Hakutulokset

  1. S

    raskaus ja olanzapin

    Onko muita kellä kyseinen lääke käytössä? Mulla alkaa olla ihan viimeset viikot menossa ja sain reseptin noita. Puolikas tabletti illalla. Jotenkin vaan arveluttaa tuo lääke ja lääkäri, että onkohan oikeasti turvallinen ja pakkausseloste ihmetyttää. En jotenkin ymmärrä miksi sellaista lääkettä...
  2. S

    raskaus ja olanzapin

    Onko muita kellä kyseinen lääke käytössä? Mulla alkaa olla ihan viimeset viikot menossa ja sain reseptin noita. Puolikas tabletti illalla. Jotenkin vaan arveluttaa tuo lääke ja lääkäri, että onkohan oikeasti turvallinen ja pakkausseloste ihmetyttää. En jotenkin ymmärrä miksi sellaista lääkettä...
  3. S

    Laskun eräpäivästä kysymys...

    Tietääkö joku miten laskujen kanssa menee tämä... Jos eräpäivä on ens torstaina, niin tuleeko vielä mitään huomautusta tai ylim. maksua jos maksaa tulevana maanantaina? :$
  4. S

    Kylpyläreissu 1,5v kanssa, miten pesutiloissa pärjää????

    Antakaa mulle vinkkejä rakkaat ihmiset :) Ollaan varattu minä, mies ja lapsi 3 vuorokauden kylpyläloma ja nyt iski epätoivo... Miten mä pärjään tuon tenavan kanssa siellä suihkutiloissa, kun lähtee varmaan karkuun sillä välin jos esim pesen itseäni jne... Miten te muut ootte saanu hoidettua...
  5. S

    Suht pieni lyhytkarvainen koira?

    Ollaan miettimässä koiran laittoa... Oisko kellään suositella lapsiystävällistä LYHYTKARVAISTA (tai ainakin semmoista mistä ei karvaa juuri irtoa) rotua? Ei mitään kamalan aktiivista, semmosta sohva- ja sylikoiraa enempi :)
  6. S

    Yli 1-vuotiaan imettäjät?

    Onko meitä paljon? Mulla poika yli 1 vuotta ja imetän vieläkin. En suunnitellut tätä, mutta jotenkin tuo ipana vaan haluaa sitä tissiä, enkä oo sitten ite osannu vierottaa. Monien kuulee sanovan että laps ite lopettaa monesti alle vuosikkaana ja se siitä... Mitenhän vois kivuttomasti lopetella...
  7. S

    Mistä voi saada apua lapsen uniongelmiin?

    Mulla on vähän yli 1v lapsi, joka yhä edelleen herää yössä vähintään sen 2 kertaa tissille. Kaikkea on jo kokeiltu unikoulut yms ja alkaa pian voimat loppua näihin katkonaisiin öihin. Haluaisin todella saada koko perheelle vähintään ne 8h yhtenäiset yöunet, edes joskus...
  8. S

    Akvaario-asiaa (aloittelija)

    Olen miettinyt akvaarion laittoa. Lehtikalat kiinnostavat! Mitähän kala-lajeja voisi majoittaa samaan akvaarioon? Kaikki tieto otetaan vastaan :) :p
  9. S

    Olenkohan mä taas raskaana....

    Pitäis kai osata jo olla tolkkuna ehkäisyn kanssa, mutta pääs vaan käymään vahinko kun mieheltä irtos kondomi kesken kaiken... Mulla ei ole vielä alkanu menkat, imetän ja laps on 9kk. Mitenhän suuri todennäköisyys on olla nyt paksuna..???? Silti jos olenkin raskaana, niin lapsi on tervetullut...
  10. S

    Lapseni ei suostu syömään puuroa :(

    Tämän takia olen jopa itkenyt Mulla poika 8kk, joka ei kertakaikkiiaan suostu syömään puuroa aamulla ja illalla (ei myöskään mitään vellejä. Kääntää pään pois ja aklkaa huiskamaan käsillään ja jopa itkee ja huutaa jos yritän antaa puuroa. Kaikkia makuja ja lajeja olen kokeillut, tehnyt itse ja...
  11. S

