Hakutulokset

  1. T

    No entäs tämmönen, mielipiteesi.

    Voi 17-vuotias toki lapsia hoitaa. Ei kuitenkaan ole reilua että hoitaja vaihdetaan kummallekaan vanhemmalle kertomatta riippumatta siitä minkä ikäinen hoitaja vaihdettaisiin tai missä vanhemmat ovat. Minusta vanhemmilla on oikeus tietää, kuka lapsia hoitaa! Ja loppuosan tuosta voikin jättää...
  2. T

    Minua syytetään siitä, että olin varatun miehen kanssa!

    No ei tosiaan ollut sun syy. Toisaalta kuitenkin ymmärrän vaimoa ja hänen raivoaan, vaikkei tuollainen käytös olekaan oikein. Helpompi kai se on syyttää jotain muuta kuin sitä omaa rakastaan. Ainakin aluksi.
  3. T

    No entäs tämmönen, mielipiteesi.

    No sitten en tykkäisi. Mutta niin kun joku muukin kysyi, niin miten oli mennyt? (paitsi että ei nukkumassa)
  4. T

    No entäs tämmönen, mielipiteesi.

    No kyllä haluaisin selityksen, miksi hoitaja on vaihtunut, mutta en nyt kovin pahasti hernettä nenään vetäisi. Ja jos isälle on asiasta kerrottu ja hänelle ok, niin ei silloin mielestäni tarvitse enää äidiltä kysyäkään. Isä voi ihan yhtä lailla tehdä näitä päätöksiä.
  5. T

    Muilla motivaati-ongelmia kun on saavuttanut hyvän kunnon/lihaskunnon?

    No mulla on kanssa vaikeuksia löytää motivaatiota liikumiseen, mutta olen harrastanut lähinnä hyötyliikuntaa koulumatkoilla. Se on nyt jäänyt pois, koska olen kesän kotona. Helposti alan ajatella, että syksyllä sitten taas...
  6. T

    Onko normaalia ettei 1 v 2 kk lapsi sano ainuttakaan sanaa?

    On normaalia, kuten jo vastattukin. Meillä ekat pari hyvin epäselvää sanaa on tullut tässä noin 1v8kk. Neuvolassa sanottiin, että 2-v asti odotellaan sanoja.
  7. T

    Ötökkä purrut ja otsa turvoksissa

    Osaako kukaan auttaa? Ei kyllä valita mitenkään otsaansa paitsi jos koskee.
  8. T

    Ötökkä purrut ja otsa turvoksissa

    Avuton äiti täällä kysyy apuja. En muista huomasinko eilen vai tänään aamusta tytöllä (3v) jonkun ötökän pureman otsassa hiusrajassa. Nyt on koko otsa aivan turvoksissa ja punottaa. Mitä pitäisi tehdä? Soitanko johonkin, pitäisikö hakea apteekista jotain kortisonia tms. vai katsoa...
  9. T

    En mitenkään voi ymmärtää miten yksikään raskaus voi olla "yllätys" tai "vahinko".

    No ehkä se on yllätys että ehkäisy pettää, vaikka mahdollisuuden tiedostaisikin.
  10. T

    Ihana kun puheterapia toimii :)

    Minkä ikäinen lapsi? Ja mitä puheterapiassa pienen lapsen kanssa käytännössä tehdään? Meillä on lapsi 1v8kk eikä tule vielä sanoja. Neuvolassa sanottiin että 2-vuotiaaksi asti odotellaan ja sitten puheterapiaa jos ei tule. Katsotaan, tarviiko apua puheen kanssa, onhan tässä vielä aikaa.
  11. T

    Kuka saa hankkia lapsia?

    Vuokralla asuvat vielä :attn:
  12. T

    ponnistusvaiheen kipu..

    Mulla ei ponnistusvaihe myöskään sattunut. Ekassa epiduraali oli lakannut vaikuttamasta, mutta saattoi toki vielä vähän helpottaa. Toka meni ilman mitään kivunlievitystä, mutta ponnistaminen ei tehnyt kipeää, vaan oli helpotus päästä ponnistamaan, vei kaiken supistuskivun.
  13. T

    G:Tuliko lapsivedet supistuksen aikana vai ihan yhtäkkiä ilman mitään?

    Mulla meni tokasta supistuksen aikana sairaalan aulaan. Ekasta puhkastiin.
  14. T

    Antaisitteko alle 3kk ikäisten kaksosten nukkua yöllä 7-8h putkeen?

    Anoppisi on varmaan tosiaan sitä ikäpolvea, että hänen aikanaan neuvot on olleet ihan muuta, joten sinällään ymmärrän hänen mielipiteensä. Mutta itse kysymykseen: anna nukkua vaan!
  15. T

    "Tiesittekö" ennen testausta olevanne raskaan?

    Tämä äippä oli jo lääkäriin soittanut ja ajan varannut kun ei menkkoja vaan kuulu moneen kuukauteen :laugh: :ashamed: No, olin kyllä negatiiivisen testin tehnyt. Onneksi tuli sitten tunne, että pitäisi vielä yksi testi tehdä ennen kuin sinne lääkäriin menen. Peruin sitten sen ajan.
  16. T

    Suunnittelen vakavissani lopettavani lihansyönnin.

    Minuakin kammottaa lihan tehotuotanto, ja poden huonoa omatuntoa, kun lapsilleni sellaista syötän... Siinä vaiheessa on vaan niin paljon helpompi ottaa se tehotuotettu jauhelihapaketti muksuille kuin luomulihaa, kun alkaa niitä hintoja vertailemaan. Ja itse en tästä syystä lihaa syökään, vaikka...
  17. T

    Yksi asia kropassa johon ET ole tyytyväinen?

    Mahasta poistaisin tuon pikku pömpön
  18. T

    Milloin vastasyntyneen kanssa uskaltaa ulos?

    Minä vein syyskuussa syntyneen 4 päivän ikäisenä, kun oli suunnilleen samanlainen keli kuin nyt, eli aurinkoista ja yli 10 astetta lämmintä. En sitten tiedä oliko oikein.
  19. T

    Mielipiteitä kirjeeseen naapurille

    No tuon grillikatoksenhan saa tuosta helposti poistettua. Sitten on enää se aita ongelmana...
  20. T

    Phil&Tedin rattaat???

    Meillä on Phil&Tedsit, ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Kevyemmin noita työntää kuin mitä ennen kakkosta esikoisen vanhoja rattaita, vaikka nyt on kaksi kyydissä. Voin kyllä suositella!

Yhteistyössä