11-hoidot

MT79Onnea Onnea :heart: Vähän mahtavaa!! Todistit taas monelle , että matallakin hcg arvolla voi tulla ihka oikea plussa /syke/vauva :D
Nyt sit vaan onnellista odotus aikaa!

Leonita79, Templeton ja Solja:
Tsemppiä piinailuun nyt otatte tripa plussan yhdessä :D

Unelmasirpaleena Toivotaan, että ultrasta tulee hyviä uutisia ja pääsette pas:iin. Sulla noi menkat vähän kettuilee :( Ärsyttävää toivotaan, et ens pas:in jälkeen menkat jää vuoden tauolle.

Huomenna alkaa täälläkin piikittelyt puregonia 125iu päivässä viimeks oli 100iu päivässä niin vähän nostettiin lääkeannosta. En kyllä mitään hirveetä saalista kaipailekkaan sellanen 5 alkiota olis tosi hyvä ja kun ne olis käyttänyt ja jos ei tärppää niin sit vois lopettaa nää hoidot. Sisustelen jo meidän yhtä huonetta sillä silmällä, että ei nää hoidot enää tuo tulosta ainakaan positiivista.
Mutta onhan meillä tuo yksi ihanuus joka alkaa päivä päivältä vaan isommalta ihmeeltä. Nyt ollaan ekan lapsen jälkeen jo yritetty toista jo 2v ekaan meni se 5v , että ihan sitä jaksa yrittää. Eli se on sit siinä kun tämä 3.ivf/icsi on koitettu ja tästä se lähtee!!

T: Leppis
 
Lämpimät onnittelut MT79! :flower:

On: pp7 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Flunssan vaan pukkas viime yönä, aamulla oli kurkku kipee ja nokka on ihan tukossa. :snotty: Ei oikein viitsi urheilemaankaan mennä.. Viime kerralla tais alkaa tuhruttelemaan jo pp 10 lugeista huolimatta, jospa siltä säästyttäis tällä kertaa.
 
******************11- hoidot**********************
10.11.2011

toivelintu.................3.ivf.........................vko 46
Joku_päivä..............6.ivf/icsi...................vko 47
leppäkerttu-77..........3.ivf/icsi..................vko 47?
Sintu74..................4.ivf.........................vko 50/51
Lady_Gigi..............4. ICSIn 1. PAS...........marraskuu
batinka..................1.icsi 1.pas................marraskuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Miukumau..............3.icsi 1. pas...............joulukuu
MAM2....................4. icsi 1. pas..............joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
MiiJane..................1.icsi.........................syksy
Susirouva...............1. ivf 1.pas...............syksy
Peppi1981...............3. icsi 1.pas.............
tarantellah..............................
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
miralles.................3.icsi.........
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
iinamiina................3. ivf.........
syssy......................4.icsi 2.pas ?......
Omena_.................2.ivf................
Mequ.....................
Vanessa-80......................
Sirunen81........................
UnelmaSirpaLeena....2.ivf 1. pas..........
Burma......................4.icsi.......
HalleB...................4.icsi...............
Aliaana........................
Kaarne..................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki..................hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

futuremami............3.icsi.....................1............13............
Conny82................inseminaatio.........................................12.11.
Leonita79............1. icsi 3. pas...............1...........10............14.11.
Templeton..............2.ivf......................2............7.............17.11.
solja..................2. ivf/icsi 2. pas..........1.............6............19.11


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
Pipsa76...................2.ivf.............:heart::heart:
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
bluebaby................1.ivf.................:heart:..............kt..........9
chidi.....................1.icsi 2.pas........:heart:............vt/533..........14
Maya82..................2.ivf 1.pas..........:heart:........vt/465...........14
Kevätkello..............2.ivf................:heart:...........kt............15
Sartsa00................3.icsi................:heart:........kt ...........12
Mörkötys................2.ivf/icsi 1.pas....:heart:..........kt............14
MT79....................3.icsi................:heart:........vt/54...........14
Niz.....................1.icsi.................:heart:........vt/230........12
1nainen.............3.icsi 1.pas...........:heart:........kt...........11
myy75.....................3.icsi 1.pas........:heart:......vt/599.....13
Pumppu..................1.ivf 1.pas......:heart::heart:......vt/164......13
 
Kiitokset onnitteluista! :flower: Päivitin nyt pinon aikani kuluksi kuitenkin, vaikka uhosin että joku muu saa jatkaa.

