*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Minnihiiri68 selkäkivut on kurjia :hug: , ikävä kyllä vaivat vaan taitaa lisääntyä useimmin raskauden loppupuolella. :hug:

Mulla on tullut riesaksi verenvuoto ikenistä ja nenästä. Soitin neuvolaan, molemmat kuuluvat myös loppuraskauteen, kun verimäärä lisääntyy, mulla ollu kyllä ennenkin samat ongelmat. Limakalvot herkistyvät yleensä silloin. Nenästä tuli eilenkin monta kertaa verta ja juuri nukkumaan mennessä alkoi valua, parikin kertaa tyrehdytin vuotoa. Kylmä siihen sitten helpotti. Jos ei saa tyrehtymään, silloin pitää ottaa yhteys teekoohin. Vielä onneksi tyrehtynyt. Veriarvot olivat viimeksi tosi hyvät hb 135, täytyy välillä silti napsia rautaa, ettei laske kun niin vuotaa.

Hammaslääkäriin pääsin heti eilen näyttämään ikeniä ja lääkärin ohjeen mukaan ostin Corsodyliä, semmoista geeliä, jota voin käyttää hammastahnan asemesta ja vastaavaa on myös liuoksena. Desinfioi suuta ja hoitaa, on auttanut pahoissa ientulehduksissa aiemmin. Auttaa myös suun haavaumiin yms. jos on sellaisia. Kurja tämä vaiva, ikenet tosi verestävät ja arat ja syöminenkin joskus hankalaa. Eiköhän se tästä joskus helpota. Yleensä.

Mulla nuo vauvan asennot vaihtelevat perätilasta poikkitilaan, en tiedä oikein kuinka päin nyt on. Liikkeet tuntuvat tuossa sivuilla ja navan kohdalla enimmäkseen. Hyvin on liikkuvainen muksu, kuten edellinenkin. Jatkuvasti liikkuu ja ponkii, enimmäkseen ehkä liikkeet tuntuvat tuossa oikealla puolella kyljen kohdassa. Istuminen joskus hankalaa sen takia. Pallo tuntuu usein tuossa oikealla puolella. :) Aivan pinnassa liikkeet erottuvat. Koko perhe kokeilee liikkeitä ja lapsista se tuntuu tosi jännältä. Odottavat kovasti vauvan syntymistä. :heart:

Sairaalakassia tuossa pakkailen pikkuhiljaa. Imetysliivit pitäisi vielä ostaa ja ottaa mukaan, kun edelliset ovat niin huonokuntoisia jo. Netistä vois tilata, mutta varminta on sovittaa niitä. Liivinsuojuksia on myös hyvä olla mukana, kun maito alkaa nousta ja yleensä silloin valuukin. Mulla tuo rintapanssarikoko pysyny samana vaikka maito noussutkin. Saapa nyt sitten nähdä. :) Ristisanatehtäviä ajattelin myös ottaa mukaan ja päiväkirjaa vois pitää kans sairaalassa olon aikana, kun pidän muutenkin. :D

Kivuista: Mulla ei juuri muuta kuin kipua jos nousee liian nopeasti sängystä tai autosta tai milloin mistäkin, sattuu ja alkaa supistelemaan. Niiden kanssa pärjää, kun hidastaa tahtia. Siivous ja yleensä rasitus aiheuttaa supisteluja välillä, mutta niitäkin ollu aika vähän ja kyllähän ne näillä viikoilla yleensä lisääntyneet.

