HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heippa vaan kaikille! :wave:

Ihan ensimmäiseksi ISOT onnittelut vauvautuneille :heart:
Ihanaa kun joka kerta saa lukea vauvauutisia.

Monella tuntuu olevan jos jonkinmoista vaivaa, missäs mun vaivat on?? :eek:
Nyt kun on pari päivää ollut viileää, niin olo on mitä mainioin, ei ole turvotusta tai kipuja.
Helteellä turpoaa sormet niin että niveliin vain koskee.

Joku kyseli meitä loppukuun odottajia: Täällä yksi joka saattaa olla kasassa vielä syksyllä
:LOL:

Joko Joko kyselyitä satelee miehen suvulta enemmänkin. Oman äitini kanssa puhunkin päivittäin, joten hän on kyllä perillä siitä milloin lähtö tulee.

Neuvola olis torstaina, mutta tuskinpa siellä mitään uutta paljastuu :)

Viikonloppuna käytiin tutustumassa Jorviin , niin tietää sitten tositoimien alkaessa että mihin pitää suunnistaa. Oli ihan epätodellinen olo siellä synnytyshuoneessa, että tännekö minäkin päädyn ja vielä tässä lähiaikoina???

Mörötys ja Pörriäinen RV 38
 
Kaikesta sitä voikin ihminen olla iloinen/onnellinen.. :D Vessareissulla lisää veristä limaa, jopa ihan pyttyyn asti "lorahti", joten kyllä tässä nyt jotakii tapahtuu!! JES JES JES JES! :LOL: :LOL: Supisteluja edelleen odotellessa..

turhankin innostunut Räpis ja toivon mukaan käynnistyvä synnytys
 
Tää olo on ollu tämmönen pöhnä, jo perjantaista ainakin... oon ehtiny miettiny, jo auringonpistokset, nestehukat, huonon näön, liikaa unta, raskausmyrkytyksen... Mutten oo mihinkään ottanu yhteyttä, ko jos on tarpeeks kivaa tekemistä niin vaiva unohtuu, eli ei voi olla paha.

Kaitpa tämä tästä vielä iloksi muuttuu joku päivä. Tänäänkin sitten vaan kävelemään ja saunaan vaikkei ne mitään aiheuttaskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Tää olo on ollu tämmönen pöhnä, jo perjantaista ainakin... oon ehtiny miettiny, jo auringonpistokset, nestehukat, huonon näön, liikaa unta, raskausmyrkytyksen... Mutten oo mihinkään ottanu yhteyttä, ko jos on tarpeeks kivaa tekemistä niin vaiva unohtuu, eli ei voi olla paha.

Kaitpa tämä tästä vielä iloksi muuttuu joku päivä. Tänäänkin sitten vaan kävelemään ja saunaan vaikkei ne mitään aiheuttaskaan.
:hug: Kyllä se vain on niin että lähestyvä synnytys sinnuu kiusaa, eiks jeh?!? Ja kävelemällä mä ainakin sain tuota limaa irtoileen, uhallaki eilen kävelin pitkän lenkin koiran kans! Ja saunoin, ja päälle vielä kylmä suihku. Kyllä me tästä piakkoin päästään!!

Räpis uutta uskoa valaen
 
Onnea kaikille vauvautuneille. Tänne ei niiin mitää uutta. Pojan kanssa käytiin tänään puoli tuntia leikkimässä neuvolan aulassa, kun kovasti elin jo keskiviikkoa. Sit hokasin, että hitto tänäänhän on vasta tiistai ja pojan 1,5.v neuvola onkin vasta huomenna. Sit vaan nolona luikin pois sieltä :ashamed: Mutta laitetaan raskauden piikkiin tämäkin :whistle:

Nelly ja JJ 38+3
 
Neuvolassa käyty:
RR ja pissa ok
paino -840g
kohdunpohjankorkeus 39!!!!
vauvan syke 135

Vähän olen saanut veden pakko juonnilla turvotusta lähtemään ja painokin hieman laskenut. Kohdunpojan korkeus huitelee jossain ihan omilla käyrillään.
Muuten kaikki ennallaan ja seuraava neuvola ensiviikon ma.
Ei ole supistuksen supistusta, eikä minkään maailman limavuotoa. Kaipa se Sara ei halua sieltä istumasta tulla ollenkaan pois.
Ainoat vaivat ovat närästys ja oikeanpuoleinen alaselkä kipu.

