HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti


ievaliina: Miten tosi törkeää käytöstä sun ystävältä!! ei ois varmaan mun hermot kestäny, olisin kyllä jotain laukonnu päin naamaa.. ois kyllä luontokirjat lennelly multa varmaan kaaressa pitkin peltoja.....:kieh: ., meitä vaan on niin moneen junaan..

onnittelut uusille, nyt on taa tullut niin monta uutta nyyttiä maailmaan etten muista kaikkia, nöyrä anteeksi, mutta onnea, ja joku oli ihanan kuvankin laittanut. Ja kiva on lueskella synnytyskertomuksianne myöskin!

jaksamisia kaikille yövalvolijje pienen nyytin kanssa:)

perässä tullaan, hitaasti, mutta kai jossain vaiheessa, tää tuntuu olevan vähän loivaliikkeinen kaveri...
magia tasan viikko yli jo lasketun ajan..
 
Eilen oli taas neuvola, ja siellä oli taas kaikki niin kuin pitää.
Nyt pääsin ekan kerran täällä espoossa omalle terveydenhoitajalle, ja se olikin ihan supermukava! Noin tarkkoja "tutkimuksia" mulle ei ole aikaisemmin tehtykään, ja kuitenkin oli sellainen olo että tuota ihnmistä kiinnostaa muu hyvinvointi myös eikä vaan mitat ja käyrät =)
Tosi hyvä fiilis jäi!

Painoa oli tullut +200g/vk
Turvotus +
RR 122/80
Pissa puhdas
Hemoglobiini oli noussut 120:een, edellisellä kerralla vain 108.
SF mitta 32 (laskenut 2cm), nyt tipuin käyrien alapuolelle, kun muuten aina mennyt keskikäyrän yläpuolella :)
Tämä on kuulemma normaalia kun vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, eli lähtökuopissa :eek:
Ekan kerran myös kuulin maininnan lapsiveden määrästä, joka on normaali
Vauvan syke huiteli 160-140, ei oikeen tykännyt kun hänet herätettiin kesken unien :D
Raivostuneena muksi dobleria.
Painoarviota yritti tehdä, mutta ei osannut varmaksi sanoa oikeen mitään, kun on niin supistusherkkä kohtu, ettei saanut vauvan keskivartaloa käsien väliin, mutta vauvan pituudesta sanoi ettei ole tulossa mitään 55cm lasta. Korttiin näköjään merkinnyt 3,6??--Juuri huomasin.


Mutta senpä näkee sitten kun prinssi syntyy.
Tänään aamulla tuli pari napakkaa supistusta, mutta onneksi ne loppui ennen kuin kunnolla pääsivät vauhtiin. Mä oon koko ajan ajatellut että tämä kaveri syntyy sitten kiltisti lasketunajan jälkeen enkä todellakaan ole valmis vielä!

Synnytyskertomuksia on ollut ihanaa lukea. Kaikkien synnytykset on kuulostanut ihanan mutkattomilta ja helpoilta. Onnea vain kaikille! :heart:

Nyt laittamaan pyykkejä kuivumaan.

Joku kaipaili savoon aurinkoa? Täältä saisi yhden B)

Mörötys ja Pörriäinen 38+3 (Mihin tää aika oikeen menee???)
 
EAK
Moi!

Tänään taas neuvola, jossa kaikki hyvin. Verenpaine oli laskenut, samoin sf-mitta sentillä vaikka vauva onkin lähtökuopissa ollut jo pitkään. Ens viikolla ei neuvolaa, koska oon menossa Jorviin kontrolliin.

Nasuliini: Minä oon kuullut perusohjeen, että lapsivesien mentyä voi kotona odotella supiostusten alkua 12 tuntia. Vesien mentyä kannattaa kuitenkin soittaa synnärille, niin ne osaavat varautua synnyttäjän tuloon. Ja silloinhan ne voi myös kertoa, jos heidän mielestä pitää tulla aiemmin.