Leppäkerttu-77, meillä on kasvanut hoitojen myötä myös ääretön kiitollisuus esikoislapsesta. Ja ihmetys myös, että miten ihmeessä näillä eväillä on voinut lähteä luomuraskaus käyntiin!
 
Me ei sitten kai hoitoilla enää tänä vuonna. Lääkäri oli sitä mieltä että kunnon vuoto pitää saada aikaan ja määräsi terolutteja. Laskeskelin sitten puhelun jälkeen että terolut-kuurin jälkeen onkin joulu sitten jo eli tuskin alotan kuuria. Huomasin kuuden aikaan (olin töissä) että lekuri oli yrittänyt soittaa. Varmaan samaa kuin itse laskeskelin :/ Saanko sanoa että hieman ottaa nytpäähän. varsinkin kun meillä ei kauhean montaa kiertoa olis ollu muutenkaan aikaa. :´(
 
Kiva huomata, että näinkin moni tässä kejussa on lopulta plussannut onnea kaikille teille, ehkä se tuo hyvää onnea myös meille muille.

Itse saan testata huomenna, mutta olen jo varma siitä, että tämä kierto oli negatiivinen ja asennoidun aloittamaan ICSI-hoitoon liittyvät hormonipiikit sitten vuodon alettua:(. Oireetkin ovat melkein kokonaan loppuneet. Ne johtuivat varmaan pregnylistä. Lugesteronia jatkan vielä huomiseen asti.
 
Varhaisultra takana ja uutiset ei ole mun osalta hyviä. Kohdussa näkyi pussukka jonka sisällä oleva alkio vastasi viikkoja 5+6, eli lopettanut kehittymisen useita viikkoja sitten... Nyt lääkkeellinen tyjennys.
Kolmannen kerran on siis raskaus "päättynyt" samoihin aikoihin. Nyt tutkitaan kromosomit ja hyytymistekijät seuraavan hoidon aikoihin.

Minut saisi siis poistaa tuolta plussanneista ja laittaa jonon jatkoksi, jospa niitä paria pakkasrupua päästään ensi vuoden tammi-helmikuussa kokeilemaan. Tosiaan, vaihdamme silloin kai jo uuteen ketjuun hmm.. Noh jos nyt kuitenkin:
2.IVF/ICSI 2.PAS Tammi-Helmikuu
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mörkötys! Olen NIIN pahoillani, kyllä tuntuu epäreilulta että jouduit taas tällaiseen tilanteeseen! Hurjasti voimia, toivottavasti jakselet!

MT79, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Kaikille muillekin tsempit omiin tilanteisiin, yritän päästä paremmin mukaan kun oma hoitokin juuri alkanut.

Eli toinen puregonpiikki meni eilen, käynnissä siis 3.ivf ja lyhyt kaava ensimmäistä kertaa. Jännittää ja pelottaa, osittain kuitenkin jo rutinoitunut olo.. Maanantaiaamuna ultra. Punktio suunniteltiin alunperin ens viikolle, mutta veikkaampa että saattaa mennä seuraavalle. Tai kuinka kauan olette piikitelleet te, joilla on ollut lyhyt kaava? Vai olisko helpompi kysyä että mikä kp on ollut punktio? Kolme vuotta ehkäisyn jättämisestä paukahtaa täyteen ihan just, kamalan pitkä aika.
 
Pelon sekaisin tuntein odotan huomista "tyhjennys" -päivää. Antoivat eilen lääkärikäynnillä ensimmäisen tyhjennykseen valmistelevan tabletin ja sanoivat että vuoto voi alkaa jo sen ottamisen jälkeen. Huomenna pitää sitten ottaa varsinaiset tyhjennys lääkkeet jolloin vuoto pitäisi alkaa viimeistään. Panacodia antoivat mukaan jotta kipua saisi lievitettyä.
Tuntuu tarpeeksi pahalta muutenkin niin sitten pitää vielä tunkea jotain naageleita että saa kohdun supistelemaan ja vuotamaan ittensä tyhjäksi:headwall: Ja pelottaa tietysti sekin että jos se ei silti tyhjene ja sitten pitää kaavintaan mennä tai tulee joku kaamea tulehdus tai tai tai.. menee koko kohtu piloille.

