Mielipiteitä kirjeeseen naapurille

Naapurisotaa
Jaksamista. Kyllä nää naapurisodat on ihan totista totta, vaikkei aina uskoisi. Mun työkaveri on hankkinut naapurilleen lähestymiskiellon; on itse oikein mukava ja sopeutuvainen ihminen mutta naapuri vaan veti hermot siitä että hänen viereensä ylipäätään rakennettiin..

Mun naapuri haukkui mut "hulluksi ämmäksi" jne. (tieriidat). Onneksi asuu yli puolen kilsan päässä mut valitettavasti on pakko ohi kulkea..
 
v
sitä en ymmärtänyt... sanoisin naapurille että teitä ei grillikatos kiinnosta ja sen saa purkaa. jos naapuri haluaa korjata, korjatkoon itse. J a jos jonku laskun teille laittaa ETTE maksa kun ette koe korjaukseen suostuneetkaan. Asia olisi eri kerrostaloyhtiössä tai rivitaloyhtiössä. Mutta teillä ilmeisesti omat omakotitalot ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
sitä en ymmärtänyt... sanoisin naapurille että teitä ei grillikatos kiinnosta ja sen saa purkaa. jos naapuri haluaa korjata, korjatkoon itse. J a jos jonku laskun teille laittaa ETTE maksa kun ette koe korjaukseen suostuneetkaan. Asia olisi eri kerrostaloyhtiössä tai rivitaloyhtiössä. Mutta teillä ilmeisesti omat omakotitalot ?
Ei sille voi yksinkertaisesti puhua. Sillä miä kirjettä kokeilin.
Ja todellakaan ei makseta. On omakotitalot
 
vieras
Ai se on joku vanha mummo, mä luulin että joku keski-ikäinen äijä :LOL:

Hei yksinäiset mummelit nyt on kärttyjä, joku dementia aluillaan ehkä. Tarviiko semmosen kans tapella saati poliiseilla uhkailla? Jos yrittäis olla ihmisiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nono:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja nono:
mä vähän autan sua:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6134036.jpg
Kiit, mutta onnistuinkin jopa :D
:) --- tsemppiä eloon tuollaisen naapurin kanssa! Onko muuten eläkeläinen, niillä kun tuppaa olemaan liikaa aikaa kaikkeen kyttäämiseen.
On. Ja siis tuo on aivan uskomaton :headwall:
Naapureiden kanssa sit mukamas miettii aina miks me tehään näin ja noin ja miks ja miks ja miks
Kun EI kuulu sille, mut se ei tajua

Ja kaikkein paras, kun yritin postilaatikosta käydä hänen nimeään lunttaamassa, kyynärsauvat oon just saanut, niin ihan pokkana kysäisi, et onko jalka tullut kipeämmäks.
Tuosta on tullut niin tuulella käyvä, et taitaa olla mielenterveyden kaa jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai se on joku vanha mummo, mä luulin että joku keski-ikäinen äijä :LOL:

Hei yksinäiset mummelit nyt on kärttyjä, joku dementia aluillaan ehkä. Tarviiko semmosen kans tapella saati poliiseilla uhkailla? Jos yrittäis olla ihmisiksi.
No tuo saattaa vaikka kiinni käydä. Ja meidän pihalle ei enään tuu meitä häirihtee. Ei sitä joka päivä montaa kertaa jaksa jututtaa

Olis pitänyt nauhottaa sen juttuta, niin kyllä siinä menee hiljaseks tai sitten alkaa pinna palamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja uudestaan:
meinaatteko vappuna grillailla katoksessa?annahan mummolle vappusimaata ja nakki huuleen vapun kunniksi.
No niin itseasiassa meinattin grillata :D Mitenkähän kun vaan puolet grillistä on meidän, jos nyt sille linjalle mennään :D
Hitto kun tuo ei edes juo

Niin ja paras on tuo, kun meidän autokatokset on vierekkäin, niin siihen katosten keskikohtaan oli ilmestynyt betoniharkko. Ilmeisesti rajaamassa, ettei hänen puolelle mennä
 
meilläkin leikataan tänä kesänä tapille
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin leikataan tänä kesänä tapille:
Nyt alkaa jo tuntua ettei kai tämä vain ole provo?
Voi kuule, tää on ikävä kyllä ihan totisinta totta
Rikosilmoitusta vielä netin kautta laitan, ja lisään kuvia
No niin minä vähän pelkäsinkin että totta taitaa olla...

