Hakutulokset

  1. N

    Minkä kokoisia kolmevuotiaita?

    Tyttö, vaatekoko 104-110cm. Paino n.15kg. Kengänkoko 28. On siis pitkä ikäisekseen.
  2. N

    Apua! Ero ja asioitten järjestelyt :(

    Älä nyt hitto mitään miestä rupee ettii vaan hoidat itsesi ja elämäsi kuntoo! Mä kannatan kans yksinhuoltajuutta ja isä tulkoon lapsia kattoo vaikka sun luo. Tässä näin lyhyesti
  3. N

    uskaltaakohan sitä mennä leikkipuistoon lasten kanssa

    Mun ykkösmerkit: Toppapuku,Ticket to Heaven- laadukas ja ainoa mistä löyty kuosi mikä miellytti. P.OP - eivät tee vaatteita tytöille ja pojille, vaan lapsille ja sen kyllä värimaailmassaja kuoseissa huomaa. Lisötietona että olen tiukkabudjettinen ja ostan vaatteet 95% käytettynä.
  4. N

    Alkoholistien aikuiset lapset

    Al anonissa käytetään 12 askelta jotka sisältävät paljonkin puhetta jumalasta. Uskomatonta ettei ole "jumalatonta" tahoa tämmöisessä asiassa.
  5. N

    Miksi yksinhuoltajuus, miksei yhteishuoltajuus?

    Jos lapsella on ollut kaksi rakastavaa ja huolehtivaa vanhempaa, ne ovat tärkeimmät myös eron jälkeen. Eli silloin lapsi saa olla molempien vanhempien kanssa mutta kahdessa kodissa.
  6. N

    Miksi yksinhuoltajuus, miksei yhteishuoltajuus?

    Niin, yksi koti jossa asioita hoidetaan, jos toinen vanhempi ei ole halukas osallistumaan! Eli yksinhuoltaja. Jos molemmat haluavat tavata yhtä paljon ja huolehtia lapsesta ja tämän asioista, silloin yhteishuoltajuus.
  7. N

    Sopiva määrä leluja vajaa 3 vuotiaalle?

    Olen lukenut että aktiivisilla lapsilla pitäisi olla suht. vähän valmiita virikkeitä koska he keksivät niitä itse, kun taas passiivisilla lapsilla on hyvä olla enemmän jotta aktivoituisivat. Mun 2,5-vuotiaalla on junarata, duplot, paljon kirjoja, kohtuullisesti pehmoleluja, nukkekoti...
  8. N

    "Sukupuolten" nimitys

    Peesaan Taapista, juuri noin! Meillä on pimpero ja pippeli.
  9. N

    Mielikuvitusystävät

    Mun 2,5-vuotiaalla on mielikuvitusystävä "Tyttö" Hän ilmestyi meille kun meillä oli ollut hankala päivä lapsenn kanssa (olin ollut turhan kireä mm.) ja alkuun hän muka riiteli ja töni Tytön kanssa, Oikeassa elämässä on erittäin sovinnollinen ja iloinen. Mun mielestä Tyttö ilmaantui meidän kireän...
  10. N

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    Mun 2,5 vuotias kiinnostui ja tunnisti ekan kerran kirjaimia alle 2-vuotiaana. On erittäin varhainen puhuja ja meillä on aina luettu paljon kirjoja. Hommasin kiinnostuksen vuoksi magneettikirjaimia onpa meilllä joku aapisen tapainenkin.
  11. N

