*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Mä en nyt sen kummemmin haluu perehtyy näihin "lima" keskustekuihin :whistle: mut mulla tulee semmosta sitkeetä kellertävää "valkovuotoa" ku on ne glu-solut positiiviset eli tulehduksesta johtuvaa.
Ekassa synnytyksessä tulppa irtos kokonaisena sairaalassa ja tokassa en nähny koko tulppaa mut kait se sieltä palasinaki voi tulla :LOL:

Tsemmpiä teille joilla jo synnytys on "ovella", hengessä ollaan mukana =)
 
Yritettii hoitaa kahella eri paikallis antibiootti kuurilla mut ei auttanu. Se on kuulemma raskauden aikana vaikea hoitaa koska hoidetaa yleensä suun kautta otettavalla kuurilla mitä ei nyt voi käyttää joten sen nyt annetaa olla. Kai se hoidetaa sit synnytyksen jälkee ellei ite katoa...
 
Moikkelis taas vaan pikaseen!

Huomisen jälkeen lupaan kyllä kunnostautua!

Huomenna on siis vipo työpäivä! Ihan hyvä niin, on alkanu toi firman touhu mennä sen verran omituiseksi! Perjantaina saatiin tietää lomautusuhasta ja nyt eilen lisää uutisia eläkejärjestelyistä ja uudelleenorganisoinneista! TSIISUS! Oikeesti, olen niin onnellinen, että pääsen pois kuulemasta noita uutisia. Varsinkin kun tiedän, että osa niistä olisi ollut vältettävissä, jos olisi otettu lusikka kauniiseen käteen pikkasen aiemmin (ylemmällä taholla siis). Mutta kun ei mitään infoa mistään, sit yks kaks tommoset uutiset!

Onneksi sentään tänään sain vastauksen siihen, että nuo lomautukset eivät voi koskea minua ja äippärahojani, kun äitiysvapaani alkaa ennen lomautusten ajankohtaa. Firmahan siis maksaa minulle täyttä palkkaa 3 kk. Toki siihen luotin kokoajan, että saan ainakin sen Kelan firmalle maksaman osuuden. Mutta kivempihan se on koko palkka saada.

Olen käyny sillon tällön lueksimassa kirjotuksianne, mut on ollu vähän energia vähissä vastailuun, yllämainituista asioista johtuen..

Mutta noihin muihin juttuihin siis. Ohhoh, olisko tosiaan niin, että meillä olis jo ensimmäiset ensi viikolla poksahtanut?!?!? :eek: Niin se vaan aika käy vähiin meillä kaikilla!! En ole itse edes tajunnut, että SE on todella lähellä! Ja nytkun tarkemmin miettii, ni hitto, mitenhän se synnytys mahtaa nyt mennä! AAAPUVA!

Limatulpasta.. Miulta se tuli viimeeks muistaakseni 3 vkoa ennen synnytystä! Semmonen kananmunan kokonen kellertävä klöntti yks kaks noita yläkerranrappuja noustessani hulahti housuihin. Piti oikein pysähtyä askelmalle, että mitäs hittoa nyt tapahtui!

Tuohon arahkoon kysymykseen, olen vähän jäävi vastailemaan, kun meillä ei kauheesti sillä rintamalla ole tapahtunut! Kai tuo ukko aristelee tätä meikäläisen olomuotoa, mutta ei kyllä sitä myönnä.. Noh, katotaan, josko toikin osa-alue taas joskus piristyisi.

Mutta niihin kertoihin mitä sitä on ollut, niin en ainakaan muista, että pari päivää myöhemmin enää mitään olisi ulos valunut.

Mutta hei, nyt lähen silittelemään huomiset kuteet! Palajan huomisiltana vapaarouvana!!!

Voikaahan paksusti!
 
samir..annetaanko sulle synnytyksessä antibioottitippa?vai tarttuuko vauvaan?
mulla on vaan jotenkin kauhea pelko, et mulla olis joku piilevä tulehdus..joka tarttuu vauvaan. vaikkei mitään oireita ole ollut.
 
