SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

  • Viestiketjun aloittaja eihyvääpäivää
  • Ensimmäinen viesti
Tästä kuvasta tulee mieleen viime viikkoina usein mieleeni tullut lause "maailma ei ole paratiisi", vaikka sitä itse usein toivoisikin varsinkin lasten takia. Vaikka ajatellaan, että hyvä Jumala on, ei se kuitenkaan poistaisi mielestäni ihmisen vastuuta joka päiväisistä pienistä ja isoista vailnnoista oikean ja väärän välillä. Tuo kuva kertoo mielestäni siitä, että iso ryhmä ihmisiä on valinnut "väärän" jo pitemmän aikaa...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras."
no oon mä senverran utelias että joskus googlasin sanoja mitä puhun... Sanat vastasi african swahilin ja espanjan kieltä, ne tuli googlaamalla vastaukseksi. Ja mulla ei ole hajuakaan miksi osaisin jotain afrikkalaista kieltä, mulla ei ole edes kielipäätäkään yhtään, suomi onnistuu just ja just :D

En mä kumminkaan niitä ole yrittänyt suomentaa...
Tehdäänkö sellainen yhteisprojekti, että minä nauhoitan sinua ja vien puheesi käännettäväksi swahilia puhuvalle? Voihan sinulla olla joku tärkeä viesti, mutta nyt sitä ei vaan kukaan ymmärrä.
 
fdfgd
[QUOTE="vieras.";29716579]Eli jumala suunnitellessaan suunnittelee myös sen, että tämä ihminen ei ota vastaan sitä suunniteltua tietä.[/QUOTE]

Sitten se joutuu hemmetin pikaisesti kirjoittaan uuden kässärin johon tulee näitä lapsuksia, niinkuin kipua, kärsimystä ja ennenaikaista kuolemaa.
 
xti
Kuulostaa heprealta vai on tunnistettu hepreaksi?

Namibiassa suomalaisia sanoja.. Aika jännä, se maahan ei ole mitenkään Suomeen kytköksissä eikä kukaan nyt niin alkaisi hassutella, että suomalaisten suosiota/huomiota/lompakkoa hamutessaan noin juksaisi..
No, tämä vain kertoo sinusta sen, ettet ihan taida hahmottaa minkälaisissa tilanteissa tuota kielilläpuhumista tapahtuu :)
 
[QUOTE="vieras.";29716539]Sun jumala on sadisti. Ei kai sille muuta perustelua voi olla, jos hän kerran suunnittelee sen, että tämä lapsi kidutetaan kuoliaaksi ja tämä lapsi raiskataan ja tuolle lapselle voisi antaa tällaisen kivuliaan syövän.[/QUOTE]

ne kiduttajat valitsivat toisen tien... ja kaikki muutenkin jo sen aikojen alun lakeemuksen seurausta...
 
trihnu tuhnu sahnu
no oon mä senverran utelias että joskus googlasin sanoja mitä puhun... Sanat vastasi african swahilin ja espanjan kieltä, ne tuli googlaamalla vastaukseksi. Ja mulla ei ole hajuakaan miksi osaisin jotain afrikkalaista kieltä, mulla ei ole edes kielipäätäkään yhtään, suomi onnistuu just ja just :D

En mä kumminkaan niitä ole yrittänyt suomentaa...
Kuka tahansa voi sökeltää mitä tahansa ja laittaa sen google kääntäjään, niin taatusti löytyy yhtäläisyyksiä johonkin maaliman lukemattomista kielistä. Aika onneton on siis tuo juttusi.
 
huih
ne kiduttajat valitsivat toisen tien... ja kaikki muutenkin jo sen aikojen alun lakeemuksen seurausta...
Jumala ei sinusta yhtään vaikuta pitkävihaiselta? Minusta ehkä kaikkein hirvein ajatus, jos kristityn jumalan olemassaolo todistettaisiin, olisi se, millainen se jumala oikeasti on. Niin pikkumainen, pitkävihainen, katkera, vihainen. Ihminen. Olisin niiiin pettynyt.
 
ne kiduttajat valitsivat toisen tien... ja kaikki muutenkin jo sen aikojen alun lakeemuksen seurausta...
Yksilöhän ei ole monesti valinnut (lapsisotilailla kun ei ole vaihtoehtoja), mutta Jumala on nyt sitä mieltä että lasten tulee kärsiä isiensä synneistä.

Kaikkivoipana Jumala ei voi pestä käsiään, koska hän on moisen heikkouden ihmiseen suunnitellut.

Edit: Ehkäpä nämä ei ole tämän ketjun asioita, vaan keskustelu tulisi siirtää toiseen ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras.";29716579]Eli jumala suunnitellessaan suunnittelee myös sen, että tämä ihminen ei ota vastaan sitä suunniteltua tietä.[/QUOTE]

ei vaan se kuuluu ihan ihmisen itsekkääseen suunnitelmaan olla itse itsensä herra
 
[QUOTE=Data;29716638]Yksilöhän ei ole monesti valinnut (lapsisotilailla kun ei ole vaihtoehtoja), mutta Jumala on nyt sitä mieltä että lasten tulee kärsiä isiensä synneistä.