Itse tosin oon saanu ohjeen mennä heti vesien mentyä, koska oon ollu vauvan sydänäänien takia muutenkin tarkemmassa kontrollissa.

Tänään lähdössä viikonlopuksi saareen mökille, joten hyvää viikonloppua kaikille!

38+6
 
Täällä minäkin, vaikka en ole hetkeen kirjoittanut

Ihan ensiksi tietysti onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Ei supistuksia, ei limaa, ei yhtään mitään... Olen jopa palannut bodypump-tunneilta tavallisille aerobic- ja steptunneille, kun ei kerran ole mitään oireita. Vain kävely on ainut, joka ei mulle sovi. Ja ikkunat on pesty, pakastin on täynnä ruokaa, kaapit on siivottu ja jopa kukkapenkki kitketty. Ei mene mullakaan hyvin, kun rupesin tekeen jopa puutarhatöitä, joita yleensä vältän viimeiseen saakka. Kait se on vielä matot ja sauna pestävä...

Lääkäri ja neuvolatäti arvelivat, että vauva syntyisi kovastikin etuajassa, koska on ollut kiinnittyneenä jo kauan, mutta taisivat olla tai siis olivatkin väärässä. Ylimääräiseen kontrolliin jouduin mahan pinkeyden vuoksi, mutta johtuu kuulemma vain siitä, että lihaskudos ei ole antanut normaalilla tavalla periksi. Siksi tunnen liikkeetkin aika heikosti ts. vain käsi vatsan päällä tai etunojassa tai sängyllä maaten. Siellä se vauva kuitenkin koko ajan myllää ja kaiken pitäisi olla ok.

Kamala nälkä on mullakin nyt koko ajan ja jouduin käymään yölläkin syömässä. Karkit maistuu ja kaikki muukin. Ja painoa kertyy... Ekasta neuvolasta on tullut 13 kg ja sitä ennenkin jo jotain. Toivottavasti pääsis pian synnyttämään, ettei vaaka heilahda taas uudelle kymppiluvulle...

Synnytystarinat ovat olleet opettavaisia Näin ensikertalaisena haluan kovasti kiittää niistä.

Myös vauvakuvat ovat olleet maailman suloisimpia. Olisipa minullakin jo tuo nyytti...

Suljettuun yhteisöön en ole minäkään liittynyt, enkä ehkä liitykään. Näillä sivuilla on niin helppo piipahtaa ja lueskelen heinämammapalstan lisäksi aina jotain muutakin. Toivottavasti joku siis kärvistelee kanssani täällä vielä elokuussakin, jos menee paljonkin yli lasketun. Täällä kuulemma voidaan antaa mennä jopa lähes 3 vkoa yli, jos vauva on pienikokoinen, äiti iso ja kaikki ok eli ihan niin kuin minun kohdallani... Synnytystapa-arviossahan vauveli oli 2.6 kg --- toki siitä on jo 2 vkoa aikaa.

Tällaista. Taidanpa lähteä pyöräilemään ja nauttimaan auringosta...

T. Virtanen 38 + 4 vailla mitään raskausoireita (paitsi tuo maha...)
 
Virtanen, olet kyllä varsinainen tehopakkaus =) Ite en voisi kuvitellakaan aerobicaavani tässä vaiheessa, vaikka muuten paljon liikkeessä olenkin. Tää pallomahahan lähtisi varmaan irti, jos alkaisin jotain kävelyä vauhdikkaampaa harrastamaan.

Aamulla laitoin imurin heilumaan ja sen jälkeen vietettiin miehen ja pojan kanssa koko aamupäivä pihalla auringonpaisteessa. Viime yönä näin unta, että kätilö veti vauvaa napanuorasta ulos ja napanuora katkesi. Sitten kätilö vaan passitti mut takaisin kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä ja sanoi, ettei vauvalla ole mahassa mitään hätää, vaikkei napanuoraa enää olekaan :eek: Aika karsea uni. Sitä ennen olin valvonut kolmeen, kun koko ajan jännitin poksahtaako lapsivedet. Oli jotenkin omituinen olo muutenkin, mutta se saattoi olla pelkkää jännitystäkin.