Huomenna pikkutytöllä jälleen kerran korvakontrolli teekoos ja käyn itte vielä joissain verikokeissa neuvolassa ja perjantaina äitipolille. Ohjelmaa piisaa. Isompi on nyt kerhossa. Mies vei töihin lähtiessään ja me pikkuneidin kanssa sit haetaan. :heart:

Oikein ihanaa syyspäivää masunkasvattajille ja jaksamisia! Ollaan jo loppusuoralla pian! Kannattaa tietty varautua myös parin viikon yliaikaan... Mulla menny raskaudet yleensä yli, saa nähdä kuinka nyt käy. B)

:heart: Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa rv 34+0 :heart:

vaivoista...mullapa on ihan jumalattoman kipeä alapää..kävely tuottaa tuskaa..koko "häpyä"jomottaa..kyljen kääntäminen yöllä sattuu..

mitkäs olis muuten hyvät tuplarattaat, kapeat ja hyvät työntää...??
meidän 2v on niin laiska kävelijä, et pakko kai tuplatkin hommata..

manhis ja masukki rv34+3

Kiitoksia tossukehuista!

Manhis, mie ostin noi Carenan double swingit hobbyhallista, on tosi mainiot ja kapoiset!! SEKÄ MAAILMAN KEVEIMMÄT TYÖNTÄÄ ja kääntyy kun unelma!! Ehdottomasti täydet 10 pistettä näille menopeleille:D

Heipähei :wave:

Perjantaina alkaa sitte muutto... ja multa loppuu palstailu, ainaki hetkeksi :'( :kieh: :eek: Tilasin jo sinne uuden liittymän, mutten tiedä kuinka kauan siinä sitte kestää. Kamalasti vaan tuntuu olevan vielä hommaa. Onneksi äiti ottaa pojat to-la yökylään ja varmuuden vuoksi on hoitopaikka varattuna vielä la-su yöksi, jos ei saada kämppää asuttavaan kuntoon :| On siinä vaan aikalailla hommaa, pitää pyytää paljo apuvoimia :D

Me otetaan kissa :heart: Mies on aina ollu kissaa vastaan, mutta yks päivä se sitte kysyi, että pitäiskö meidän se kissa nyt ottaa, kun muutetaan maalle :D Eli nyt vaan pentua metsästämään.

Tuola alkukuun-pinossa on taas jakauduttu :heart: Tänään näin kaupassa kaverin ja sen kuukauden ikäisen vauvan. Kyllä se näytti pieneltä, vaikka oli jo syntyessään yli 4kg :D Kuinka sitä uskaltaa taas ruveta vaippoja vaihtelemaan :eek: Pojat oli kyllä niin pieniä kun ne syntyi, että olin aivan varma, että ne menee rikki. Molemmilla paino tippui melkeen siihen parin kilon paikkeille :| Hetken päästä niitä kanniskelikin jo niin sun näin :LOL:

Jaa, kai tässä on pakko jatkaa pakkaamista :headwall:

Lääkärissä kävästy tänään näyttäytymässä, jotta saa osviittaa, uskaltaakko ylihuomenna alkavalla kylpylälomalla laisinkaan kylpeä.

Paikat pehmentyneet ja hyvin kiinni, mutta lienee kuitenkin ihan normaalia, kun edellisestä synnytyksestä niin vähän aikaa. Tuumaili, että hyvin on lapsi pysynyt raivotarjonnassa ja laskeutunut lähtökuoppiinsa ja saisi kyllä luvan jo kohtapuoliin syntyäkin. Toivotteli hyvää kylpylälomaa ja kehoitti lopettaa kylpemiset, jos lapsivedet menee.

Enkuli, :LOL: hyvän neuvon se lääkäri antoikin....

Kylpyläloma kuulostaa ihanalta. Mietin just, että uskaltaisikohan sitä itsekin käydä vähän uimassa - kevyempi olo kropan kannossa ei tekisi juuri huonoa.. Mulla nla lääkäri ensi viikolla, pitääkin vähän kysellä.

Ihan alkoi itkettämään tuo marraskuun alun pinon jakautuminen, kävin mäkin sieltä muutaman kommentin lukemassa. Kauhea itkupilli musta on tullut, joka asiasta saa tihrustaa... :eek:
aina olen herkkä ollut, mut hei... rajansa kaikella....!

