HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
täällä sairastellaan :( flunssaa ja kuumetta ja valvottu yö takana. ei kiva näillä viikoilla... pakotin miehen olemaan kotona hoitamassa esikoista kun en millään olisi jaksanu. toivon mukaan huomenna parempi vointi koska silloin ollaan kahestaan esikoisen kanssa.

rauhottumisesta ennen synnytystä niin ei tapahtunu esikoisen kohdalla ainakaan vaikka muistan että silloinkin puhuttiin semmosesta täällä. möhri kyllä masussa ihan viimeseen iltaan saakka. ei nytkään rauhottumisen merkkejä, varsinkaan öisin...

sykkeiden laskemisesta
niin eilen neuvolassa oli ensinäkin vaikea löytää sykkeet ja ne hyppeli ja vaihteli. kun konetta katoin siinä vieressä niin vaihteli 55-140 mutta neuvolasijainen sanoo ettei hätää kuuluu asiaan. en ole nyt koskaan tienny että noin paljon voi vaihdella?? laitto sitten korttiin että 130 vaikka varmaan vaan pari kertaa kävi yli 125...

ei kai tässä muuta uutta... odotetaan pe neuvolaa ja toivotaan että pysyy masussa maanantaihin saakka :)

korvapuusti + pikkupulla rv 40+5
 
Eipä auttanut kaupassa kävely, ei yhtään supparia, eikä oikeastaan ole tulut koko päivänäkää... Vaavi painaa vaan ihan kamalasti tuolla alhaalla ja on tosi tuskainen kävellä ja istua :eek:

Voi korvapuusti, toivotaan et flunssa menee pian ohi :hug:

Täällä vaivaa pallomaha, joka on täynnä ilmaa :( siis ei tule ulos millään ei... onko mulla sellaista ongelmaa?!

Jisse taas...
 
moro.
enhän mie kerenny maanantai aamuyöllä tänne kirjottelee,tuli kiiruslähtö.lähettiin vaille 6 aamulla ja poju synty 7.42 :heart: .painoa 3470 ja pituutta 49 cm.justtiin kotiuduttiin,poju köllii nyt sylkyssä.palailen päivittelee kuhan tilanne rauhottuupi.

Ievaliina ja pikkumies 2 vrk
 
Bee
Onnea Ievaliina!! :flower: :flower:

Tänään oli neuvola täälläkin..
RR: 109/81
Painoa: +583g, yht. 10.8kg
Pisu puhdas
Sf: 33cm

Vauveli oli jo tiukasti kiinni lantiossa ja rt siis. Syke oli tänään normaalia matalampi, 120-130, normaalisti 140-150. Töniessä syke nousi aina hetkellisesti "normaaliksi", täti epäili josko synnytys lähenisi.. Sopis kyllä mulle!! :whistle:
Painoarvioksi veikkaili 3000g..

Muuten olo normaalin malttamaton.. :saint:

B 37+4
 
RouvaSumppisuu
Sumppis takaisin linjoilla, tosin eipä tässä taida ehtiä kuin piipahtamaan :wave: .

Onnea kaikille tässä välissä vauvaantuneille :flower: :flower: :flower: , teitä olikin monta, Ievaliina, HPM, Neleka, Kultatiuku, hemunen ja julia orvokki ainakin. Laittelen listaa sitten myöhemmin...

Eli tosiaan meille syntyi rv. 40+0 sunnuntaina 6.7. klo 10.29 ihana tummatukkainen poika (3710g ja 51cm). Ja kaikki on mennyt mallikkaasti, synnytys oli upea kokemus, jäi uskomattoman hyvä mieli koko touhusta. Kokonaiskestoksi taisi tulla reilut 4 tuntia, joista ponnistusvaihe 20min. Tosin mulla koko edellisen päivän ja yön suppaili epäsäännöllisesti ja olinkin 5-6cm auki, kun synnärille mentiin. Tänään kotiuduttiin pojun kanssa ja eipä tässä voi muuta kuin ihmetellä tuota tuhisevaa rakkauspakkausta :heart: :heart: :heart: .

