*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Pitkästä aikaa kirjottelen.. ollut kaikkea muuta, niin en ole tullut käyneeksi täällä :p

Kaikki on hyvin mennyt.. Nyt sitten tuli ultraan lähete, kun vauva on ilmeisesti poikittain tai jotenkin.. Eli tarkistetaan asento ja mahdollisesti koitetaan kääntää vauvaa :$ Ei kyllä kuullosta houkuttelevalta toimeenpiteeltä! Se on siis 29.päivä. Sittenpä nähdään miten käy. Muuten on kaikki ihan kivasti :) Kirjottelen enemmän muulloin ja lueskelen teidän tekstejänne. Nyt väsyttää sen verran, että sänky kutsuu =)

nacsu rv 35+1
 
Nacsu! Kiva kuulla siustakin välillä:) Toivotaan että vauveli kääntyis itse! Toi kääntöyritys ei kuulosta minustakaan houkuttelevalta, mutta toisille se tekee kipeempää kuin toisille. Onhan niitäkin tarinoita kuultu että käännös on mennyt hyvin eikä ole tehnyt juuri ollenkaan kipeetä.

Lulu! Tosi inhottavan kommentin oot saanut.. Mie oon niin herkkä että ei välttämättä ois itku kaukana.. :| No älä kuuntele moisia, nautit vaan kehostasi sellaisena kun se on, kannathan sisälläsi jotain TODELLA arvokasta! :hug: Sit synnytyksen jälkeen voi murehtia liikakiloista jos niitä ees jää, imetys vie paljon.
 
Neeanäiti, aika pikkuinen tuo vauvelisi on :heart: mie en oikein vain ymmärrä noista painoarvioista sun muista, että jos vauva on "liian" pieni niin onko se vaaraksi, jos virtaukset sun muut kuitenkin ovat normaalit?
 
mamina: Käyrillä vauva menee aivan omalla käyrällään, mutta alhaalla ja kasvaa tasaisesti. En tiedä miksi ovat huolissaan. Lääkäri murehti viimeksi sitä kun vartalonympärykseen ei ollu tullu kasvua, on aika hoikka. Virtauksissa ei ole mitään löytynyt ja nyt käyritetään useimmin. Huomenna taas käyrille. Toivotaan että pienellä kaikki hyvin.

Vertaavat edellisiin, jotka ovat isoja ja ihmettelevät pientä kokoa.
 
Neeanäiti: Kylläpäs ne nyt sinua pelottelee. :/ Ei kai se nyt vakavaa voi olla, jos omalla käyrällään kasvaa tasaisesti..? Ei kaikkien vauvojen tarvitse olla yli 4kg jössiköitä. Mukavampihan on synnyttääkin. :D


Tässä oma napa tänään otettu kuva eli rv 34+4:

 
MollaMaija, ihana masu. Mulla on suunnilleen saman kokoinen kumpu itsellänikin...

Ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita peseytyy parhaillaan. Totesin just kun lajittelin vaatteita pyykkiä varten, että meidän neidillä on niin paljon vaatteita, että ehtiiköhän niitä kaikkia edes käyttää :LOL: Täytyy sanoa kaikille kavereille ja sukulaisille, että ainakaan pienikokoisia vaatteita ei saa enää missään nimessä ostaa meidän vauvelille :)

Jee, enää 3 työpäivää ja sitten alkaa äitiysloma :D Kyllä sitä onkin jo odotettu pitkään ja hartaasti! Toivotaan vaan ettei vauva päätä tulla aikaisemmin maailmaan, niin että ehdin vähän aikaa nauttia vielä itsekseni lomasta ja rauhasta :)
 