    Poltin ja imetän :(

    Kamala mikä huono matunto ja pelko iski ja masennus. Olin koko raskausajan polttamatta (ennen meni aski päivässä) ja 6kk syntymän jälkeen ja nyt menin pöljä polttamaan :( En tiedä miksi menin sortumaan ja tuntuu etten voi jättää enää tätä sauhuttelua. Poltan vaan pari päivässä ja koitan silleen...
  12. S

    Vellit ja puurot

    Osaisko joku neuvoa mua... Millä vellillä/puurolla ois hyvä alottaa 6kk lapsella? Saako antaa ihan kaikkia viljoja? Kaupan valmisvellejä oon katellu, mutta tulee aika kalliiksi... Voiko ihan vaan tehdä kaurahiutaleista? Vai jostain jauhoista...?
  13. S

    Vellit ja puurot

    Osaisko joku neuvoa mua... Millä vellillä/puurolla ois hyvä alottaa 6kk lapsella? Saako antaa ihan kaikkia viljoja? Kaupan valmisvellejä oon katellu, mutta tulee aika kalliiksi... Voiko ihan vaan tehdä kaurahiutaleista? Vai jostain jauhoista...?
  14. S

    Kiinteiden aloitus

    Onko täällä netissä jossain ihan virallista suositusta tai esimerkkejä ohjeeksi miten alotellaan kiinteitä ja mitä annetaan ja miten paljon ja missä vaihdissa suurennetaan määrää? Neuvolasta kysyin jotain infolehtistä enkä saanut niin jäi vähän pöhkö olo... :ashamed: ja kuitenkin hiukan jo...
  15. S

    Voiko vauvan ilmavaivat johtua mun masislääkkeestä? Kannattaako sen takia lopettaa ne?

    Olen siis aloittanut syömään optipar nimistä masennuslääkettä jotain parisen viikkoa. Nyt oon huomannu vauvallani aivan kamalat ilmavaivat ja monasti yölläkin herää paukuttelemaan ja selvästi kärsii siitä, sattuu siis mahaan. Sanoin neuvolassa asiasta ja käski vaan lukea pakkausselostetta... No...
  16. S

    Miksi sairaalassa saa unilääkkeeksi rauhoittavia?

    Tuli vaan mieleen, että miks täällä annetaan sairaalassa potilaille unilääkkeksi opamoxia, joka siis rauhottava lääke (mielialalääke)...? Onko muualla samoin? Minua se ei ainakaan uneta niin paljon. Herään silti monta kertaa yössä... Tietääkö joku miksi tätä, eikä "kunnon" unitabletteja?
  17. S

    Synnytyksen käynnistys, paikat ei aukea, kokemuksia?

    Onko kellään muulla vastaavaa? Mulla aloitettu käynnistämään synnytystä jo kaks viikkoa sitten alapäähän laitettavilla tableteilla. Viikko sitten olin oksitosiinitipassa. Kohdunkaula on lähtenyt mutta kohdunsuu ei aukea. Supistuksia on kyllä tullut. Alkaa jo vaikuttaa mielenterveyteen tämä...
  18. S

    Raskausdiabetes todettu viikolla 34

    Kohtalotovereita, neuvoja ja tukea kaipaisin tähän asiaan. Mulle tehtiin sokerirasitus uudestaan ja paastoarvo oli koholla. Diabeteshoitajan kanssa keskustelu ens viikolla, mutta haluisin ennen sitä teiltä tietoa ja vertaistukea. Onko mulla odotettavissa, että vauvani kasvaa liian suureksi...
  19. S

    Raskausdiabetes todettu viikolla 34

    Kohtalotovereita, neuvoja ja tukea kaipaisin tähän asiaan. Mulle tehtiin sokerirasitus uudestaan ja paastoarvo oli koholla. Diabeteshoitajan kanssa keskustelu ens viikolla, mutta haluisin ennen sitä teiltä tietoa ja vertaistukea. Onko mulla odotettavissa, että vauvani kasvaa liian suureksi...
  20. S

    Jalkapohjat kipeät ja viikoja 32

    Onko tää ihan jotain normaalia? Mulla on jalkapohjat aivan tuskilla :| Aamullakin kun oon nukkunu koko yön ja herään kävelemään niin käy kipeesti astua... Muutenki jalat kipeytyy ja se kai kuuluu tähän, mutta että jalkapohjat... Apuja, kiitos :heart:

Yhteistyössä