Hakutulokset

  1. B

    Imetys ja ruokahaluttomuus

    Juu tuo juominen onkin tärkeää! Oon koittanu kans juoda paljon, ja esim. fenkoliteetä juonut päivittäin, sen pitäisi auttaa maidontuloa. Hyvä tietää, että rytmin tasaannuttua varmaan alkaa ruokahalukin palautua.
  2. B

    Imetys ja ruokahaluttomuus

    Olen kolmiviikkoisen vauvan äiti, ja synnytyksen jälkeen/imetyksen alettua ruokahaluni on kadonnut tyystin. Joudun väkisin syömään, koska pelkään että maito loppuu jos en syö riittävästi. Saatan myös unohtaa syödä, ellei mies ole kotona kysymässä koska syödään. Edellisestä lapsesta sama juttu...
  3. B

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Qnsilta ei löydy sanoja lohdutukseksi, niin kamala suru on teidät kohdannut! Onnea kaikille teille jotka jo nyyttinne olette syliin saaneet! Meille syntyi tyttö 18.7 klo 13.13! Mitat olivat 2800g ja 47cm. Synnytys käynnistyi supistuksilla kolmelta aamulla, yhdeksältä menimme sairaalaan...
  4. B

    Vesirokko!! (kysyn täällä kun saan ehkä nopeammin vastauksen ;))

    Kiitos paljon vastauksista! Tuon halusinkin tietää, että minä en sitä enää voi kellekään tartuttaa. Olen nimittäin huomenna menossa katsomaan sairaalaan ystävääni ja hänen tänään syntynyttä vauvaansa :) Poikani vien mummolaan hoitoon - hän on 90% todennäköisyydellä saanut serkultaan tartunnan...
  5. B

    Vesirokko!! (kysyn täällä kun saan ehkä nopeammin vastauksen ;))

    Olen pienenä sairastanut vesirokon. Voinko kuitenkin kantaa virusta, jos perheessä jollain on vesirokko, ja tartuttaa sen eteenpäin itse saamatta siis tautia? Voiko vesirokko tarttua itämisvaiheessa? Kiitokset vaan jo etukäteen jos joku osaa vastata :flower:
  6. B

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Heippa vaan! Ensinnäkin onnittelut kaikille jotka jo olette synnyttäneet! :flower: Minä sain sektioajan 22.7 klo 7.30, joten parin viikon päästä täältäkin sitten lisää uutisia. Tai no sitten kunhan sairaalasta kotiudutaan, sektion takia joudun taas sen viikon olemaan. t. balou n. rv. 36
  7. B

    kumpi on "oikein" ? kauhistella raskaana olevan mahan

    Mulle sanottu että ompa pieni maha, ei uskois että 2vkon päästä syntyy! Ihan kohteliaisuutena oon ottanut että pieni maha =) On se itselle riittävän suuri kuitenkin ja vauva oin normaalikokoinen.
  8. B

    G:Milloin viimeksi kävit Jäätelöautolla?

    Just 10min sitte!! Pysähtyy meidän talon edessä joka päivä klo 14.30 ja 15 välissä, tosin pitää mennä kadulle seisomaan, ei se muuten pysähdy =) Ja on siis oikeeta kotijäätelöä, tämä mies tekee itse jäätelöt vaimonsa kanssa ja ai että on herkkua - ja taatusti lisäaineettomia ja tuoreita!! Söin...
  9. B

    Miten toi Niina Herala tekee ton

    Ihan normaalilta vauvamahalta näyttää mulle ainakin. Ei kaikille tule sellaista eteenpäin pullahtanutta masua ;) Tulevan lapseni kummitädille on tullut 5kg painoa ja la tällä viikolla. Hän painaa nyt viimeisillään raskaana 63kg. Vähän käy kateeks, itelle on tullu jo 10kg ja viikkojakin vasta 36...
  10. B

    Vaikuttiko mielipiteesi siihen, että sait yrittää synnyttää alateitse?

    Toivotaan hyviä tuloksia!! Tsemppiä vaan koitokseen, oli se sitten normaali alatiesynnytys tai sektio!!!
  11. B

    Vaikuttiko mielipiteesi siihen, että sait yrittää synnyttää alateitse?

