Millaisia vaatteita kouluun?

Poikamme aloittaa syksyllä koulun. Käyttävätkö eka-tokaluokkalaiset vielä collegevaatteita sisällä, kuten päiväkodissa vai pitääkö mun ostaa pojalle farkkuja ja kangashousuja? Onko H&M:n halpisvaatteet laadukkaita vai pitääkö törsätä kalliimpiin?
 
rentunruusu harmaana
ihan makuasiahan se on mutta enimmäkseen taitaavat käyttää farkkuja. Meillä ala-asteella tyttö ja kevät- syksy menee farkuissa mutta myöskin lämpimällä säällä vielä kepeemmissä housuissa, talvella käyttää useimmiten collegehousuja toppahousujen alla.
Me on tilattu vaatteita myös H&M:lta ja ovat mielestäni olleet ihan laadukkaita :)
 
mun 13 ja 12.v käyttää vain farkkuja, mutta 8v vielä käyttää enimmäkseen collegehousuja, eipä ekaluokkalaiset paljon muitten vaatteista välitä, lähinnä vasta ylä-asteella katotaan muitten pukeutumista, ja mun mielestä h&m on hyvä vaateliike, ei mitään huonoa tavaraa.
 
farkkuja on ja trikoita ym pitää toppahousujen alla meidän neiti.....ne nappi jutut kannattaa kattoo farkuista ettei ole tiukkoja ja hankalia että selviää vessasta omin avuin.Sellasia hakasia ja neppareita niissä pitäs kaikissa olla, en ymmärrä valmistajia jotka panee pienten vaatteisiin oikein tiukkoja farkkunappeja!

 
Meidän pojat 8v ja 10v pitäis pelkkiä verkkareita, jos sais itse valita... :whistle: Tytölle on ollut paljon tärkeämpää, mitä on päällä, tosin tytöt tuntuvat toistensa vaatetusta helpommin arvostelevankin.
 
meillä
Tuulipuvun housut ovat suurin suosikki, collegehousuja ei ole pitänyt koulussa, verkkarit ja farkut menee joskus. Lämpimämmällä ilmalla sortisit ja puolipituiset kangashousut ovat olleet paikallaan.
 
Riippuu vähän lapsestakin, mistä tykkää...
Meillä tokaluokkalainen neiti ei halua mennä collegehousuissa kouluun, pitää olla farkut tms. Kun taas neidin paras kaveri on aina verkkareissa koulussa. Ei meidän tyttö kumminkaan toisten vaatetuksesta piittaa mitään, on vaan omistaan niin tottavie tarkka :)
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Ei onneks ole tuo meidän poika turhan tarkka vaatetuksestaan, ainakaan vielä! Joten äiti taitaa suunnata kulkunsa kohti H&M:ää! Tuli muuten mieleeni vielä, että mites pienet koululaiset pärjäävät välitunneilla tällaisilla kurakeleillä, kun eivät varmaankaan enää suostu laittamaan kurahousuja jalkaansa, vai laittavatko...?
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 23:01 Ninni kirjoitti:
Meidän pojat 8v ja 10v pitäis pelkkiä verkkareita, jos sais itse valita... :whistle: Tytölle on ollut paljon tärkeämpää, mitä on päällä, tosin tytöt tuntuvat toistensa vaatetusta helpommin arvostelevankin.
Näin meilläkin :kieh:
 
kurahousuja ei koululaiset varmaan enää suostu pukemaan. Meidän tyttömme pitää koulussa vuorellisia housuja (joita olemassa tosi hyvännäköisiäa ainakin tytöille) tai farkkuja, liikuntapäivinä on laittanut verkkapuvun tai tuulipuvun sekä ilmojen kylmettyä ja talvella ulkoiluhousuja/toppahousuja ja silloin alla on trikoot tai farkut, liikuntapäivinä verkkarit repussa. Nyt on kolmannella ja haluaisi jo nyt keväällä kulkea pelkissä farkuissa mutta on vielä suostunut toppahousut päälle laittamaan. Menee syksyllä siis neljännelle ja varmaan sitten tulee taas kiistaa pukemisesta.
 
Ensimmäinen kulki jopa toppahaalarissa koko talviajan ekalla, mutta kolmas ei suostunut sitä edes eskarissa käyttään. Verkkahousut toppisten alla eka ja kolmosella nyt, viitonen ei muita kuin farkkuja ja tuulihousuja pitänyt koko talven. Ei ole mennyt kummpparitkaan kellekään jalkaan, saatika sadetakit.Onneksi säänpitäviä varusteita on hyvin nykyään. Liikuntapäivänä liikuntakamppeet tietty päälle.
 
Poika kun meni syksyllä kouluun niin olin hankkinut parit sellaiset housut joilla ajattelin että hän voi olla sekä ulkona että sisällä mutta poika olikin viisaampi (tässä asiassa) kuin äitinsä ja vaati saada laittaa collegepuvun ja siihen päälle ulkoilupuvun. Sitä kun välitunnilla pelaa jalkapalloa niin on mukava istua sisällä puhtailla ja kuivilla housuilla. Mä olin alkuun sitä mieltä ettei poika kerkiä ulos kun on niin hidas pukemaan mutta kyllä se luonto opettaa, että ei auta enää päiväkoti tyyliin istua varttia pukemassa.
 
Meillä poika menee vasta eskariin syksyllä, mutta ei ole puoleen vuoteen suostunut pitään collegehousuja. Olen yrittänyt niitä tuputtaa ja sanonut, että ovat mukavat ja kevyet päällä, mutta poika menisi nukkumaankin farkut jalassa. Hassua, että kaverit kerhossa ja pihalla ovat pukeutuneet collegepukuihin, mutta meidän poika ei suostu. Tänäänkin oli ulos menossa farkuissa, mutta tiukan uhkailun jälkeen poika suostui laittaan tuulihousut farkkujen päälle. Täällä pohjoisessa on vielä niin kylmä, että pelkillä farkuilla ei pärjää. Jostain poika on saanut päähänsä, että hänelle nauretaan, jos on ulkoiluhousut päällä. Itse olen ihmeissäni sillä kukaan taatusti ei naura, kun kavereillakin on ulkoiluvaatteet ulkona.
 
Minäkin hankin esikoiselleni pojalle, farkkuja ym. housuja koulun alkua varten. Ja näköjään hän viihtyy paljon paremmin verkkareissa, pitäisi niitä aina, niitä samoja näkyy olevan myös kavereilla, kun meillä käyvät. Ulkoilupuvun housut ovat meilläkin keväällä ja syksyllä, kun ei vielä ole kovin lämmin verkkareiden päällä.

 
Joku kukalie
Meillä 9v. poika halus heti mustan: hupparin, farkut, niittivyön... koska kuulemma sen kaikilla kavereilla oli huppari ja joku niittivyö... toisin kuin 8v poika käyttää kesät ja talvet koulussa verkkareita ja lippistä :headwall:
 
rölli8
Mun ekaluokkalainen kulki koulussa farkuissa ja sen päälle oli vedetty sään mukaiset housut. Talvella toppahousut jne... Olen itse päiväkoti alalla ja tullut päättänyt, että kun koulussa ei enää vedetä kurahosuja jlkaan sadesäällä ole satsannut sitten laatuun. Ostan sitten sellaisia ulkovaatteita, jotka pitävät tuult ja sadetta. No, mikäpä muu merkki sen takaa kuin Reima ja Remu- vaatteet. Ne ovat tietysti hieman kalliimpia, mutt tiedän ainakin pojan olevan lämpimissä vaatteissa välkillä. Ja näin keväällä ja syksyllä noista merkeistä löytyy ihania kevyt vaateita.
Ja sisävaatteita ostan yleensä H&M liikkeestä, Jesper Juniorista sekä Haloselta. Minusta verkkarit ja college-housut kuuluvat jumppatunneille ja kotihousuksi. Ei enää kouluun!!!!!
 

Kyllä meillä ainakin pojalla on H&M vaatteet kestäneet hyvin ja vielä ovat menneet jatkokäyttöön pojan serkulle.

Collegevaatteita eikä verkkareita meillä koulussa pidetä muutoin kuin liikuntatunneilla. Poika itsekin tarkka pukeutumisestaan ja hyvä niin! Ilo on ostella vaatteita, kun osaa pitää ne suht puhtaina ja ehjinä!
 
Pupu Tupuna
Kysyisin vielä, että miten saatte POJAN vaatteet pysymään puhtaina ja EHJINÄ??? Sen taikakeinon haluaisin tietää...olen nimittäin todennut,että meidän 9-vuotiaalle on aivan turha ostaa kalliita merkkihousuja tai paitoja, kun ne ovat hetkessä polvista puhki ja likaiset. poikamme on vielä todella "lapsellinen" ja myllää hiekassa ja pihalla aivan kuten pienempämmekin. :/

Eikä tuo muutenkaan näytä juuri välittävän,mitä päällensä pistää vaikka tykkäänkin ostaa kauniita vaatteita. Eli taitaa olla pitkälti luonneasiakin, suurinta osaa pikkupojista tuskin kiinnostaa vaatteet ja muoti,vai??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 10:43 Pupu Tupuna kirjoitti:
Kysyisin vielä, että miten saatte POJAN vaatteet pysymään puhtaina ja EHJINÄ??? Sen taikakeinon haluaisin tietää...olen nimittäin todennut,että meidän 9-vuotiaalle on aivan turha ostaa kalliita merkkihousuja tai paitoja, kun ne ovat hetkessä polvista puhki ja likaiset. poikamme on vielä todella "lapsellinen" ja myllää hiekassa ja pihalla aivan kuten pienempämmekin. :/

Eikä tuo muutenkaan näytä juuri välittävän,mitä päällensä pistää vaikka tykkäänkin ostaa kauniita vaatteita. Eli taitaa olla pitkälti luonneasiakin, suurinta osaa pikkupojista tuskin kiinnostaa vaatteet ja muoti,vai??
[

Sitä minäkin ihmettelen,tuota että miten vaatteet säilyy ehjinä? Poika on vasta 6,5-vuotias ja kulutus on hurjaa!!!! Muutamat housut ovat menneet jo polvista puhki,tahroja jne.Vaatteet ostan ihan HM:lta,ihan sama onko Legoa vai halppismerkkiä,samalla tavalla ne kuluu.Eli meillä panostetaan määrään :).Meidän poika tykkää vaatteista,ei ole vaativa mutta ilahtuu jos paidassa on jokin kiva kuva tai vaate miellyttää.
 

Yhteistyössä