Kuka saa hankkia lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja kerttu
  • Ensimmäinen viesti
kerttu
Aiempaan ketjuun liittyen totean: ei se vakavaraisuus takaa sitä, että pystyy pitämään lapsistaan huolta.

Olen muutenkin aina ihmetellyt tätä ajattelua, että jokaisen pitäisi voida takoa oma onnensa kaikissa elämäntilanteissa. Muhkea säästötili ja kalliit vakuutukset eivät kanna pitkälle, jos oma lapsi sortuu esim huumeisiin, ja näin voi käydä paremmissakin perheissä. Ollapa silloin varmuus siitä, että lapsi pääsee katkaisuhoitoon. Entä jos lapsi sairastuu skitsofreniaan? Tunnen lähipiiristä tällaisen tapauksen, eikä tämä nuori aikuinen tule ikinä pärjäämään omillaan. Jos toinen vanhemmista luopuisi työstään hoitaakseen tätä lasta, hänkin olisi yhteiskunnan elätettävänä - miten sitten pitäisi toimia? Olla tarpeeksi säästöjä tukiasunnon+yksityisen hoitajan kustantamiseen, vai?

Ennen kuin kukaan täällä tukehtuu omahyväisyyteensä, niin kannattaa muistaa että elämässä voi huonossa lykyssä tulla vastaan tilanteita, joissa ei pärjää omin voimin.
 
raamattu meiningil vastaan: luoja sen päättää luojan jahloiksi kai lapsia sanotaan :D sori,en kuulu ees kirkkoo..mut minusta ei oo mitää tiettyä kriteeriä, nuori vähätuloinen perhe voi antaa paljon onnellisemman kodin lapselle kun kauhean rikkaat ura ihmiset...
 
Palstan mukaan ei varmaan kukaan :)

Kiellettyjen listallahan ovat nyt olleet ainakin:

-Yli30v
-Alle30v
-Rumat
-Silmälasipäiset
-Opiskelija/t
-Ne jotka saattavat erota jossain vaiheessa... tai puoliso kuolla tms ??
-Lapsettomuushoitoja tarvitsevat
-Lihavat
-Vähävaraisemmat(mikä ilmeisesti tarkoittaa kaikkia joilla ei ole ainakin yli 10000e säästössä:D)
-Ulkomaalaiset
-Ruotsinkieliset
-Yli kaksilapsiset
-Homot
-Lesbot
-Kerrostalossa asuvat
-Vuokralla asuvat

Näihin olen nyt puolen vuoden aikana törmänny
:LOL: joku vois katsella peiliin ;)



Mun rikokset on:


-Olen alle 30!
-Miehellä silmälasit joten olis pitäny miettii ees vähän ennenku..!!!
-Jos mies kuolee niin olen pulassa, pitää löytää kuolematon uus mies, joten onhan se erottava!
-No lapsettomuushoitoja oltais tarvittu hetkeäkin myöhemmin (ongelma etenevä )eli syyllistytään vähän tuohonkin!
-No luulin että me ollaan keskitulonen perhe, mutta ei ole 10000000e säästössä joten ilmeisesti liian köyhiä lapsen saamiseen :D
-Mies on ruotsinkielinen...Edelleenkin pitää vaihtaa!
-Ja se pahin, asutaan vielä kerrostalossa! :'(

Miten oonkaan saattanu itteni raskaaksi! VIRHE!

:p
 
Auweia
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Palstan mukaan ei varmaan kukaan :)

Kiellettyjen listallahan ovat nyt olleet ainakin:
-Yli30v
-Alle30v
-Rumat
-Silmälasipäiset
-Opiskelija/t
-Ne jotka saattavat erota jossain vaiheessa...??
-Lapsettomuushoitoja tarvitsevat
-Lihavat
-Vähävaraisemmat(mikä ilmeisesti tarkoittaa kaikkia joilla ei ole ainakin yli 10000e säästössä:D)
-Ulkomaalaiset
-Ruotsinkieliset
-Yli kaksilapsiset


Näihin olen nyt puolen vuoden aikana törmänny
:LOL: joku vois katsella peiliin ;)
Huomaan, että unohdit homot ja lesbot :LOL:
 
wertti
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Palstan mukaan ei varmaan kukaan :)

Kiellettyjen listallahan ovat nyt olleet ainakin:
-Yli30v
-Alle30v
-Rumat
-Silmälasipäiset
-Opiskelija/t
-Ne jotka saattavat erota jossain vaiheessa...??
-Lapsettomuushoitoja tarvitsevat
-Lihavat
-Vähävaraisemmat(mikä ilmeisesti tarkoittaa kaikkia joilla ei ole ainakin yli 10000e säästössä:D)
-Ulkomaalaiset
-Ruotsinkieliset
-Yli kaksilapsiset
-Homot
-Lesbot
-Kerrostalossa asuvat

Näihin olen nyt puolen vuoden aikana törmänny
:LOL: joku vois katsella peiliin ;)
Mustalaiset tietty, ja sit ne ankeat juntit, jotka ostaa sotkan huonekaluja eikä poista iittalan tarroja tuikkukipoistaan.
 