Ja maanantai aamuna kukonlaulun aikaan töihin! Miten helvatalla sitä on muka työkuntoinen jos vuotaa kamalasti/ jos on kipujakin vielä?! Onko niitä, sitä en tiedä. Toivon tietysti et olen työkunnossa ja pääsisin normaaliin arkeen mut arveluttaa onko se edes mahdollista, polilla kyllä sanoivat et maanantaina pitäisi olla ihan työkunnossa, fyysisesti siis. Lueskelin aiheesta muualta ja aika erilaisia olivat kokemukset. En uskaltanut paljoa tietoa etsiskellä kun pelkäsin törmääväni kauhutarinoihin ja sitten keksisin sen sata pelkotilaa lisää.

Kaikkeen sitä joutuukin. Pakko oli hieman purkaa olotilaa tänne:ashamed:
 
Mitähän tämä nyt mahtaa olla? Tänään tuli pikkuhousunsuojaan rusehtavaa tuhrua...
Kuukautiset loppuivat 6pv sitten eli viime sunnuntaina.

Keskiviikkona dpo25 tein vielä Pregcheckin testin (oli nega) ennenkuin soitin Väestöliittoon varatakseni uuden IVF hoitoajan eli raskaana en ainakaan voi olla... vai voinko?
Minulle kyllä siirrettiin 2 alkiota 18.10, mutta ei kai kiinnittyminenkään kovin myöhään voi tapahtua... jos siis vain toinen alkioista olisi tullut vuotona pois? :confused:
 
Mörkötykselle voimia koitokseen!! Pidän kovasti peukkuja pystyssä, että lääkkeet toimivat hyvin ja kaikki, minkä pitääkin tulee lääkkeillä ulos. Itelle oli keskeytynyt keskenmeno kesällä ja lääkkeet toimivat hyvin. Otin tyhjennyslääkkeet maanantai aamupäivänä ja muutaman tunnin päästä tuli vuoto. Kipuja oli, mutta ei niin pahoja, kuin olin oottanut, pärjäsin yhellä panacodilla. Ainakin sen lääkkeenottopäivän lääkäri käski makoilemaan kotona, en muista, miten sitten seuraavina päivinä. Välillä vuoto loppu kokonaan ja vielä n viiden päivän päästä tuli isompi vuoto. Tsemppiä!!! Todennäköisesti kaikki menee hyvin etkä joudu kaavintaan. Ja siitä sitten pääsette jatkamaan hoitoja. Haleja!!

Itellä pp 13.. ei oo suurempia tuntemuksia mihinkään suuntaan.. ei siihen, että kuukautiset alkaisi eikä siihen ,että oisin raskaana. VÄsyttää ihan hirveästi, mikä voi johtua ihan tästsä elämäntilanteesta, jonka kanssa oon välilä aika loppu. Lisäks aika paljon tulee valkovuotoa, mikä saattaa kanssa liittyä kumpaan vaan. Migreeniä ei oo ollut, ja mulla on se aina ennen kuukautisia.

Mutta kertokaa.. testasin tänään aamulla (siis pp13) aamupissasta ihan puhtaan negan sellasella citymarketista ostetulla testillä.. Oliko tää tässä, vai voiko se vielä muuttua plussaksi? Aiemmissa passeissa mulla on alkanu vuoto lugeista huolimatta pp 12 tai sit viimestään näin pp 13. Sen kerran, kun oon plussannu (tuoressiirrosta), ei plussa näkyny vielä testipäivänä, vaan pari päivää myöhemmin, ja osotatutukin sitten varhaisultrassa tuulimunaksi (missä kuulemma raskaushormoni nousee hitaasti) ja se jo vähän pelottaa, kun ei oo menkkatuntemuksia ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Leonita79 Helpottavaa tietää et joku saman kokenut on selviytynyt tästä onnistuneesti. Toivotaan et itsekin pääsen sujuvasti... Otin lääkkeen ysiltä ja vuoto alkoi jo puolen tunnin päästä. Nyt vuoto ollut erittäin runsasta ja tulee sillai holahtelemalla että mikään side ei riitä kun holahdus tulee. Aika ikävää mutta tässä tapauksessa positiivinen asia että vuotoa tulee! Ja oletan että tämä ei ihan tälläisissä mittasuhteissa voi kauaa jatkua... Johan mä vuotaisin kuiviin. Jospa laantuisi pienemmäksi vuodoksi että pystyn liikkumaan vähän vessaa kauemmaksi ja pääsisin töihin huomenna.
Mulle lääkäri sanoi pakastesiirron jälkeen että testin saa tehdä aikaisintaan testipäivänä eli 14 päivää siirrosta.. Tätä ennen tehty testi ei olisi varma kun varsinkin pakastesiirron jälkeen hCG voi lähteä nousuun hyvinkin hitaasti, kiinnittyminen voi tapahtua paljon myöhemmin kuin yleensä tuoresiirrossa.. tai jotakin tälläistä. Minusta negasi ei siis ole vielä varma:whistle:
 
Leonita, kyllähän se vielä voi plussaksi muuttua. Mutta vertailun vuoksi, mulla oli pp14 haaleahko plussa apteekin omassa raskaustestissä (herkkyys 25) ja silloin veritestin hCG oli 54. Tuossa vaiheessa kuulemma normaalissa kiinnittymisessä on hCG 200-300 pintaan, eli normisti pp13 näkyis kyllä jo testissä viiva? Ohjeet kai virallisesti sanoo, että jos tulee nega, niin kahden päivän päästä uusintatestaus, ellei vuoto ala. Toivotaan ettei sulla vuoto tule ja plussa pärähtää myöhemmin ruutuun! Jaksamista piinaan!

*muoks Mörkötyksen viestin luettuani: mulla oli tuoresiirto ja jos pakastesiirrossa kiinnittyminen on yleisesti hitaampaa, niin silloinhan sulla mahkut on vielä hyvät!*

Sintu, ootko jo tehnyt uusintatestiä?
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys,
kuulostaa siltä, että tyhjentyminen on lähtenyt onnistuneesti käyntiin, hyvä niin. Itse muistelen, että siinä lohduttomuudessa, kun vuotoa vaan tuli ja tuli, oli jotakin ikäänku helpottavaa ja ns. lohduttavaa, tavallaan niinku siirtyminen kohti uutta kierrosta ja samalla uutta toivoa taas. Haleja!
Ja kiitos toivon sanoista tän oman hoitokierroksen suhteen.. täytyypi joo testailla tietty vielä testipäivänä eli huomenna uudelleen. Tänään oon jo itkeskelly ja surru, vähän niinku valmistautunu negaan, vaikkei ihan varma vielä olekaan.
 
Sintu, ootko jo tehnyt uusintatestiä?
En ole tehnyt uutta testiä, kun en oikein jaksa uskoa siihen että voisin olla raskaana... se olisi aikamoinen ihme... :rolleyes:
Tänään on ollut menkkamaista jomotusta alavatsassa ja samaa rusehtavaa tuhrua kuin eilenkin. Jos raskausoireita pitäis hakea, niin niitä ei ole yhtään eli kaipa tämä nyt on vain joku hormonihäiriö...
Mietin tässä että kumpaanko soittaisin huomenna, Väestöliittoon vai naistentautien poliklinikalle?
 
MT79 kommentoin tuohon biopsiaan. Lääkitystä siinä annetaan sen verran paljon, että autoa ei saisi ajaa. Sairaslomaa tuli eka kerralla viikko, ja toisella 3 päivää. Kipeä oli aika kauan. Miehelleni on tehty myös sitten se isompi leikkaus (Turussa vain tehdään), josta saikku olikin sitten useampi viikko ja toipuminen kaikenkaikkiaan kesti kuutisen viikkoa. Oli sen verran kova kokemus, että onneksi saalistakin saatiin :)
1 Icsi on tehty tuon leikkauksen jälkeen --> km rv 5+4, ei pakkaseen mitään ja nyt sumuttelut seuraavaan koitokseen alkavat piakkoin.
Tsemppiä ja jaksuja meille kaikille!!
Tässä biopsiassa ja tuossa leikkauksessa varmaan aika paljon kiinni henkilöstä. Meillä miehelle tehty myös molemmat ja biopsiasta ei juurikaan tullut kipuja ja leikkauksestakin toipui noin viikossa:)
 
