Hakutulokset

  1. Z

    Saitko tarran kela korttiin sikainfluenssapiikistä?

    No ainoa tarra mikä saatiin oli sellainen, jossa oli nallen kuva, kun kävin meidän vajaan vuoden ikäisen lapsen rokotuttamassa :D
  2. Z

    Keskustelua sikainfluenssasta

    Niin, onhan se tosi kurja juttu jos tällä kyseisellä lapsella olisikin tartunta ja muut lapset päiväkodissa saisivat sen.. Ihmiset varmaan toimivat sen mukaan, miten heitä on yleisesti neuvottu. Mutta toivotaan nyt, että rokote puree ja ettei siitä tule mitään rajumpia sivuvaikutuksia :)...
  3. Z

    Olisk oteillä lapset sisällä t-paita päällä jos...

    Meilläkin on aika viileä kämppä. Pitäis tonne ikkunoihin ja oviin iskeä uudet tiivisteet ainakin nyt kun alkaa olla kylmempi. Yritän tolla meidän kohta 3v. pojalle aina laittaa huppareita ym. mutta poika riisuu ne pois. T-paidassa suostuu olemaan, joskus riisuu sen ja housutkin. Sanoo aina...
  4. Z

    Keskustelua sikainfluenssasta

    Ymmärrän kyllä huolesi :hug: Itsekkin olen ollut tosi stressaantunut tän influenssan ja rokotusten kanssa :/ Itse en varmaan uskaltaisi laittaa sinun tilanteessasi lasta tarhaan. Mutta ymmärrän senkin jos on töiden tai muun takia vaikea olla laittamatta.. Yritän itse myös välttää lasteni...
  5. Z

    Hätäkastenimestä

    Niin toki voi sattua aina jotain.. mutta en kyllä itse ole koskaan kuullut, että olisi tarvinnut etukäteen hätäkastenimiä keksiä? Vaikka eihän siitä tietenkään mitään haittakaan ole :)
  6. Z

    Keskustelua sikainfluenssasta

    Onhan siinä sitä itämisaikaa.. muistaakseni voi viikonkin kestää se. Ainakin muutaman vrk. Ja niin on ilmeisesti siis neuvottu toimimaan, että oireettomat voivat normaalisti mennä töihi tai tarhaan tms. Mutta tokihan voi tehdä niinkun itsestään parhaalta tuntuu :)
  7. Z

    Hätäkastenimestä

    jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
  8. Z

    Lassien G-tech vai Suprafill?

    Meillä on pojalla ollu viime talvena toi suprafill ja oon kyllä ollu tyytyväinen siihen. Hyvin on kuivana pysynyt :)
  9. Z

    Sikainfluenssarokotukset - missä jo aloitettu?

    Helsingissä on aloitettu. En tosin tiedä milloin, mutta perjantaina soitin ja kyselin ja sanoivat, että olisi voinut jo samana päivänä mennä hakemaan tai sitten tällä viikolla. Meillä tuo tyttö kuuluu sydämen takia riskiryhmään.. Mutta ei siis hajuakaan missä vaiheessa täällä mennään noiden...
  10. Z

    Keskustelua sikainfluenssasta

    Mutta yhä kiinnostaa, että mikä tää juttu näistä rokotteen mahdollisista pitkäaikaisvaikutuksista nyt on!? Tai siis, voiko esim. vuoden tai useamman päästä siitä kun on rokotteen ottanut, niin ilmetä jotain vaikutuksia? Ja mitäköhän nämä vaikutukset mahdollisesti voisivat olla? Ja onko...
  11. Z

    Keskustelua sikainfluenssasta

    Toi "lääkärin" sepustus nyt oli idioottimainen provo! Ihan turhaa puppua :D Sellaista asiaa haluaisin itse kysyä, että kuinkahan moni on ottanut riskiryhmään kuuluvalle alle vuoden ikäiselle rokotteen? Oma tyttöni täyttää vuoden tämän kuun lopulla ja kuuluu ilmeisesti siis riskiryhmään...
  12. Z

    ADHD:ta vai mikähän on vialla?!