Heippa..
Tosiaan marraskuun alun mammat ovat jo aloittaneet jakautumisen,eli meidän pinollakaan ei ole enää pitkä aika ensimmäiseen :D
Täällä yöt ovat nykyään aikalailla toivottomia,pystyn nukkumaan sen 5-6tuntia ja sitten kyljet on jo niin kipeät että on pakko nousta.Iltasin yritän usein venyttää nukkumaan menoa..kun aamulla yksin kekkulointi ei oo mitenkään mielenkiintoista.Yritänkin sitten päivällä ehtiä nukkumaan unet,jotta jaksan päivän kunnialla loppuun saakka.
Menkkamaista jomotusta on koko ajan tuolla kohdun suulla,liekö jotain olisi tapahtunut taas.Ens ma on neuvola ja meinasin asiasta sanoa,vaikkakin lääkäri on sitten 30pvä.

Ens viikko meidän tytöllä on syyslomaa ja hän on kotosalla mun kanssa tarhasta.Tarkotus olis että menee jokskun aikaa mummille hoitoon,mummi meinas että äiti tulee sinne kanssa mutta tätä mammaa ei anopin nurkat nyt kauheasti innosta..herranjestas eihän siellä voi makoilla kun makoiluttaa,syödä kun siltä tuntuu tai kulkea maha näkyvissä + housut polviin käärittyinä :LOL:
Odotan että tulis kylmät ilmat oikein kunnolla,mä käyn kauheilla ylikierroksilla.Yleensä n.30min ruokailun jälkeen mä oon ihan naama tulessa ja kaupoilla tulee kauhean kuuma.Miten mä olen aikoinaan selvinnyt esikoisen odotuksen kanssa talvesta kun on ollut kaikki toppatakit yms :whistle:
Närästys taas palasi,eikä rennie auta..maitoa kokeilin ja se auttoi jonkin aikaa.

Uiminen houkuttelis kovasti,en vaan viitsi enää ostaa mamma uikkaria loppu ajalle + muuten mun pitäis mennä bikineissä hallille :LOL: Se vois olla aikas hurja näky kun olis iso maha ja rinnat pullottais yläosista.

Manhis, painoa lukee pelkkinä rattaina olevan 15kg (plus sitten kantokopan paino joka oli ohjekirjassa luokiteltu 6kg; siis kova koppa + lasten painot) ja leveys on kokoontaitettuna 76cm, sen saman siis vie myös kasassa.
Meillä ainakin mahtuu eteisen ovestakulkemaan, muttei ihan ulos asti, kun välieteisen ovi on liian lähellä ja vie tilaa. Kokoontaitettuna nää vie saman tilan kun mein matkarattaat, paitsi tietysti ovat leveämmät:)
Pyörät on sen verta isot ja leveät että varmasti kulkee loskassakin. Miusta on himpun verran isommat kuin esim niiden meidän entisten teutonioiden pyörät. Ja ihan parhaista parhain ominaisuus on just se että ne saa kääntymään vaikka täyden ympyrän paikallaan ja yhdellä kädellä:)
Kävin sillon joskus koeajamassa noita tenavapisteessä mein 1,5v ja kaverin 2,5v:n kanssa ja sillonkin vaikka lapsien paino oli yhteensä ainakin 25kg, niin silti olivat tosi kevyet työntää.
Käy testaamassa jossain liikkeessä?

http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=33688&uid=HGE81QRQN3PP8H9J8P0H5B40VN2ED6S5&shopid=0&lid=1&sk_1=209&sk_2=328&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

HEIPPA KANSSASISARET!

Täällä tänään käyty yksityisellä ultrasa, kun oli vauva poikittain maanantaina.. ei antanu hermot periksi odotella. Eilen jo aavistelin että jumpat on yhä menossa ja onneksi sitten tänään herra olikin oikeinpäin! Kaikki muutkin oli hienosti, kokoa jo 3200g ja arvio syntymäpainoksi 3800g että ei mikään ihan pieni. Kokonsa puolesta voisi jo vallan syntyä, mutta henkisesti olen valmistautunut että tämä kaveri menee yliaikaiseksi niinkuin kaikki muutkin lapseni.

