Hakutulokset

  1. K

    MATKAPAHOINVOINTI 1VUOTIAALLA

    Mulle on neuvonut eräs sairaanhoitaja jonka omat lapset kärsivät matkapahoinvoinnista että kun laittaa navan alle laastarin niin helpottaa. Navan alapuolella on na.akupunktio-pisteet jotka sitten aktivoituu kun laitetaan laastari. Meillä tyttö voi pahoin pidemmillä matkoilla. Unohdin laastarin...
  2. K

    olen ylpeä lapsestani...

    Tuli mieleen ap:n kirjoituksesta että ehkä minäkin tuohon tyyliin sorruin luetteloimaan ensimmäisen lapsen ollessa 1 v. Nyt kun kolmas lapsi on tuon ikäinen niin ei tule enää mieleenkään, arvot ovat keikahtaneet ihan toisnpäin. Minä olen ylpeä siitä että lapsi hymyilee, nauraa , halaa, itkee...
  3. K

    Kysymys tukiperheestä

    Periaatteessa kuka tahansa voi hakea tukiperheeksi, kunnan/kaupungin perhehoidontarkastaja tekee päätöksen siitä että voiko toimia tukiperheenä. Me kun ryhdyttiin tukiperheeksi niin käytiin ensin tarkastajan haastattelussa ja sitten se tuli meillä kotona käymään ja sen jälkeen hyväksyi. Eniten...
  4. K

    Kuinka nopeasti raskaaksi toisella kerralla?

    Toisella kertaa tärppäsi ekasta kierrosta. Ensimmäisellä meni 3 kiertoa.
  5. K

    tukiperhetoiminta

    Meillä on käynyt n.kuusi vuotta tukiperhelapsia (tai meidän lapset puhuu yökylävieraista). Tietenkin näkökantani on hieman erilainen kuin sinulla mutta jos vaikka osaisin auttaa. Meillä lapset ovat käyneet 1xkk eli yhtenä viikonloppuna kuukaudessa (pe-su). Mahdollisuus on myös 2xkk. Viikonloput...
  6. K

    Toukot -05

    Meillä toukka täytti 5.5 tasan vuoden ja strategiset mitat ovat 75,5 ja 10,2 kg. Kova touhuamaan ja iloinen heppu on! Taidot ja osaamiset on neuvolan mukaan ok josta saan joka kerta onnenkyyneleet silmiini koska asiat voisi olla myös toisin. Vuosi sitten sairaalassa hoitajat sanoivat, että...
  7. K

    Yhdet päikkärit? Lehmänmaitoa?

    Meillä herra siirtyi juuri viikkoa ennen 1-vuotispäivää yhdelle päiväunille. Eli menee päiväunille n.klo 12 ja nukkuu pari kolme tuntia ja yöunille menee n.klo 19 ja herää aamulla n,klo 7-8. On kýllä rähjäinen n.klo 10 jolloin ennen meni 1.unille mutta olen lähtenyt siinä vaiheessa ulos ainakin...
  8. K

    PELOTTAVA POTTA:(

    Kolmesta lapsestani on ainoastaan yksi suostunut potalle ilman hysteeristä huutoa eli esikoisemme istui potalla mielellään ( 7-vuotiaanakin istuu n.20 min wc:ssä, taitaa olla ainoa rauhallinen paikka!), ainoa asia mikä pelotti kun jalat ei osunut kunnolla maahan mutta se ongelma poistui kun...
  9. K

    äiti on vähän väsynyt

    Meillä ainakin 1v. reagoi selvästi hampaiden tuloon eli muuten nukkuu ja syö hyvin mutta kun tulee hampaita niin heräilee yöllä ja kakoo ruokaansa sekä annokset pienenee huomattavasti. Normaalisti jos herää yöllä niin pelkkä tutti auttaa mutta hampaiden tulon aikaan ei mikään auta ja...
  10. K

    Hampaiden Oikomishoito?

    Meidän pojalla on ollut nyt n.2 vuotta oikomishoidot menossa. Perinyt isänsä suvusta ristiin menevät alahampaat ja avopurentaa on myös. Oikomishoidot aloitettiin siinä vaiheessa kun alaetuhampaat olivat lähteneet. Aluksi oli silikoninen muotti yöllä suussa ja jota päivälläkin purettiin eli se...
  11. K

    13pvää hoidossa?

    Hei! Meillä on lapset ollut 8 pv, 10 pv ja 15 pv sopimuksilla aina elämäntilanteen mukaan. Ovat olleet hoidossa sekä kunnallisessa päiväkodissa että yksityisellä perhepäivähoitajalla. Nyt on esim. 5-vuotias tytär 8 pv/kk päiväkodissa koska meilläkin nuorimman kanssa sairaala päiviä ja muitakin...
  12. K

    peukalon imeminen

    Meillä neiti luopui ( joutui luopumaan) peukun imemisestä n.2-vuotiaana ja me laitettiin ensin kynneliä joka tehosi jonkun aikaa. Sen jälkeen kiedottiin käsi nukkumaan mennessä (meillä tyttö ei syönyt peukkua kuin nukkuessaan) ns.unirättiin jota oli lupa maistella. Neiti tyytyi siihen ja...
  13. K

    alkoholismi

    Meillä tilanne ei ole aivan samanlainen eli miehen alkoholin käyttö on hallinnassa mutta ei mitenkään vakaalla pohjalla eli mieheni sekä minä itsekin olemme alkoholistiperheessä ja joudumme kiinnittämään alkoholin käyttöön selvästi enemmän huomiota kuin monet muut. Usein siitä keskustellaan...
  14. K

    Millaisia vaatteita kouluun?

    Poika kun meni syksyllä kouluun niin olin hankkinut parit sellaiset housut joilla ajattelin että hän voi olla sekä ulkona että sisällä mutta poika olikin viisaampi (tässä asiassa) kuin äitinsä ja vaati saada laittaa collegepuvun ja siihen päälle ulkoilupuvun. Sitä kun välitunnilla pelaa...
  15. K

    huono äiti?

    No,jos silloin on huono äiti kun poika huutaa enemmän isän perään kuin äidin niin sitten ilmoittaudun minäkin, kaksi kertaa eli meillä on 2 poikaa jotka ovat selvästi enemmän isänsä perään ja ovat olleet sitä n.10 kk asti (Esikoinen nyt 7v ja kuopus 1v). Kuopus suorastaa kiljuu onnesta kun...
  16. K

    Sijaisvanhempia

    Heippa! Olispa kiva vaihdella ajatuksia (meille sijoitettiin 06/05 lapsi) kanssasi. S.postiosoitteeni on suvi.kulmala@elisanet.fi. Jään odottelemaan!! Aurinkoisin terveisin Suvi
  17. K

    G: miten 2-3v. sisko/veli reagoi vauvaan?

    Meillä pojan ja tytön ikäeroa on tasan 2 vuotta. Meillä ollaan vältytty isommilta mustasukkaisuuksilta. Ainoastaan muistan, että siinä vaiheessa kun vauvasta kasvoi ns.lapsi sanoi poikani,että nyt voi vauvan palauttaa ja ottaa pienen uudestaan. Poikamme on ollut pikkusiskolleen melkeinpä jopa...
  18. K

    G: Lapsen ikä ja minkä kokoiset haalarit

    Poika 7,5v. koko 134 tyttö 5,5v.koko 122 siirtymässä kokoon 128 poika 8,5kk koko70/74
  19. K

    Mitä lahjaksi

    Joo mä allekirjoitan myös että vaatteet on hyvä lahja jos niissä on joku mieluinen kuvaesim.jääkiekkojoukkueen. Meidän 7v.oli tosi innoissaan saadessaan batman alushousuja ja sukkia lahjaksi. Joku peli on aina hyvä esim. alfapet, kummitusportaat. Mauri Kunnaksen kirjoista meillä on tykätty.ja...
  20. K

    ekaluokkalaiset

    Täällä väännetään kans ja lohduttavaa että muualla myös. Tätäkin kirjoittaessani odotan poikaa kotiin ja mietin että mistä tänään saa kuulla. Vaikkakin iltapäivät on vähän rauhoittuneet. Pahimpia meillä on aamut kun tuntuu että aamutouhut vaan venymällä venyy. Sitten minä saan kuulla olevan...

Yhteistyössä