Suunnittelen vakavissani lopettavani lihansyönnin.

Eli siis lakkaisin ostamasta sitä lihaa mikä kasvatetaan vain lihaksi lihatiskiin. Se on inhottanut ajatuksena jo pitkään, mutta makkaran hyvä maku on auttanut pistämään silmät kiinni.
Lähtisin siltä linjalta, että riista, metsästä ammuttu eläin siis, olisi eettisesti oikeampi tapa syödä lihaa. Mistä riistalihaa voi ostaa?
Ja onko olemassa jotain "onnellisten possujen/lehmien" lihaa, jota voisi vaihtoehtoisesti hankkia?

Olen ihan öö näissä asioissa, mutta toivon että arvostatte hyvää ajatustani.
 
hei
Hienoa kuulla! Oon täysillä kannattamassa loistavaa ajatustasi! Ikävä kyllä mulla ei ole riistavinkkejä, itse olen kasvissyöjä. Mutta jos söisin lihaa, söisin just noita mainitsemiasi. Teollinen lihantuotanto on jotain todella kuvottavaa.

Keittis ehkä tietäis?
 
Arvostan ja paljonkin :)
Luomuliha on tätä "onnellisten possujen lihaa".

Ei sen aterian tarvitse edes rakentua lihan ympärille. Mielikuvitusta käyttämällä voi loihtia loistavia, ympäristöystävällisempiä ja terveellisiä kasvisruokia.
 
Vieras
Jotkut tilat myy suoraan lihaa esim. Tenhon tila Kullaalta. Tai siis pitää tilata etukäteen mutta kuitenkin:

http://www.tenhontila.net/esite.html

Toinen paikka jonka tiedän on Benjamin maatilatori Iitissä. Sieltä saa paikallista possua ym. lähituotteita. Aivan mahtava paikka, harmi että asutaan nykyään niin kaukana.

www.maatilatori.fi
 
minä
Liha on terveellistä
http://www.tiesydameen.fi/liha_ravitsemuksessa
Keho pitää lihasta

Jos haluat syödä terveellisemmin, valitse lautasellesi lihaa. Vähärasvaisena, kohtuudella nautittuna se on helppo keino parantaa ruokavalion laatua - lähes itsestään!
Liha ja ravitsemussuositukset
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Liha on terveellistä
http://www.tiesydameen.fi/liha_ravitsemuksessa
Keho pitää lihasta

Jos haluat syödä terveellisemmin, valitse lautasellesi lihaa. Vähärasvaisena, kohtuudella nautittuna se on helppo keino parantaa ruokavalion laatua - lähes itsestään!
Liha ja ravitsemussuositukset
Niin, en minä lihansyöntiä aio lopettaakaan :)
 
Itse lopetin kaiken lihan syömisen kun olin 9v mutta oma puoliso ja lapset söivät vielä vuosi sitten lihaa ja heille sitten pyrittiin hankkimaan eettisesti kasvatettua. Suht hyvin sitä sai esim. stockalta mutta tietty helpompaa kun ovat nyt kokonaan ilman.

Hieno päätös. Tehotuontanto on oikeasti täysin sivistymätöntä ja brutaalia toimintaa.
 
vieras
Täällä kanssa koko ajan vähennetään. Moneen kuukauteen ei olla ostettu leivän päälle leikkeleitä. Kanaa ei enää osteta eikä sikaa.

Naudan paistijauhelihaa ja ulkofilettä ostetaan vielä silloin tällöin. Max. kerran viikossa syödään lihaa.

Mitä enemmän vähentää, sitä enemmän liha alkaa ällöttää.
 
Minuakin kammottaa lihan tehotuotanto, ja poden huonoa omatuntoa, kun lapsilleni sellaista syötän... Siinä vaiheessa on vaan niin paljon helpompi ottaa se tehotuotettu jauhelihapaketti muksuille kuin luomulihaa, kun alkaa niitä hintoja vertailemaan. Ja itse en tästä syystä lihaa syökään, vaikka periaatteessa voisin juurikin riistaa ja luomulihaa syödä.

 

Yhteistyössä