Kuinka nopeasti raskaaksi toisella kerralla?

  • Viestiketjun aloittaja mamma -75
  • Ensimmäinen viesti
mamma -75
Kuinka nopeasti olet tullut raskaaksi, mikäli sinulla on jo 2 (tai useampi) lasta? Itse tulin ensimmäisen lapsen kanssa heti ensimmäisellä yrityksellä raskaaksi. Nyt mietityttää, kun kuumeilen, että mitenköhän toisen lapsen kanssa käy... Eli tuleekohan toinen yhtä helposti? Miten teillä muilla on käynyt, jos vertaatte ekaa ja tokaa raskautta? Olisi mielenkiintoista kuulla!
 
migrantti harmailee
Esikoista aloin odottaa heti ekasta kierrosta. Nyt olen ollut ilman pillereitä kohta puoli vuotta ja toista ei ala kuulumaan...

Tosin kieroni on pitkä ja mieheni vuorotöissä, joten harjoittelu tilaisuuksia harvemmin kuin ekan kohdalla ;)

Saisi jo tärpätä...
 
Sehän on ihan yksilöllistä. Minä tulin ekan kerran raskaaksi parin kuukauden kuluttua pillereiden lopetuksesta. Imetin esikoista yli vuoden ikäiseksi. Gynekologi sanoi että voi mennä pitkään ennekuin kuukautiset edes alkaa (kun eivät alkaneet imetyksen aikana) saati että uusi raskaus alkaa. No, meni vaan kuukausi kun lopetin imetyksen ja ekat kuukautiset tulivat ja heti samantien raskaaksi... Että meillä näin onnellisesti :) Lapsille tuli 1v 10 kk ikäeroa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 15:37 nedra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 23:23 Pyrystiina harmaana kirjoitti:
Olemme olleet onnellisia, sillä molemmat ovat tärpänneet heti ekasta kierrosta.
Kuin myös,on käynyt tosiaan tuuri kahdesti.
Näin täälläkin kaksi ekaa, kolmatta "tehtiin" 3 vuotta ja neljättä samoin.
Vaihtelua siis löytyy...
 
Sanna-mamma
Esikoista yritettiin aika tasan 2 vuotta. Olin jo luopua toivosta, kunnes huomasin olevani raskaana. Toisen yrittämiseen meni vain 2 kk. Ei kai ollut aikaa stressata, että tärppääkö, kun esikoinen oli siihen aikaan n. 10 kk ja vaihtia riitti. :D
 
Eka tärppäsi kolmannesta kierrosta(tai oikeastaan toisesta, koska pillereiden jälkeen pidettiin "kumikuukausi" ja sit tuli kahdet menkat ja sit odotin) ja toinen ekasta kerrasta. Esikon imetyksen loputtua menkat tuli viikon kuluttua ja sitten olinkin parin viikon päästä taas jo raskaana. Pojilla ikäeroa 1 v 1 kk ja 5 pv. Esikko ei ollut ihan 5 kk kun toinen oli tulossa.
 
Esikoisen kanssa meni vuosi ja 2 kk pillereiden lopettamisesta ennenkuin tärppäs. kuopus sitten alulle alkoikin ekasta kierrosta :) eli pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Lapsilla ikäeroa on 3 viikkoa vaille 1 vuosi ;) Näin todennäköisesti siksi että imetys ei esikon kanssa onnistunut kun just ja just kuukauden verran... jotenka kuukautisetkin alkoi niin pian.<br><br>
 

Yhteistyössä