Selkeä keskenmeno/ testiviivan vahvistuminen?

Heippa. Yritin etsiä tietoa kekskustelupalstoilta, mutten löytänyt..

Tilanteeni on tälläinen: Sain haalean plussan testiin n. 2 viikkoa sitten (n. kp 28) Testi on vahvistunut tasaisesti, mutta hitaasti. Heti testi päivänä minulla alkoi ruskea tuhruvuoto ja sitä jatkui enempi tai vähempi n. reilun viikon, kunnes alkoi, erittäin rusas vuoto. Minulla on nyt jatkunut erittäin runsasta vuoto n. 5 päivää (runsaampi kuin menkat/yöside käytössä), mutta silti sain tänä aamuna n. oletettu rv 5+3 kaikkein vahvimman plussan (Tuli ennen kontrolliviivaa). Olen testaillut paljon, koska huoli on ollut kova. Minulla ei ole ollut isoja kipuja, mutta ei kyllä vahvoja raskauoireitakaan, paitsi parina ekana päivänä plussan jälkeen.

Tiedän, että testi voi näyttää plussaa pitkään keskenmenon jälkeen, mutta
KYSYSMYS KUULUU: Voiko testi vielä vahvistua noin runsaan vuodon jälkeen vai lähteekö se heti vaalenemaan keskenmenovuodon alkaessa?

Kiitos kaikille vastaajille ja jaksamista kaikille keskenmenon kohdanneille!
 
Kipuja minulla ei ole ollut. Vuoto on tällä hetkellä hyvin niukkaa ja pikkuhousunsuojalla pärjää. Teen tänään taas uuden testin ja katson olisko viiva jo lähtenyt haalistumaan. Toivotaan ettei tarvitsisi mennä ainakaan mihinkään kaavintaan saati leikkaukseen, jos kyseessä onkin kohdunulkoinen. Käyn ilmoittamassa tänään, mikä uuden testin tulos on.
 
Päivitystä. Tänään ei ole enää vuotoa tullut ollenkaan. Tein myös sen uuden testin, joka ei mielestäni ole juurikaan muuttunut edelliseen verrattuna. ??? Viikkoja olisi nyt ollut n. 6+1 Ehkä jos oikein tihrustaa, niin voi olla vähän hailakampi, mutta minulla nuo tikkutestien värit on muutenkin vähän vaihdellut. Yhtä tumma se on kuin kontrolliviiva. Ei auta kuin jäädä odottelemaan ja testa taas parin päivän päästä uudestaan. Ja jos testit ei edelleenkään ole haalenneet pitää varmaan käydä sulkemassa kohdunulkoinen pois? En ole edellenkään löytänyt tietoa voiko raskaushormoni laskea näin hitaasti keskenmenon jälkeen, mutta eikähän se tässä lähiviikkoina selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tilanne?

Mulla oli 4 viikkoa keskenmenosta hcg vielä 630 ja 5 viikkoa keskenmenosta edelleen 390. Eli tikkutestiin olisi tullut vahva plussa. Nuo määrät on verikokeilla määritetty. Mulla siis laski todella hitaasti. Menkatkin alkoivat vasta reilu 12 viikkoa keskenmenosta. Olin jo tosi turhautunut odotteluun. Mulla siis todettiin keskeytynyt keskenmeno ja siitä sitten lääkkeellinen tyhjennys.

Toivon kuitenkin sydämestäni, että siellä on kaikki niinkuin pitääkin :) Näitä kokemuksia ei kenellekään toivoisi.Voisithan käydä verikokeessa mittauttamassa hcg:n?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.
Ikävä kokemus sinulla pihla, mutta kiitos vastauksesta! Minulla on varattu ultra neuvolaan ens tiistaiksi, sitten saan lopullisen tiedon tilanteesta. Pientä vauvan alkua en usko enää näkeväni, koska vuodin niin runsaasti ja raskausoireet ovat olleet niin vähäiset, mutta toivottovasti kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan ja minun ei tarvitsisi mennä sinne kaavintaan. Tämä epätietoisuus ja "välitilassa" oleminen tuntuu yllättävän raskaalta ja päivät matelee. Välillä on ollut, niin raskasta, että aijomme laittaa vauvahaaveet tauolle, koska pelottaa, että käy näin uudestaan. Katsotaan tilennetta sitten myöhemmin uudelleen.

Ja meillähän tilanna on varsin hyvä! Raskaus oli vasta ihan alussa, tärppäsi ekasta kierrosta ja lisäksi meillä on jo kaksi ihanaa muksua tuomassa säpinää päiviimme. :)

Erityiset voimahalaukset kaikille, jotka ovat yrittääneet lasta pitempään ja joutuneet kohtaamaan keskenmenon myöhäisemmillä viikoilla!! :hug: Olette kyllä sissejä!
 
Niin ne meni meilläkin vauvahaaveet romukoppaan, kun keskenmeno oli todettu. Kokemus oli niin raskas ja veti fyysisesti voimat ihan pois. Mutta niin ne haaveet on taas heränneet... :) toki valtava pelko varjostaa ruusuisia vauvahaaveita ja jos sattuisin tulemaan raskaaksi, pelkäisin uutta keskenmenoa koko ajan. Ja luultavasti, jos kävisi niin kohtuuttoman ikävästi, että tulisi uusi keskenmeno, en ehkä enää uskaltaisi jatkaa yritystä. Meillä tämä keskenmennyt raskaus sai alkunsa yhdestä kerrasta ja vieläpä nin, että mulla olisi pitänyt alkaa menkat parin päivän sisään.

Toivon vilpittömästi, että saat ultrassa iloisen yllätyksen ja kaikki onkin vuodosta huolimatta hyvin :) voimia odotteluun!

Onneksi teillä kuitenkin on myös onnistuneita raskauksia takana ja ihanat lapset kotona. Tuossa minunkin vieressä tuhisee tuollainen hieman vajaa 1v7kk ikäinen tyttönen yöuniaan :) isänsä on reissussa, joten tyttö tuli minun viereen yöksi :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä