Nyt tarttis jonkun neulonta ihmisen vääntämään rautalangasta

Olen vielä aikamoinen amatööri neulonnan saralla ja nyt tuli stoppi vauvan pipon neulonnassa. Tarttis rupee kavennuksia tekemään ja ohjeessa sanotaan, että neulo koko kerroksen ajan reunas:iden sisäpuolella 2 s o yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. kerros vielä kaksi kertaa. Katkaise lanka ja vedä silmukoiden läpi, kiristä ja päätä.

Kun pipossa on 65 silmukkaa yhdellä puikolla niin kavennanko mä todellakin vain puikon kummassakin päässä noi 2 yhteen eli lopussa mulla olis 59 silmukkaa joiden läpi vedän langan ja kiristän vai mitä toi koko kerroksen ajan tarkoittaa???

Kiitos jos joku osaa auttaa :flower:
 
siis mä ymmärrän tuon niin että teet ensimmäisellä kierroksella joka puikon päässä kavennukset. Sitten neulot kerroksen kaventamatta. sitten kavennukset ja taas kerros kaventamatta. Vielä kavennus kerros ja sitten lanka poikki ja päättely
 
Noin mäkin sen muuten ymmärtäisin mutta kun ohjeen mukaan tää on neulottu pikillä puikoilla ( ei siis sukkapuikoilla). Tarttee varmaan rupee kaivaan jostain pipon neuleohjeita jos mä jostain ymmärtäisin paremmin.
 
vieras
Nyt kun luin ton kunnolla niin se ilmeisesti tarkottaa että neulot ekan silmukan oikein ja sitten kaikki loput 2 oikein yhteen eli siis jos alussa on esim 20 s niin sen neulotun kerroksen jälkeen on 11.. tajusikko.. eli siis neulot koko kerroksen silmukat kaks oikein yhteen..
 
Eli ohjeessa on pitkillä puikoilla neulottu. Niin tuo reunas:iden sisäpuolella 2 s o yhteen tarkoittaa sitä että pitkillä puikoilla neulottuna eka ja vika on reunasilmukoita. Eli kavennuskrs:lla ensin reunasilmukka oikein, sitten 2 o yht. koko krs:n loppuun asti, sitten taas viimenen reunasilmukka oikein. Tän jälkeen neulotaan normaalisti seuraava krs. Ja sitten tehdään taas tää kavennuskrs.

Jos sä teet sukkapuikoilla niin neulot vaan koko krs:n 2 o yht, seuraavan krs normaalisti, sit taas koko krs:n 2 o yht. kunnes oot tehny ne 3 kavennuskrs:ta. Sitten vaan lanka poikki, silmukoiden läpi ja kiristys :)
 

Yhteistyössä