Hakutulokset

  1. valdemaria

    Eksän kanssa välit surkeat ja yhteishuoltajuus

    Nyt pitää kysyä kohtalotovereilta neuvoa ja tsemppiä! Erottu on 2 vuotta sitten ja nyt 3 ja 5 vuotiaat lapset ovat vuoroviikoin mulla ja eksällä. Tässä on käyty kaikki sovittelut ja muut mutta edelleen tuntuu tuskaiselta. Viimeksi äsken eksä sanoi, että en kelpaa äidiksi. Ja tässä on niin...
  2. valdemaria

    Miten kertoa 7-vuotiaalle seksistä/vauvojen tekemisestä?

    Luin iltasaduksi pojalleni kirjaa "meidän pihan perhesoppa". Siinä kerrottiin aika suoraan vauvojen tekemisestä. Lapsi sitten ihmetteli että oikeestiko ja miten ja ootteko tekin isin kanssa. Olisi pitänyt tarkistaa kirja etukäteen, nyt tämä aihe tuli vähän puskista enkä ollut varautunut...
  3. valdemaria

    Kaikki vinkit vilkkaan lapsen kanssa reissaamiseen tänne, kiitos!

    Mulla on kesäloma alkamassa ja 3-vuotias tyttöni on vilkas ja kovasti uhmakin on päällä. Aikeissa on lähteä tukholmaan muutamaksi yöksi ja Helsingissäkin olisi sukulaisia. No. Mietin valmiiksi reissua ja miten kaikki sujuisi. Vinkit otan mielelläni vastaan! En haluaisi että joudun istuttamaan...
  4. valdemaria

    Abba museoon lasten kanssa?

    Tässä ollaan Tukholman reissuun lähössä. 2 aikuista ja 2 8-vuotiasta tyttöä. Kaikki vinkit otan mielelläni vastaan. Itseäni kiinnostaa abba museo. Onko teitä ollut siellä lasten kanssa ja toimiiko? Vai olisko järkevää aikuisten käydä vuoroissa ja toinen sillä aikaa muualla tyttöjen kanssa...
  5. valdemaria

    Miten ja missä iässä kertoa joulupukista?

    Täällä 6v poika mietti miten joulupukki ehtii viedä kaikkialle lahjoja. Sanoin että joulupukilla on apulaisia. Olisko pitänyt kertoa koko totuus ja miten? Eikös se koulussa viimeistään käy ilmi syksyllä...
  6. valdemaria

    mitä tää lapsen mahakipu on... :(

    Poika 5v. on nyt kolmatta päivää mahakivussa. Eilen illalla oltiin keskussairaalassa päivystyksessä monta tuntia ja labrojen ollessa normaalit, tultiin kotiin. Nyt poika taas vaikeroi mahaansa. Hänellä on ollut mahakipuja aikaisemminkin ja pari kertaa on umppariepäilyllä oltu päivystykseen...
  7. valdemaria

    Mikä avuksi kun lapsi puhuu honottaen?

    2,5- vuotias tyttöni honottaa. Ääni on sellainen nasaali. Mistä se johtuu, onko korjattavissa? Asiaan kiinnitin huomiota vasta nyt, ehkä kotiväki on tottunut siihen. Moni ei saa selvää tytön puheesta. Syynä voisi kai olla se. Korvat on putkitettu, risat leikattu. Puhelimella kirjoitan, joten...
  8. valdemaria

    kysymyksiä kestokynsilakoista (kotiseteistä)

    Kävin otattamassa kestolakkauksen, ja havaitsin sen hyväksi. Nyt mietin ostavani setin kotiin. Vinkkejä olisin vailla. Onko Se uv lamppu sama kuin rakennekynsissä ja geelauksessa? Mitä eroa geeleissä ja kestolakassa on? Onko uuneissa laatueroja? Oon aina lakannut kynsiäni. Ajatus olisi...
  9. valdemaria

    Missä voisi netissä tehdä tulostettaan "kuvakirjan"?

    Haluaisin tehdä kirjan tai pikemminkin vihkosen, jonka voisi tulostaa sitten omalla printterillä. Onko jossain sellaista (ilmaista) ohjelmaa joka toimii? Olisko jollakin suositella sellaista? Mulla tuli viime hetken idea ensi viikonlopun synttäreille tehdä valokuvakokoelma...
  10. valdemaria

    Nätti unisex haalari hakusessa, suositelkaa ja kertokaa mielipiteitä!

    Eli 6v tyttö olisi haalarin pitäjänä ensi talvena. Olen alesta katsonut ja tuumannut ja jahkannut nyt vaihtoehtoja. Tyttö on aika tarkka eikä oikeen enää varsinkaan ensi talvena haluaisi vihreää tai sinistä. No violetti? Mikä sopii molemmille? Ja olisiko kaksiosainen kuitenkin parempi... Vai...
  11. valdemaria

    Miksi lapsi (3v) kiukkuaa mulle, ei isälleen ja mikä avuksi?

    Melkein 3v. poikani on (kuulemma) isänsä kanssa aivan rauhallinen ja kiltti. Kun minä tulen paikalla alkaa kiukkuaminen, kiljuminen ja itkupotkuilu. Rauha tilanteesta on kadonnut. Aikaisemmin en halunnut asiaa myöntää, mutta näin se on. Pari naispuoleista kaveriani on sanonut heillä tilanteen...
  12. valdemaria

    Olisko tämä nyt umpilisäkkeen tulehdus pojalla? Kokemuksia?

    Eilen illalla 5-vuotias valitteli että oksettaa ja maha on kipeä. Nyt se on paikantunut oikealle puolelle navan tasolle. Painettaessa sattuu, kuumetta ei ole.
  13. valdemaria

    Mitä mieltä olisit jos kumppanisi eroaisi kirkosta?

    Tuossa joku kysyi "jättäisitkö kumppanisi jos hän tulisi uskoon?" No mitä jos kumppani tai puoliso eroaisi kirkosta? Minä en helpolla nielisi kirkosta eroa, mielestäni srk on hyvä verkosto lapsiperheelle varsinkin. Riippuu ehkä syystä, miten suhtautuisin. Tämä vaatisi keskustelua. Siinä...
  14. valdemaria

    BR lelun sivut eivät toimi!

    Onko teillä sama juttu? Sivut eivät toimi ainakaan näillä selaimilla joita olen kokeillut. :(
  15. valdemaria

    Elinen vain elämää - milloin uusinta?

    Google ei osannut kertoa mulle minä päivänä uusinta tulee, kertoisko joku teistä? :)
  16. valdemaria

    VaSu- vanhempien osuus

    Huomenta Huomenna olisi meillä päiväkodin vuotiaan vasu-keskustelu 3-vuotiaan osalta. Aloin täyttämään muksunetissä sitä vanhemman osuutta mutta... nettipankkitunnukset ovat unohtuneet työpaikalle. :( Autatteko sen verran, että kerrotte mitä vanhemman tulee kirjata/täyttää/miettiä ennen...
  17. valdemaria

    mitä mieltä Salkkareiden Oliver/OJ

    Huomenta Ihmettelen tuota esittäjän valintaa, jota salkkareissa käytetään. Se Oliverin esittäjäpoika on ihan jäässä koko ajan. Eikö nämä löydä ketään lasta, joka olisi luonteva. Viimeksi sama juttu oli sen lapsi-Nikon kanssa. Ihan kiva poika varmaan mutta ei sitä tuohon roolin olisi...
  18. valdemaria

    Eikö mihinkään voi enää luottaa, Pikku Kakkonen K7 tasoa!

    Hetki sitten 5-vuotiaani katseli Pikku Kakkosta. Hän huudahti minulle, että ohjelma pelottaa. Menin viereisestä huoneesta tarkistamaan tilannetta ja en meinannut uskoa silmiäni. Pikku Kakkosessa esitetään K7 ohjelmaa! Nyt pitää alkaa sitäkin vahtimaan kuten vaikka nelosen aamun ohjelmia joita...
  19. valdemaria

    Onko mitään tehtävissä: kuparinruskealla kotivärjäys->melkein mustat hiukset (sis.kuvia) :(

    Huomenta. Illalla värjäsin hiukset ja aika vaaleahkoa paketti lupasi lopputulemana, 5,4 oli sävy. No hiukseni ovatkin melkein mustat! Eli mitäs olisi tehtävissä? Onko mitään? Kannattaako pestä syväpuhdistavilla, voisiko haalentua niin? Vai odotanko vaan, että tämä kasvaa pois. Mulle ei...
  20. valdemaria

    Kuinka usein kerrotte lapsellenne rakastavanne?

    Minä jauhan sitä rakastamista vähän väliä ja kerron pitkin päivää miten hienoja ja tärkeitä lapseni mulle ovat. En tiedä miten muilla ja toisaalta lepertelyä ei kuule muut aikuiset oman perheen ulkopuolella. Meneekö liiaksi ja onko tavallista tämä esim ohimennen "olet rakas"-kommentit kun näitä...

Yhteistyössä