11-hoidot

Heipat pitkästä aikaa.
Pikainen päivitys tänne :) oon koittanut nyt loman vuoksi rentoilla mahdollisimman paljon ja vähän vältellä tätä lapsettomuutta, ihan kun raskaus onnistuisi helpommin jos yrittää hieman kadottaa tätä mielestään ;) mut nyt on vähän vaikea olla miettimättä. Mutta tosiaan aivan loistava kun on saanut lomailla, ottaa super rennosti ja olla vaan mökillä, kotona, pikku reissuilla...

täällä on ollut aktiivista kesälläkin! :) Tsempit kaikille koitoksiin nyt ja syksymmällä! En ala nyt ketään erityisesti mainitsemaan, mutta kaikille kauniille ja rohkeille naisille siis voimia!!

Tosiaan siinä jonon ekana olin ja hoito on nyt sitten ohi, siis siinä mielessä että mitään ei ole enää tehtävissä paitsi tämä tuskainen odotus (joka menee näin lomalla mukavammin kuitenkin).
Piikkinä oli tällä kertaa Menopur joka näytti jo 2 ultran perusteella siltä että olisi erikokoisin muniksia tulossa ja ei ehkä niin paljon kun puregonilla (mulla ei tosiaan oo kauheesti koskaan tullut..). Punktio oli perjantaina 30.7. ja ei ollut kovin kivulias, siis tiedoksi teille jotka kovasti pelkää. Toinen punktio oli mulla kivulias mut nyt meni aika pienillä kivuila. Meidän hoitolaitoksessa laitetaan automaattisesti rauhoittava lääke ja kipulääke suoneen. Olin itse ihan hyvävointinen jo seuraavana päivän ja suht normaali muutenkin punktion jälkeen, toki maha oli hieman kipeä mutta yhtään särkylääkettä en esim ottanut eli kivut oli kohtuulliset.
Mutta kauhunäytelmä alkoi sitten lauantai aamuna kun klinikalta soittivat että 9 solusta oli kypsiä ja hedelmöittyneitä vain 3! olin niin huonona ja pelkäsin kovasti että nyt ei päästä siirtoon! Toisessa hoidossa oli hedelmöittyneitä 6 ja niistä jäi siirrettäviin 2, joten todennäköisyyslaskennan mukaan veti mielen tosi matalaksi.. Kuitenkin nousin sunnuntaina poikani (7 v) kanssa junaan ja menimme Tampereelle yhdessä pikku lomalle eli särkänniemeen ja sit kaverin luo kylään. Jännitti maanantai aamuna ihan kamalasti että soittavat klinikalta että mitään ei ole siirtää ja olemme ihan turhaan Tampereella. Huh mikä helpotus oli kun soitto tuli että nämä kaikki 3 jotka olivat selvinneet olivat jakautuneet hienosti ja olivat siirtokelpoisia. SIitä sitten kipinkapin klinikalle ja sain matkaan 2 alkiota, joista toinen oli TOP 8 soluinen ja toinen 7 soluinen (meidän eka TOP koskaan! :D JEE! ja yksi 8 soluinen saatiin jopa pakkaseen. Ja tämä oli myös eka sissi joka selvisi pakastukseen (tosin yhden varaan ei voi kovin paljon laskea tulevaisuudessa..). Ja mulla oli oma 7 vuotias onnenamuletti mukana klinikalla, oli reipas ja luki akuja ja kuunteli mp3 musaa. Kyseli et miks me äiti ollaan täällä ja näin kauan mut totesin vaan et aikuisten juttuja ja siihen tyytyi (onneksi ;) ) olis ollut ehkä hieman hämmentävää todeta et yritetään tässä nyt saada sulle pikkususaruksia.. et tekotapa lienee hieman eri kun mitä sulle tullaan biologian tunnilla joskus opettamaan :D
Kaikki voimat ovat nyt mun takana tässä kun vähistä alkioista oli kuitenkin ihan hyvälaatuisia ja oma pikku onneni ja ihmeeni oli myös mukana hengessä, olo on ollut rentoutunut ja hyvä, mahaa on täytetty marjoilla ja kaloilla ja elo maistuu muutenkin. Tämä EI vaan voi mennä pieleen!

Testin voin tehdä ensi viikon perjantaina eli onko se nyt sitten 12.8.

Ihanaa loppukesää teille kaikille! Minä täällä toivon ja rukoilen että tämä kolmas kerta toden sanoo (koska lienee viimenen mahdollisuus meille) ja nämä 2 alkiota olisivat nyt turvallisesti kiinnittyneinä ja jatkamassa elämäänsä mun rentoutuneessa ja ruskeassa kesämasussa. :LOL:

t. Myy & TOPi ja Tessu. :)
 
******************11- hoidot**********************
4.8.2011

Susirouva...............1. ivf..........................vko 31
bluebaby................1.ivf...........................vko 32
Joku_päivä.............5.ivf...........................vko 33
toivelintu................2.ivf...........................vko 33
Lady_Gigi...............3.ICSI 2.PAS...............vko 33
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
Pipsa76..................2.ivf..........................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
HalleB...................3.icsi..........................vko 36
UnelmaSirpaLeena...2.ivf..........................vko 36
Tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
MT79.....................3.icsi.........................vko 39
Maya82..................2.ivf 1.pas.................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......
Toiveena................1.ivf 2.pas ??.......
fiia 69.....................4.ivf ?................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

myy75.................3.icsi.................2..............3..........12.8



****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
Viimeksi muokattu:
Lady_Gigi! Ihanaa että saan tuttuja piinailukavereita! Hurjasti onnea ja voimia uuteen koitokseen!

Mörkötys, onpa kurjaa kun vuotoa ei näy.. Mulla oli kevättalvella epäonnistuneen ivf:n jälkeen 45 päivän kierto.. Tosin mulla on ollut aikaisemminkin taipumusta pitkiin kiertoihin. Kuinka pitkä sulla on nyt? Pitäiskö jossain välissä soittaa polille ja kysyä saisko niitä menkkoja jotenkin alkamaan?

Myylle paljon tsemppiä, vielä viikko sulla jännättävää! Toivotaan parasta lopputulosta :)

MT79, kiva kun sait hoidon aikataulun järkkääntymään, ettei tartte lisästressiä työasioista!

Joku_päivä, kiitos vastauksesta! Sulla onkin pitkä taival takana.. Sitä olen itsekin miettinyt, että viime kerrasta saatiin kuitenkin sellainen signaali, ettei tässä ihan täysin turhaan tahkota. Toisaalta pelottaa, että jos se plussa vielä joskus tulee, niin jos sekin otetaan heti pois. Ei ole helppoa oikein kumminkaan päin.. Pitää vaan uskoa ja luottaa että tämä joskus onnistuu! Toivottavasti sulle on nyt löytynyt oikea coctail :)

Sain viestistäsi paljon aseita seuraavaa ultrakäyntiä varten. Olen nimittäin päättänyt nostaa sen kissan oikein kunnolla pöydälle, ja vaatia kaikki mahdolliset tropit. Ei luulis olevan niiltä mitään pois.. Viimeksi sain muistaakseni opamax-nimisen rauhoittavan tabun kotiin aamulla ennen sairaalaan lähtöä otettavaksi. Pää ei kyllä mennyt mitenkään sekaisin, mutta kait se vähän rauhoitti.. Pitää kinuta tota diapamia. Monet on puhuneet suoneen laitettavasta rauhoittavasta, pitää siitäkin tiedustella. Mies ei meillä tule saliin mukaan, koska on niin neulakammoinen, eipä siitä siellä mitään hyötyä oliskaan pyörtyneenä :)

Yleisesti tosta punktioasiasta vielä, että haluan painottaa että mies on tosiaan ihan sydämellä mukana tässä hommassa, ja itsekin epäilen, että se minkä minä joskus koen vähättelynä, on vaan hänen tapansa kestää se, että muhun sattuu.. Kylläpä vaan olis tässäkin asiassa parempi jos miehen ja naisen välinen kommunikointi olis mutkattomampaa! :)

ON: Kaksi piikkiä puregonia takana, kuumia aaltoja vielä kiusana. Ei oikein muuta.
 
Myy75 voi, että! Kumpa:heart::heart:

Mörkötys sori.. :ashamed: Toivotaan, et ne pian sieltä alkais! :)

Lady_Gigi mites uuden ruokavalion omaksuminen on onnistunut? Onko ollu parempi olo? Onnea siirtoon! :)

toivelintu eiköhän se ole kaikkien etu, et punktio onnistuu ilman kipuja ja traumoja! Kannattaa ehdottomasti ottaa asia esille :)
Meidän polilla laitetaan suoneen rauhottavaa ja kipulääkettä kaikille automaattisesti.
Tsemppiä pistelyyn!
 
Täälläpäin alkaa piikittely tänään illalla puregonilla. Itse en pysty pistämään ja puoliso matkoilla, joten pyysin tyttökaveriani:)
Kolmas ICSI tulossa. Rasittavaa ajatella, että jos nyt ei onnistu.. niin KELA ei korva enää mitään. Ja plus kaikki muut odotukset.. huhhhuhhh.
Onneksi piikitykset ja punktiot eivät ole aiheuttanut kauheeta piinaa.. punktiossakin laittavat vaan enemmän myrkkyä tulee jos tarvetta. Puoliso on aina ollut mukana, silloin aina turvallisempaa jotenkin!
 
1nainen: Älä stressaa korvauksien kanssa. Kelakorvaukset ei lopu kuin seinään kolmannen hoidon jälkeen. Me käytiin ensin yksityisellä kolme ICSI-hoitoa ja saatiin niistä korvaukset suorakorvausmenetelmällä (toki maksoikin silti aika paljon). Nyt ollaan julkisella ja saadaan kolme IVF/ICSI-hoitoa suoraan korvattuna, lääkkeet mukaan lukien.
 
Miekin voisin aloitella taas pikku hiljaa tämän kirjoittelun, olen kyllä lueskellut tätä ketjua. Meillä alkaa syyskuun lopussa sumuttelu ja lokakuussa piikittely. On alkanut enemmän ja enemmän pelottamaan tämä seuraava hoito, koska se on meille viimeinen julkisella puolen tehty ja voi olla, että rahat eivät riitä yksityiselle.

On tää hoidossa käyminen aika vuoristorataa. Insseihin mentiin toiveikkaina, mutta tiputtii takas maanpinnalle, kun ei onnistuttu. Ekaan hoitoon taas toiveikkaina ja varmoina, että nyt onnistuu, mutta sitten tuleekin yllättävän vähän munasoluja ja niissäkin tumapoikkeamia. Onneksi sentään yksi saatiin kyytiin, mutta kunto ei tainnut olla mikään hyvä. Pakkaseen ei tullut mitään. Toiseen hoitoon mentiin vähän epävarmoina tuloksesta, koska eka meni niin huonosti. No, tulos olikin parempi kuin uskalsi toivoa ja pakkaseenkin saatiin. Taas tiputtiin monta kertaa takaisin maanpinnalle, kun ei ne alkiot kiinnittyneetkään. Nyt en osaa oikein toivoa mitään, mutta ainoa vähän toivoa tuova asia on se, mitä luin yhdestä simpukka-yhdistyksen lehdestä kerran OYS:ssa. Jos oikein muistan, niin jutun mukaan juuri se kolmas hoitoa voi tuoda toivotun lopputuloksen, koska aikaisemmista hoidoista on opittu mm. lääkemääristä. Jostain sitä toivoa pitää kaivaa, että jaksaa sen sumuttelu- ja pistely-urakan taas. :)

Yksi tuttu sai vasta vauvan, en tiennyt ollenkaan, että hän on ollut edes raskaana, joten oli pikkuinen yllätys, kun hän ilmoitti syntymästä FB:ssa. Se tuntui niin ikävästi rintaan, että piilotin hänen kirjoituksensa vähäksi aikaa siinä vaiheessa, kun hän laittoi vauvan kuvan sinne. Ei minulla yleensä noin pahalta tunnu, vaikka ystävät ja tutut saavat lapsia. Yksi kaveri on saamassa kohta lapsen, mutta koska olen tiennyt siitä jo aika kauan, niin odotan innolla kumpi sieltä tulee. Ei tunnut yhtään pahalta, mutta olenkin saanut käydä läpi tätä asiaa jo useamman kuukauden.
 
