Olisk oteillä lapset sisällä t-paita päällä jos...

  • Viestiketjun aloittaja tyty
  • Ensimmäinen viesti
tyty
sisällä olis vain 16 astetta lämmintä?
Eräässä perheessä oon pariinkin otteeseen nähnyt, että äiti ja isä on kyllä paksut hupparit päällä, mutta pienet lapset ovat t-paidalla :(
muutenkin koti on sotkuinen ja LIKAINEN :/
 
omh
Ehkä lapset itse viihtyvät viileämmässä? Itse lapsena viihdyin hyvin viileässä. -30c pakkasilla hengasin toppatakin alla t-paidassa, vaikka äiti uhkaili ja lahjoi. Ja sotkuinen ja likainen asunto on suhteellista.
 
Jepjep
Meillä saattaa lämmöt olla toisinaan melko alhaalla, heittelevät kovasti keskeneräisen lämmitysrempan vuoksi. Vanhemmat meillä hiihtelee villapaidoissa ja -sukissa, mutta lapset ei millään suostuis pitämään vaatteita päällä, edes kylmimpinä päivinä.
 
Meilläkin on aika viileä kämppä. Pitäis tonne ikkunoihin ja oviin iskeä uudet tiivisteet ainakin nyt kun alkaa olla kylmempi. Yritän tolla meidän kohta 3v. pojalle aina laittaa huppareita ym. mutta poika riisuu ne pois. T-paidassa suostuu olemaan, joskus riisuu sen ja housutkin. Sanoo aina, ettei ole kylmä. Ja on aina viihtynyt vähissä vaatteissa. Joskus jos kylmä tulee, niin ilmoittaa itse, että haluaa pukea..
 
Meillä on talvisin n. 18-20 astetta sisälämpötila ja itse kuljen liki aina villasukat jalassa ja pitkä villatakki päällä. Poju viipottaa mopollaan t-paita päällä ja paljain varpain, koska silloin saa lattiasta parhaan pidon ja mopoon vauhtia. Kyllä se sitten sanoo jos vilu iskee, mutta yleensä on sen verran vauhtia leikeissä, että hiki ennemmin tulee...
 
so what?
Paljonko teillä on lämmintä sisällä?
Ei kai meilläkään ole kun makkareissa n.18-20 ja muissa huoneissa 16-17 astetta ja kaikki kylläkin ollaan t-paidat päällä.
 
mie
Kuinka usein ne äiti ja isä viipotta mopolla hikipäisään pitkin kämpään? Kyllä noi pienet hyvin tarkenee, liikuvat kuitenkin koko ajan. Ja lapsetkin ovat erilaisia, meidän esikoinen esim. on todella lämminverinen ja vähissäkin vaatteissa hänellä on aina kuuma. Itse olen sellainen villasukka-vilukissa :)
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuinka usein ne äiti ja isä viipotta mopolla hikipäisään pitkin kämpään? Kyllä noi pienet hyvin tarkenee, liikuvat kuitenkin koko ajan. Ja lapsetkin ovat erilaisia, meidän esikoinen esim. on todella lämminverinen ja vähissäkin vaatteissa hänellä on aina kuuma. Itse olen sellainen villasukka-vilukissa :)
Tämä tuli minullakin mieleen.. kun itse olen huppari päällä villasukissa ja lapset painaa pelkissä t-paidoissa, eikä yrityksistäni huolimatta suostu pitämään muuta päällä (vaikka saan huijattuakin lisävaatteita niin kohta ne on pois, saattaa olla jopa pelkät pikkuhousut päällä leikkimässä uimaleikkejä..)
 
dfdf
Tuskin sentään noin alhaisessa lämpötilassa.

Meillä asteita 21 ja minä palelen aina. Käytän villapaitaa ja lämpimiä tossuja sisällä. Tyttö taas riisu usein sukkahousut pois ja kulkee paljain jaloin ja ohuella paidalla ja on silti ihan hikinen.
 
ehkä
Saisivat olla, jos itse haluaisivat. Meillä lapset oikeestaan aina kotona ilman sukkia, koska eivät halua niitä jaloissa pitää. Ja jos oisin sattunut aamulla laittamaan t-paidan ja collegen päälle ja riisuisi itse collegen, niin siitä vaan, olkoon t-paitasillaan. Ja pikkareilla saa myös olla, ilman housuja.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja so what?:
Paljonko teillä on lämmintä sisällä?
Ei kai meilläkään ole kun makkareissa n.18-20 ja muissa huoneissa 16-17 astetta ja kaikki kylläkin ollaan t-paidat päällä.
Kuulostaa kyllä todella alhaiselta sisälämpötilalta 16 astetta.
 

Yhteistyössä