Manhis, Naikkarilla sanoivat että tietoihin tulee merkintä siitä ja merkintä streptosta joka aiheutti virtsatietulehduksen tän raskauden aikana vaikka se saatiin kuitenki hoidettua. Jos synnytys käynnistyy ennen viikkoja 37 ni sit kuulemma tulee antibiootti mut ilmeisesti sen jälkee ei tai siihen ymmärryksee jäin. En vaa tiedä mitä eroa onko synnytys viikoilla 36 vai39 ku siellähän se on edellee. Netissä oli vähän ristiriitasta tietoa siitä, jossain oli ettei oo haittaa ja jossain todella suositeltiin että se hoidettais. En usko että siitä mitää kummempaa vauvalle tulee.
 
LEP
Limatulpista. Mun kaverilla kanssa tuli limatulppa jo varmaan kuukausi ennen itse synnytystä, että ainahan se ei kerro synnytyksen olevan jo ovella. :) Mutta tietenkin monissa tapauksissa myös ei ole kauaa mennyt kun käynnistynyt synnytyskin.

Ei tässä meilla naiset tosiaan ole enää kauaa H-hetkiin!! |O Alkaa jo itsellekkin paniikkia tulla hieman, että kuinka synnytys sujuu. Hieman nimittäin on sellainen pelon sekainen jännitys päällä asiasta. Kun esikoinen vielä, niin ei ole mitään hajua koko laitoksesta ja siellä menosta. Meillä kun ei mitään valmennuksia eikä tutustumisia ole ollut. :snotty: Ensi viikolla jo vaihtuu marraskuuksi! Mihin tämä lokakuukin oikein jo mennyt? :eek:
 
Heips

Empäs ole saanut aikaseks käydä täällä nyt pariin päivään kirjottelemassa.. jotenkin ollu semmonen saamaton olo! Tosin vähän on flunssaki vaivannu.. onneksi jo menossa ohi! Lukemassa oon kyllä juttuja käynyt..

Tsemppiä teille, ketkä tiedätte jo, että jakaantuminen on ihan käsillä :) Heti sitten infoamaan tulokkaasta, kun voimat antaa myöden ja koneelle jaksaa kömpiä!

Täällä on alkanu supistuksia olla tosi paljon enempi ku ennen.. iltasella alkaa välillä supistella oikee tiheeseen... tosin ne ei oo kipeitä! Huomaa vaan, ku koko masu menee ihan kivikovaks ja sitä sitten kestää jonku 30s. Miehen kanssa tossa just puhuttiin, että saa nähä koska se lähtö tulee. Ollaan menossa Espooseen teatteriin 8.11... että josko se lähtö sen teatterin aikana tulee, niin kaipa niiden on pakko meidät Jorviin ottaa? Vai ajeluttavatko Lahteen!? :) Noh, täytyy toivoa, ettei se nyt just sillon sattuis käynnistymään.. olishan se paljon mukavampi täällä omassa kaupungissa synnytellä.

Nyt olis sitten perhevalmennukset ohi.. vaihdeltiin yhteystietoja muiden äippien kanssa, ja voi olla, että joihinkin tuleekin pidettyä yhteyttä tässä sitten matkan varrella muutenkin ku noiden vauvatreffien merkeissä. :) Kiva, kun muodostuu tommosta tukiverkostoa ihan konkreettisestikin, voi vaikka välillä treffailla muita äitejä ja vauvoja.. Vaikka onhan se varmasti ihan fakta, että tätä konetta tulee varmaan myös räpläiltyä paljon.. ja just varsinki täällä palstalla tulee puitua niitä ongelmia, joita vauvan kans ilmaantuu :) Niin mieletön vertaistuki ollu tämä pino tän raskauden aikanakin jo! Kiitos kaikille siitä!

[/b]Teho Kiva, että tykkäsit liiveistä. Mäki kokeilin niitä ja totesin, että on ainakin tukevat! Ja niiden kans tosiaan voi varmasti nukkuakin. :) Ja hinnallisesti ei olleet kyllä pahat! :)

Täällä on alkanu iltasella närästää, se häiritsee jopa nukkumistakin jonkin verran.. polttelee ruokatorvea :( Mutta sekin taitanee kuulua asiaan joillain meistä :) Kyllä sen kanssa elää voi, not so bad!

Ohhoh, josko sitä taas alkais suunnistella jo yöpuulle.. on tosi kamalan väsyny olo ollu tässä tänään ja eilen.. kai sitä täytyis kunnolla nukkua, jotta palautuis tosta flunssasta kunnolla.