Viimeistä menopur piikkiä vaan mahaa...tänään enään 75iu,huomenna klo 23 pregnyl ja maanantaina sitten punktio. Munasoluja oli lähemmäs 20 erinkokoista ja reilu 10 isoja,tänään oli viimeinen kontrolli ultra. Mahassa kyllä tuntuukin siltä että kyllä se melkoinen saalis on....: / mutta jospa se helpottaisi jossain vaiheessa. Tulen maanantaina kertomaan taas tilannetta kunhan selviän lääkehuuruista =)
 
Moro!!

bluebaby:Tsemppiä punktioon ja hyvältä kyllä "saalis" kuulostaa :D

Peppi:Kyl noi tunteet on sallittuja ja sitä ei vaan voi itselleen mitään vaikka haluis iloita jonkun muun vauvasta.... Katoin vähän aikaa sitten perhesiteitä sarjaa ja siinä tää yks homopariskunta yritti lasta kohdunvuokrauksella ja hoidot ei onnistunut sitten tän toisen sisko luuli olevansa raskaana ja se homo veli sano sille , että sä varastit meidän lapsen :D Se jotenkin kuvasti niin hyvin tunteita aivan kun tuolla yläkerrassa olis joku jonotus lapsiin ja muut hyppii edelle koko ajan ja se pännii. Vaikka se et muut saa lapsi ei ole iteltä pois niin se kuitenkin satuttaa kun toisille se on niin helppoa. Joo sekavaa sepustusta :D

Myy: Tsemppiä piinailuun!! Toivottavasti tarrais kumpikin :D

Mörkötys: Hmmm jos se täti odottaa mun tätiä messiin :D Koitahan jaksaa odotella

Tsemppiä muillekkin hoitoihin ainakin 1nainen! Aika moni taitaa vielä odotella hoitoja alkavaksi....

Juun ja itse odotan tätiä saapuvaksi ensi viikon lopulle sit zumeja napsimaan ja rukoilemaan , et se yksi huurnunenä jaksais sulatuksen

T: Leppis
 
Hei Kaikille! :wave:
Täällä ollaan taas. Olen ollut pois palstalta täysin koko kesän, aika hyvin ajatukset ollutkin muissa asioissa. Mutta nyt mielessä pyörii ainostaan meidän viimeinen pas,kahden alkion siirto.
Ensi viikolla pitäisi alkaa menkat ja sitten aloittaa estrogeenin popsiminen. Edellinen pas oli omaan kiertoon.
Toiveet on isot tälle hoidolle, viimeiset pakkasessa.
Kuun lopulla olisi sitten siirto.

Palailen kunhan tässä alkaa aikataulu selkiytyä. :)
 
toivelintu :heart: ja HalleB, kiitos kysymästä, ihan hyvin on sujunut. Yllättävänkin hyvin. :)

Yllättäen oon saanu Zumenonistakin sivuoireita, vaikka kai sen pitäisi olla aika siedetty lääke. Mulla pukkaa pahaa oloa ja päänsärkyä vaan tästäkin... mutta kaipa sen kestää. Ei enää montaa kiertoa tarvitse pelleillä moisten kanssa. :p
 
Bluebaby, vielä lomaillaan, mutta reissusta oli pakko palata hoitojen vuoksi. Hyvähän se on että on kuitenkin lomaa näiden hoitojen aikana, vaikka meillä töistä paljon joustetaankin, ja on liukuva työaikakin, mutta kuten HalleB lläkin, niin loman aikana säästyy jatkuvalta menojen selittelyltä. Mulla oli se eka ultra perjantaina, ja 12 follikkelia siellä killui. Pikkuisen tuntuu munasarjojen kohdalla painetta, mutta muuten on ollut normaali olo. Pistelyt jatkuu huomiseen, su otan irroituspiikin ja ti on punktio. Olisipa kiva bluebaby jos tulisit ma kertoilemaan punktiostasi. Hurjasti tsemppiä siihen!!
 
