"Vahingossa" raskaaksi melkein nelikymppisenä

  • Viestiketjun aloittaja harmaaa
  • Ensimmäinen viesti
harmaaa
Olen pian 40 v täyttävä kahden lapsen äiti. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä yli 10 vuoteen, sillä luomouraskauksia ei ole ollut ja kumpikin lapsi sai lopulta alkunsa hormonihoidoilla. Takana yksi keskenmennyt raskaus, sekin hoidoilla.

Tässä kuussa ihmettelin, kun menkat alkoivat liki viikon etuajassa, kestivät vain 3 päivää ja olivat todella, todella niukat. Alkoi epäilyttää heti kovasti, sillä tällaista ei ole tapahtunut ennen - ja sillä raskauksiini on liittynyt epämääräistä verenvuotoa. Niinpä marssin apteekkiin, vaikka varsinaisten menkkojen alkuun olisi vieläkin 1-2 päivää, ja ostin kaksi raskaustestiä. Ja molemmat testit näyttivät heti positiivista (haaleahkot mutta ihan selvät viivat).

Nyt olen epävarma siitä, mitä tekisin. Tiedän kyllä, että olen typerä ja että ehkäisyä olisi pitänyt 10-v lapsettomuudesta huolimatta käyttää. Mutta olin ajatellut että lapsiluku on täynnä ja että tässä iässä ei enää raskautta tulisi kun nuorenakaan ei tullut.

Lisäksi pelottaa, että tulee (taas) verenvuotoinen riskiraskaus. En ole välttynyt ongelmilta aiemmissa raskauksissani.
 
--
Huvittavia nuo ´vahinkoraskaudet´... Mielestäni vahinkoja ei ole olemassa, jos aikuiset ihmiset menevät omasta halustaan sänkyyn; silloin on aina olemassa raskautumisen mahdollisuus.
 
"Moi"
Raskaus voi sujua helpomminkin. Turha miettiä pahinta, kun kukaan ei voi luvata mitään. Mutta kaikki tuntemani vahinkoiltatähdet ovat olleet erittäin rakkaita, viimeistään synnyttyään.:)
 
nohh
Ei tuo ole mikään vahinko. Noitahan on maailman sivu täynnä että eka on tehty woodoon ja neulojen ja troppien ja ties minkä voimalla ja sit humpsis seuraava raskaus alkaakin tuosta vaan.
 
"unnunnunnu"
kuuntele sydäntäsi ja luota vaistoosi! Tulin itse 36v (mies 44v) yllättäin raskaaksi kun kondomi hajosi ja jälkiehkäisypilleri seuraavana aamuna ei enää auttanut kun ovuloin juuri samana yönä kun kondomi hajosi :). Minulle tuli vahva tunne muutaman viikon päästä että tämän lapsen on tarkoitus tulla ja raskauden jatkua joten nyt tuo vahinkomussukkamme on ihana ja vahvatahtoinen tuleva eskari. Perheemme lapsiluku piti olla 2 mutta nyt olen todella onnellinen että se on 3. Kaikissa päätöksissä on hyvät ja huonot puolet mutta vain sinä tiedät mikä on oikea ratkaisu sinulle/teille. Voimahalaus sinulle!
 
onnea vaan
Siitä vain lapsen tekoon. Itsekin raskauduin melkein nelikymppisenä, nyt jo kuopuskin täysi-ikäinen opiskelija. Hyvin meni raskaus ja hyvin jaksoin vauva-ajan ja hyvin jaksan vieläkin.
 
Ent. Ksantippa S.
Huvittavia nuo ´vahinkoraskaudet´... Mielestäni vahinkoja ei ole olemassa, jos aikuiset ihmiset menevät omasta halustaan sänkyyn; silloin on aina olemassa raskautumisen mahdollisuus.
Eli sinulle on ihan mahdoton ajatus, että joku haluaisi seksiä haluamatta lasta? Koska sitähän "vahinko" tarkoittaa, ei sitä, että ko. henkilö ei olisi tietoinen, kuinka lapset saavat alkunsa.

Aloittajalle: tästä ketjusta tulee taas ideologioiden temmellyskenttä. En tiedä, onko se tarkoituksesi. Mutta onnea teille, jos uusi perheenjäsen on tervetullut.
 
harmaaa
Kiitos monista kannustavista kommenteista ja voimahalauksista! Tarvitsin niitä todella.

Ideologista temmellyskenttää en tosiaan tästä ketjusta halunnut/halua. Myönnän, että hullua puhua vahingosta, mutta 10-v-pituisen lapsettomuuden kokeneena en todellakaan enää arvellut luomuraskauden alkavan, etenkään kun ikääkin on tullut 10-v lisää.

Tein siis tänään raskaustestin, ja jo tässä yhden illan aikana olemme alkaneet miehen kanssa lämmetä ajatukselle uudesta perheenjäsenestä. Ehkä lapsen on sitten tarkoitus tulla, kun tällainen "ihme" kerran tapahtui. Mitään taetta uudesta perheenjäsenestä ei tietenkään vielä ole, keskenmenostakin kun on kokemusta.

Olen siis 40-v kun (mahdollinen) uusi tulokas syntyy - ajattelinpa tässä juuri että voisin pyytää synnytyksen yhteydessä sterilisaatiota. Kyllä se lapsiluku nimittäin kolmen jälkeen on sitten täynnä, lopullisesti :)

t ap

PS Loppujen lopuksi en voi kuin ihmetellä sitä, että silloin kun oli hirveä vauvakuume kaksi-kolmekymppisenä, ei raskauksia meinannut tulla millään ilveellä. Esikoista tehtiin avustetusti 20 kuukauden ajan, mikä ei todellakaan tuntunut lyhyeltä ajalta. Ja nyt, paljon myöhemmin, kun lapsiluku oli "täynnä" ja luomuvauvahaaveet heitetty romukoppaan, alkaa spontaani raskaus. Luonto on ihmeellinen.
 
  • Tykkää
Reactions: lumikideke
vierailijavierailija
Tuttavani tuli myös 40v raskaaksi. Hänelle oli tehty sterilisaatio kolmen lapsen jälkeen, vaan sieltä se 4. pieni ihme pyrki maailmaan. :)
Että todellakin kaikkea voi tapahtua!
 
vierailija
Vieraalle kohtalotoverille:

Päädyimme pitämään vauvan ja hän syntyi viime keväänä. On aivan ihana ja isosisarukset palvovat pikku iltatähteämme. Raskaus ja synnytys menivät ilman ongelmia. Nyt ajattelenkin, että olipa uskomattoman hienoa että sain vielä iltatähden tässä iässä.

Vauva-aika on toki samalla lailla väsyttävää kuin aikaisemminkin. Lisäksi muutimme isompaan asuntoon, joka ei tosin olisi ollut välttämätöntä mutta mukava tietty saada lisätilaa. Tuttavat olivat aluksi yllättyneitä kun kuulivat raskaudesta (eivät varmaan odottaneet iltatähteä, ja tulihan raskaus minullekin yllätyksenä...) ,mutta vain aluksi.

Kuten joku kirjoitti tässä ketjussa, kaikki on mahdollista. Minullakin on tuttavaperhe, jolle sanottiin että 0 % mahdollisuus saada enää lapsia miehestä johtuvista syistä. No, jättivät ehkäisyn pois ja lapsi tuli. Itsellä on nyt kierukka, joten lisälapsia ei enää pitäisi tulla ;-)

Kaikkea hyvää!
T. AP, pitkäaikaisesta lapsettomuudesta kärsinyt, mutta nykyään kolmen lapsen äiti.
 

Yhteistyössä