Hyviä vointeja kaikille :)

Mecu&Möhö 34+4
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
[
[/b]Teho Kiva, että tykkäsit liiveistä. Mäki kokeilin niitä ja totesin, että on ainakin tukevat! Ja niiden kans tosiaan voi varmasti nukkuakin. :) Ja hinnallisesti ei olleet kyllä pahat! :)


Mecu&Möhö 34+4


Minkäslaiset ne liivit olikaan mitä sä suosittelit? :whistle:

 
Manhis älä turhaa murehdi niistä tulehduksista - uskoisin, että h-hetkeen mennessä kaikki tulehdusriskit on kyllä kartoitettu, kun kaikkea muutakin seurataan säännöllisin väliajoin. Mulla ne streptokokit hoitui sillä antibiottikuurilla, ja oireet hävis sen myötä.

Noista imetysliiveistä...mä tässä kovasti pähkäilen, minkä kokoiset ostais - eihän sitä ensikertalainen voi etukäteen tietää, minkäläiset melonit maidon nouseminen aiheuttaa...kovasti väittävät, että kaks kuppikokoa isommat...ja kavereilta oon kuullut, että yksikin riittää mainiosti. Koklasin C ja D kuppeja - raskauden aikana rinnat on kasvanu B:stä pieneksi C:ksi, ja C-kupissakin oli edessä ihan riittävästi tilaa... En millään haluais investoida monia kymppejä liiveihin, mitkä ei loppujen lopuksi olekaan oikean kokoset.
Olisko jo äideillä hyviä neuvoja imetysliiviostoksille?

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Ellie 35+5
 
heippati mammelit =) jollekkin ylemmälle taholle tahi kellevaan mieletön kiitos!!yksi kokonainen yö nukuttuna takana!!kyllä mulle ainakin toi nukkuminen ja sen puutos kasaa ihan joteskin kaik maailman murheet harteille!nyt mie oon ihan ku uus nainen!!tohon tein strepto-keskusteluun lisäisin oman kokemuksen,eli mulla on myös samainen bakteeri kummittelemassa,ei ole virtsakokeissa kylläkään tässä loppuraskaudessa tullut enää ns.aktiiviseksi,mutta antibiootti annetaan synnytystä ennen ettei tartu vauvaan,paitsi jos tehdään sektio!näin minuu infottu asiasta...ja mun kokemus on myöskin samankaltanen tohon eriteproblikseen,et kyl se on vissiin miestä mitä sieltä tulee lemmen jälkeen,parinki päivän viiveellä..mut sit taas toisaalta eikös vilkas vaakamamboilu edesauta vaavin tuloa tähän maailmaan?? :heart:
 
Ihana masukuva, Neeanäiti:) :heart:

Huomenia vain kaikille tasapuolisesti!:)
Miulla onkin tänään siivouspäivä, neiti menee äidilleni hoitoon aamupäiväks. Nyt on oltava tehokas:D

Imetysliiveistä; mie meinasin ne Carriwellin Lace Drop Cup Bra:t ostaa, mut koko miulekin vielä hiukan epäselvä. Saako niitä ollenkaa vaihtaa jos ei oo sit sopivat?

"Mecu", miullakin on alkanut tulla noi närästykset ihan kunnolla.. tukka siellä kasvaa vauvalla:D (sori jos siuta haittaa kun käytän mecu-nimeä, se on helpompi kirjottaa:D)
Toivottavasti ei siulakaan supparit vielä synnytystä käynnistä. Nyt kun niitä tulee pikkusen kerrallaan jne, niin helpottavat mielestäni vaan sit itse synnytystä kun paikat on valmiiksi jo kypsemmät (tms..) :)

Limatulpasta viel se, että esikoisen aikaan miula ei tullut missää vaiheessa "kokonaista könttiä" vaan pikkuhiljaa tuli pois. Jossain vaiheessa tuli myös rusehtavaa valkovuotoa ja vaaleanpunertavaa.. kai johtui paikkojen kypsymisestä. Neiti siis syntyi 'vasta' 40+5.

