Minnihiiri68 selkäkivut on kurjia :hug: , ikävä kyllä vaivat vaan taitaa lisääntyä useimmin raskauden loppupuolella. :hug:
Mulla on tullut riesaksi verenvuoto ikenistä ja nenästä. Soitin neuvolaan, molemmat kuuluvat myös loppuraskauteen, kun verimäärä lisääntyy, mulla ollu kyllä ennenkin samat ongelmat. Limakalvot herkistyvät yleensä silloin. Nenästä tuli eilenkin monta kertaa verta ja juuri nukkumaan mennessä alkoi valua, parikin kertaa tyrehdytin vuotoa. Kylmä siihen sitten helpotti. Jos ei saa tyrehtymään, silloin pitää ottaa yhteys teekoohin. Vielä onneksi tyrehtynyt. Veriarvot olivat viimeksi tosi hyvät hb 135, täytyy välillä silti napsia rautaa, ettei laske kun niin vuotaa.
Hammaslääkäriin pääsin heti eilen näyttämään ikeniä ja lääkärin ohjeen mukaan ostin Corsodyliä, semmoista geeliä, jota voin käyttää hammastahnan asemesta ja vastaavaa on myös liuoksena. Desinfioi suuta ja hoitaa, on auttanut pahoissa ientulehduksissa aiemmin. Auttaa myös suun haavaumiin yms. jos on sellaisia. Kurja tämä vaiva, ikenet tosi verestävät ja arat ja syöminenkin joskus hankalaa. Eiköhän se tästä joskus helpota. Yleensä.
Mulla nuo vauvan asennot vaihtelevat perätilasta poikkitilaan, en tiedä oikein kuinka päin nyt on. Liikkeet tuntuvat tuossa sivuilla ja navan kohdalla enimmäkseen. Hyvin on liikkuvainen muksu, kuten edellinenkin. Jatkuvasti liikkuu ja ponkii, enimmäkseen ehkä liikkeet tuntuvat tuossa oikealla puolella kyljen kohdassa. Istuminen joskus hankalaa sen takia. Pallo tuntuu usein tuossa oikealla puolella.
Aivan pinnassa liikkeet erottuvat. Koko perhe kokeilee liikkeitä ja lapsista se tuntuu tosi jännältä. Odottavat kovasti vauvan syntymistä. :heart:
Sairaalakassia tuossa pakkailen pikkuhiljaa. Imetysliivit pitäisi vielä ostaa ja ottaa mukaan, kun edelliset ovat niin huonokuntoisia jo. Netistä vois tilata, mutta varminta on sovittaa niitä. Liivinsuojuksia on myös hyvä olla mukana, kun maito alkaa nousta ja yleensä silloin valuukin. Mulla tuo rintapanssarikoko pysyny samana vaikka maito noussutkin. Saapa nyt sitten nähdä.
Ristisanatehtäviä ajattelin myös ottaa mukaan ja päiväkirjaa vois pitää kans sairaalassa olon aikana, kun pidän muutenkin.
Kivuista: Mulla ei juuri muuta kuin kipua jos nousee liian nopeasti sängystä tai autosta tai milloin mistäkin, sattuu ja alkaa supistelemaan. Niiden kanssa pärjää, kun hidastaa tahtia. Siivous ja yleensä rasitus aiheuttaa supisteluja välillä, mutta niitäkin ollu aika vähän ja kyllähän ne näillä viikoilla yleensä lisääntyneet.
Huomenna pikkutytöllä jälleen kerran korvakontrolli teekoos ja käyn itte vielä joissain verikokeissa neuvolassa ja perjantaina äitipolille. Ohjelmaa piisaa. Isompi on nyt kerhossa. Mies vei töihin lähtiessään ja me pikkuneidin kanssa sit haetaan. :heart:
Oikein ihanaa syyspäivää masunkasvattajille ja jaksamisia! Ollaan jo loppusuoralla pian! Kannattaa tietty varautua myös parin viikon yliaikaan... Mulla menny raskaudet yleensä yli, saa nähdä kuinka nyt käy. B)
:heart: Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa rv 34+0 :heart: