Hakutulokset

  1. S

    Paljonko maksatte lapsenvahdille?

    Pohdiskelen tässä, että mikä olisi sopiva palkka satunnaisesta lapsenvahtihommasta?
  2. S

    Jenkkiautoharrastajat!! Millainen turvaistuin ja miten kiinni?

    Huomenta, sattuisiko paikalla olemaan yhtään jenkkiautoharrastajaa? Miten teillä on turvaistuimet kiinni? Saako mitään istuinta kiinni pelkillä lantiovöillä? Kotiin tuli vuoden -58 letukka jossa luonnollisestikkaan ei ole vöitä olemassa.
  3. S

    Suositelkaa helppokäyttöistä ja edullista turvaistuinta kakkosistuimeksi

    Anoppi ja appiukko haluaisivat hankkia omaan autoonsa turvaistuimen. Lapsi on reilun vuoden eli istuin pitää olla selkä menosuuntaan. Toiveena olis myös, että sen saisi helposti kiinni ja näin ollen olisi myös mahdollista siirtää helposti toiseen autoon. Onko kaikissa turvavyöistuimissa ne...
  4. S

    Mikä lastenlaulu?

    Siinä lauletaan jotenkin niin, että kävelen, kävelen, kävelen, stop. Juoksen, juoksen, juoksen, stop. Mikäköhän ton nimi olis kun ihan noin googlettamalla ei löytynyt.
  5. S

    Puolivuotiaan vatsavaivat

    Onko mitään keinoja millä saisi puolivuotiaan kakkaa kiinteämmäksi? Meillä syödään soseita, kaurapuuroa ja rintaa. Kakka oli jo semmoista kittikakkaa joka tuli noin kerran päivässä. Sitten iski jonkinlainen mahatauti ja sen jälkiongelmana ei vatsa oikein meinaa rauhoittua. Itse mahatauti oli...
  6. S

    Hyvinkään Martissa lastentarvikeliike?

    Osaako kukaan kertoa onko Hyvinkäällä vielä pystyssä se lastentarvikeliike joka sijaitsee siinä risteyksessä, ilmeisesti Marttia on toi alue. Mä en kuollaksenikaan muista sen nimeä niin en onnistunut googlaamalla löytämään. Siellähän ainakin aikanaan oli aika kattavasti vaunuja.
  7. S

    Missä iässä vauvaa voi alkaa rytmittämään?

    Meillä siis 4 kk poika ja rytmit vielä aika hakusessa. Aamulla herätään jossain 8.00-9.30 välillä. Sen jälkeen on lyhyempi valveilla olo pätkä ja sitten nukutaan noin pari tuntia. Sen jälkeen valveilla olot on parin tunnin pätkiä ja unta noin 45 minuuttia väliin. Iltaunille mennään sen mukaan...
  8. S

    Nyt tarttis jonkun neulonta ihmisen vääntämään rautalangasta

    Olen vielä aikamoinen amatööri neulonnan saralla ja nyt tuli stoppi vauvan pipon neulonnassa. Tarttis rupee kavennuksia tekemään ja ohjeessa sanotaan, että neulo koko kerroksen ajan reunas:iden sisäpuolella 2 s o yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. kerros vielä kaksi kertaa. Katkaise...
  9. S

    Millä arvoilla raskausdiabeeteksessa määrätään insuliinit?

    Onko kellään tietoa? Neuvolassa sanoivat, että aika herkästi nykyään annetaan. Mulla siis menossa viikko 32 ja arvoja olen mittaillut nyt kolmatta viikkoa. Välillä menee monta päivää ilman ylityksiä ja sitten voi olla jotain 8-9 arvoja. Lähinnä nuo ylitykset tulee silloin kun on jäänyt...
  10. S

    Äitiyspakkaus

    Sain tänään neuvolasta sen todistuksen kelaa varten ja nyt rupesin miettimään, että voinko hakea äitiyspakkauksen nyt ja äitiyspäivärahat vasta myöhemmin? Äitiysloma alkaa siis vasta 7.1 ja tulot on noussut eli mielelläni vetkuttaisin rahojen hakua mahdollisimman myöhään mutta pakkauksen...
  11. S

    Vauvakutsuille kyssäreitä tulevalle äidille

    Nyt kaivattaisiin apuja vauvakutsuja varten. Ajatuksena olisi tehdä tulevalle äidille tietovisa tyyliin: Mikä on täysimetyssuositus Suomessa? a) 1 vuosi b) 3 kk c) 3 vuotta Nyt siis auttakaa kyssäreiden keksimisessä
  12. S