Nyt helpottunein mielin ruoan laittoon porukalle!!

Marrasvauva 35+3

kunpa minunkin vaavi kääntyisi oikeinpäin :ashamed:
mulla nyt kolmatta päivää ihan kamalat tuskat, koko alapää ihan sikakipeä, liikkuminen tekee kipeää, kävelen kun pingviini...kohdunsuulla hiertää joka askeleella..olisiko vauvan pylly alhalla..sehän on meinaan aika terävä, kun vauvakin pieni..painoarvio oli reilu viikko sitten 2kg..eli nyt on sen pari kiloa. koska meillä lapsilla aina mennyt arvio hiukan yläkanttiin..yläkäyrällä kulkevan pään koon takia..mä en tiedä miten kestän tätä vielä viikkokausia..

Täällä alko nyt syysloma. Ihanaa että saa aamulla nukkua eikä tarvi ketään lähtee viemään mihkää suuntaa mutta toisaalta tiistaina olo voi olla tämmönen |O :headwall: sen näkee sitte, alko ainaki mukavasti heti poikien tappelulla ku kotiovelle päästii :whistle:

Näin taas viime yönä ihme unta, mun vatsa oli hävinny ja niin oli lapsiki. Ite siinä ihmettelin et missä se lapsi on et varmasti olin raskaana,ainoastaa navan ympäristö oli semmonen kova joka ei siinä unessakaa ollu normia.

Tukalaa alkaa olemaa vauvan pyöriminen, muuten ihan ok ja kestän sen mut kunhan jättäis mun rakon rauhaa! Ja tosiaan tuntuu et kohta putoo :D

Samir, miekin näin jonkun ihme unen tossa yks yö.. siinä olin sairaalassa (sairaalavaatteet päällä) ja joku talutti miuta, ymmärsin että olin synnyttämään menossa, tms tms, ja sitten herättyäni tajusin että siinä unessa oli kyse tapahtumista viikolla 35.. toivon nyt ettei ollu mikään enneuni :saint: mie oon oikeesti sellasiakin nähnyt:)

Vinkkaanpa teille muillekin halvoista vaipoista! Ainakin mein prismassa oli Dailyn pienimmät vaipat (3-6kg:lle) 2,50e per paketti!
Ostin esikoiselle ton isompien paketin, ja miusta pelittävät ihan yhtä hyvin ku pampersit tai liberotkin. Lidlin vaippojakin meillä ollaan kokeiltu; ihan hyviä nekin.

Kaveriki kehu noita Lidlin vaippoja, täytyy niitä joskus kokeilla. Oliko noi dailyn vaipat normaalihintasena ton 2,50 vai oliko joku tarjous?

Mäki joskus oon nähny enneunia, toivottavasti ei tosiaan ollu semmonen ;)

täällä kans yks lidlin vaippojen suosija!!!!
pienin kokohan niissä on 4-9kg ja ovat aika reiluja, et ovat sopineet meidän lapsille noin 5kilosina.
meillä nuorimmainen sai pamperseista ja liberoista niin kamalat vaippahottumat, et ihan lääkäri joutui antibioottirasvan kirjoittaan. lidlin vaipat ainoat jotka pitää ihon hyvänä. näin myös isompien lasten kohdalla!

[/b]HepsKatti Meillä ollaan hoitajan mukaan raivotarjonnassa, mutta itsekin olen miettinyt onko tuo ylävatsaa terrorisoiva soikio pää vai takapuoli. Potkut tuntuu nykyään selvästi kylkiluihin, että alan kohta uskoa itsekin vaavin olevan oikein päin.