    2-vuotiaan käyttäytyminen ja oma jaksaminen

    En ehdi nyt lukea koko ketjua mutta suosittelen kaikille TEMPPERAMENTTI-kirjaa. Auttaa varmasti haastavan tempperamentin omaavan lapsen vanhempia! Mun lapsella on ns. helppo tempperamentti ja mun omaan tempperamenttiin sopiva(silläkin on paljon merkitystä!) joten ei ole omakohtaista kokemusta...
  12. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Lisäyksenä vielä että lapsi siirtyi kolmikuisena perhepedistä omaan sänkyyn, koska nukuimme puolison kanssa perhepedissä huonosti. Samasta syystä siirtyi kymmenkuisena omaan huoneeseen nukkumaan. Eli paluuta tähän ei ole. Luulen myös että meidän sänkyyn ei yöllä ole asiaa. Nyt on muutamasti...
  13. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Kiitos vastauksista! Laitoin saman aloituksen eilen "Mitäs nyt" palstalle ja sain kiitettävästi kommentteja ja kokemuksia. Kuunneltuani muita ja ennen kaikkea itseäni(ja puolisoani) olen päätynyt ns. pehmeämpään linjaan. Ajattelen että lapsi tarvitsee vanhempaa nukahtamiseen turvallisuuden...
  14. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Psykiatrin kommenttiin viitaten niin meidän lapsi on tosiaan nukahtanut itsenäisesti ongelmitta monta kuukautta ja nukkunut omassa huoneessa ongelmitta vuoden. Sekään tieto ei oikeastaan auta että tämä mahd. on ohimenevä vaihe kun pitäisi tietää miten tähän vaiheeseen pitää vastata.
  15. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Vaihe joo, mutta mikä vaihe?? Vanhempien ja rajojen testaaminen? Kasvanut turvallisuuden tunteen tarve? Perhpetiin ei palata samasta syystä kun se aikonaan lopetettiin, eli kukaan ei nukkunut siinä hyvin. Sama juttu sängyn siirtämisessä meidän makuuhuoneeseen. Pystyn olemaan erittäin...
  16. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Taustatietoa: ensimmäiset 3kk perhepedissä, 3-10kk pinniksessä samassa huoneessa, 10kk- omassa huoneessa. Ei ongelmia. Imetetty vähän yli vuoden. Nukahtanut iltarituaalien jälkeen itsekseen sänkyyn n. 1v3kk eteenpäin. Sopeutuvainen ja vilkas lapsi luonteeltaan. Nyt viikon ajan on halunnut...
  17. N

    1v10kk ja nukkumaanmenovaikeudet. Mielipiteitä kaipaan!

    Taustatietoa: ensimmäiset 3kk perhepedissä, 3-10kk pinniksessä samassa huoneessa, 10kk- omassa huoneessa. Ei ongelmia. Imetetty vähän yli vuoden. Nukahtanut iltarituaalien jälkeen itsekseen sänkyyn n. 1v3kk eteenpäin. Sopeutuvainen ja vilkas lapsi luonteeltaan. Nyt viikon ajan on halunnut...
  18. N

    Lastensängyssä pysyminen (lapsi 1v10kk)

    Meidän 1v8kk siirty parisen viikkoa sitten jatkettavaan sänkyyn kun kiipeili pinnasängyn reunan yli. Alkuun ei pysynyt sängyssä, mutta kun uutterasti vietiin aina takaisin sänkyyn, pysyy nykyään ihan hienosti. En tiedä liittyykö sänkyyn, mutta nyt on kahtena päivänä jättänyt päikkärit väliin...
  19. N

    Muita puheliaita n 1v5kk??

    Kirjoitin pari kuukautta sitten 1v3kk:n puhelistaa, mutta nyt sanoja on niin paljon ettei pysty listaamaan. Kiinnostaisi tietää onko muita tämän ikäisiä jotka puhuu lähes tauotta(osaa toki olla hetken hiljaakin joskus kun on keskittynyt johonkin)? Puhuu siis lähinnä yksittäisiä sanoja, ja...
  20. N

    Taperon syömään opettelu? Missä vaiheessa? Miten?

    Mä annoin lusikan käteen n. 8kk iässä ja alle vuoden ikäisenä syöminen sujui jo suht siististi. Nyt 1v5kk ja syönyt jo kuukausia erittäin siististi ja ruoasta riippuen käyttää haarukkaakin. Mä en välittänyt alun sotkuista jos sotku tuli yrittämisestä.

Yhteistyössä