    Mä olin kans ekan kohdalla ihan täysin henkisesti valmistautunut alatiesynnytykseen, ja vasta 2 vkoa ennen la:a selvis toi lantion ahtaus. Mutta nimenomaan vauvan ja äidin terveys etusijalle!
  12. B

    Vaikuttiko mielipiteesi siihen, että sait yrittää synnyttää alateitse?

    ap: Mulle oli varattu leikkausaika viikkoa ennen la:a, mut synnytys käynnistyi spontaanisti päivää ennen, ja sektio oli lopulta kiireellinen. Mies sai olla kuitenkin mukana, ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan toista lasta, nyt keskiviikkona saan luultavasti operaatioajan. Koska edellinen synnytys...
  13. B

    Vaikuttiko mielipiteesi siihen, että sait yrittää synnyttää alateitse?

    Ei kukaan lääkäri ottaisi moista riskiä, jos lantio on liian ahdas ja vauva jää sinne jumiin (minulla lantio 8,6 kun normaalisti naisen lantio 13cm) on siinä vaarassa sekä lapsen että äidin terveys tai pahimmassa tapauksessa henki! Jos vauva on jo synnytyskanavassa ja jää sinne jumiin, on myös...
  14. B

    normaalia raskausväsymystä?

    Toksoplasmoosin yksi oire on armoton väsymys. Oletko tarkistuttanut ettäse on negatiivinen, vai oliko positiivinen jo ennen raskautta?
  15. B

    kellä AHDAS SYNNYTYSKANAVA?

    ap: Mulla on ahdas lantio; normaali naisen lantio on 13cm leveä, mulla 8,6cm. Johtuu liian nuorena tehdystä kirurgisesta operaatiosta reidessä. Kiitos suomen lääkärit siitä siis.. magneettikuvauksessa (MR) selvisi tuo, 2vkoa ennen laskettua aikaa. Sektio tehtiin viikkoa ennen laskettua aikaa.
  16. B

    HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

    Heippa vaan tooosi pitkästä aikaa! Täällä vointi on loistava, ihan uskomatonta, että kahden kk päästä pitäis mennä synnyttämään! Etenkin, kun täällä heinäkuisissakin on jo pienokaisia syntynyt! Onnea vaan paljon Eleanor78! :flower: Me lähdemme ensikuussa lomalle Etelä-Ranskaan, ajomatkaa...
  17. B

    vauva perätilassa

    Kysykääpä ennen kääntöyritystä riskeistä lääkäriltä - nimittäin istukka on vaarassa revetä kun vauvaa aletaan "väkisin" kääntämään! Ja sitten mennäänkin kiireen vilkkaa hätäsektioon.. Täällä Belgiassa ei noiden riskien takia tuollaista edes yritetä - ihmettelen suuresti, että Suomessa vielä noin...
  18. B

    Tästäkin aiheesta on varmaan ollut täällä sata kertaa, mutta.... MÄ INHOON TUOTA LÖYSÄÄ MAHAA/NAHKAA, JOKA ON JÄÄNYT SYNNYTYKSEN J

    Mä en kyllä moista huomannut ollenkaan.. mulla on vissiin joustava nahka :D ja nuorikin olen ;) 29v.. :whistle: toivottavasti ei toiseltakaan jää. Nyt on rv 25+. Raskausarpiakaan ei tullu. Mä luulen, että tää on aikalailla kiinni tuosta nahan joustavuudesta.
  19. B

    Montako ultraa tehdään raskauden aikana?

    Itse käyn gynekologilla 6vkon välein ultrassa. Käynti maksaa 35e, josta vakuutus maksaa n. 22e. Asun Belgiassa.
  20. B

    Lihava ihminen ja juoksun aloittaminen.

    Minä juoksin täyspitkän maratoonin 10kg ylipainoisena! Ja siis juoksin (no ok, hölkkäsin ;)) koko matkan ja maaliin saakka! Aika ei ollut häävi, mutta kuitenkin alle sen maksimin :) Suosittelen pikkuhiljaa aloittamaan, ja yllätykseksesi tulet huomaamaan, että nopsaan se kunto nousee! Mutta ole...

Yhteistyössä