Sienikeitto! Miten teet?

• Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mä laitan sieniä, perunoita ehkä pari, sipulia (yleensä semmosta sipulirouhetta) ja kermaa ja suolaa ja pippuria. Ei muuta. Surautan perunat pieniksi ja meneehän ne sienetkin siinä samalla, pienemmiksi.

Kävelen kauppaan ja ostan mikrossa lämmitettävän sienikeiton :)
En oo koskaan itse tehnyt.
Kuulostaa kyllä hyvältä sun tekemä keitto.

Meillä
oli eilen sienikeittoa. Suppilovahvero- ja sipulisilpun paistoin pannulla. Vehnäjauhoilla suurustin kasvisliemen,johon lisäsin kermaa ja sieni-sipuliseoksen,maustoin musta- ja valkopippurilla,hiukkasen kirveliä ja rakuunaa. Voitaikinasta tein sellaiset pitkät kierteiset "leipäset",voitelin munalla,pinnalle siemeniä. Juomana jääkylmää cavaa... aaaah :p.

vieras-
Teen yleensä samalla tavalla kuin ap, mutta lisään vielä varovasti (ettei sienten maku peity) valkosipulia ja jotain yrttiä, yleensä timjamia, kirveliä tai persiljaa. Joskus käytän suurustuksena perunan sijaan jauhoja ja kerman sijaan saatan laittaa sulatejuustoa.

Ihanan kuulosia keittoja, mun pitää joku päivä kokeilla.
Sienikastikkeita tulee välillä tehtyä, mut keitot on jääny kokeilematta. :)

"nam"
Kuullotan sienet, sipulia ja hitusen valkosipulia öljyssä tai voissa. Sekaan kerma, koskenlaskijaa, vettä ja mausteeksi suolaa ja pippuria. Usein joukkoon tulee nakattua myös muutama klitoris lisämakua antamaan.

Sipulia ja sieniä kuullotan ensin pannulla.
Sitten kermaa ja koskenlaskija sulatejuustoa, voita unohtamatta. Joskus kärvennän vielä pekonit siihen päälle.

Yrttejä jos sattuu olemaan niin niitä myös.

Viimeksi muokattu:
"viera"
[QUOTE="nam";29225525]Kuullotan sienet, sipulia ja hitusen valkosipulia öljyssä tai voissa. Sekaan kerma, koskenlaskijaa, vettä ja mausteeksi suolaa ja pippuria. Usein joukkoon tulee nakattua myös muutama klitoris lisämakua antamaan.[/QUOTE]

Ai että oot hulvaton ja näppärä kun tota klitorista naputtelet joka ketjuun :kieh:

Yhteistyössä