Hakutulokset

1. Mintus

Vauva syntyy kuukauden kuluttua, 14-vuotias edelleen vihaa lasta...

Omat lapseni olivat 15 ja 13, kun heille syntyi pikkusisko. Enpä voi väittää heidän riemusta hyppineen ensi alkuun asiasta kuultuaan. Nyt kun on eletty jo vuosia eteenpäin ja pikkusiskosta on tullut heille erittäin rakas, on jo helppo analysoida alun vastahakoisuutta. Yksi tosi paha juttu oli...
  2. Mintus

Antaisitko rangaistuksen? Ja jos niin millaisen?

Kuka ne bensat niille mopoihin maksaa? Maksavatko itse kaikki? Jos ollaan itsekkäitä, niin hoidetaan sitten myös koko setti ihan itse alusta loppuun. Jos isompi ei lainaa mopoa, ei myöskään tipu bensarahaa omaan mopoiluun.
  3. Mintus

Arjen pyörittäminen ei onnistu

Voimia sinulle, teet asiat siinä järjestyksessä kun on pakko ja jos voit jostain valita niin valitse aina se itsellesi mieluisin. Onkohan se nyt vain se miesystävä joka valittelee, koska haluaisi aikaa sinulta itselleen ihan itsekkäistä syistä? Voihan olla, että elät nyt sellaista...
  4. Mintus

Miten eroon eron aiheuttamasta sosiaalisesta häpeästä?

Vaikeata se onkin ja varsinkin, kun eivät ne muut ole nähneet sinun kärsimystäsi. Mutta usko pois, tuo paha mieli ja paska olo ovat todellakin sen arvoisia kärsittäväksi. Sinua odottaa ihan 100% varmasti jotain paljon paljon parempaa tulevaisuudessa. Kirjoituksestasi tuli oikein elävästi...
  5. Mintus

Miten eroon eron aiheuttamasta sosiaalisesta häpeästä?

Suurta häpeää tunsin minäkin. Aika jännä juttu näin jälkikäteen miettin, siihen ei ole mitään syytä. Nyt kun katselen ympärilläni ihmisiä, jotka ovat eronneita tai esim. yksinhuoltajia en minäkään ajattele heitä mitenkään huonompina. Yksi asia joka minuun ja itsetuntooni vaikutti paljon oli...
  6. Mintus

Alle 3-vuotiaalla hirveä tuhoamisvimma, mitä tuolle voisi tehdä?!

Tempperamenttinen lapsi raivoaa, kun ei osaa ilmaista itseään muuten. Ei niissä silti välttämättä mitään "vikaa" ole, paljon tahtoa ja liian vähän sanoja ja ymmärrystä tahtoa ohjailemaan. Koittelee varmasti hermoja ja vaatii paljon, mutta usein ovat myös sitä ihanampia sille päälle sattuessaan...
  7. Mintus

Mitä tekisit jos joutuisit sairaalaan vaikkapa 2 kuukaudeksi

Jos saisin pitää läppärin ja netin tekisin varmaankin sitten töitä sieltä käsin. :)
  8. Mintus

Miten tässä nyt näin kävi?

Samoin kävi minullekin aikoinaan. Vein pojan leffaan katsomaan uusimman ja niinhän se kolahti myös äitiin.
  9. Mintus

Miten kertoa lapselle erosta? Etenkin kun on aina niin isin tyttö.

Lapset olivat alle kouluikäisiä ja erottiin isän hölmöilyjen takia. Aika pian ottikin sitten uuden puolison, joka ei todellakaan lapsista tykännyt. Lapset eivät osaa surra pitkää aikaa kerrallaan jos muu elämä pyörii ympärillä positiivisena. Jonkin aika kotona oli tyhjempää isän puuttuessa...
  10. Mintus

Miten kertoa lapselle erosta? Etenkin kun on aina niin isin tyttö.

Käännät asian niin hyväksi kuin mahdollista. Eron myötä lapsella säilyy edelleen kumpikin vanhempi, isän ja äidin rakkaus tai sen puute ei tarkoita sitä etteikö lasta rakastettaisi edelleen ihan yhtä paljon. Positiivisena voitte esittää senkin että lapsella on tästä eteenpäin kaksi turvallista...
  11. Mintus

Tein karjalanpiirakoita ja pohjataikinaa jäi yli, mihin sen voi käyttää?