Te jotka aiemmin synnyttäneet, kauan synnytys kesti? Miula muistaakseni n.5h 50min.
Pyysin juuri sairauskertomusarkistosta esikoisen synnytyskertomuksen, odottelen et millon se tulee, on kiva päästä lukemaan tarkat sepostukset, kun itse oon unohtanut melkeen kaiken:D

mamina 34+5
 
Tänäänkös siula Lulu oli se päivä kun meet sairaalassa käymään:)? jänskättääkö?

**MUOKS** äh, mie sekoilen heti aamusta jotain, olikos se Czarina joka puhui keskiviikosta jotain? Sori tää huonomuistisuus.. :ashamed: :ashamed:
 
huomenia mamina!ei ihan vielä,uus lääkäri ja ultra on maanantaina 3.11 ja jos vauvan kasvu on jatkunut samana sovitaan käynnistyksestä..ja toinen homma on tämä raskausmyrkytystila eli eilen soitti neuvolasta ja kaikki toksemian tulokset on ihan just siinä rajoilla ettei passiteta sairaalaan..ja kun niin paljon mieluummin sitä on todentotta kotosalla kun sairaalassa niin olen luvannut ottaa tosi levon kannalta nämä vikat ajat.saas nähdä.heti tottakai nokka kohti sairaalaa jos esim.päänsärky tai turvotusta yläraajoihin tulee.ei niin kiva,mut pahemmissakin kiipeleissä pärjätty :)
 
Juu Czarinallahan se aika olikin tänään, onnea matkaan ihan hurjasti!!!! :hug:

Mie juuri tilasinkin vauvavauva:lta ne carriwellin lace drop cup brat. Otin oliivin väriset kun valkoset likaantuu niin nopsaan. Nyt kävi vaan mietityttää et onko ne varmasti hyvät, kun siin luki et ne on vähän niiku suunniteltu isorintaisille, ja mie oon tällänen 80B.. (otin siis II-koon).
 
huomenta!muistankohan kommentoida kaikkea..
noista carriwellin liiveistä eka..en virallisia nimiä muista, mut tilasin ne sporttimalliset ja sit ne toiset samantapaiset, mis normaali hakanen takana. mun koko nyt on 75D, otin M koon..alkuun ne oli ihan kamalan piukat, ajattelin et täytyykö vaihtaa. mut nyt käytössä ne on venynyt aikalailla. varsinkin ne jossa takana hakaset. sporttiliivit on hiukan napakammat.
lisäks tilasin ne softit, ne on ihan parhaat yöllä, ei kiristä, eikä purista. mun ainakin pakko yöllä pitää liivinsuojia, muuten hukun maitoon..
rintojen kasvu on aika yksilöllistä, kun maito nousee..mut ainakin yhden koon isommat..ostaa ensin halvemmat. ja kun rintojen koon tietää, menee ostamaan sopivat.

streptokokista..mulla se oli positiivinen -03 kun odotin toista lasta, sen jälkeen oon aina saanut synnytyksessä sen antibioottitipan. tässä raskaudessa strepto oli neg. mut pyysin silti saada sen antibiootin synnytyksessä. kun toi bakteeri on sellanen et tänään saattaa olla positiivinen, huomenna sitä ei välttämättä olekaan. jos vaan ehditään antamaan, kun edellinen synnytys kesti 2tuntia.
esikoisen synnytys oli pisin5h35min.

supistuksista..mullekin niitä jo kiitos!!!nuorimmainen syntyi rv37..ei tää taida siksi tulla..vähän siltä nyt näyttää :( mä en kestä jos menee vielä viikkoja..
viime yön nukuin kun tukki..kävin vain kerran vessassa, neljän aikaan, luksusta..

manhis ja masu rv35+4
 
yöunistaLueskelin tossa jotain esikoisen aikaista vauva opusta,jossa luki että nyt äidin pitäis keskittyä lähinnä omaan jaksamiseen ja levätä/nukkua hyvin.En tiedä kuka tommosen lausahduksen sinne on oikein kirjottanut :LOL:
Kun täällä mennään edelleen niin että heräilen siinä 24-1 aikaan ja nukun semmosta koiraunta siihen 3 saakka...mies sitten kuorsaa siinä vieressä.Nuorempi koira on tajunnut että hän muuten voikin ilmottaa kun lehti tulee meille.Viime yönä oli muutenkin kauhea päänsärky ton painostavan/sateisen sään takia.vali vali..
Pitänee ajatella että kohta se helpottaa ainakin jossain määrin,yöunista ei tule samantien unelma unia..mutta ainakin voin nukkua mahallaan ja vauva on tullut meidän elämään mukaan + tällä mammalla alkaa kuntokuuri kesää kohden(toivon mukaan imetys on apuna) :D