sunnuntaita daamit :wave: ja kiitos ihanasta kannustuksesta!!..tämä pieni immeisenalku sisällä on kyllä jotain niin ihanaa ja uskomatonta,että aika nopeesti kenkut kommentit unhoittuu..mä oon aina ollu aika urheilufriikki ja nyt on viimeset 4kk pelkästään kävelyä tullut harrastettua ja en mie voi totuutta kieltää,aika sallivalla kädellä oon karkkia popsinut..no sokerirasitustestissä kaik oli ok ja ihan hyvin alle raja-arvojen,mutta mulla on huomenna ylimääräinen ultra kokoarvio koska vauveli on aika iso..mullahan oli alkuperäinen la 11.11 kuukautisten mukaan ja sitä muutettiin 3kk ultrassa sen kymenen päivää myöhemmäksi,mutta nyt on lääkäri ollut jo kahteen otteeseen sitä mieltä että vauvan olisi hyvä syntyä alkuperäisenä pvämääränä jotta mahtuu alateitse tulemaan.ja tosiaan turvotus on välillä kiirinnyt jo kasvoihn saakka,joten raskausmyrkytystilaa seuraillaan mun kohdalla jo tarkasti viikottain ettei tulisi.turha enää edes kuvitella käyttävänsä mitään normi kenkiä tai saapikkaita,mulla on nykyään kokoajan miehen tennarit tai isohkot moonbootsit..ainoot mitkä tosiaan mahtuu jalkaan :LOL:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Kiva kun laitoitte masukuvat, 'Mollis' ja LEP! Kyllä on sitten pikkuinen vatsa siulla LEP, suloista kun toinen siellä ihan piiloissaan köllii :heart:
Kiitos. :) Siellä se jossain piilossa jumppailee aina. Tunne on kyllä, että taitaa sekaisin sisäelimien kanssa makoilla ja tunkee itseään aika hyvin tuonne kylkiluiden alle. Moni ei aina usko miten lähellä laskettuaika on. :LOL:
 
hei pitkästä aikaa..koti ollaan saatu remontoitua ja nyt saa jo hiukan rauhottua :) olen
käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta juttuja on liikaa kun en ole kerennyt itse mitään kirjoittamaan :ashamed: loppu häämöttää ja jännitys tiivistyy..itsellä on ollut supisteluja noin viikon verran eli aamulla alkaa ja illaksi rauhottuu :( harjoittelee kovin :)
mutta ei onneksi ihan joka päivä..

jaksamisia kaikille viimeiseen spurttiin

ohna ja rinsessa 36+0
 
Terve terve kaikille. Onpas teillä kauniit mahat. Mun oma on ku jalkapallo. Kauheen ulkona omasta mielestä ja ihan just niin pyöreä kuin pallo. Sit se näyttää ällöltä ku on verisuonet tullu näkyviin tosi selkeesti. :| Napaa mulla ei taida ollakaan enää, ku se on venyny pois :LOL: Tässä olis viel pari päivää jaksettava lukea. Sit olis koulusta reilu viikko ihan vapaata. Sit ei ookkaan enää kauan laskettuun aikaan. Kauheeta, kohta enää kuukausi. Mihin tää aika on oikein menny. Just tein raskaustestin. :/ Ehkä tuo koulu sai jotenki ajan menemään nopeammin kun on eri tehtäviä ja kokeita...en mä tiedä.
Joka tapauksessa ens viikolla lääkäri. Tulen sen jälkeen kirjottelemaan. Luen kyllä teidän juttuja lähes päivittäin...
Terveisiä mammoille: Jännä 34+4
 
Heippa!
Tämäkin mamma kokeilee josko kuvien laitto vihdoin onnistuisi.Kohtapuolin onkin taas neuvola ja tää viikko menee typyn kanssa(on tarhasta syyslomalla).Illalla tulen kertomaan neuvola kuulumisia,mikäli vain ehdin.
Hyvää viikkoa muille mammoille!!




mamskeli ja kössi 34+3
 
Mua masentaa... :( Olin neuvolassa ja ne tavalliset tutkimukset tehtiin. Odotin mielenkiinnolla hemoglobiinin vastausta kun se oli viimeksi vain 101. (Ja kun todella syön sitä rautaa aivan "hullunlailla," niin ajattelin sen nousseen). Testitulos näytti 92!!! :'(

Huomenna menen labraan verikokeisiin. Mutta míeli meni matalaksi kyllä todenteolla. Viime aikoina on pyörryttänyt ja eipä tuo nyt sitten ihme ole...
Muut aivan ok. Paino oli laskenut -156g/vko. Nyt yhteensä tullut kiloja 2,8kg. Kai voisi sanoa että jotain positiivista. Anteeksi marina viesti mutta jonnekin piti saada purkaa...

*huoh*

T:OnnenOmena ja vauva 34+5.
 
OnnenOmena! Onko hajuakaan / kertoiko neuvolantäti että mistä moinen vois johtua, siis että hb laskee vaikka syöt rautaa? Toivottavasti ois pikkusella kaikki kuitenkin niikun pitääkin :hug:

Mie täällä oottelen että pääsis herättää neitiä, ois meinaan neuvola-aika pian, ja sieltä hurautetaan sit äkkiä takaisin kotiin syömään, koska viiden aikaan pitäs olla jo lähdössä Titi-nalle konserttiin=) Menoa siis riittää, ihan hyvä vaan.. --ettei käy aika pitkäks ja ikäväksi, kun isäntä on seuraavat 4vk siellä koulutuksessa (se helpottaa et nähään kuitenkin viikonloppusin:)).
 
