Kiinteiden aloitus

Onko täällä netissä jossain ihan virallista suositusta tai esimerkkejä ohjeeksi miten alotellaan kiinteitä ja mitä annetaan ja miten paljon ja missä vaihdissa suurennetaan määrää? Neuvolasta kysyin jotain infolehtistä enkä saanut niin jäi vähän pöhkö olo... :ashamed: ja kuitenkin hiukan jo pottua on meillä maisteltu...
 
bataatti on iha hyvä aloitussose ja yhtä aina kerrallaan vaikka vkon ajan ni huomaa mahdolliset allergiat. Ja alottaa voi ihan vaa yhellä tai parilla lusikallisella :) näin mä olen ainakin ymmärtäny, korjatkoon viisaammat jos puhun iha omiani =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
bataatti on iha hyvä aloitussose ja yhtä aina kerrallaan vaikka vkon ajan ni huomaa mahdolliset allergiat. Ja alottaa voi ihan vaa yhellä tai parilla lusikallisella :) näin mä olen ainakin ymmärtäny, korjatkoon viisaammat jos puhun iha omiani =)
Näin juuri.

Me otettiin 4 vuorokauden välein aina uusi maku koska meillä ei aihetta epäillä allergioita.
 
En tiedä virallisista suosituksista, mutta itse aloittelin maissisoseella ensin syötiin 1-3 lusikallista per ateria 2-3 päivän ajan sitten meni jo 1/4 purkillinen 2-3 päivää, sitten puolikas 2-3 päivän ajan sitten 2/3 purkillista ja nyt poika syö jo kokonaisen purkillisen per ateria ja yhteensä 4 ateriaa päivässä. Ensin meillä syötiin vaan päiväruuat klo 11-13 ja 15-18 kasvissosetta ja reilun viikon jälkeen lisättiin aamu- ja iltapaloiksi hedelmäsoseita. Kasvisruokien "jälkiruuiksi" annan luumua, että vauvan maha toimii.

Laiskana äitinä käytän kaupan valmiita soseita. Sen verran ohjeistuksesta tiedän, että 1-2 uutta makua saisi viikossa ottaa ruokavalioon, tällä hetkellä meillä on 4 makua kasviksia ja 3 hedelmiä käytössä.

Jännä ettet saanu mitään lappuja neuvolasta, kyllä me ainakin saatiin esite jos toinenkin..
 
No meillä on nyt annettu viitenä päivänä pari tl pottua. Välissä oli kaks taukopäivää. Lisäänkö sitä määrää että annan nyt vaikka jo kolme lusikallista vai miten... Oon avuton joo - hävettää :ashamed:
 

Yhteistyössä