Kaikkivoipana Jumala ei voi pestä käsiään, koska hän on moisen heikkouden ihmiseen suunnitellut.

Tätä on aika mielenkiintoista pohdiskella...Jospa Jumala ei halunnut suunnitella ihmistä tahdottomaksi robotiksi, vaan antoi hänelle luovuuden ja vapaan tahdon- toisin sanoen Jumala otti tietoisen riskin ihmistä luodessaan?
 
Viimeksi muokattu:
vdfd
Ja pointtisi oli? Jos ei olisi pahuutta, kukaan ei koskaan sotisi, ei sairastuisi ym. niin maailma olisi jo aikaa sitten loppunut ylikansoitukseen. Ja voi varmaan miettiä, kuinka moni Jumalaan oikeasti uskova tekee esimerkiksi Suomessa toisille jotain pahaa ja joutuu sen takia vankilaan. Vankilassa istuvat uskovaiset ovat suurimmaksi osin löytäneet sen uskonsa vasta niiden tekojen jälkeen, jotka sinne vankilaan ovat johtaneet.

Ja ihan turha alkaa hölöttää mistään pedofiilipapeista kun jokainen tietää, että he ovat äärimmäisen sairaita ja pahoja, ja usko Jumalaan on noilla ihmisillä yhtä kaukana kuin kauimmainen tähti on maapallolta.
 
Jumala ei sinusta yhtään vaikuta pitkävihaiselta? Minusta ehkä kaikkein hirvein ajatus, jos kristityn jumalan olemassaolo todistettaisiin, olisi se, millainen se jumala oikeasti on. Niin pikkumainen, pitkävihainen, katkera, vihainen. Ihminen. Olisin niiiin pettynyt.
Ehkä siksi Jumala loi kuoleman jälkeisenkin elämän, että ne jotka kärsi maallisessa elämässä, saisivat elää ikuisesti sellaisessa missä ei ole mitään pahaa.
 
"hmm"
voitaisiinko tämä onko jumalaa olemassa- keskustelu siirtää omaan ketjuunsa. pieni sivupoluille eksyminen on aina sallittua, mutta ei tähän ketjuun oikeen kuulu puhuuko poppy tai kukaan muukaan kielillä tai onko jumala suunnitellut meidän kaikkien elämät etukäteen tai onko sitä koko jumalaa olemassa.
 
Mielestäni uskonnonvapaus toteutuu juuri siellä, jossa on vallalla salliva uskonnollisuus, jonka sisällä jokaisella on oikeus toteuttaa omaa (lakien puitteissa) uskonnollisuuttaan tai olla uskonnoton. Juuri sellainen, jollainen Suomen yhteiskunta on vuosikymmeniä ollut.
Sanokaamme tähänastisen keskustelun valossa kuitenkin, että siihen suomalainen yhteiskunta on pyrkimässä. Koulussa ei uskonnonvapaus toteudu niin kauan kuin yksi katsomus on erityisasemassa. Siihen on apulaisoikeuskanslerin ohjeistus hakemassa muutosta.
 
[QUOTE="vieras.";29716675]Ja koska jumala suunnitteli ja ennalta määräsi näidenkin ihmisten päivien kulun, niin..?[/QUOTE]

Voi hyvänen aika, kysy itse suoraan Jumalalta, kyllähän näitä asioita voi pyöritellä vaikka maailmaan tappiin asti. Elämää voi viettää Jumalan varjeluksen alla tai sitten ilman, samallatavalla ne päivät kuluu, sairastut, paranet, syöt, teet normaaleja asioita, mutta siihen ihmisen itse valitsemaan itsekkääseen tiehen ei vaan sisälly sitä kaikkea Jumalan antamaa hyvyyttä armoa ja muita hyviä asioita, kun taas uskovalla voi olla hyvin ihmeellinenkin tuuri jossain asiassa. Sitä on vaikea verrata, miltä vältyt ja miltä et, jos olet uskossa vai etkö ole. Itsekkään elämän päätös ja sen jatko ei vaan ole sitten niin hyvä kuin uskovalla.
 
"vieras."
Ehkä siksi Jumala loi kuoleman jälkeisenkin elämän, että ne jotka kärsi maallisessa elämässä, saisivat elää ikuisesti sellaisessa missä ei ole mitään pahaa.
Eli sun jumala antaa lapselle kivuliaan syövän johon lapsi kuolee kituen ja palkinnoksi pääsee sitten ikuiseen elämään, jossa ei ole mitään pahaa? Jei ja jippii. Miksi alunperinkään sen lapsen piti kokea sairastumisen pahuus?

-Tänään isi vähän pieksää sua niin huomenna pääset Lintsille!
-Kiitos isi!!
 

Yhteistyössä