Hakutulokset

  1. S

    Kun ei ole "aikaa" imettää vauvaa..

    Kertokaapa te äidit, joilla on useampia lapsia, mitä avuksi tähän tilanteeseen. Iltaisin vauva tankkaa ihan todenteolla: syö kauan ja tiheään tahtiin. Melkein koko ilta on yhtä imettämistä. Samaan aikaan pitäisi kuitenkin hoitaa isompaa lasta ja laittaa hänet unille. Ja tämä on hankalaa, kun...
  2. S

    Mihin lapsi hoitoon, kun äiti lähtee synnyttämään?

    Nyt alkoi synnytys ahdistamaan ihan todenteolla! Mihin laitan esikoiseni hoitoon synnytyksen ajaksi? Ja pitäähän siellä sairaalassa muutama päivä ainakin olla, missä esikoinen viettää tuon ajan? Päiväkodissa lapsi voi olla päivät, mutta entäpä illat ja yöt? Ahdistaa. Eräs sukulaiseni oli...
  3. S

    Taapero tarhaan kun vauva syntyy?

    Mielipiteitä, neuvoja ja kokemuksia kaipailen. Esikoiseni 2vee on ollut nyt vajaan vuoden verran päiväkodissa ja jää nyt kesäloman takia pois tarhasta. Meidän perheeseen on syntymässä kesällä vauva. Olen ajatellut laittaa esikoisen päivähoitoon, kun vauva syntyy, jotta itse jaksaisin...
  4. S

    Millä elän kesällä?

    Kertokaas viisaammat, mitä minun tulisi nyt tehdä.. Olen opiskelija, mutta kesäkuusta lähtien en saa enää opintotukea. Millä elän kesällä? Työtönhän siis en ole, koska minulla on tuo opiskelupaikka, vaikka en kesällä opintoja suoritakaan. Jos jään kotiin lapsen kanssa, minun pitää (??)...
  5. S

    Ihanaa, kun ei ole miestä, niin ei tarvitse pettyä äitienpäivänä(kään).

    Tänään tuntuu taas moni äiti pettyneen omaan mieheensä.. Nyt voinkin kai sitten olla iloinen, kun ei ole sitä miestä, kehenkä pettyä näin äitienpäivänä :D Ei vaan oli minulla ihan asiaakin: mitenkä te yksinhuoltaja äidit tänään olette äitienpäivää viettäneet? Minulle tämä on ensimmäinen...
  6. S

    Toimeentulotuesta.

    Jos on opiskelija eikä meinaa tulla toimeen, ei sossusta myönnetä toimeentulotukea, koska opintolainalla voi elää. Jos on työtön eikä meinaa tulla toimeen, saa sossusta toimeentulotukea, että pärjää. Meneekö noin? Opiskelijoiden on pakko elää lainarahalla?? Toivottovasti oon käsittänyt...
  7. S

    Yksin äidiksi

    Hei, kaipailisin juttu seuraa äideistä, jotka ovat saaneet tai ovat saamassa lapsen yksin. Itse jäin nyt raskauden puolivälissä yksin, ja olisin todellakin juttu seuran tarpeessa. Laittakaahan yv:tä tulemaan :)
  8. S

    Käytännön vinkkejä erosta selviämiseen?

    Apuja, neuvoja, vinkkejä. Kuinka erosta pääsee yli? Pitäisikö touhuta paljon muuta, ettei miettisi ja kaipaisi... Pitäisikö vain miettiä ja puhua ja kirjoittaa? Kannattaako lopettaa yhteydenpito eksän kanssa heti..? Auttaako tosiaankin vain aika?
  9. S

    Syntymätön lapsi ja huoltajuus

    Ex-mieheni tuntuu seonneen lopullisesti. Hän kuulemma aikoo hakea ja saada lapsemme yksinhuoltajuuden. Lapsi ei ole siis viellä edes syntynyt, emmekä olleet naimisissa miehen kanssa. Miten ihmeessä ex-mieheni voisi saada lapsemme yksinhuoltajuuden?? Ei kai mitenkään, eihän?
  10. S

    Kuumeisen lapsen vaatetus..