    ++TOUKO-SYYSKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSPUOLELTA PLUSSANNEET++

    Ajatteli kokeilla saisiko tämmöistä pinoa aikaiseksi kun toi edellinen lapsettomuuspuolen pino loppuu tohon huhtikuuhun. Varovaisesti alan uskaltautua tänne puolelle. Takana neljä vuotta lapsettomuutta ja viisi ICSI:ä. Toisesta ICSI:stä biokemiallinen raskaus ja nyt viimeisen ICSI:n...
  13. S

    Lapsettomuus tatuoinnissa

    Olen tässä jo reilun vuoden pyöritellyt mielessä ajatusta kuvallistaa lapsettomuus ja sen vaikutus omaan elämään tatskaksi. Mulle lapsettomuus ei koskaan ole ollut suuri salaisuus vaan asiasta on kohtuullisen avoimesti puhuttu. Nyt on viimeinen hoito menossa (ainakin omilla soluilla) ja jos...
  14. S

    Lapsettomuuspuolen laihduttajat

    Pistetäänkö pino pystyyn meille laihduttajille jotka laihduttavat vauvan kiilto silmissä :D Voisi saada henkistä tukea kun herkut houkuttelee, jakaa kevyiden ruokien vinkkejä, tukea ja tsempata. Meillä takana vauvan yritystä kolme vuotta joista kaksi hoidoissa. Takana on 3 ICSI:ä ja yksi...
  15. S

    Monesko alkion siirto toi plussan?

    Meillä nyt neljä siirtoa takana ja epätoivo iskee kun tuntuu, että kaikki muut plussaa heti alkumetreillä. Onko siis vielä toivoa? Vastatkaa tekin jotka olette plussaneet heti alkumetreillä niin saadaan kaikenkattava galluppi pystyyn. Tää varmaan kiinnostaa monia.
  16. S

    Kahden alkion siirto, kolmois- tai neloisraskauden riski?

    Kysymys siis kuuluu, että onko teidän lääkäri puhunut kahden alkion siirron yhteydessä riskistä että alkiot jakautuisivat vielä kohdussa komeksi tai neljäksi alkioksi? Meidän pitää maanantai aamuun mennessä päättää montako siirretään ja lääkäri kovasti painotti tota riskiä. Mä olen aina...
  17. S

    TAYS:n alkioiden laatuluokitus?

    Tietääkö kukaan TAYS:n laatuluokitusta? Nehän käsittääkseni vaihtelevat hoitopaikoittain. Meillä pakkasessa kaksi seitsemänsoluista, laatuluokaltaa 2 ja 2,5. Tuoresiirrosta siirrettiin yksi kahdeksansoluinen, täydet laatupisteet saanut alkio mutta en älynnyt kysyä paljon on täydet...
  18. S

    Pp 14 ja Hcg 37. Onko vielä toivoa?

    Tänään siis menossa pp 14 ja veritestissä Hcg oli vain 37. Kontrolliin käskettiin mennä torstaina. Menossa siis toinen ICSI ja yhden alkion tuoresiirto. Olin puhelimessa niin hämmentynyt etten tajunnut edes kysyä mitä noin alhainen arvo voi tarkoittaa. Hoitajan mukaan voidaan tästä vielä lähteä...
  19. S

    Millaisia elämäntapaohjeita annettu lääkärissä?

    Pohdiskelin tässä, että onko teille annettu lääkärissä jotain elämäntapa muutos ohjeita lapsettomuutta hoitamaan? Kunnallisella puolella kun on hoidoissa niin ei ole mitään ihmeellisiä neuvoja annettu. Meillä lapsettomuus siis johtuu miehen alhaisesta siittiömäärästä mutta olisi...
  20. S

    Joukkoirtisanoutumisten vaikutus TAYS:in hoitoihin?

    Onko kellään vielä mitään tietoa? Meillä pitäis alkaa toinen ICSI hoito ihan kohta ja siirto aika menis marras-joulukuun vaihteeseen. Joutuuko hormoonit aloittamaan ja sitten jättämään kesken jos irtisanoutumiset toteutuu ja lapsettomuuspuolen hoitsut lähtee käveleen vai rupeeko ne alasajamaan...

Yhteistyössä