Sairaalakassi... :whistle: Eipäs ole vielä tullut mietittyä lainkaan. Sen sijaan synnytys on alkanut tuntua ylivoimaiselta tehtävältä :ashamed:

Neuvolasta antoivat lainaan fillmin synnytyksestä, eikä olo ole enää niin luottavainen sen katsottuani...

Hei mie oon vissii unohtanu vastata tohon sairaalakassi kyselyyn:D eli en oo vielä pakannu, eikä oo hajuakaan mitä sinne laittais..huom; vaikka toinen jo tulossa. Kai kamera, huulirasva, imetysliivit ja liivinsuojuksia, hygieniavälineet, ja puuteri+poskipuna ja ehkä valokynä tuomaan jotain eloa kasvoille:D sit ristikko on oltava.. jaaaa--- päiväkirja. viimeks kirjotin synnytyksen kulun irtopapereille kun päiväkirja oli kotona, enkä edes sitä tajunnut mieheltä pyytää.

Samir, miusta ne vaipat oli jossain tarjouksessa, kenties joku poistohomma tms.. ne oli erikseen laitettu hyllyn päätyyn, kaikki koot.

Tervehdys!

Kävinpä sitten eilen kontrolliultrassa... ja näyttää sille, että taidan olla se, joka meistä marraskuun loppupuolen pinoutujista "poksahtaa" ensimmäisenä.

Ne joita asia kiinnostaa voivat lukaista täältä http://kaksplus.fi/keskustelu/t614185,2125#m12957110

Nyt tuli kiire saada kaikki valmiiksi, joten palaan tod.näk. asiaan vasta ensi viikolla!

Czarina & Lilliputti rv 34+1

Czarina, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Meillä oli eilen toinen perhevalmennuskerta, aiheena tällä kertaa vauvan hoito. Valmennuksessa oli mukana pariskunta, jolla oli 6 viikoinen vauva ja he kertoivat omia kokemuksia synnytyksestä ja ensimmäisistä viikoista vauvan kanssa. Oli ihan mielenkiintoinen valmennus, vaikka ei nyt varsinaisesti mitään uutta tietoa tullutkaan.

Täällä vauva on edelleen sitkeästi perätilassa, tiistaina on sitten ultra jossa sen hetken tilanne varmistuu ja tiedän että joudutaanko yrittämään ulkokäännöstä. Edelleen toivo elää, että vauva suostuu kääntymään oikein päin masussa :D

Selkäkivut jatkuu, onneksi saan sentään yöllä nukuttua ihan hyvin, vaikka heräänkin joka kerta kun täytyy vaihtaa kylkeä :eek:

JEE, enää 4 työpäivää ja sitten alkaa äitiysloma! Kovasti jo odotan loman alkamista ja sitä että saa elää omien aikataulujen mukaan, herätä silloin kun huvittaa ja laittaa vauvan tavaroita rauhassa kuntoon ja omille paikoilleen :) Toivottavasti vaan vauva ei päätä tulla maailmaan ennen aikojaan, haluaisin kyllä ehtiä vähän rauhoittumaan ja lepäämään ennen synnytystä :LOL:

Mun entinen työkaveri kävi eilen täällä työpaikalla näyttämässä vauvaansa, vauveli oli nyt 4 viikon ikäinen. Ihana :heart: Tuli kyllä itselläkin mieleen, että olisipa jo mullakin oma vauva sylissä...

Täytyy tänään mennä shoppailemaan vauvalle 50 cm vaatteita. Kysyin eilen valmennuksessa siltä mukana olleelta pariskunnalta, minkä kokoisia vaatteita vauva nyt käyttää. Pikkuinen oli jo lähes 5 kiloinen ja käytti edelleen myös 50 cm vaatteita. Eli kai se on minunkin hankittava ainakin muutamat 50 cm potkuhousut ja body, ettei vauva huku ensimmäisinä viikoina vaatteisiin :LOL:

Yhteistyössä