Heippa,
MiukuMau "Ohtolle" tsemppiä! Vauvaliimaa ja tarrasukkia!
(vai miten se nyt oli...)
Smirg, Mizze77 ja nainen83 samat toivotukset teille!
Ihanaa, kun piinailijoita on saatu listalle, liityn seuraan ensi viikon torstaina, jos kaikki menee hyvin! Tänään ultrassa 11 follia oli muuttunut 17 folliksi! Ihan käsittämätön juttu, luulin, että voi mennä vain alaspäin - toki on näissä sitten jo kokoeroja. Toivon, että saadaan hyviä soluja. Nyt herättelen toiveita jo huurunenistäkin - sisaruksiksi siis tälle, joka nyt nappaa!
nainen83 Minulla tehdään nyt ensi viikolla tuo sama juttu, jossa Pregnyl (1500 IU) pistetään ensin punktiopäivänä punktion jälkeen ja toinen (1500 IU) sitten kolmen päivän päästä. Irroitukseen sain lääkkeen nimeltään Decapeptyl. Sen saa antaa vain tietyt hoitopaikat, joilla on oikeus sen luovuttamiseen. Kuulema syynä vaihtoon oli se, ettei limakalvoni kypsyisi liikaa ja tällä saadaan siis aikaan ns. "luonnollinen" ovulaatio. En tajunnut kysyä, miksi sitä Pregnyliä sitten tarvitsee pistellä jälkikäteen, mutta eiköhän sekin selviä. Vertaillaan kokemuksia!
MT79 joku tuossa jo vastasikin, eli alkion soluja ympäröivään kalvomaiseen pintaan (siihen palloon, jonka sisällä solut ovat) tehdään pienen pieni viilto, jotta solut pääsevät ulos solukalvon sisältä. Alkio ei voi ilman tätä tapahtumaa (joka siis tapahtuu luonnostaan) kiinnittyä kohdun seinämään eli on oleellinen osa hedelmöittymisprosessia. En voi enää käsittää, miten kukaan voi saada luomulapsia, kun tässä matkan varrella on oppinut, kuinka monta tsiljardia tekijää koko prosessissa on.
Meille tehdään tuo avaus nyt tällä kolmannella IVF-kerralla, ihan vain lisäämään kiinnittymisen todennäköisyyttä, että kyllä kai siitä voi ihan hyödyäkin olla, tuskin sitä muuten tehtäisiin. : )
Niin ja punktioista vielä, mulla on molemmat olleet ainakin täysin kivuttomia, toki jälkeenpäin on tuntunut ja umpitokkurassa olen ollut, mutta kipua ei tartte kärsiä ja lisää lääkettä saa pyytämällä.
Toivottavasti MiukuMau olet palautunut toimenpiteestä hyvin! Tosin, nythän sinulla on jo ihan muuta mietittävää <3...
Kivaa viikonloppua!!