Kirjoittelen enemmän ja luen ajatuksella tekstit paremmalla ajalla,
Sumppis ja poju 3vrk
 
:flower: Onnea taas kaikille! Pää on niin hatara, etten yksilöi.... :ashamed:
Mä alan olla tosi rauhaton, kävelen vaan ympäri kämppää enkä osaa olla aloillani, vaikka ei mitään tuntemuksia olekaan... Muutama napakampi supistus edelleen saldona, ei hurraamista. Olisin niin valmis häippäsemään sairaalan suuntaan. Tää näköjään vaihtelee päivittäin: eilen ei ollu kiirus, tänään menisin tukka putkella... ;)
Mitään limoja tms. en ole bongannut, eipä niitä kyllä tullut edellisistäkään. Huomenna pääsee sitten taas neuvolaan, nyt saa jotain painoarviota antaa! Muutoin kaikki varmaan ok, kun ei mitään kummempaa ole ollut.
Seuraillaan...
Passepartout 39+2
 
Vielä oli tultava kurkkaamaan pinoa =) .

maggie71 Voi olla, että samaan aikaan ollaan sitten osastolla. =)

Onnea Ievuskalle! :heart: :flower:

Korvapuustille paranemisia!

Olipa kiva kuulla, että Sumppikselle jäänyt hyvä mieli synnytyksestä. Rohkaisee näin ensikertalaista. :)

Palataan taas, kun pääsen nettiin seuraavaksi.
 
38+3, viikko vielä la:han, kylläs jännittää, kun ei ole mitään käsitystä, että mitä se oikeasti on kun tulee lähtö :D
Tuntuu tukalalta tän pallon kanssa välillä ja pari jonkunlaista supistustakin on ollut.. varmaankin hyvin laimeaa esimakua tulevasta :)
 
B-7
Joulukuinen vasta olen mutta selaillut pinoanne omaa H-hetkeä odotellessa!
Been vauvan sykkeiden laskuun sen verran että mulla 6 synnytystä takana ja jokakerta viimeisellä neuvola käynnillä sykkeet olleet alhaisemmat kuin ennen ja ei siitä olekaan montaa päivää synnytykseen mennyt =)

Tsempit teille kaikille synnytyksiin ja onnittelut vauvoista!
petite-te ja bebe nro 7 rv 18+
 
Onnea iivuskalle ja anskuliinille!! :heart: :flower: Ja sumppikselle myös vielä kerran onnea!! :flower: :heart: Täällä ei mitään muutosta olotilassa. Huomenna neuvola, tosin kuulumisia pääsen päivittelemään vasta pe iltana, kun lähdetään huomenna suoraan neuvolasta siskon luokse.. :wave:

Nelly ja JJ 38+4

Ai niin ja korvapuustille pikaista paranemista :hug:
 
paljon onnea vauvansa saaneille ja tsempii vielä koossa oleville =)

meijän viikon vanha nyytti vetää sikeitä kopassaan...
on nää päivät viel semmosta hulapaloota kun ei viel ole sisäistänny kaikee ja sitten on noi isommat lapset viel vaatimas huomioo ja juttuja

mutta poistun nyt hommeleihin kun viel olis muutama juttu homma tekemättä

bambiino ja 1 viikon ikäinen pömppis
 
Onnea taas uusille vauvoille ja heidän perheilleen!! :flower:

Mulla tänään laskettu aika ja sen kunniaksi vessanpönttö hajosi :eek: No onneks sitä pystyy silti käyttämään, vaikka vetäminen vaatiikin omat kommervenkkinsä. Korjaaja saattaa päästä paikalle vasta alkuviikosta. Täytyy kai koittaa kasvatella mahaa vielä siihen saakka, että saadaan pönttö kuntoon.

Eikä täällä mitään merkkejä synnytyksestä vielä olekaan. Eilen shoppailin Jumbossa ja tänään vietettiin päivää Linnanmäellä. Paljon on tullut oltua liikkeellä, mutta supistuksia tulee harvakseltaan ja nekin kivuttomia. Vauva möyrii paljon ja luulee kai, että tuolta kyljestä saa itsensä ulos porattua.

Nyt saunomaan!

Krissie rv 40+0
 
Täällä on ollut kaikennäköistä jomotusta tänään, ja kaikki ässät ja kaks kertaa tunnin kävelylenkki niiden lisäksi koitettu, mutta eipä nuo kivuttomat supparit miksikään muutu, jomottelee vaan tosiaan menkkamaisesti välillä.. :headwall:

Toisaalta tuli tänään tommosen jomotuksen aikana mieleen, että kylläpä sitä onkin tyhmä, ku haluaa itelleen niitä hirveitä kipuja.. :x Oon yrittäny olla ajattelematta koko synnytystä, mutta tänään se on jotenki ollu mielessä useampaanki otteeseen..

