Hakutulokset

  1. lumikideke

    Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

    Hienoa, että saitte apua ja lapsen olo on myös kohenemassa. Pikaista paranemista!
  2. lumikideke

    Nyt 2 kk ikäisellä lapsella huomattiin 6 viikkoisena lääkärineuvolassa sivuääni, joka kuului myös eilen kontrollissa.

    Koita ottaa rauhallisesti- kuten itsekin sanoit suurin osa noista sivuäänistä on vaarattomia. On mahdollista, että lääkäri haluaa tutkimuksilla vain varmistaa, että kysymyksessä on ihan varmasti vaarattomat "kasvukahinat".Rauhallista yötä teille!
  3. lumikideke

    Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

    Meillä myöskin Burana- Ibuprofeiini on auttanut kovaan kuumeeseen paremmin. Ja tosiaan sitä pystyy käyttämään tarvittaessa myös yhdessä Panadolin-Paracetamolin kanssa. Yleensä olen annostellut niitä vuorotellen vastaavassa tilanteessa. Ja tosiaankin itse veisin myös lapsen päivystykseen, jos...
  4. lumikideke

    Minusta on ihanaa olla vähän läski, olen vapautunut objektin roolista

    Mietiskelin itsekin tätä aihetta tänään kaupungilla kävellessä. En ole koskaan tykännyt pukeutua kaupungille hirveän seksikäästi, koska en pidä objektina olosta. Toisaalta pukeutuminen on kuitenkin minulle tärkeää. Yritän valita vaatteita, jotka istuvat hyvin, ovat hieman persoonallisia ja värit...
  5. lumikideke

    "Vahingossa" raskaaksi melkein nelikymppisenä

    Tsemppiä teille!
  6. lumikideke

    G: Lempikirjailijasi?

    Cecilia Samartin ja kun haluan jotain kevyempää lukemista, niin silloin Sophie Kinsella.
  7. lumikideke

    rukouksesta

    Haluan jakaa jotain positiivista. Yllätyin tänään. Lapsuudessani oli eräs henkilö, jonka teot ovat olleet takkanani vuosia. Olen tiedostanut tämän ja ajatellut, että niin asiat ovat ja jäävätkin elämän loppuun asti ja joudun henkisesti kantamaan niitä tunteita ja asioita loppuun asti. Tietyistä...
  8. lumikideke

    Millä oppia luottamaan omiin vaistoihin? Miten kuunnella intuitiota?

    Aika usein juuri vaikea kasvuympäristö vahvistaa intuition kehittymistä...on kai pakko havainnoida ihmisiä ja tilanteita tarkemmin selvitäkseen arjesta. Toisaalta puhutaan myös siitä, että jos lapsuudessa on ollut rikkinäisyyttä ihminen alitajuisesti etsii saman tyyppisiä tilanteita aikuisena -...
  9. lumikideke

    tuntuu vaikealta hyväksyä näkemänsä kohdussa

    Voimia sinulle! Meilläkin on sama lapsiluku...
  10. lumikideke

    Selkeä keskenmeno/ testiviivan vahvistuminen?

    En osaa muuta sanoa kuin että, jos tulee kipuja lähtisin lekuriin näytille kohdunulkopuolisen raskauden poissulkemiseksi. Voimia sinulle!
  11. lumikideke

    SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

    [QUOTE=Data;29716638]Yksilöhän ei ole monesti valinnut (lapsisotilailla kun ei ole vaihtoehtoja), mutta Jumala on nyt sitä mieltä että lasten tulee kärsiä isiensä synneistä. Kaikkivoipana Jumala ei voi pestä käsiään, koska hän on moisen heikkouden ihmiseen suunnitellut. Tätä on aika...
  12. lumikideke

    SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

    Tää Datan liitämä kuva siis liittyi edelliseen viestiini.
  13. lumikideke

    SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

    Tästä kuvasta tulee mieleen viime viikkoina usein mieleeni tullut lause "maailma ei ole paratiisi", vaikka sitä itse usein toivoisikin varsinkin lasten takia. Vaikka ajatellaan, että hyvä Jumala on, ei se kuitenkaan poistaisi mielestäni ihmisen vastuuta joka päiväisistä pienistä ja isoista...
  14. lumikideke

    SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

    Omaan elämänkokemukseni perusteella näen asian ihan toisella tapaa. Olen asunut suurimman osan aikuisuudestani yhdessä maailman uskonnottomimassa maassa. Uskonnollisuuden sijasta yhteiskunassa on vallalla ollut vuosikymmeniä materialisimi. Tämä maa on myös kaikenlaisten horoskooppien...
  15. lumikideke

    HuOmenta !!!

    Huomenta! Meillä satelee vaihteeksi lunta, mutta valoisaa on. Kevät tulee, vaikka takatalvea väliin lykkäisikin :) Mukavaa sunnuntaita kaikille!
  16. lumikideke

    Mitä konkreettisia eroja on siinä kun kolmas lapsi tulee taloon?

    Mielestäni hankalinta arjessa on jakaa kaikille tasapuolisesti huomiota. Esim. arki-iltaisin mies auttaa koululaista läksyjen teossa, minä juoksen taaperon perässä ja leikki-ikäinen kyselee, kuka ehtisi pelata hänen kanssaan, lukea, leikkiä legoilla...Kun oli kaksi lasta-kaksi aikuista niin...
  17. lumikideke

    Gallup: Voileipäkakku vai täytekakku?

    Just nyt sanoisin, että voileipäkakku - sitä saa harvemmin :)
  18. lumikideke

    Mistä nykyään erottaa uskovaisen ja ei uskovaisen?

    No lähtökohtahan on se, että myöskään toista ihmistä ei saa satuttaa. Lähinnä tämä kommenti tarkoitti sitä, että uskovan ihmisen omantunnon asia on se, laittaako itselleen tiukempia rajoja avioitumisen suhteen kuin mitä länsimaisessa yhteiskunnassa on sovittu ( esim. uskova-ei uskova avioliitot...
  19. lumikideke

    Mistä nykyään erottaa uskovaisen ja ei uskovaisen?

    Itse en kyllä koe/ymmärrä näiden raamatun kohtien mitenkään viittaavan avioliittoon 2000-luvulla...Mutta jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan, se on tärkeää, että ei itse elä syyllisyydessä. Se vie elämän ilon ja vapauden. Itse uskon, että tärkeintä avioliitossa on toisen maailmankatsomuksen...
  20. lumikideke

    Kerro minulle miksi edessäsi on ihana viikko!

    Keskimmäisellä lapsella synttärit :) , tarkoitus olisi tavata pitkästä aikaa entinen hyvä työkaveri, joka muutti ulkomaille, lapsenhoitaja tulee ja saan hiemaan omaa aikaa- nauttia uimisesta, saunasta ja melkein oikeasta avannosta.

Yhteistyössä