Mulla on yhden muikun muikkukukkojen ohje, jossa kuorena karjalanpiirakkataikina. Sisälle kääräistään yksi pieni ruodoton muikku pekonisiivun kera. Nam!
  12. Mintus

Mies haluaa erota ja meillä 4kk vauva - apuja?

Mieshän joutuu maksamaan elatuksia vauvasta ja sinä saat Kelalta asumistukea. Onko teillä nyt vuokra- vai omistusasunto? Voitko jäädä nykyiseen asuntoon? Jos sinä olet se jonka täytyy lähteä, hae asuntoa kaupungilta, Sato Oy:ltä, VVO:lta ym. Varaa aika myös lastenvalvojalle ja hoidatte...
  13. Mintus

Nyt ideoita joulukalenterin täytteeksi (kaikkea pikkukrääsää)

Meilläkin täytettävä kalenteri ja haasteena aika pienet lokerot. Yhtenä vuonna ostin barbien tarvikkeita ja jaoin ne lokeroihin. Nyt 8 vuotiaalle tytölle mietinnässä mitä tänä vuonna. Koru-ja askartelutarvikkeita ainakin, ehkä kolikko jonkin kerran ja kuusenkoristeita.
  14. Mintus

Sienikeitto! Miten teet?

Mielettömän upeaa maaliskuuta maustaa yhtä maukas sienikeitto | Perjantaikokin blogi tuo on ehdoton suosikkini!
  15. Mintus

Tulisitko toimeen parisuhteessa harvasanaisen miehen kanssa?

Tulen toimeen ja rakastankin. Välillä meinaa kyllä hermo mennä vastauksia odotellessa tai kun kertoo jonkun tärkeän asian vasta päivien päästä. Suurin ongelma riidellessä tulee, kun keksin itse sanoja sille, ennen kuin toinen ehtii sanoa yhtään mitään :) Välillä tytärkin huutaa sille: "Isi...
  16. Mintus

Hyväksyvätköhän miehen lapset minua koskaan :(

Voisin kuvitella, että tytöt pelkäävät kuollakseen teidänkin saavan / hankkivan lapsia ja mihin heidät sitten työnnetään jos teekään ette jaksa heitä mahdollisissa ongelmatilanteissa. Lasten kiintymistä hillitsee kummasti ajatus ja pelko hylätyksi tulemisesta. Miten sinä ja isä voisitte heistä...
  17. Mintus

Keinoja, vinkkeja, apuja 8-vuotiaan pojan kaytokseen

Miettikää yhdessä syitä käytökseen. Pojalla on varmasti itselläänkin tosi paha olla. Pelkääkö jotain? Koulussa, kotona ristiriitoja tai sitten jotain mitä ei itsekäään osaa pukea sanoiksi? Tai voiko olla jotain sairautta taustalla? Oma tyttäreni oli aivan hirveä 9-vuotiaana ja pistin kaiken...
  18. Mintus

Mitä eroa jos lasten kanssa kotona onkin isä?

Tuli tuota toista ketjua lukiessa mieleen omat kokemukset isän kotihoitoajasta. Ensin mä olin äitiysloman + osan hoitovapaata ja isä hoitovapaalla sitten loput. Kun isä tulee töistä, on koti siisti ja ruoka pöydässä ja lapsen kanssa ulkoiltu ym. Kun äiti tulee töistä, isä soittaa matkalle...
  19. Mintus

Paljonko teillä menee kuukaudessa viinakauppaan?

Noin 100€/kk, viiniä. Mökille tai siis saareen, ostetaan pöntöt, kotona satsataan enemmän laatuun ja ostetaan määrällisesti vähemmän mutta parempaa. Siideriä tai olutta ostetaan harvemmin. Mies pitää oluesta, itse en oikein kummastakaan. Mun lempparit on skumppa, punkku ja konjakki silloin tällöin.
  20. Mintus

Tuntuu pahalta jättää 2v päiväkotiin :/

Meillä meni n. kuukausi ennen kuin 2,5 vuotias hyväksyi sen että hänet vietiin hoitoon. Ja kyseessä oli vielä perhepäivähoitaja, joka osoittautui aivan aarteeksi. Tyttö huusi kuin hinaaja aamusta toiseen kotirapusta hoitajan rappuun "En halua mennä Leenalle, voin olla yssin kotona!" Noin...

Yhteistyössä