Esikoinen menee tänään mummin luokse loppu lomaa viettämään,tulee sitten lauantaina kotiin taas.Joten saan puuhailtua varmaankin loput kaappien siivoilut + mies vois laittaa pinniksen kuntoon.Harmittaa kun en oo nyt syksyllä voinut lähteä mihinkään jumppaan tytön kanssa(2,5v),ajattelin että on lähinnä rahan tuhlausta kun en voi kumminkaan puuhata täysillä mukana.


mamskeli ja kössi 34+5
 
Kiitos mamina =) Mulla synnytykset meni näin: Esikoisesta kesti 7 45 min, kuopuksesta 2 h 18 min, josta 4 min. ponnistusvaihe. Kuopuksen synnytys oli nopea ja helppo. Saapa nähdä nyt sitten tämä seuraava, sen ymmärsin, että yli eivät ainakaan anna mennä pienen koon takia. Seuranta jatkuu, huomenna taas äitipolille kontrolliin.

Mulla ei rintaliivien kuppikoko ole kasvanut juuri ollenkaan, ei edes maidon noustessa. Sama kuppikoko, ympärys yhden isompi.
 
LEP
mamina- Mä en netistä tilaillu, kun halusin sen jo antaa niin en jaksanut odottaa. :D Mutta siis isyyspakkaukseen ostin suomalaisesta kirjakaupasta uusi vauva kirjan ja babyblues sarjiksia, suklaata, love tikkarin, lakupiipun varpajaisiin (mies ei polta), teho energiajuomaa niin jaksaa, korvatulppia itkuisiin öihin, maailman paras iskä kahvimuki ja vaavalle nalle puh nokkamuki, kylpyankkoja yms.

Mut siis lisänä mitä tulee mieleen on konjakkipullo, buranaa, I love dad tutit ja tuttipullot, kylpykirjaa, hengityssuojainta vaipanvaihtoon, kylpypyyhkeet molemmille, hierontaöljyä vanhempien hemmotteluhetkiin, ihonhoitotuotteita miehelle jne...

Tässä jotain linkkejä mistä voisi jotain löytyä.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=936

http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=31/ Vaatteet iskälle ja vaavalle

 
Mamina Mä en jaksanut myöskään tilata mitään netistä vaan paikallisesta kaupoista olen tavaroita keräillyt. Tähän mennessä olen ostanut korvatulppia, Panadolia, Multivita-tabletteja, vauvalle bodyn jossa lukee "If you thin I'm cute wait until you see my dad!", Beatrix Potterin ihan Petteri kaniini -satukirja. Se oli tosi paksu kirja, joten siitä riittää varmasti useammaksi illaksi lukemista. Lisäksi meinasin ostaa vielä kylpyankan kylpyhetkiä varten.

Imetysliivit Eli Carriwellin imetysliivit ostin marrasvaavin suosituksesta. Koko oli toisessa II ja toisessa M. Niitten pitsisten liivien mukana (samat, jotka mamina oli laittanut tilaukseen) tulee sellainen jatkopala joten säätövaraa on niissä mielestäni riittävästi.
 
Hammastarkastus tehty ja legot oli kunnossa :D

Mullakaan ei oo kuppikoko kasvanu ku yhellä raskauksien aikana.

Ompa teillä ollu "lyhyitä" synnytyksiä, epistä :saint:
ite oon esikoisen kanssa vääntäny n.18t ja kuopuksen kanssa n.12t Joten mitään syöksysynnytystä en pelkää :LOL: Toivottavasti tää tulis alta 10tunnin......toivoa saa....

Ihana vauva opus :D onko se tarkotettu esikoista odottaville. Harmi ku tää arki ei pyöri itestää ni muuten kyl voisin keskittyä vaan itteeni :)

Mä en kerää isukille mitää pakkausta, en oo aikasemmistakaan antanu ku lämmintä kättä :D saa riittää tää paketti mikä täältä tulee.
 

Yhteistyössä