Arvaa mitä? Mä laittaisin sille hullulle luun kurkkuun, katsoisin ihan oikeasti kumpi meistä on vittumaisempi, hän vai minä...

Haluatko itse siitä pensasaidasta eroon vaiko säilyttää sen? Minä tiedän miten se siitä häipyy for ever!

Ja sen tönön rajalta, sen nyt ei kai siinä ole pakklo lakisääteisesti olla? Purkaisin puolet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin leikataan tänä kesänä tapille:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin leikataan tänä kesänä tapille:
Nyt alkaa jo tuntua ettei kai tämä vain ole provo?
Voi kuule, tää on ikävä kyllä ihan totisinta totta
Rikosilmoitusta vielä netin kautta laitan, ja lisään kuvia
No niin minä vähän pelkäsinkin että totta taitaa olla...

Arvaa mitä? Mä laittaisin sille hullulle luun kurkkuun, katsoisin ihan oikeasti kumpi meistä on vittumaisempi, hän vai minä...

Haluatko itse siitä pensasaidasta eroon vaiko säilyttää sen? Minä tiedän miten se siitä häipyy for ever!

Ja sen tönön rajalta, sen nyt ei kai siinä ole pakklo lakisääteisesti olla? Purkaisin puolet!
Siis sille ei saa luuta kurkkuun. Miusta tuntuu, et oikeesti sille on nyt puhjennut jok.. Skitsofrenia, emmiä tiijjä
Mut saakelin pelottava ihminen. Sit miulle on vielä jalka tosi heikossa kunnossa, saattaa murtua, niin paree pysyä kaukana. En tiijjä vaikka kiinni kävis
Miä oon noista raja-asioista ja kolmelle "virkamiehelle" soitellut, mut kukaan ei oo vastannut. huomenna on soitto.. olikohan rakennusylitarkastajalle. Saapi virallisen lausunnon asioista
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Pystyttäisin betoniaitaa ja laittasin grillikatoksen takkapuiksi. Sillä sipuli. :xmas: En jaappais hetkeäkkään jonku naapurin tontun kans...
Samaa mä tekisin :D

mutta ap mieti et laitat sen aidan pois ja siihen tilalle tosiaan jotain mitä se ei voi määrätä ja estää näköyhteyden..
grillikatoksen siirtäisin(jos mahdollista sen puolelle kokonaan ja tekisin oman omaan pihaan täysin.
 
meilläkin leikataan tänä kesänä tapille
Tuossa kuvassa en kyllä näe pensasaitaa!? Eihän tuossa ole kuin yksi pensas!

Onko sinulla lapsia? Miten lapsiin suhtautuu?

Minä oikeasti tappaisin koko orapihlajan kun noin huonosti kasvaa ettei edes kuvassa näy, laittaisin lankkuaidan, purkaisin nuo helvetin rumat hökkelit omalta puolelta JA ANTAISIN SILLE HUUHKAJALLE LUVAN TUIJOTTAA JA JUORUTA NIIN PALJON KUIN TAHTOO!

Sehän on vanha ihminen, potkaisee kohta tyhjää kuiteskin... tuskin mitään enää kaihisilla silmillään edes näkee! Ja vielä vähemmän näkemästään tajuaa!!!!
 
