Lapsettomuuspuolen laihduttajat

Pistetäänkö pino pystyyn meille laihduttajille jotka laihduttavat vauvan kiilto silmissä :D

Voisi saada henkistä tukea kun herkut houkuttelee, jakaa kevyiden ruokien vinkkejä, tukea ja tsempata.

Meillä takana vauvan yritystä kolme vuotta joista kaksi hoidoissa. Takana on 3 ICSI:ä ja yksi PAS joista tuloksena yksi biokemiallinen raskaus. Vika on miehen hitaissa ja vähäisissä siittiöissä. Painosta ei ole ikinä mulle hoitojen aikana huomautettu mutta koska painoindeksi on pikkasen rapiat 30 olen itse päätellyt, että ei se painon pudottaminen varmaan ainakaan pahaa tälle vauvaprojektille tee ja samalla viihtyisi omissa nahoissaan hieman paremmin. Tarkoituksena olisi siis pudottaa painoa 13-15 kiloa.

Ketkä siis lähtee mun kanssa laihduttamaan?
 
Hei,
minä voisin lähteä mukaan tähän. Ylipainoa on reilusti (mitenkäs se painoindeksi laskettiin?). Meillä myös "pääsyy" lapsettomuuteen on miehen siemennesteessä mutta toki, myös minun painolla voi olla omat syynsä. Huomenna aamulla käyn mittaamassa painon ja tulen sen tänne kertomaan. Luulisin, että ylipainoa on kertynyt noin 15 kg.
Laittaisko joku joka muistaa mitenkä se painoindeksi laskettiin, sen kaavan tänne. Kiitos ja tsemppiä kilojen kanssa taisteleville!
 
http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Tuolla voi käydä laskemassa painoindeksin. Mullakin on huomen aamulla totuudet hetket kera vaa'an. AUTS!!! Mä ajattelin tota painonvartijoiden systeemiä yrittää kun sillä joskus aiemminkin olen menestyksekkäästi laihduttanut. Mä olen vaan aivan käsittämättömän perso kaikille herkuille ja en niin välitä liikunnasta :ashamed:
 
Odottavalla kannalla
Liityn mukaan. Olen kohta 30-vuotias nainen, jolla painoindeksi on 37. Tarkoitus ei ole päästä normaali painoon, vaan maltillisesti muuttaa elämäntapaa.

11 kk lapsettomuutta takana. Miehessä ei ole vikaa (testattu), minä en ovuloi. Käytetty 3 kk clomeja -> nyt mietiään mitä seuraavaksi.

Painoa ei ole koskaa sanottu syyksi, johtuen varmaan siitä, että olen lähteynyt suoraan yksityiselle puolelle.
 
Heippa,

kiitos tuosta linkistä, kävin laskemassa painoindeksin ja se oli 31,2 ja tuon mukaan minulla on 17,7 kg ylipainoa. Itse eilen kirjoittelin ylipainoa olevan 15 kg joten aika lähellä totuutta olinkin. Nyt sitten olisi hyvä ottaa itseä niskasta kiinni ja ryhtyä todellakin laidutuspuuhiin ja muuttamaan näitä elintapoja.
Minulle suurta herkkua ovat "kaikki suolainen" eli erilaiset itse tehdyt piirakat, täytetyt suolaiset letut, sipsit ja salmiakkikarkit, myös suklaa. Olen joskus laihduttanut painonvartioiden pisteillä (kirjekurssilla) 8 kg mutta olen hävittänyt ne paperit (vahinko). Niistä olisi ollut nyt iso apu. Tsemppiä kaikille!
 
...täällä kanssa yksi laihduttaja.

Pituutta on 167, ja painoa 76. Liikaahan tuota on. Olen alkanut reenaamaan taas, kolmen vuoden tauon jälkeen. Huh huh. Koen itse, että salilla käynti, ohjatut tunnit jne. ovat tärkeitä minulle. En pysty vaan kotona koittaa olla ravaamatta jääkaapille ja takas.....

Helpompaa, kun tekee ihan aktiivisesti jotain, eli hiki pintaan, niin se tekee hyvää. Sen jälkeen ei vaan kehtaa vetää litran pakettia jädeä ja hieroa paksua mahaansa...

Oma lääkärini sanoi, että liikunnasta on iso hyöty raskauden alkamiseen > paino putoaa, ja liikunta poistaa elimistöstä STRESSIHORMONIA, mitä meillä kuumeilijoilla tahtoo olla aikalailla.

Liikuntaa tulee jatkaa tietty myös raskauden aikana. JA ne, joilla on PCO, ovat hyötyneet matalahiilihydraattisesta ruokavaliosta. Eli ei siitä haittaa voi meille muillekaan olla.

Itse olen jättänyt lähes kaikki höpöhöpö-Danonet ym. makeat mahantäytteet pois. Syön leipääkin harvoin. En syö perunaa, enkä pastaakaan kuin n. 3 krt kk.

Tsemppiä meille kaikille. Kesä on onneksi ihanaa aikaa, kun noi kaikki kasvikset on edullisia, ja kanaa ja lihaa on vaikka millä mitalla tarjolla. Njam. Oikeeta ruokaa sen olla pitää..... :D :LOL: :LOL: KAikki nassutukset kun jättää, niin paino putoaa kuin itsestään. PAKKO.
 
Tervetuloa vaan joukkoon mukaan Odottavalla kannalla ja Justiina :wave:

Töissä on ollut pari päivää niin kamala kiire, etten ole edes ehtinyt syödä ja sekään ei nyt ole kauhean hyvä vaihtoehto. Tänäänkin päätä särki ja väsytti ihan hulluna kun kotiin pääsi. Silti sain pidettyä pintani enkö ostanut kaupasta mitään namia. Mansikoita kyllä mutta nehän onkin sallittua herkkua :D

Pitäis opetella syömään usein ja pieniä annoksia. Siihen saattaa vielä olla matkaa.

Olisko keskiviikko aamu hyvä punnitusaika? Voisi laittaa tiputukset pinoon.
 

Yhteistyössä