Hätäkastenimestä

  • Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Olen. Ja niin annoinkin. Nimen olisi kyllä saanut muuttaa hätäkasteen jälkeenkin, jos olisin halunnut. Myös siinä hätäkastehetkellä olisi vielä voinut vaihtaa nimeä, jos se paperiin laittamani nimi ei olisikaan sillä hetkellä tuntunut sopivalta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Siis häh! Ei meillä vaan oo etukäteen mitään nimiä kyselty, tosin ei oo tarvittukaan. Kaikki kolme syntyneet niin potrina tyttösinä ja poikasina =)
Minulle annettiin viimeksi neuvolassa kaavake mihin pitää kirjata synnytystoiveita ym. ja myös hätäkastenimiehdotus pitää laittaa tytölle tai pojalle mikäli haluaa hätäkastettavan.
 
Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Siis häh! Ei meillä vaan oo etukäteen mitään nimiä kyselty, tosin ei oo tarvittukaan. Kaikki kolme syntyneet niin potrina tyttösinä ja poikasina =)
Minulle annettiin viimeksi neuvolassa kaavake mihin pitää kirjata synnytystoiveita ym. ja myös hätäkastenimiehdotus pitää laittaa tytölle tai pojalle mikäli haluaa hätäkastettavan.
Aina oppii jotain uutta...
 
Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
No mut siis jos ennen synnytystä jo kysellään moista... Tosin tokihan me tiedettiin, että terveitä on tulollaan =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
No mut siis jos ennen synnytystä jo kysellään moista... Tosin tokihan me tiedettiin, että terveitä on tulollaan =)
Aina voi jotain sattua synnytyksessä terveellekin lapselle. Hätäkaste on aika oleellinen minusta.
 
Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
No mut siis jos ennen synnytystä jo kysellään moista... Tosin tokihan me tiedettiin, että terveitä on tulollaan =)
Aina voi jotain sattua synnytyksessä terveellekin lapselle. Hätäkaste on aika oleellinen minusta.
Noo.. Tuo kommenttini menköön pelokkaan isukin tarpeelle vääntää huumoria siitä kaikista pelottavimmasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
No mut siis jos ennen synnytystä jo kysellään moista... Tosin tokihan me tiedettiin, että terveitä on tulollaan =)
Aina voi jotain sattua synnytyksessä terveellekin lapselle. Hätäkaste on aika oleellinen minusta.
Niin toki voi sattua aina jotain.. mutta en kyllä itse ole koskaan kuullut, että olisi tarvinnut etukäteen hätäkastenimiä keksiä? Vaikka eihän siitä tietenkään mitään haittakaan ole :)
 
vierastelija
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Zephyr:
jepjep.. joo no ei silloin tietenkään tarvita mtn hätäkaste nimiä, jos lapset ihan terveinä ja hyväkuntoisina ovat syntyneet..
No mut siis jos ennen synnytystä jo kysellään moista... Tosin tokihan me tiedettiin, että terveitä on tulollaan =)
Aina voi jotain sattua synnytyksessä terveellekin lapselle. Hätäkaste on aika oleellinen minusta.
Niin toki voi sattua aina jotain.. mutta en kyllä itse ole koskaan kuullut, että olisi tarvinnut etukäteen hätäkastenimiä keksiä? Vaikka eihän siitä tietenkään mitään haittakaan ole :)
Eipä sitä jaksa nimeä alkaa vasta kastehetkellä keksimään jos on tapauksesta shokissa muutenkin. Helpompi jos nimi on ennalta papereissa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:
Eipä sitä jaksa nimeä alkaa vasta kastehetkellä keksimään jos on tapauksesta shokissa muutenkin. Helpompi jos nimi on ennalta papereissa.
Eikä aina ole edes paikalla ketään, jolta sitä nimeä voisi kysyä.

 
Khimaira
Mun pojalla on toisena nimenä hätäkastenimeksi varattu nimi.
Poika oli teholla ja siellä hoitajat kutsuivat häntä sillä nimellä koko ajan, sängynpäädyssäkin oli se nimi :)
Miusta se oli mukavaa - olin niin pihalla leikkurin jälkeen, ettei miusta olisi ollut keksimään mitään fiksua nimeä -en kyennyt edes telkkua katsomaan :/
 

Yhteistyössä