Kysymys vielä: Muut aiemmin synnyttäneet, onko teillä ne synnytyssupistukset alkanu kertalaakista tosi kipeinä, vai hitaasti mutta koko ajan voimistuen? Mietin vaan, ku mun ekassa synnytyksessä ne alko just silleen hitaasti mutta varmasti voimistuen (vuorokausi siihen meni, mutta kuitenki..), mutta voiko ne alkaa silleen, että heti eka suppari olis semmonen joka suunnilleen tuntuis vievän jalat alta? Kaikkea sitä mietiskeleekin..

Mutta jätän kai palstatilaa muillekin. Ajattelin lähteä tänä yönä synnyttämään, mutta aika heikolta kyllä näyttää ainakin vielä.. :LOL:

Pinuski jonka masuasukin vuokrasopimuksen pitäis päättyä huomenna..
 
Onnea vaan paljon, taas on vauvoja tupsahdellut :flower: :flower:

Pörrö aattelin kokeilla vähän samaa taktiikkaa :) ...jospa tulisi jo tälle puolen masua möyryymään :)
Täällä aikas normi olo taas. Vähän välillä tuntuu et vauveli yrittäis tulla ilman supistuksia ulos, mutta ei vielä oo näkynyt päätä eikä hänt... siis kättä :) Punkee tonne alas , ainakin siltä tuntuu.
Se olis taas jänskät paikat ees...siis nukkumaan meno. Jotenki "jännittää" ain illal et jokohan tänä yönä lähtö ees. Kumma, kun yleensä ne tuppaa yöllä syntyy...ainakin meillä. Tai sit yötä vasten tulee lähtö, mut jospa tää tekis poikkeuksen ja alkais vaik päiväl suppailee :)
Tossa yks ilta isännälle sanoin et ihanaa, ei mee kauan ku saa nukkua miten huvittaa eikä niin vaikeeta kääntyminen ja veskis ei tarvi ravata yöllä...noh, isäntä siihen - niin ei tarvi ku kahden tunnin välein nousta syöttää vauvaa :) tiputti meikäläisen takas maanpinnalle haaveista :LOL: :LOL: se niistä öistä :LOL:
Nyt koiruutta pihalle laskee , tossa niin anelevana kattelee.

äipppppä 39+5
 
Meille syntyi ihana poika perjantaina 4. heinäkuuta klo 10.35, kaksi päivää lasketunajan jälkeen. Painoa oli 3820 grammaa, pituutta 51cm ja pipon koko 35,5 cm. Kotiin tulimme eilen iltapäivällä. Tässä sitä totutellaan uuteen arkeen. On hän kyllä niin ihana :) Kova poika syömään. Synnytys meni hyvin. Supistukset olivat se kamalin osio, tuntui että jalat lähtevät alta. Otin epiduraalin joka toimi tosi hyvin ja synnytys olikin suht helppo. Olisikohan niin että kestoksi laitettiin jotain 7 ja 8 tunnin väliltä. Ponnistusvaihe oli muistaakseni 15 minuuttia. Vauvan syntymään asti katselin telkusta Serranon perhettä...

En ole ehtinyt lukea viestejänne mutta palailen kunhan kerkiän. Kertoilen kyllä lisää myös synnytyksestä ja muusta kunhan jossain välissä ehdin ja jaksan.

Minskuli
 
pinuski:kyllä synnytys supparit oli sit semmosia et teki mieli purra ovenkahvaa...sitä edeltävä viikkotolkun supistelu oli varsin mietoa.supparit alko joskus neljän tienoilla tosi kippeinä ja saikulla 6jälkeen olin jo 5 senttiä auki.eli hyvää työtä oli kuiteski se viikkotolkun supistelu tehny.kirjottelen tarkemmin kuhan pojulilta kerkiin,sylissä köllii nytkin :heart:

ievuska ja pikkumies
tsemppiä kaikille vielä koossa olijoille :hug:

niin ja onnea jo vaavin saaneille :flower: :hug:
 
Pinuski: Mulla esikosta supparit voimistu pikkuhiljaa. Alkuun tuntui kovilta menkkakivuilta ja loppua kohden sitten kipu pääsikin ihan uusiin ulottuvuuksiin :whistle:

äitylix3
: Muakin alkaa nykyään näin iltasella jännittämään, että josko ens yönä tulee lähtö synnyttämään. Sitä kun miettii, niin tulee olo, että apua, ei vielä! ;) Ja toisaalta kuitenkin haluaisin jo vaavin syliini.