Aina ei kannata vääntää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Nokun niitä aitojakaan ei niin vaan mennä rakentamaan :kieh:
Pitää olla tietty matka rajasta ja joku toimenpidelupa tms...
Ootko ottanut selvää teidän kunnan säädöksistä? Ei ne välttämättä kovin kiharaiset ole. Musta olisi paras viheltää tuollainen vänkääminen poikki kerralla, purkaa yhteiset systeemit ja rakentaa tilalle omat aidat ja katokset. Töitähän se teettää, mutta pidemmällä aikavälillä kannattaa.

Viheraidat ovat ainakin meilläpäin vapaita kaikista määräyksistä, joten kun naapuri alkoi n*ssimaan pilkkua lauta-aidan jokaisesta yksityiskohdasta, päätettiin jättää ne tekemään sitä keskenään ja hankittiin koko rajalle tuijaa:D. Kovastihan tuo naapurin rouva siitä tuntui ahdistuvan, mutta mitäs lähti pelleilemään ja esittämään kompromissikyvytöntä. Omat aidantekeleet eukolla repsottaa ja on lyöty luvatta rajaan kiinni, mutta meidän aidan olisi pitänyt olla täsmälleen sellainen kuin hän haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin leikataan tänä kesänä tapille:
Tuossa kuvassa en kyllä näe pensasaitaa!? Eihän tuossa ole kuin yksi pensas!

Onko sinulla lapsia? Miten lapsiin suhtautuu?

Minä oikeasti tappaisin koko orapihlajan kun noin huonosti kasvaa ettei edes kuvassa näy, laittaisin lankkuaidan, purkaisin nuo helvetin rumat hökkelit omalta puolelta JA ANTAISIN SILLE HUUHKAJALLE LUVAN TUIJOTTAA JA JUORUTA NIIN PALJON KUIN TAHTOO!

Sehän on vanha ihminen, potkaisee kohta tyhjää kuiteskin... tuskin mitään enää kaihisilla silmillään edes näkee! Ja vielä vähemmän näkemästään tajuaa!!!!
Siis se pensasaita alkaa vasta tuolla oikealle, valkoisen lauta-aidan jälkeen. Ja sitä on sen 7 metriä. Kun miä en tiijjä, onko tuota hökötystä edes lupa purkaa? Mistä noita tietää.
Kyllä näkee, eikä se aijjo kuolla ikinä. Pirteämpi ja aktiivisempi kuin miä ja mies yhteensä

Joo, on yksi lapsi. Kyllähä tuo säikkyy, kun pihamaalle tullaan huutaman ja riehumaan, sitten näkee äitinsä periaatteessa peloissaan poliisille soittamassa. Oon yrittänyt kovasti selitellä, mistä on kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aina ei kannata vääntää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Nokun niitä aitojakaan ei niin vaan mennä rakentamaan :kieh:
Pitää olla tietty matka rajasta ja joku toimenpidelupa tms...
Ootko ottanut selvää teidän kunnan säädöksistä? Ei ne välttämättä kovin kiharaiset ole. Musta olisi paras viheltää tuollainen vänkääminen poikki kerralla, purkaa yhteiset systeemit ja rakentaa tilalle omat aidat ja katokset. Töitähän se teettää, mutta pidemmällä aikavälillä kannattaa.

Viheraidat ovat ainakin meilläpäin vapaita kaikista määräyksistä, joten kun naapuri alkoi n*ssimaan pilkkua lauta-aidan jokaisesta yksityiskohdasta, päätettiin jättää ne tekemään sitä keskenään ja hankittiin koko rajalle tuijaa:D. Kovastihan tuo naapurin rouva siitä tuntui ahdistuvan, mutta mitäs lähti pelleilemään ja esittämään kompromissikyvytöntä. Omat aidantekeleet eukolla repsottaa ja on lyöty luvatta rajaan kiinni, mutta meidän aidan olisi pitänyt olla täsmälleen sellainen kuin hän haluaa.
Niitä säädöksiä oon yrittänyt selvittää.. Toissapäivänä taisin soittaa kaupungille, mutta eivät osanna sanoa, huomenna soitto jollekkin ylemmälle herralle. Jospa se tietäs, miulta loppuu muuten kohta neuvvot.
 