anjamarita ja Sara 38+0
 
Ievuska on vissiin synnyttämässä kun siitä ei ole kuulunut. Saas nähdä räpsis kumpi meistä menee ennemmin synnyttää. Ittelläkin valuu jotain"paskaa" jo kolmatta päivää, saas nähdä kuinka kauan.
Sanoin ukolle että tää poika on tainnut periä miehen puolen jääräpäisen luonteen kun näin odotuttaa.
Supistukisia tulee välillä neljän minuutin välein puoli tuntia ja sitten taas pam supistukset häviää muutamaksi tunniksi. Tosi raivostuttavaa ku pitkään tämmöistä että meinaa teettää lähtöä ja sitten taas ei mitään.
Tuo vauvan pää oli välillä alhaalla ja eilen neuvolassa ei ollut enää.. :kieh: :kieh: Mutta kuulema se voi tehdä tollaista ku on neljäs kyseessä.
Ihmiset jännittää milloin meidän vauva tulee. Olen sanonnut että varokaa vihaista viimeisillään olevaa raskaana olevaa naista. :D
 
Tais alkaa limatulppa irtoomaan täälläkin. Äsken vessareissulla jäi paperiin sellanen pikkurillinpään kokonen paksu limaklöntti :x Nyt mä oon täällä ihan paniikissa, kun tää ei nyt sais syntyä vielä muutamaan päivään tai voi olla lastenhoitajat esikolle aika kortilla. Miehelläkin sellanen tilanne töissä, ettei oikein vois olla sieltä pois just nyt. Apua, pelottaa :ashamed: Onneks suppareita ei tuu ainakaan vielä, eikä kyllä liman seassa ollut vertakaan, joten toivotaan, että oli jotain muuta.

Onnea nelekalle :heart: :flower:

Nelly paniikissa "äläsynnyvielä"-mantraa hokien
 
Onnittelut Nelekalle! :flower: :flower: :flower:
nellly 83 mä voin mennä ennen sua synnyttämään! :hug: :D
Tuolla kaksplussan sivuilla luki synnytyksestä että limatulpan irotamisesta voi mennä kymmenenkin päivää synnytykseen , joten ota rauhassa! :hug: Mulla kai lähti sunnuntai vastaisenä yönä ja täällä ollaan!
 
Tänää oli sit painoarvioultra..Sintti painaa n.2900g.
Roplas alapäätä ja sano ett toivottavasti lähtee käynnistymään, ko sanoin jo olevani aika kypsä tän masun kaa.
Sormelle paikat auki, pehmee, mut kanavaa viel vähä,argh!
23.päivä sain äippäpolille ajan...jospa rupeisiivat käynnistelee. Jee!!! Siis sikshä ne multa tarkkaileevat hirveesti Sintin painoo, ko miust ei mahu tulee ko n.3,5 kilone...kätilö sillo ekas raskaudes totes.
Supistuksii saan aikaseks...mut ne loppuu ko rupeen rauhottuu. Eli taian kokonaisena olla viel piiiiiiitkääääääään! :headwall:
Ja mie laitan kohta puhelimen kii, jos ei porukka tajuu olla kyselemättä; jokojokojokojoko!!!Kaikki tietää kyl, ett kyl myö ilimotettaan sit, mut ko ei tajuu ni ei tajuu!!!
Tsempitykset kaikille kärvistelijöille!!! Kohta kait sitä myökii piästään jakautuu!!!

Pörri ja Sintti 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Ievuska on vissiin synnyttämässä kun siitä ei ole kuulunut. Saas nähdä räpsis kumpi meistä menee ennemmin synnyttää. Ittelläkin valuu jotain"paskaa" jo kolmatta päivää, saas nähdä kuinka kauan.
No jos näin toivotaan nii kyllä mie sut päästän mieluusti eelle!! Ja äkänen oon minäkin, eilen kiukkusin ja itkin miehelle jopa anopin tekemättä jättämisetki! :ashamed:
Mutta kyllä täällä jotakin tapahtuu, hiljaksiin, väliin vihloo ja supistaa niin maan pirskatisti, mutta vasta ihan muutaman kerran tän päivän aikana... Hiljaa hyvä tulee! Kait...