Öitä mammoille! Niin ja Minskulillekin onnittelut uudesta perheenjäsenestä!:flower:

Krissie rv 40+0
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Tänään neuvolassa kaikki hyvin. En päässyt oikein perille, että onko kiinnittynyt jo kun sanoi vaan että vauvan pää tuntuisi olevan aika jämäkästi paikallaan.. Eli ilmeisesti. Oma pää niin hatara, että tällä hetkellä kaikki täytyy vääntää rautalangasta.. :LOL:

Jemima ja Maggie taisivat ainakin olla menossa synnyttämään Ks-ks:n. Sinne minäkin suuntaan kunhan se H-hetki koittaa.. Huoh.. laskettuaika vasta ihan loppukuusta (30.7).

Täällä v***tusta ilmassa ollut jo pari päivää. Miehen hermot on varmaan raukalla ihan riekaleina. Kaikki mättää ja mikään ei onnistu:väsyttää ja olo on tukala ja voimaton..

Omassa olossa ei mitään uutta. Kaikki on niinkuin ennenkin. Kivuttomia supistuksia tulee useinkin, mutta en uskalla edes toivoa että olis merkki jostain. Tänään vauveli ollut TOSI vilkkaalla tuulella, eli ei rauhoittumisen merkkejä ainakaan tällä hetkellä oo hällä..

Nyt nukkumaan!

tannuli ja pikku-ukko :heart:
 
Minua närästää ihan hitosti, olin yrjätä ja mahanesteet vissiin poltti nielun.. Nyt tulee sellaisia kipuaaltoja jonnekin keuhkojen väliin :( Eiköhän tuo mene ohi.. Ja nukuin sitten neuvolan ohi, huomenna uusi aika, iltapäivälle :D kerkee herätä :ashamed:
 
huomenta!!!

Suuren suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :heart:

Äitylix3täälä myös jännäillään iltaisin...ja oon ihan huomaamattani ruvennu nyt iltaisin laittamaan talon kuntoon,et JOS se lähtö vaikka tuliski niin ei tarvittisi esikon vahtijan kovin sotkuseen taloon tulla!tosin oon ihan varma,et sinä ainoana iltana ku en jaksa siivoilla niin lähtö tulee!hmm...pitäsi koittaa :LOL:

pinuskimulla myös kivut voimistu loppua kohden.Alkoi just sellasella menkka jomotuksella,ku yöllä mietinkin et mitä ihmettä tää on :D no sitä ittiäänhän se!

täälä olo niin malttamaton,et mä en kestä!!! :headwall: oikeesti mulla ei oo enää kotona mitään tekemistä.Pakastin on niin täynnä ku vaan olla voi,et vaikka meille paukahtas 50 ihmistä kahville,nii tarjoilut ei ainakaan lopu.Ikkunat oon pessy jo varmaan 2kertaa lävitte ja eilen jynssäsin sohvat... :whistle: mitä ihmettä sitä tekis,et sais tän loppu ajan kulumaan.

väsymys on aikasta kamalaa,yöt menee vessas rampates joten päivällä otan tollasia vaatimattomia 2ja puolen tunnin tirsoja :whistle: hyvä tulee!!

no eikö se taas tästä...

Hurjasti jaksamisia kaikille loppu ajan kärvistelijöille :hug:

nasuliini ja pötkylä 38+4 :heart:
 
Huomenna on sitten se meidän suuri päivä =)

Aamulla aikaiseen mennään sairaalalle ja sitten siitä parin tunnin sisään tehdään sektio.
Vauva niin reilun kokoinen ja varsinkin vyötärön ymp. sen verran reilu että synnytys alakautta ei tule kysymykseen. eilen käytiin ultrassa ja samalla lääkäri tutki kohdunsuun tilannetta.
Eilen illalla ja tänään on hieman tullut rusehtavaa vuotoa, toivotaan että ei tuosta pahene.
Myös supistuksia tulee silloin tällöin, kunpa ei sieltä nyt lähtisi tulemaan, se on sitten kiire sektioon jo aiemmin jos lähteekin syntymään itsestään.

Hieman kyllä huominen pelottaa ja jännittää, kun ei aiempaa kokemusta sektiosta ole. Se on tiedossa että kipeää tekee aika sektion jälkeen :|

Tsemppiä muille synnyttäville tulevaan, itse en täällä varmaan viikkoon pääse käymään, sillä välin ehtiikin varmasti moni jakaantua =)

 

Yhteistyössä