Tuli tuosta punktiosta mieleen,että ainakin oysissa annatetaan kaikille coktail....voltaren,diapam ja panadol 1g. ja vielä siihen päälle menee kokoajan suonensis. kipulääke ja lääkettä lisätään tarvittaessa koko toimenpiteen ajan. Mulla ei se niin hirveästi pelota,koska selitettiin niin tarkkaan mitä tapahtuu. Ja pari muutakin operaatiota on tehty tuonne alapäänalueelle aiemminkin. Enemmän mulla pelottaa se hyperstimulaatio,kun kipuja kuitenkin jonkin verran ja lähes 20 munista tulossa....Mutta ei se auta kun olla rohkea :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
bluebaby Onko Oysissa käytäntö muuttunu? Sillon lähes pari vuotta sitten, kun meillä oli edellinen ivf-hoito, niin sain punktioon ton lääkecoktailin, mut suoneen en mitään.. Vai täytyykö sitä erikseen pyytää?


Sumut aloitettu tänä aamuna ja testinkin tein varalta, vaikka eipä ne taida vielä kierron 23. päivä mahdollista raskautta näyttääkään. Ajattelin vielä muutaman päivän päästä uusia testin, ihan vaan oman mielenrauhani vuoksi. Takaraivossa kummittelee vielä se helmikuinen sumuttelu, jonka aikana selvisi, että elämäni ensimmäistä kertaa olin luomusti raskaana... :'(
Järjellä ajatellen en usko, että toista kertaa niin kävisi... onhan tässä jo monta kuukautta keskenmenosta, yritystä on ollut kovasti, mutta ei yhtään tärppiä.
Jospa se sitten tää hoitokierros olis kaiken vaivan arvoinen. :heart:

Himpun verran kyllä ihmettelen, että lääkärin määrämä sumumäärä ei riitä edes nollaultraan asti! Täytyy ilmeisesti heti maanantaina soitella ja kysellä...
 
Viimeksi muokattu:
UnelmaSirpaLeena:Minä en osaa sanoa mikä on oysissa ollut aiemmin käytäntö kun meillä eka ivf,mutta nykyään ainakin on yleinen käytäntö tuo että kaikille annetaan suonensis. lääkitys,mikä on minusta hyvä =) Niin ja lisään vielä että en pyytänyt erikseen suonensis.lääkitystä vaan se tulee yleisesti kaikille. Onko sinulla suprecur vai mikä sumute käytössä? millä annoksella?
 
Viimeksi muokattu:
bluebaby Aiemmassa hoidossa ja edellisessä hoidon alotuksessa on ollu suprecur, mutta tällä kertaa on synarela. Suprecur kyllä toimi eka hoidossa kuten pitikin, lääkärin mukaan lääke vaihtui nyt synarelaksi, koska ovat siirtymässä pois suprecurin käytöstä tai jotain (? En oikein ottanu selvää lääkärin muminoista)...
Synarela on siinä mielessä helpompi, että sitä otetaan vain aamulla ja illalla yks suihke molempiin sieraimiin. Suprecuria piti silloin aikoinaan sumutella 4 krt/vrk.

Mua vähän tahtoo hämätä edelleen tuo asia oysissa, et koskaan ei tiedä, kuka lääkäri millekkin käynnille sattuu... Ja mullahan toki on omat suosikkini. :D

Onnea punktioon!
 
UnelmaSirpaleena:Mulla oli tuo suprecur,hyvin toimi. joskin kovia päänsärkyjä ja kuumia aaltoja oli...Jännitti itselläkin tuo lääkäri asia. Jonkun verran olen aiemminkin käynyt tuolla lapsettomuus polilla jo ennen hoitoja...Suurimman osan lääkäreistä olen tavannutkin. Olen tosi onnellinen että mulla on ollut ja tulee olemaan koko tämän hoidon sama lääkäri kun muut ovat lomalla ja sehän mulle sopii=) Tosi ihana naislääkäri. Ei ole niillä listoilla jotka oysista sain papereiden mukana. Erästä herraa pikkusen pelkäsin,mutta ei sattunut tälläkertaa kohdalle...:whistle: onneksi. Tosiaan suosikit löytyy täältäkin :D Lääkärikin jutteli että hänestäkin on tosi mukavaa hoitaa potilas itse alusta loppuu. Kiitos tsempeistä! Nyt lähden pistämään pregnylin...IIIK!!!:p