Räpis
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelly83:
Tais alkaa limatulppa irtoomaan täälläkin. Äsken vessareissulla jäi paperiin sellanen pikkurillinpään kokonen paksu limaklöntti :x Nyt mä oon täällä ihan paniikissa, kun tää ei nyt sais syntyä vielä muutamaan päivään tai voi olla lastenhoitajat esikolle aika kortilla. Miehelläkin sellanen tilanne töissä, ettei oikein vois olla sieltä pois just nyt. Apua, pelottaa :ashamed: Onneks suppareita ei tuu ainakaan vielä, eikä kyllä liman seassa ollut vertakaan, joten toivotaan, että oli jotain muuta.

Onnea nelekalle :heart: :flower:

Nelly paniikissa "äläsynnyvielä"-mantraa hokien
Tähänkii pakko nyt nenäsä työntää, mutta mullahan nuo ekat kirkkaat limat tuli sillon.. ööh, lauantaina jo. Sit "kuivat päivät" välissä ja nyttemmin sitte veristä, joten nyt vasta uskon että sitä itteensä ois. Jotta toivotaan ettei sulle nyt justiin lähtö tulekaan!!

Räpis TAAS
 
Kiitos suomalainen ja räpis kommenteista. Täytyy tosiaan toivoa, että tää nyt pysyis mahassa ainakin perjantaille. Tosin kyllä pahin paniikkikin meni ohi, kun sisko lupas, että voi kattoo esikkoa jos meille lähtö tulee. Jotenkin vaan iski niin paniikki, kun esikosta tulppa irtos vasta sairaalassa kun synnytys oli jo täydessä käynnissä. Ja siskollakin kakkosen kohdalla tulppa lähti aamulla ja seuraavana yönä oli sillä poika sylissä, mutta katsellaan nyt rauhassa..
 
nelly ei huolta. esikoisen kanssa mulla meni limatulppa kun vedet meni ja synnytys käynnistynyt. nyt meni (ainakin osa) la eikä se oo mitään merkannu. kuiva kun sahara olen ollu sen jälkeen ;) tsemppiä tulevaan!

korvapuusti + pikkupulla rv 40+4
 
Sen verran kommenttia, että täällä myös on tullu oltua koko päivän kiukkuinen ku ampiainen. Ihan syyttä, ku on ehtiny yöllä nukkua ja päivälläkin on saanu levätä, eli ei väsymyksenkään pitäisi olla niin valtavaa..Mä elättelen toiveita, että se olis joku merkki synnytyksen lähenemisestä..Tai sitten se on vaan sitä kuuluisaa yläpään kypsymistä.. :LOL:

Juu, onnittelut taasen vauvan saaneille! :heart: Mäkin haluun..

Pinuski taas..
 
Onnea Neleka, HPM, sumppis pienten ihanuuksien syntymän johdosta !! :flower: :flower: (toivottavasti ei joku unohtunut)
Täällä sitä vielä ollaan ja ähistään kaikkine mahoineen. Tänään alkoi taas olee tuntemuksia joita odotin voimistuvan , mutta ei mitään. Nyt vaan sellaista vihlontaa ja painetta alakerrassa.
Hei muuten jo synnyttäneet tulee kyssärii :) Huomasitteko vauvassa rauhottumisen merkkejä ennen syntymää? vai mylläskö ihan samaan malliin ihan vielä samana päivänä?
Toiset sanonut että vauva voi rauhoittua ja olla "huomaamaton" vaikka päivääkin ennen, mut tiedä sit ja voihan tietty joillan niin ollakkin.
Täällä sivustolla kyllä nyt niin hiljaista että olisikohan porukkaa taas lähtenyt .. hmm..
Itellää kyllä pinna ollut tänään aikas tiukalla tai jotenki sellainen ärsy olo. Ihanku päätäkin koskisi . Outo olo jotenkin. Noh, kuulostellaan... Täällä vanhin veikka tuli yökyliin kaiken varalta jos lähtö tulee yö aikaan. Toinen veikka kun lähti kaverin kans mökkeilee niin ei olis ollut kotona pienten kans sitten kettään. Tietty aina pappaa voi soittaa...
Nyt tää möhö lähtee sänkyyn ettii asentoo ja yrittää jaksaa keskittyä vaik kattoo töllöö.