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
eetäs kehtasit rivo : ) noin mullekkin kävi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
Joo todellakin, miten sä kehtaatkaan!! Nää jutut kyllä menee niin naurettaviks täällä että huooooh! :D
Jokuhan tuolla jo sano että pitää olla himmeet säästöt ennenku sais hankkia lapsia tms.. ja minä kun luulin että meidän talous on turvattu sillä että miehellä on vakkari ja hyvä työpaikka, kun minä olen äitiyslomalla. Mutta eihän sekään riitä, eli hyi meitä ei olis kannattanu hankkia lasta!! ;)

Mutta kyllä noi rumat ei saa hankkia lapsia on ylivoimasesti parhaita!:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
eetäs kehtasit rivo : ) noin mullekkin kävi.
Adoptioon ne pitää varmaan laittaa. Epäkelpoja vanhempia kun ei edes säädyllisessä ajassa saa lasta aikaiseksi. Sitä paitti mä olin vielä opiskelija, oltiin pienituloisia, alle 30v.. Ei hitto, kyllä meidän lapset pitää vähintäänkin takavarikoida, eihän meistä oo mihinkään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
Joo todellakin, miten sä kehtaatkaan!! Nää jutut kyllä menee niin naurettaviks täällä että huooooh! :D
Jokuhan tuolla jo sano että pitää olla himmeet säästöt ennenku sais hankkia lapsia tms.. ja minä kun luulin että meidän talous on turvattu sillä että miehellä on vakkari ja hyvä työpaikka, kun minä olen äitiyslomalla. Mutta eihän sekään riitä, eli hyi meitä ei olis kannattanu hankkia lasta!! ;)

Mutta kyllä noi rumat ei saa hankkia lapsia on ylivoimasesti parhaita!:D
Kuka sen rumuudenkin aina määrittää.. :whistle:
Juu ei se talous ole koskaan tarpeeksi turvattu. Aika harva sais Suomessa lisääntyä jos palstamammoille annettais vaikutusvaltaa :LOL:
 
mut aattele mikä kauhistus mä oon kun sain ekan 38 v:nä ja toisen melkeen 44v:nä : ) kauhia ajattelematon huuhkaja mähän kuolen ennekun lapset aikuisia ja ainakin ne sitten häpeää mua kauheesti : ) puhumattakaan etten ehi hoitaa lapsenlapsia ja nuorethan ei tunnetusti kuole koskaan ja millään muotoa : )
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
mut aattele mikä kauhistus mä oon kun sain ekan 38 v:nä ja toisen melkeen 44v:nä : ) kauhia ajattelematon huuhkaja mähän kuolen ennekun lapset aikuisia ja ainakin ne sitten häpeää mua kauheesti : ) puhumattakaan etten ehi hoitaa lapsenlapsia ja nuorethan ei tunnetusti kuole koskaan ja millään muotoa : )
Joo sinäki MITEN EES KEHTAAT! Pakkohoitoon sietäs laittaa!:D

Tästähän tuli ihan kiva ketju :)
 
dodo
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Joo ja toisella palstalla joku piti viittä vuotta rajana, että jos siihen mennessä ei raskaudu, ei saakaan enää raskautua, edes luomusti. Munkin olisi ilmeisesti pitäny tehdä abortti kun syntisenä aloin esikkoa odottamaan yli 5v jälkeen.. :/
Joo todellakin, miten sä kehtaatkaan!! Nää jutut kyllä menee niin naurettaviks täällä että huooooh! :D
Jokuhan tuolla jo sano että pitää olla himmeet säästöt ennenku sais hankkia lapsia tms.. ja minä kun luulin että meidän talous on turvattu sillä että miehellä on vakkari ja hyvä työpaikka, kun minä olen äitiyslomalla. Mutta eihän sekään riitä, eli hyi meitä ei olis kannattanu hankkia lasta!! ;)

Mutta kyllä noi rumat ei saa hankkia lapsia on ylivoimasesti parhaita!:D
Kuka sen rumuudenkin aina määrittää.. :whistle:
Juu ei se talous ole koskaan tarpeeksi turvattu. Aika harva sais Suomessa lisääntyä jos palstamammoille annettais vaikutusvaltaa :LOL:
Kyllä muhkea osakesalkku ja pari sijoitusasuntoa pitäisi tosiaan olla vähimmäisvaatimus lastentekoon. Sillähän voi olla joku vaikea vamma, jonka hoitoon muuten kuluisi holtiton määrä veronmaksajien rahaa.
 
mulla oikeesti muuten menee ton vanhemman hoitoon ihan kauhia rahamäärä ja sit kelalta saa tosissaan vonkua vammaistukea vaik on asianmukaset lääkärintodistukset : ) iiihanaa. kehveli kyllä mä oon sen summan sinne jo tähän ikään maksanu ni maksatkoot nyt välillä takaspäin : )
 
Alkuperäinen kirjoittaja dodo:
Kyllä muhkea osakesalkku ja pari sijoitusasuntoa pitäisi tosiaan olla vähimmäisvaatimus lastentekoon. Sillähän voi olla joku vaikea vamma, jonka hoitoon muuten kuluisi holtiton määrä veronmaksajien rahaa.
Eiks päästäis helpommalla kun julkinen terveydenhuolto vaan lopetettais. Jos ei sulla ole varaa hoidattaa itseäsi, kuolet. Ei lisääntyis köyhät enää kauaa :kieh:
 

Yhteistyössä