Lapsettomuus tatuoinnissa

Olen tässä jo reilun vuoden pyöritellyt mielessä ajatusta kuvallistaa lapsettomuus ja sen vaikutus omaan elämään tatskaksi. Mulle lapsettomuus ei koskaan ole ollut suuri salaisuus vaan asiasta on kohtuullisen avoimesti puhuttu. Nyt on viimeinen hoito menossa (ainakin omilla soluilla) ja jos tulos edelleen jää negaksi niin ajattelin tatskan toteuttaa. Nyt siis mielipiteitä ja ideoita kaipailen.

Omia ajatuksia tatskaksi on ollut Neitsyt Maria hahmo jolla yleensä on lapsi sylissä mutta nyt sen tyhjän sylin kanssa toinen vaihtoehto on ollut tyhjä kehto. Mietin kanssa, että mistäköhän löytyisi kiinalainen kirjainmerkki mikä tarkoittaisi lapsettomuutta?
 
Koskettava idea :) Jos olet uskonnollinen, niin sitten tuo Neitsyt Maria kuulostaa kauniilta. Jos taas usko ei näyttele kovin suurta roolia elämässä niin sitten ehkä ei.
Kiinalaisilla merkeillä, englanniksi tai jollain muulla kielellä teksti "äiti ilman lasta"?
 
Mie olen kanssa pyöritellyt mielessä ideaa tatuoinnista.
Yksi idea on ollut köynnös, jossa olisi nupullaan olevia kukkia, kuvastamassa hoitoja jotka eivät onnistuneet. Puoliavoin kukka kuvastamassa alkanutta raskautta ja auennut kukka kuvaamassa onnistumista.
Toisaalta joku muu yhtenäisempi kuvia voisi myös olla kiva. Esimerkiksi feeniks-lintu. Eikös se ole uudelleen syntymisen symboli. Tahaton lapsettomuus on rankka matka itseensä ja omiin haaveisiin. Kun asian on käsitellyt ja hyväksynyt on eri ihminen kuin ennen. On joutunut luopumaan monista haaveista. Tuleen voisi varmaan joitan symboleja upottaa.

Tosin vielä ei minulle tatuointi ole ajankohtainen. Mutta kunhan muutaman vuoden mielessä pyörittelen niin ehkä sitten. Kuviokin varmaan ajankanssa loksahtaa kohdilleen. Ideoita minäkin kuulisin.
 
Itse olen myös miettinyt tatuonnin ottamista ja joku kaunis runon pätkä kiehtoisi itseäni... Yksi mahdollisuus on Syntymättömän lapsen rukouksen ensimmäinen säe:

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan

Mutta jotenkin tuo on aika lopputtoman oloinen, meillä vielä hoidot alkumetreillä vaikka tätä savottaa on jo pari vuotta tarvottu, mutta vaikka hoidot ei ikinä tuottaisi tulosta niin elämän on pakko jatkua ja tuossa runossa on aika toivoton tuo pohjavire...
Toinen mitä haluaisin kamalasti olisi tatuoida vatsaan pienten jalan jälkien kuvan ja juuri jonkun kauniin runon siihen kaveriksi.... Minulla vaan tuo vatsa täynnä arpia pitkin ja poikin leikkausten jäljiltä, eli ei varmaan kamalan kaunís tulisi tuosta tatskasta...

Tietääkö kukaan kuinka kauan leikkauksen jälkeen tulisi välttää tatuoinnin ottamista? Entä kuinka kauan olisi hyvä olla väliä tatuoinnin ottamisesta raskaaksi tuloon (luultavasti toiveajattelua, mutta en halua riskeerata mitään ettei PAS taas siirry...)?

Jos joku tietää hyvän runon joka sopisi lapsettomuus tatuoinniksi, tai jos joku lahjakas sellaisen keksii ja ei haittaa vaikka se jonkun toisen nahkaan tulee, niin olisin kiitollinen kaikista ehdotuksista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Jos joku tietää hyvän runon joka sopisi lapsettomuus tatuoinniksi, tai jos joku lahjakas sellaisen keksii ja ei haittaa vaikka se jonkun toisen nahkaan tulee, niin olisin kiitollinen kaikista ehdotuksista!
Lapsettomuudesta on koottu ainakin yksi runokirja "Helmiä Simpukoista -kun lapsettomuus koskettaa" toimittanut Tuuli Oinonen.
Sattumalta kerran löysin myös sellaisen runoilijan kuin Maaria Leinonen. Hänen runokirjoistaan löytyy myös lapsettomuus aiheisia runoja, joista moni on ainakin minua koskettanut. Samaten Anna-Liisa Laamanen on kirjoittanut runoja lapsettomuudesta.

Joistain laulun sanoistahan löytyy myös koskettavia säkeitä, vaikkei niiden varsinainen aihe olisikaan lapsettomuus. Minä ainakin kuuntelen Indican "Ikuinen virta" aina kyyneleet silmissä :snotty:
 
Mulle on tatuoitu 3 liljaa. Jokaisella on tärkeä merkitys, siksi niitä on 3. Tarkoittaa puhtautta, kauneutta ja rehellisyyttä. On muitakin merkityksiä, löytyy netistä googlettamalla. Yksi on mun mies, toinen keskenmeno ja kolmas se tuleva lapsi.
 
:eek: Neitsyt Maria on Jeesuksen äiti, joten hänellä ei ollut tyhjä syli. Aika kornia olisi, jos rinnastaisit itsesi oman kohtalon kautta tuohon pyhään äitiin, vaikka olisitkin uskonnollinen, Siisami. Ei hyvä idea.

Miten olisi jokin hedelmä, jossa siemeniä - vaikka omenen puolikas? Siinä siemenet ovat hedelmän sisällä, mutta eivät ole itäneet.
 

Yhteistyössä