Mörkötys :hug:

Täällä eletään myös piinaavia aikoja, varhaisultra on torstaina ja viime viikolla on tullut muutamana iltana vessakäynnin yhteydessä paperiin punaista. Varsinaista vuotoa ei ole ollut, mutta kuitenkin kauhistuttaa, että päädytäänköhän mekin takaisin jonon jatkoksi vai jaksaako ryyni masussa sinnitellä.
 
Mörkötys: :hug: Kylläpä nyt koetellaan.. Koita jaksaa.

On: pp11. Tuhru ei ole vielä alkanut, mutta piti ihan katsella tätä keskustelua taaksepäin ja viimeksi mulla alkoi tuhruttelemaan pp 12. Joten huomista odotellessa.. Oireita ei ole minkäänlaisia. Tissit on olleet pregnylin pistämisen jälkeen kipeät. Testiä en kyllä käy ostamassa ennen viikonloppua. Sit testaan, jos ei menkat ala ennen sitä. Pahoin vaan pelkään, et ne alkaa hetkenä minä hyvänsä. Oikein pelottaa mennä aina vessaan, et milloin hanat aukeaa.. :stick:
 
Pp 14 ja testiin pärähti ihan puhdas nega. Vuoto ei ole alkanut vielä, alkaisi nyt, jotta pääsisi sitten uus kierto käyntiin. Mutta niin ,surullinen ja lohduton mieli, oikeen mikään ei huvita. Huomenna sitä varmaan jaksaa jo taas paremmin..

Mitenkä Mörkötys siellä sulla etenee?

Tsemppiä Templeton piinailuun!
 
Mörkötys, nyt vasta luin viestisi… olen niin pahoillani puolestasi. Olisihan tuon jo toivonut onnistuvan. Toivottavasti tajusivat antaa sinulle sairaslomaa täksi päiväksi!

Pumppu, toivotaan, että teillä kaikki kunnossa ja pääset vain pikku säikähdyksellä. Minulla on tuttuja, jotka ovat vuotaneet reippaastikin raskauden aikana, mutta mitään hätää ei alkiolla ole ollut. On niitä polyyppejä tms. jotka saattavat vuotaa.

Leonita, lohtuhali sinulle!

Conny82, heipparallaa!

toivelintu, me ollaan sun kanssa kyllä nyt melkein samassa aikataulussa. Pergoveris (150) + Menopur (225) –hevoskuurilla täällä mennään (6. IVF, pitkä kaava) ja oon kaksi piikkiä laittanut (aloitin isänpäivänä 13.11.). Lisälääkkeinä myös aloitettu kortisoni ja jarruna Synarela tässä vaiheessa. Lääkelista myös punktion jälkeen on mittava, mutta siitä sitten lisää myöhemmin. Kysyit piikityksen kestoja ja muistelen, että olisin piikitellyt sellaiset 9 päivää lyhyissä kaavoissa. Kuulostellaan!

)ON( Pidän sormia ja varpaita ristissä, että päästäisiin testiryhmään, jolle kokeillaan EmbryoClue –nimisen tuotteen käyttöä kiinnittymistä tukemaan! Googlatkaapa, jos kiinnostaa! Tämä pienimuotoinen ”tutkimus” tehdään Felicitas-klinikalla Helsingissä ja maksamme sen kustannukset itse, jos se toteutuu. Niin ja Lugejen sijalle sain ihan uuden lääkkeen, jota tosin on vain saatavilla Stockmannin Erottajan apteekista. Kerron siitäkin kokemuksia sitten punktion jälkeen. Taas paljon jännää ja uutta tiedossa siis!

Lohtuhaleja tarvittaessa muille, joita en erikseen ole tässä huomioinut ja tsempit piinailijoille, kohta pääsen taas siihen poppooseen! Jee!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä