13pvää hoidossa?

Tiedättekö onko lasta mahdollisuus viedä päivä kotiin silloin tällöin?Meillä esim. on sellainen tilanne ettei meillä tuttuja tai sukulaisia jonne pojan voisi viedä hoitoon esim. silloin kun käytän tyttöä(3kk välein)lastenklinikalla...siellä menee koko päivä.Tai kun vien tyttöä fysioterapiaan...Olen kuullut ns 13pvän hoitokiintiöistä...
 
Se riippuu kunnasta/kaupungista. Meillä esim 15 pv ja maksu on 60% täydestä 10 pv ja maksu on 50% täydestä ja sitten vielä jos lapsi on alle 5 tuntia päivässä on edullisempi.

Se on vielä riippuvainen tuloista toi maksu. Jos on vähemmän tuloja niin sitten sen mukaan noi maksut. Kysyppä hoitotoimistosta, täältä saat joka kunnon omat systeemit ja niitä on paljon. Meillä esim. heinäkuu on maksuton yms. eroja löytyy paljon.
 
norppa75 harmailee
Melko kuntakohtaista varmaankin. Meillä mahdollisuus tilapäishoitoon maks. 5 pv/kk. (oli muistaakseni melko kallis) Ja mahdollisuus sopia itse hoitopäivien määrä kuussa. Esim monet vuorotyöläiset käyttävät. Jos on osa-aikaisesti hoidossa niin hoitosopimusta ei tehdä 3 kk lyhyemmäksi ajaksi.
Meillä nyt esimerkiksi poika on 12 pv/kk hoidossa muutaman kuukauden kun tulee vauva taloon. Aikaisemmin oli ihan joka päivä.

Meillä pitää olla vähintään 6 päivää kuussa hoitoa että osa-aikainen sopimus tehdään, tiedän kunnan jossa on 8 pv minimi. Muuten tuon päivien määrän voi valita ihan itse. Normaalistihan hoitopäivät ovat 20/kk ja osa-aikaisessa se hinta mikä tuosta täydestä tulee jaetaan 20 ja kerrotaan sovituilla hoitopäivillä. Mikäli päiviä on enemmän menee maksu sitten todellisen käytön mukaan, eli maksetaan enemmän. Mutta mikäli päiviä onkin vähemmän menee maksu sen sovitun mukaan eli maksu ei sittten alene.

Sekavaa sepustusta, ja näin siis meidän kunnassa. Kannattaa soittaa kunnan päivähoidon ohjaajalle (tai mikä nyt onkaan) ja kysyä oman kunnan tilanne.
 
Hei! Meillä on lapset ollut 8 pv, 10 pv ja 15 pv sopimuksilla aina elämäntilanteen mukaan. Ovat olleet hoidossa sekä kunnallisessa päiväkodissa että yksityisellä perhepäivähoitajalla.
Nyt on esim. 5-vuotias tytär 8 pv/kk päiväkodissa koska meilläkin nuorimman kanssa sairaala päiviä ja muitakin sellaisia menoja mitkä helpompi hoitaa vain yhden lapsen kanssa.
 
Miskan äiskä
Yleensä hoitopäivät pitää tietää kuukaudeksi etukäteen ja ilmoittaa hoitopaikkaan kirjallisesti eli päivän parin varoitusaika ei välttämättä riitä.
 
Katiaana
Meillä on poika osa aika hoidossa 8 pvää/kk. Itse sain valita päivät. Ilmoittaa mielellään 2 pvää ennen. mutta jos ei tiedä niin ei tiedä...

Mutta minä olen kotona nyt niin olen sopinut ne niin, miten hoidossa parhaiten sopii.
 
jos on itse kotona ja lapsi hoidossa, maksu menee epäsäännöllisen hoidon mukaan(varsinaista kunnallista hoitopaikkaa ei voi ottaa jos on kotihoidontuella tai äippärahalla), tuloilla ei siihe mitään vaikutusta. Eli jos 8h/pv se on 18e ja toisesta 13e/pv. Jos taas on alle 5h/pv maksu on 7,5e/pv. Ja jos olet töissä tai koulussa tms. niin sitten tulojen mukaan määräytyy kk maksu. Näin meillä.
 
Kaabe
Hoitopäivien määrät kuukaudessa ovat 1-9, 10-16 ja sitten seuraava "pykälä" on kokopäivähoito. Näistä sitten menee porrastetusti hoitomaksu tulojen mukaan.
Jos hoitopaikka on ollut toimintakauden alusta, niin kesä-heinä-ja elokuu ovat maksuttomia, jos hoitoa ei ole niinä kuukausina.
Meillä on nyt tuo 1-9, eli lapset ovat keskimäärin 2pv/vko päiväkodissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 13:22 hanne kirjoitti:
Kyllä, lapsi ei saa olla kunnallisessa hoidossa. Vai onko sulla kotona toinen lapsi?
kyllä on,joudun käymään tyttöni kanssa aika usein lääkärin kontrollitutkimuksissa ja siksipä tuota hoitopaikkaa pojallemme kyselen =)
 

Yhteistyössä