Kun ei ole "aikaa" imettää vauvaa..

Kertokaapa te äidit, joilla on useampia lapsia, mitä avuksi tähän tilanteeseen. Iltaisin vauva tankkaa ihan todenteolla: syö kauan ja tiheään tahtiin. Melkein koko ilta on yhtä imettämistä. Samaan aikaan pitäisi kuitenkin hoitaa isompaa lasta ja laittaa hänet unille. Ja tämä on hankalaa, kun olen niin kiinni vauvassa. Olisiko ihan typerää alkaa antaa vauvalle aina iltaisin pullosta maitoa? Kantoliinassa olen koittanut vauvaa imettää, mutta siitä ei tunnu tulevan mitään. Niin ja ei ole miestä, joka hoitaisi isomman lapsen iltapuuhat puolestani.
 
Imetin sängyssä, 2 v esikoinen oli toisella puolellani ja nukahti siihen. Iltasatu luettiin sohvalla, esikoinen kainalossa ja vauva tissillä. Jne.

Olin "yh" tuohon aikaan (miehellä oli kahden työpaikan & opiskelun lisäksi vapaa-aikaa 4-8 h vuorokaudessa, minkä luonnollisesti käytti nukkumiseen).
 
vieras
samoiun meillä ku kowalski jo kirjotti. tai välillä meillä oli lastenhuoneessa löhötuoli jossa imetin vauvaa ja esikoinen nukahti sänkyynsä mun lukiessa samalla.

Hampaanpesut, iltapalat meni välillä paremmin ja välillä huonommin (vauvalla lisäksi koliikki) välillä jouduin imettämään samalla kun tuohusin muille iltapalaa.
 
S
Kaikki vauvat eivät hyväksy pulloa. Niinkin voi käydä, että pullon jälkeen ei enää tissi kelpaakaan, koska pullosta saa maidon vähemmällä vaivalla. Joillakin kuitenkin toimii tämä yhdistelmä ihan hyvin. Oma maidontuotanto toki laskee.
 
kokemus
Minä puin isommalle nukkumiseen sopivat vaatteet jo päivällisen jälkeen, ennen kuin vauva aloitti iltatissittelyn. Isommalle iltapesuksi vain hampaiden, naaman ja käsien pesu, kylvimme aamuisin. Illalla imetin esikoisen sängyn luona kirjoja lukien.
 
Esikoinen on 2-vuotias. Vaipoissa kulkee viellä, mutta on muuten melko "omatoiminen". Minua suoraan sanoen hirvittää imettää vauvaa ja samalla yrittää tehdä käsillä jotain muuta..jos vauva vaikka tipahtaa. Ja jos yritän jotain muuta tehdä ja liikkua samalla kuin imetän, vauvan imuote irtoaa ( ja sen imuotteen kanssa tässä on jo muutenkin taisteltu)..eli tämän takia se liinassa imetyskään ei suju.

Mietin kans, että alkaakohan vauva hylkimään sitten rintaa, jos alan iltasin antamaan sille pullosta maitoa..
 
Piika-äiti
Yrittäisin kyllä sinnittää sen iltaimetyksen kanssa, vaikka siinä on muutama kuukausi oikeasti ihan valtavan vaikeaa, tai ainakin meillä oli. Minimoisin niitä iltatouhuja isomman kanssa.
 

Yhteistyössä