Eikö mihinkään voi enää luottaa, Pikku Kakkonen K7 tasoa!

Hetki sitten 5-vuotiaani katseli Pikku Kakkosta. Hän huudahti minulle, että ohjelma pelottaa. Menin viereisestä huoneesta tarkistamaan tilannetta ja en meinannut uskoa silmiäni. Pikku Kakkosessa esitetään K7 ohjelmaa!
Nyt pitää alkaa sitäkin vahtimaan kuten vaikka nelosen aamun ohjelmia joita ei voi ilman aikuisen valvontaa katsoa.

Olen vihainen ja harmissani!
 
"Jenis"
Mun lasten mielestä se Syrhämä on vaan huono. Ja aikuisen silmäänkin aika kökön näköinen, vaikka tietty on hyvä että Suomessakin sentään yritetään lapsille tehdä jotain omia tuotantoja :D
 
"Anatolia"
Minustakin Syrhämä tulee vasta Pikku Kakkosen jälkeen.

Netistä näkyy näppärästi ohjelmatiedot, jotka voi tsekata ennen kun pilttinsä teeveen ääreen valvomatta istuttaa. Vältytään turhilta traumoilta ja hintavilta terapiakäynneiltä.
 
"äiti88"
Joo, ap voisi kyllä äitinä hieman paremmin valvoa lastensa tv;n katselua, sillä pikku kakkonen loppui aikoja sitten ennen tuota ohjelmaa :D siinä välissä vielä tuli mainio manu työkaluineen.
 
"vieras"
No jos sitä ennen tulee mainio manu, joka on täysin viaton, niin onko se hyvällä ohjelmapaikalla? Ei jokainen äiti lue netistä päivittäin ohjelmatietoja,ja vahdi ohjelmien loppumisaikoja, vaan luottaa pikkukakkosen tasoon. Isompien ohjelmat tulevat illalla ennen pikkukakkosta, tuon ohjelman voisi sirträä sinne. Tai toisaalta, tuo ohjelma on niin kertakaikkisen pska, että sen voisi poistaa kokonaan! Laittakaa viestiä tv 2 :lle.
 
  • Tykkää
Reactions: valdemaria
"Anatolia"
Eli on tv-kanavan syy, että äiti a) laittaa pienet lapset telkkarin ääreen yksikseen, b) katsomatta milloin Pikku Kakkonen päättyy ja c) vilkaisematta mitä telkkarista sen jälkeen tulee?

Mielenkiintoinen ajattelumalli.
 
  • Tykkää
Reactions: evvk
"Jenis"
[QUOTE="vieras";29136220]No jos sitä ennen tulee mainio manu, joka on täysin viaton, niin onko se hyvällä ohjelmapaikalla? Ei jokainen äiti lue netistä päivittäin ohjelmatietoja,ja vahdi ohjelmien loppumisaikoja, vaan luottaa pikkukakkosen tasoon. Isompien ohjelmat tulevat illalla ennen pikkukakkosta, tuon ohjelman voisi sirträä sinne. Tai toisaalta, tuo ohjelma on niin kertakaikkisen pska, että sen voisi poistaa kokonaan! Laittakaa viestiä tv 2 :lle.[/QUOTE]

No eihän se nyt ennen pikkukakkosta voi illalla tulla - ei jokainen äiti voi muistaa että telkkaria ei saa laittaa päälle hetkeäkään ennenkuin "viattomat" ohjelmat alkaa ;) Tolla logiikalla mikään ohjelma ei voisi tulla ennen mitään ohjelmaa, eikä minkään ohjelman jälkeen - ongelma ratkaistu! :D
 
"äiti88"
Komppaan anatoliaa. Mun ei edes tarvinnut katsoa ohjelmatietoja, koska olen kyllä kuuloetäisyydellä kun taapero katsoo telkkaria. Sen pikkukakkosen lopputunnarin nyt varmasti tunnistaa JOKAINEN, jolloin voi mennä sulkemaan telkkarin jos lapsi ei muuta saa katsoa.

Se on sit oma häpeänsä, jos ei ole kuuloetäisyydellä eikä valvo muutenkaan lapsiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja nuusa
Jotain hyvääkin
No onhan tässä erehdyksessä sitten jotain hyvääkin. Pikkukakkosta voi katsoa ihan rauhassa jatkossakin kunhan muistaa sulkea telkkarin sen jälkeen. Ap sun ei siis enää tarvitse olla vihainen ja harmissasi :D
 
"sipsi"
Vieläkö telkussa on Syrhämä? Meillä sitä katsottiin jo 10v sitten.

Meillä tyttö laittoi aikanaan kolemvuotiaana 11.9.2001 telkun päälle, pikkukakkosta odotellessaan. Oli laittanut vahingossa päälle ulkomaisen kanavan, ja istui minun olohuoneeseen mennessäni sohvalla katsomassa kuinka lentokone lentää pilvenpiirtäjän läpi ja räjähtää. Pitkään tästä keskusteltiin, lapsi oli sitä mieltä, että se oli varmaan vahinko. Isommat olivat sitten päiväkodissa valistaneet, että se oli tahallinen teko.

Eli kaikkea sitä voi sattua.
 
"vieras"
Mun nyt 9v poitsu pelkäsi syrhämää ihan älyttömästi pienempänä. Just juteltiin siitä aamulla kun syyslomalainen katseli sitä telkkarista. Ei mun mielestä voi vanhempi luottaa sokeesti siihen, että joku ohjelma sopii ilman muuta pienille lapsille koska se on pikku2:sen ohjelmaa.. Itse olen aina tuon mun herkkiksen kanssa ollut kuulolla ja valvonut telkkarin katsomista... ja valvon edelleen :)
Joku mikä ei toisen mielestä ole yhtään pelottava voi toisen mielestä olla tosi pelottava..
 

Yhteistyössä