LEP
Täällä ollaan taas KYSissä käyty tarkistuksissa tänään. Verenpaineet edelleen hieman korkealla meinaa olla ja siksi lääkitystä hieman lisättiin taas. Toivotaan, että apua olisi! Jos taas menee nyt liian alas, niin sitten vaan takas vanhaan määrään. Seuraavan tarkistus siellä rv36+6 sitten. En tiiä voiko ne tälläisissä miettiä käynnistystä? Kun sanoi lekuri kätilölle, että seuraava aika niin, että alkaa olla jo täysaikainen sitten niin tietää mitä tekee. :whistle: Vaavan painoarvio oli 2400g, kuulemma hyvin keskikäyrällä kasvaa! Ja pitäskö jo uskoa, että se on tyttö? Kolmas ultra missä tytöksi sanovat. :D

Pissankin katsoivat ja leukosyytit näytti sitten kahta plussaa eka kerran. :eek: Mä en niistä mitään tiiä, mutta kuulemma labraan sen pisun laittavat tutkittavaksi ja soittavat jos jotain on. Kuulemma se ei aina meinaa edes mitään vaikka käviskin plussalla. Toivotaan niin.

Kauniita masuja kaikilla! :)

LEP ja Napero rv34+2 :heart:
 
No nyt perhana rupee jo harmittamaan ku mäki oon koittanu kuvia laittaa...Voisko joku selostaa jakertoa mulle, ihan rautalangasta vääntää, askel kerrallaan miten sen kuvan saa lisättyä tänne. Haluaisin laittaa oman masu kuvan tänne, mut en kyl tajuu....

KIITOS :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Ei hitto...en mä ymmärrä miten tähän laitetaan kuvia... :( Olisin laittanu masukuvan, mut ei sitte.
mee aijaa.com ja sinne lisäät kuvan. Sitten kun se sivusto on ladannut sen kuvan, niin kopioit sen toisen osoiterivin kokonaan tähän kirjoituskohtaan ja painat lähetä-nappia=)
mie jo kerran koitin neuvoa:D jos vaikka meni siulta ohi silmien, vai oliko tää ihan hyödytön neuvo:D?
 
moi kaikki!jaahans,tänään käyty aamulla neuvolassa..valkuaiset pissassa + ja turvotus ++ ja verenpaine noussut..kaikki viittaavat raskausmyrkytyksen oireisiin.laskettu aika on nyt viimeistään se 12.11 ja melko varmasti aikaisempi,ultrassa vauvan kokoarvio 3.300kg!!3.11 uusi ultra ja jos kasvu jatkuu samana,ni harkitaan käynnistystä..että silleen.mies ollut syntyessään isohko 4,5kiloinen joten koska sokereissa ei ole häikkää mulla ni kuulemma perintötekijät voi ratkaista..mulla katsottiin että paljon yli 4 kiloinen ei mahdu syntymään,joten tässä alkaa olla ihan kauhian jännät paikat. :| ja toksimian tulokset tulee huomenna että jos ne näyttävät pahalta,tyksiin on mentävä hetimiten.eli ei kauhian hyvin viikko alkanut.onneksi vaavilla kuulemma kaik oikee hyvin.napavirtaukset on hyvät ja lapsvettä piisaa.silti alkoi kauhea pelotus,mitäköhän tuleman pitää??!!jep,sellasta tällä kertaa,hyvää alkavaa viikkoa kaikille odottajille!
 
Neuvolakuulumisia hiukan:)

Paino +280g/vko ja alusta tasan 5kg.
Turvotusta hiukan
Verenpaineet 116/61
Pissa puhdas
HB 119
SF 33cm
RAIVOTILA, hyvä vauva:D
sykkeet 142

Kuulema laskeutunut jo todella alas, mutta onkos tuo ihmekkään kun miula on se "synnyttäjän lantio" :D
 
Lulu, kylläpäs siulla riittääkin jännitystä..! Toivotaan nyt tosiaan että vauvalla on jatkossakin kaikki hyvin, ja jos käynnistävät, niin pääsetpä korkkaamaan sitten mein pinon --eikä tarvii viimesiä viikkoja oikee kärvistellä:D :hug:
 

Yhteistyössä