Pregnylin pistämisestä:No nyt sen pistin,mutta kertokaa menikö oikein....??? Luin vasta jälkeenpäin että se olisi pitänyt pistään suoraa navan alle,eikä sivuille niinkuin menopur...: / Eli meni tuohon pikkusen vasemmalle olisko n.10cm navasta. Ja sitten toinen juttu. en saanut ihan kaikkea siihen ruiskuun. Ehkä n.85% siihen eka pistokseen ja loput 15% pistin uudestaan suoraan navan alapuolelle. Nyt joku helppiä....:attn: menikö tämä nyt ihan pilalle...? Kuitenkin sain siis kaikki pistettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Bluebaby: Mitkä sen lääkärin nimen alkukirjaimet ovat, josta ei pidä? Mie pelkään H.M., koska se oli meillä ekassa hoidossa ja jäi vähän huono maku suuhun siitä. Jotenkin olisin kaivannut lääkäriä, joka olisi puhunut enemmän, koska tilanne oli uusi ja varsinkin kun hoito tulos oli niin huono. Onneksi hoitajat ovat olleet aina mukavia, vaikka lääkäri olisi ollut vähemmän mukava ja onneksi sen jälkeen on ollut naislääkäreitä tai I.J.
 
bluebaby En usko, että se pistäminen niin tarkkaa on, kroppaanhan ne aineet kuitenki on menneet.
Mulla oli kans tää naislääkäri viimeksi, kun oysissa kävin ja kuuluu suosikkeihini. :)

Peppi1981 Oikeessa olet, hoitajat on AINA mukavia, mutta lääkärit eivät... Mulla taas menee nää suosikkijutut niin, että H.M. on suosikkini, johtuen kai siitä, että mulle on näiden vuosien aikana kertynyt paljon käyntejä oysiin ja hän on ollut lääkärinä. Eniten luotan häneen, "tuntee" parhaiten mun kroppani ja taustat. Muita suosikkeja on 2 naislääkäriä.
 
Peppi1981:Juurikin se H.M josta en pidä....minunkin makuun liian vähäsanainen ja kuulemma melko kovakourainenkin,ei onneksi ole koskaan tutkinut minua. Mutta en epäile etteikö hän olisi todella taitava ja osaava lääkäri. Kaikilla on omat suosikkinsa :) Muutaman kerran olen hänen kans "jutellut":whistle: I.J on myös kiva,hän on leikannut minun endometrioosin,oikein mukava on! Hoitajat on tosi kivoja,kaikki!

UnelmaSirpaleena:Juu se nainen joka on nyt töissä,on tosi ihana lääkäri. En ollut ennen häntä tavannut,mutta kuuluu nykyään vakiokalustoon :D Tuli vielä mieleen kun kysyit siitä suonensis. kipulääkkeestä. Nuo paperit jossa se lukee on päivitetty tammikuussa 2011,jos olisko vuoden alusta muuttunut...en tiedä,mutta parempi näin.

ON:Jospa ne tropit sitten meni oikeaan paikkaan. ei kyllä ole mitään erikoisia tuntemuksia piikin jälkeen tai piikistä. Tosin mulla ollut kokoajan tuo maha kipeä kun siellä kasvaa niin monta pallukkaa...:D Aamulla sitten oysiin hui!:heart:
 
Bluebaby: Tsemppiä punktioon. :)

Niinhän se on, että jokaisella on omat suosikkinsa lääkäreissä. Se on vain harmi, että ei tosiaan yksi lääkäri hoida koko hoito-rumbaa vaan joutuu monien lääkäreiden kanssa tekemisiin. Jos olisi se oma lääkäri-systeemi, niin sitten voisi olla varma, että lääkäri osaa määrät oikeat lääkkeet ja määrät. Itse olen opetellut mm. sen katetrin nimen, jota lääkärit ovat joutuneet käyttämään alkionsiirrossa, koska joskus minulta on kysytty miten edelliset siirrot on tehty. Onneksi noissa lapuissa se lukee, jotka olen pyytänyt OYS:sta. Joskus ihmettelen, eikö tämä siirron tekevä lääkäri ole yhtään lukenut minun papereita ennen siirtoa. :confused:

Itse olen saanut kummallakin punktio kerralla ensin pillereitä ja sitten lisäksi kanyylilla kipulääkettä juuri ennen punktiota ja sen aikana, jos on vähänkään tuntunut. Pää on ollut aika sekaisin, eikä pahemmin ole tuntunut missään.
 

Yhteistyössä