Aina ei kannata vääntää
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina ei kannata vääntää:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Nokun niitä aitojakaan ei niin vaan mennä rakentamaan :kieh:
Pitää olla tietty matka rajasta ja joku toimenpidelupa tms...
Ootko ottanut selvää teidän kunnan säädöksistä? Ei ne välttämättä kovin kiharaiset ole. Musta olisi paras viheltää tuollainen vänkääminen poikki kerralla, purkaa yhteiset systeemit ja rakentaa tilalle omat aidat ja katokset. Töitähän se teettää, mutta pidemmällä aikavälillä kannattaa.

Viheraidat ovat ainakin meilläpäin vapaita kaikista määräyksistä, joten kun naapuri alkoi n*ssimaan pilkkua lauta-aidan jokaisesta yksityiskohdasta, päätettiin jättää ne tekemään sitä keskenään ja hankittiin koko rajalle tuijaa:D. Kovastihan tuo naapurin rouva siitä tuntui ahdistuvan, mutta mitäs lähti pelleilemään ja esittämään kompromissikyvytöntä. Omat aidantekeleet eukolla repsottaa ja on lyöty luvatta rajaan kiinni, mutta meidän aidan olisi pitänyt olla täsmälleen sellainen kuin hän haluaa.
Niitä säädöksiä oon yrittänyt selvittää.. Toissapäivänä taisin soittaa kaupungille, mutta eivät osanna sanoa, huomenna soitto jollekkin ylemmälle herralle. Jospa se tietäs, miulta loppuu muuten kohta neuvvot.
Kokeiles googlettaa kunnan sivuilta sanalla rakennusjärjestys. Meidän kunnan sivuilta löytyy tuolla kokonainen nivaska sääntöjä rakentamisesta ja aitahommat myös.
 
vieras
Ensinnäkin EI KIRJEITÄ! Ei mitään paperille ennen yhteistä sopimusta! Tätä ei voi tarpeeksi painottaa.

Jos naapuri ilman teidän kirjallista suostumustanne ottaa jonkun korjaamaan katoksen NIIN TEIDÄN EI TARVITSE MAKSAA. Se maksaa joka tilaa, ja sopii korjaajan kanssa työstä. Homma menee juridisesti näin.

Patti tilanne joka vaatii ulkopuolisen todistajan ja sovittelijan.

 
vieras
Minusta tuntuu, ettei omaa aitaa saa pystyttää omalle tontillekaan miten tahtoo ja näissä ainakin on todella tarkkoja jossain alueilla. Joten monesti se aita pitää juuri olla siinä tontin rajalla ja se pitää olla hyväksytty. Ei ihan millaista tahtoo aitaa saa pystytellä. Mutta mielestäni tuossa teit oikein, että teet rikosilmoituksen ja mummo saa näpäytyksen asiasta. Tiedätkö entisiä asukkaita? Miksi muutti pois ja mitä kaikkea tämä mummo niille aiheuttanut. Naapurihelvetti on kauheeta.
 
vieras
Usko jo, että se aita kasvaa takaisin, vaikka vanha olisi ja leikkaisitte sen kokonaan pois. Orapihlaja aidasta on melkein mahdotonta päästä eroon, sen juuristo pitää poistaa, ettei sitä alkaisi puskea uudestaan. Kaadatte sen kokonaan pois, silloin se kasvaa paremmin uusiksi juurakoista. Jos siitä eroon haluatte ja jonkin muun aidan tilalle, niin tarvitsette todennäköisesti kaivinkoneen kaivamaan ne juurakot pois kokonaisuudessaan.

Jos jotain näköestettä haluat, niin viritä vaikka joku kangas keppien kanssa näkösuojaksi.

Lahjoita se grilllikatos naapurille. Siirrätte hänen tontilleen ja saa tehdä sille mitä haluaa =)
 

Yhteistyössä