nyt kortisoni ja Primaspan (tai no Primaspanin mä aloitin jo viikko sitten ominpäin.. mut ei lääkäri sitä yhtään tuominnut, päinvastoin) Zumenonejakin olen ottanut kahden sijasta kolme, ja luojan kiitos että olen, ei ois ollut edes tuon paksuinen varmaan toi limis muuten. Luget alkaa jo huomenna. Jos tää nyt epäonnistuu niin 2.IVF:n aloitus menee kuulemma huhtikuulle tai jopa pidemmälle. Eli tän on nyt sit onnistuttava! Nih.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä!

Punktio täällä ohi. Tällä kertaa oli jostain syystä melko kivulias,mutta kestettävissä kuitenkin,lääkettä sai onneksi lisää pyytäessä.13 munarakkulasta saatiin 8 solua,joka tuntuu kovin pieneltä määrältä kun edelliskerralla tuli 24. Määrä olisi muuten ihan hyvä,mutta viimeksi soluissa kävi niin kova kato että siksi hieman jännittää... No jospa laatu olisi nyt parempi,toivottavasti!

Joku_Päivä,Felicitaksessa tosiaan mekin. Siellä ollaan luultavasti oltu ainakin hetki samaan aikaan verhojen takana heräämössä:D Nyt vielä lepoa kotosalla tämä päivä kipulääkkeiden kera,niin toivottavasti huomenna olisi suht kunnossa. Mitenkä siellä sujui toimepide? Entäs muilla joilla tänään punktio?

Miimii,hyvä että limis kunnossa. Onnea siirtoon!

Viimeksi muokattu:
Smirgillä alkaa testipäivä olla jo lähellä... peukkuja pidetään täälläkin!
Annulille ja Miimiille tsemppejä siirtoon!
Ultrassa käyty tänään, 18 munista siellä näyttäis nyt hautuvan, lääkäri kyllä meinas, että hyvä jos 10 kypsää sitten saadaan..ylihuomenna olen viisaampi.

Miimii-75 Mua hoitaja tänään lohdutteli että kyllä varmasti niistä kahdesta ainakin toinen selviytyy, sovitaan näin:) Ja tällä kertaa me onnistutaan !

Torstaina on meidän huurunenän siirto :whistle: eli samoilla päivillä melkein mennään !

meg silloin torstaina olisi menkkojen pitänyt alkaa. Tiistai-iltana tuli aaltomaisia kramppeja alavatsaan, kun olin alkamassa nukkumaan. Yritin jopa keinua, että ne heittäisi. Ja ne oli oikeasti kipeitä. Torstaina ei sitten menkat alkaneet ja aloin miettiä sitä elokuun plussaa ja sen vuoksi tein su aamuna ovistestin. Kaksi edellistä kiertoa oli nimittäin tasan 28 päivää. En mittaillut lämpöjä tai miettinyt muuten muitakaan oireita. Jospa siellä jotain on kun n. dpo 20 hcg oli 2037. En ole vielä edes ultraa uskaltanut varata.. Pitäisi ensi viikon lopulle varata aika neuvolasta. Jos ei muuta, niin saanpahan lähetteen taas tyhjennykseen. :'(

Annuli81 Felicitaksessa olikin tänään varsinainen härdelli päällä! Ihmisiä tuli ja meni (äänistä päätetellen) koko ajan. Punktio meni hyvin, 17 follista saatiin mekin "vain" 9 munasolua, mutta olin siitäkin erittäin iloinen. =) Tähän asti korkein määrä ollut siis 7. Olen ollut suht kivuton, mutta uni maistui kotiin päästyäni. Nopea päivitys... palataan!

tervetuloa uudet :wave:
joku pv: lääkäri sano mulle että noista pregnylin pistoista siirron jälkeen saa jotakin hormonia!
ihanan isoja saaliitaa saatte...mul aina ollu vaa n.7 mistä sitten hedelmöittynyt aina 5-6...nyttenki 6:sta 3hedelmöittyi vaan ja 2 siirettii ja 1meni roskii ku ei ollu oikein voimissaan!
pitkää pinnaa kaikille :heart:

Joku_Päivä,niin tuntui olevan härdelliä,mulla sattui olemaan ensimmäinen toimenpideaika ja heräämössä ollessani ehti vaikka kuinka moni muukin punktiossa käymään... Hyvä kuulla että siellä kaikki sujunut hyvin ja olokin suht hyvä! Kenellä lääkärillä muuten olette hoidoissa?

Kaz, hyvältä vaikuttaa hcg-arvo,milloinka on varhaisultra?

Voi harmi SaaraX miten kävi. Voimia seuraavaan koitokseen.
Piinailijoilla testipäivät lähenee ja uusia on siirtymässä piinalistalle. Plussatkaa nyt kaikki oikein komeasti ja luokaa näin uskoa meihin perässähiihtäjiin.
Itsellä on jo toistaviikkoa menossa sumuttelua ja tänään tuli sitten huono päivä. Pitenevä päivä pistää aina "hormoonit hyrräämään" ja tulee levoton olo. Tänävuonna bonuksena suihkitaan hormonit vielä lääkkeiden avulla ihan poskelleen, niin johan tää soppa on valmis.
Tänään oli joku ylitekopirteä päivä ja nyt sitten on pitänyt pillittää puoli iltaa. Mies on työmatkalla ja mulla on täällä hyvää aikaa huudattaa stereoista kaikkia pillitysbiisejä. Pitää oikein kaivamalla hakea musiikkia mitkä oikein nostaa tunteita pintaan. Mitä enemmän biisissä on tunnetta pelissä, sitä lujemmalle tämä masokisti kääntää volaa. Voi itku!
"You can check out any time you like, But you can never leave." -Eagles-
Niinpä niin. Voi nämä hoidot lopettaakkin, milloin vain, mutta eihän näitä voi jättää taakseen ennenkuin kaikki on tehty, tämä seuraa aina mukana. Meillä tosin nyt on käytössä se viimeinen oljenkorsi. Sitä miettii nyt, että entä jos tässä viimeisessä hoidossa ei saadakkaan toivottua tulosta? Ei kai tästä lapsettomuuden taakasta ikinä pääse eroon. Miten raskaana se sitten seuraa lopun elämää? Uuuh, nyt kiltisti sumut nokkaan ja paluu tähän hetkeen. Pitää yrittää murehtia vasta sitten kun se on ajankohtaista, muutenhan sen joutuu tekemään kahteen kertaan.

Yhteistyössä