    Monen yön valvomisen jälkeen ei aivot toimi enää ollenkaan... Siksi ehkäpä tyhmä kysymys.. Siis pitääkö kuumeiselle lapselle pukea hyvin lämpimästi vai vähän vähemmän vaatetta ulos lähtiessä??
  11. S

    Raskaudesta kertominen muille: kauheimmat kommentit.

    Koitan tässä varautua pahimpaan, ja siksi utelenkin teiltä... Mitkä ovat kamalimmat/kauheimmat/järkyimmät/omituisimmat kommentit, mitä teille on sanottu, kun olette kertoneet, että saatte vauvan/olette raskaana?
  12. S

    Monta lasta monelle miehelle

    Mitäpä mieltä olette äidistä, jolla on lapsia ja lapsilla eri isät? Monelleko eri miehelle on teidän mielestä "sopivaa" tehdä lapsia? Villi veikkaus, että täällä tuomitaan heti äiti, jolla on lapsia enemmän kuin kahdelle eri miehelle..
  13. S

    Lapsilisän yksinhuoltajakorotus

    Kertokaapa mielipiteenne... Hain lapsilisään yh-korotusta, koska erosin avomiehestäni joulukuun lopulla. Muutin pois avomiehen luota ja virallinen muuttopäivä oli 1.1.2010. Kelalta tuli päätös, että yh-korotusta aletaan maksamaan vasta 1.2 alkaen eli Kelan mukaan en ole ollut tammikuussa vielä...
  14. S

    Sikiöseulonnat, miten toimii teillä päin?

    Kysymys lähinnä raskaana oleville, jotka asuvat sellaisissa kunnissa, missä ei ole ennen tarjottu mm. niskapoimu ultraa tai rakenne ultraa.. Onko asiat muuttuneet nyt vuonna 2010?? Muistaakseni tänä vuonna pitäisi kaikkialla Suomessa olla samat tutkimukset tarjolla kaikille raskaana oleville...
  15. S

    Saako "sossun täti" painostaa aborttiin?

    Siinäpä se kysymys tulikin. Olin aivan järkyttynyt, kun kuuntelin puhelimessa tämän "sossun tädin" saarnaa siitä, kuinka en voi pitää lasta. Kertaakaan tämä "sossun täti" ei sanonut, että mene ja tee se abortti, mutta teki oikein selväksi, että minun ei pitäisi tätä lasta pitää. Kun en...
  16. S

    Milloin on parempi, ettei lapsi tapaa isäänsä?

    Toisen ketjun innoittamana: mitkä on "tarpeeksi painavia" syitä siihen, ettei ole lapsen edunmukaista, että hän tapaa isäänsä? Milloin on oikein, että lähivanhempi estää lapsen ja etävanhemman tapaamiset? Mielipiteitä, kokemuksia..?
  17. S

    Valvotut tapaamiset

    Onko kellään kokemusta valvotuista tapaamisista? Millä perustein määrätty? Pitkäkin prosessi? Tapaamissopimusta ja nimenomaan valvottuja tapaamisia mietittäessä lastenvalvoja tokaisi, ettei asia hänelle kuulu..
  18. S

    Mitään mahdollisuuksia onnistua?

    Hyviä neuvoja nyt kaipailisin! Sain opiskelupaikan paikkakunnalta, josta en tunne ketään. Ketään muita kun ex-mieheni ja häntäkin saa vain pelätä. Lähimmät sukulaiset ja ystävät asuvat 300km päässä. Olen yksinhuoltaja ja lapsi on vasta vuoden ikäinen. Miten pärjäisin vai pärjäisinkö ollenkaan...
  19. S

    Olisitko/oletko onnellinen yksin?

    Tekeekö parisuhde elämästä onnellisemman? Mielummin huono suhde kuin yksin oloa? Tämmösiä pohdiskelen...

Yhteistyössä