    On kyllä toisinaan mustis pikkusiskotakin, mutta on ollut normaalia levottomampi jo ennen tämän syntymääkin, joten ei se siitäkään voi johtua. Vauvana oli todella helppo ja rauhallinen, mutta ainakin 1-vuotiaasta eteenpäin ollut jo erittäin vilkas ja impulsiivinen. Tiedän toki, että näinkin...
  13. Z

    ADHD:ta vai mikähän on vialla?!

    Mietin siis voisikohan pojallani olla jonkinlainen ylivilkkaus häiriö (jos se nyt noin sanotaan :D ) tai jokin.. Ikää pojalla on nyt 2½ vuotta. Ja on siis aivan älyttömän vilkas. Kotona ollessa kiipeilee koko ajan jonnekkin, ottaa tavaroita, joita ei saisi (tai tekee muuta kiellettyä) ja saan...
  14. Z

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Pitkästä aikaa kirjottelen.. ollut kaikkea muuta, niin en ole tullut käyneeksi täällä :P Kaikki on hyvin mennyt.. Nyt sitten tuli ultraan lähete, kun vauva on ilmeisesti poikittain tai jotenkin.. Eli tarkistetaan asento ja mahdollisesti koitetaan kääntää vauvaa :$ Ei kyllä kuullosta...
  15. Z

    G:Aloitiko lapsi puhua varhain jo ja kuinka monta sana hän tiesi (kysely ale 2v lasten äidille)

    Meidän 1v.8kk poika osaa sanoa; -äiti -iti (isi) -kahgi (kahvi) -gunka (kenkä :laugh: ) -anna -joo -miuamiuamiua.. (tykkää hirveästi kissoista) -moi moi -tätshi (täti) -voivoi/oijoi -mm-pa (napa) ..noi nyt ainakin ja höpöttää kamalasti jotain omaa kieltään :D Huomaa kyllä, että...
  16. Z

    Mites on: onko teidän mielestänne kaikki lapset kauniita vai vain oma lapsi kaunis

    Peesaan. Pukeutumalla siististi ja olemalla puhdas voi vähemmänkin kaunis ihminen näyttää hyvältä ja ei tietenkään kauniskaan ihminen ole kivan näköinen, jos ei huolehdi itsestään. (pienten lasten tapauksessa siis toki on vanhemman asia huolehtia noista seikoista) Uskoisin, että useimmille...
  17. Z

    Hyvä kuorrutus mokkapaloihin?

    Kiitos! Taidan kokeilla tota tällä kertaa =) Lähdenpä tästä tekemään... :p
  18. Z

    Hyvä kuorrutus mokkapaloihin?

    Tietäiskö joku, jonkun oikeasti hyvän ohjeen tolle kuorrutukselle, joka tulee mokkapalojen päälle? Kun olen pari reseptiä tässä jo netistä poiminut ja kokeillut, mutta kumpikaan kuorrutus ei ollut hyvä! Pohjaan mulla on hyvä ohje kyllä.. Eli siis jos jaksatte, niin kertokaa mulle joku hyvä ohje...
  19. Z

    Miten saatte pienen riehujan päiväunille?

    Juu ole kiitollinen vaan :D Se on maailman ärsyttävintä! Ei sillä mitään väliä jos vaan pölisis ja mylläis, mutta ei ole tosiaan kiva vielä niitä pissoja siivoilla ja vaihdella lakanoita, saati sitten kakkoja! :$ Ja nyt on pakko sanoa, että älyttömän suuri kiitos sulle Vepasto, olet nero :D...
  20. Z

    kerranki jaffa-keksi, joka on hyvää

    Mun mielestä oli ihan hyviä =)

Yhteistyössä