Mulla ei esikon synnyttyä tullut heti mitään ylitsevuotavaa onnentunnetta. Se kehittyi pikkuhiljaa pojan kasvaessa. Alkuun oli usein jopa tunne, että tällaistako tämä nyt on, pitäisikö tästä muka iloita.

Ievuskan kaveri oli kyllä uskomattoman tökerö. Itsekin olisin vetänyt moisesta herneen nenään, ja syvälle. Etenkin se imetyskommentti oli ihan ala-arvoinen!

Lapsivesien menosta vielä. Mulla ne meni esikosta yhden maissa yöllä. Ei supistellut yhtään ja sairaalasta neuvoivat kuulostelemaan liikkuuko vauva ja odottamaan säännöllisten supistusten alkua kotosalla siihen saakka, kun niitä tulisi 5 min välein. Aamulla kahdeksalta vasta mentiin sairaalaan ja poika syntyi klo 17.22.

Esikko oli silloin laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta nykyinen masuasukki ei. Sainkin neuvolasta ohjeen mennä ambulanssilla makuuasennossa sairaalaan, jos vedet nyt menee kotona kun beibi ei ole kiinnittynyt. Sitä ennen pitää kuitenkin soittaa varmuudeksi sairaalaan ja kysellä tilannekohtaiset ohjeet.

Krissie rv 40+2
 
Hei vaan kaikille ja suuret kiitokset onnitteluista!

Meillä tyttö siis leikattiin sovitusti sectiolla ti 8.7 ja klo 11.54 oli hän maailmassa kuten siskoni kävikin kertomassa. Eilen tultiin jo kotiin eli kaks yötä vaan oltiin laitoksella leikkauksen jälkee =) Mulla oli kyllä yhden hengen huone joten olis siellä kauemminki voinu olla mut ku oon niin hyvässä kunnossa ja vauval kaikki ok, ni päästivät jo kotiin.

Tyttö on IHANA pieni peikkotyttö =) Tukkaa niin mahottomast, meillä ollut kyllä kaikilla mut tytöllä kylllä paksuin =) Muutenkin on tosi rauhallinen; syö ja nukkuu. Nyt tuntuu et maitokin alkaa nousta pikkuhiljaa. On tää taas niin ihanaa!! Ai että. Nyt kyl huomaa ku kotona oon et en malta levätä, touhuilen kaikenlaista...

Yritän saada kuvan työstä tonne profiiliin vaikka. Miä luulen kans etten paljoa tuu olemaan siel suljetulla osastolla, siis mitä miä sanoin, osastolla??? Tarkotan yhteisössä :LOL: Mut katotaa nyt sitten ku tästä arki alkaa rullaa et kuin sitä innostuu ja jaksaa.

Kovasti voimia vielä kaikille nyttiä odottaville ja onnea kaikille uusille vauvautuneille!! :flower: :heart:

Onnellinen Neleka ja pieni peikkotyttö 3vrk :heart:
 
eilen illalla alko limaa tulla oikein kunnolla. kivuliaat supistuksetkin alkoi. klo 2 lähettiin kättärille (sulku, mutta ottivat vastaan). supisteli mutta kohdunsuu vasta 1,5cm auki, ei kaulaa jäljellä (40+0 2cm). käytiin kävelyllä. supistukset loppu klo 5. lähettiin kotiin. heti kotiovesta sisään tullessa alko taas. tosi kivuliaat, ei säännölliset. lämmin kauratyyny masussa ja panadolia poskeen. valvonu 3 yötä. vieläkin kuumeessa. ihan loppu. supistukset aivan mahottomat kivuliaat. mutta kohdunsuulla ei tapahdu. vedet ei menny mutta vuotoa tulee kun vettä. en jaksa. makoilen hiirenhiljaa ettei supistelisi. esikoinen hoidossa, poissa tolataan kun ei ymmärrä mitä tekeillä raukka. supistellu nyt 16h. esikoinen synnytys 14,5h. en ikinä uskonu että tämä menisi näin. en kerta kaikkiaan enää jaksa. haluaisin vaan epiduraalin ja nukkumaan... mutta sitä varten synnytyksen oltava käynnissä. ja mun hesassa. vaan matka oksettaa...

