Vellit ja puurot

Osaisko joku neuvoa mua... Millä vellillä/puurolla ois hyvä alottaa 6kk lapsella? Saako antaa ihan kaikkia viljoja? Kaupan valmisvellejä oon katellu, mutta tulee aika kalliiksi... Voiko ihan vaan tehdä kaurahiutaleista? Vai jostain jauhoista...?
 
Chamorphis
Mä oon antanu meidän pojalle, joka nyt puolivuotias kaupan valmispuuroja. Kuningatar, vadelmakaura, hedelmäinen jne. koko arsenaali käyty läpi. Ainakaan kaurasta ei oo tullu meillä mitään, joten uskaltauduin ostamaan neljän viljan puuroa. Sitä tosin en oo vielä kokeillu. Kokeilin antaa myös ihan tavallista kaurapuuroa mitä itekin syön, mutta se on liian "paksua", vaikka siihen äidinmaitoa laitoinkin löysentämään sitä. Mut nekin vois ne kaurahiutaleet survoa sauvasekottimella hienoksi niin sillon niistäkin voi tehdä...
 
Juu, kalliita ovat kaupan valmispuurot joten voit tehdä niin, että hienonnat tavalliset hiutaleet (kauralla esim. on turvallinen aloittaa, on yleensä aika hyvin siedetty) jotenkin ennen keittoa. Ei välttämättä tarvi hienontaakaan, riippuu lapsesta miten haluaa niellä. Tai sitten keittää löysempää velliä. Ja sekin auttaa, että ei laita hiutaleita vasta kiuhuvaan veteen vaan jo kylmään veteen kun alkaa puuroa keittää tai jopa vähän aiemminkin likoamaan, niin ne hajoavat paremmin.

Meillä on syöty kaupan valmispuuroja vain matkoilla, muutoin tavalliset puurot ovat menneet hyvin, ja tavallisella puurolla on aloitettukin.
 

Yhteistyössä