Äippä 39+4 Eräpäivä lähestyy
 
Heippa vaan!

Ensinnäkin onnittelut kaikille jotka jo olette synnyttäneet! :flower:

Minä sain sektioajan 22.7 klo 7.30, joten parin viikon päästä täältäkin sitten lisää uutisia. Tai no sitten kunhan sairaalasta kotiudutaan, sektion takia joudun taas sen viikon olemaan.

t. balou n. rv. 36
 
Moikka taas!! Tänään tuli käytyä neuvolassa. Kaikki muuten ok, mutta pissassa proteiinit plussalla ja leukosyytit 2 plussalla.. :( Huomenna sit kiikuttaan pissapurkkia labraan.. Veikkasivat pissa tulehdusta. Oireita onkin sit tämän päivän aikana ilmennyt ja paljon!! :kieh: Jos pahenee niin huomenna on pakko mennä lääkärille. Neuvolasta ne ei kirjoita reseptiä ennen kuin tulos on valmis ja siinä menee 2 päivää. Ei olis kiva mennä synnyttämään jos pissatulehdus päällä. :(
Sit yksi kysymys.. Tänään kuunneltiin tietenkin vauvan sydänääniä jotka sitten aina laskivat yhtäkkiä siitä normaalista 130->100-110 Sitten hetken päästä aina palautuivat takaisin. Täti oli siitä huolissaan ja kävi kysymässä lääkäriltä et mitä tehdään, mutta lääkäri ei ollut sit huolissaan koska mitään ei tehty :eek: Onkohan tämä ihan normaalia?? Onko teillä muilla ollut vastaavaa..
Supistuksia tulee hirveästi ja vähänkin kun vauva liikkuu niin vihloo tonne alamahaan ja selkään niin pirusti. Eli varmaan sen tulehduksen oireita.. Toivottavasti ei tänään ala syntymään voi olla virtsaputki hieman kovilla. Ja eikös se tulehdus voi sitten jotenkin tarttua siihen vauvaankin?! KAi ne pistäis antibiootti tippaan..

Paljon onnea neleka, hpm ja sumppis :flower: :heart: taas on lisää kääröjä tullut. Ihanaa.. Nyt varmaan saadaankin joka päivälle jo yksi uusi tuhisia :heart:
Nyt painun iltapalalle ja sit taas nukkumista yrittämään!! Ei siitä kuitenkaan mitään tule kun kädet ja jalat puutuu vuorotellen ja sit saakin taas rampata vessassa kun muut vaivat helpottaa :kieh: Joka yönä tulee siis se max. 4 tuntia nukuttua ja sit pitäis vielä jaksaa esikon kanssa olla ja leikkiä koko päivä.. No eipä ole onneksi enään kauaa aikaa.. Jaksamista kaikille!!
Paveli 38+2
 
HPM:lle onnittelut nyytistä! :flower:

Ja äitylix3, minä ainaskin oon ollut jo pari päivää kuin viulunkieli, tiuskanu ja äyskäny kaikille.. :ashamed: Ja mitäs mä täällä tähän aikaan muuten, muuta kuin toivottelen itteäni synnärille! :D Tunnin ajan supistellu 10min. välein, tässä nyt sitten vaan oottelen koska sitä alkas luitaan raahata synnärin suuntaan ja isäntää herätellä. Ei nyt vielä. Isäntä jää nyt sitten kotiin lasten kera, ja minä taksilla yksin, kun ei oo lapsenlikkaa kun aikasintaan aamulla jos heti sillonkaan. Varmaan onkin jo valmista sitte ennekö isännys perään kerkee! Tai mistäs mä tiiän, katotaan nyt.

Ja nyt takas sohvalle oikoselleen, pitänee kerätä voimia ja koettaa rauhottua, meinaa alkaa paniikki iskeä kivun vuoksi..

Räpis+NinniElmeri rv39 ja eräpäivä!!
 

Yhteistyössä