Huomenta mammat :wave:
Tulin nyt kirjoittamaan oman synnytyskertomukseni tänne, minä kun en sinne "sisääpiiriin" ole ainakaan vielä liittynyt.
Tässä ketjussa jo aiemmin kirjoitin kun limaa alkoi rolahdella to 3.7 (meidän hääpäivä) ja pe sitten bongasin limatulpan palasen. Oli suppareita välillä, limaa lorahteli enemmän tai vähemmän koko viikonlopun mutta siis olo oli edelleen se "mitä mainioin", pelattiin futista ja käytiin rulliksilla kevyttä lenkkiä vielä
Ma 7.7 ei eronnut muista päivistä mitenkään, limaa rolahteli ja iltaa kohden enenevässä määrin.
Lapset lähtivät sovitusti isälleen ilta seiskalta ja niihin aikoihin tuli eka sellainen erilainen supistus. Muutama sellainen tuli sinä iltana kunnes päätettiin käydä nukkumaan klo 23 jälkeen.
Mies meni sänkyyn, minä kurvasin vessan kautta kun sitä limaa taas lorahteli läpi housujen.
Pöntölle istuessani kuului naksahdus/poksahdus ja niinhän ne vedet loris pönttöön klo 23.25!
Ei muuta ku samantien lähdettiin koska en oikein tiennyt saako kotiin jäädä vai pitääkö lähteä.
Sairaalan parkkiksella klo 23.45 tuli eka kunnon mojova supistus. En meinannut kyetä liikkumaan, peräsuolessa älytön painon ja paineen tunne.
Kätilö tutki vastaanottaessaan minut ja kohdunsuuntilanne 2-3cm auki klo 23.55.
Ottivat käyrää vauvan sykkeistä ja siinä niitä supistuksia sitten alkoi tulemaan, enemmän. Siirryttiin suoraan synnytyssaliin, hetken perästä kokeiltiin miehen kans yhdessä ilokaasua, kuunneltiin radiota ja vitsailtiin
odoteltiin simppeleiden supistustten kanssa.
Klo 01.15 aukesivat helvetin portit yht'äkkiä yhdestä supistuksesta. Huusin ja kirosin, olin rajamailla kestänkö kipua vai meneekö aggression puolelle, peräsuolessa tuntui paine ja vähän ponnistuttikin jo. Kätilö toimi nopeasti ja soitti ane lääkärin heti laittamaan spinaalia.
Spinaalin sain klo 01.40 olin auki 5cm mutta kipu jatkui lähes sietämättömänä.
Kätilö tarkisti kohdunsuuntilanteen klo 01.50 ja olinkin 10cm auki.
Vauvan sykkeet hälyyttivät enkä saanut heti ponnistaa mutta lopulta sain luvan ja kylkiasennosta aloitin työntämisen klo 01.58.
Täysien pisteiden tyttö syntyi tismalleen klo 02.00 :heart:
Pimu alkoi itkemään jo pään ollessa ulkona! seuraavaksi syntyi nyrkki ja sitten muu pötkö
Kaikki kävi todella vaudilla ja toivuin nopeasti, ei jouduttu leikkelemään enkä revennytkään
joku pikkuruinen nirhauma tuli häpyhuuliin mutta sitä en itse edes tunne.
Näin se kävi, kolmas kerta toden sanoi ja pienen prinsessaan sain rv 39+4!
Tsemppiä odottajille loppu koitokseen.
Vinkkini on harjoitella rentoutumista jossakin mukavassa asennossa ja sitä sitten hyödyntäkää synnytyksen ollessa käynnissä. Vauva pääsee laskeutumaan paremmin ja kudoksetkin antaa periksi helpommin.
Käyn kyllä lukemassa säännöllisesti täällä ennenkuin jokainen on nyyttinsä saanut :hug:
SmileX ja pikku Lilli 3vrk