korvapuusti + masu 41+0
 
En saa millään lisättyä vauvasta kuvaa profiiliin :'( Mutta laitoin uuden albumin nimellä "Neleka ja peikkotyttö" hainämammojen suljetulle puolelle. Sieltä voitte käydä kurkaamas kuvia ketä kiinnostaa =)
 
:flower: :flower: :flower:
Onnittelut Ievuska, Pipsa 27 ja Neleka vauvoista! Myös muillekkin jos nyt unohdin.
hetikial tsempit synnytykseen ja onhan siellä henkilökunta! :hug: :hug:
Meille syntyi poika 10.7 klo 2.57 ja painoa oli 3350(osasin painon arvioida prikulleen kun kysyivät ennen punnitusta mitä veikkasin) ja pituutta oli 52 cm.
Mun synnytys meni vähän niinkuin tuo mun odotuskin...
Ievuskalle :hug: TYHMÄN kaverin johdosta!
 
Onnea oikein kovasti taas teille uusille vauvan saaneille!

Täällä mennään päivä kerralla vaan eteenpäin. eilen oli neuvola ja kaikki ok, senkun syntyisi vaan. paino oli taas mulla laskenut puolella kilolla, eipä se täti siihen mitään sanonut. tällä hetkellä ois n. 6 ja puol kiloa tullut yhteensä. en oikein itse tajua miksi paino tippuu, mutta ei kai se sit mitään niin kummaa ole, kun siihen ei ole puututtu mitenkään. uutta aikaa en enää saanut, kun maanantaina mulla on se toinen synnytystapa-arvio TYKS:ssa. katsotaan onko vaavi kasvanut liian isoksi, että alakautta synnyttäisin. vai josko antavat ajan sektioon.

vieläkö aik olet yhdessä koossa? jännä seurata kumpi meistä poksahtaa ennen, kun LA samana päivänä. täällä ei mitään merkkejä tällä hetkellä, kovasti vaan potkii kylkiluihin.

t-06 39+6
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille taas! Niin oli monta tullut ettei jaksa muistaa yksilöidä kaikkia, sorry! :ashamed:

Isosti taas jaksamisia kaikille! ei jaksa taaskaan kirjotella mitään kun alkaa olla sen verran tukala oma olo.. Sorry! :ashamed:

Mom44 ja pojat rv 37+2
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Täällä on vaivannut menkkajomotukset eilisyöstä lähtien. Kivut tulee jännästi aaltoilemalla. Voisko ne enteillä synnytystä, vaikka ne ei suoranaisia supistuksia olekaan? En tiedä sitten ottiko kohdunsuu vaan itteensä eilisestä lääkärin ronkkimisesta.

korvapuustille jaksamista, toivottavasti pääset pian tositoimiin!

neitikevät 38+5
 
Heippa kaikille!!

Eilen oli mullakin neuvola ja kaikki oli ok. Viime viikolla mulle jo sanottiin, että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta eilen totes täti, että aika ylhällä on ja pääkin heiluu vielä.. Että näin!! sf mittakin oli viikossa kasvanut 30->33. No isännällä oli nyt tänään viimeinen työpäivä, jote nyt saa vauva syntyä ja mielummin mahdollisimman pian :whistle: ;)

Muutama vauvakin oli taas syntynyt... Onnea suomalainen ja smilex. Olikohan vielä joku muukin?? :ashamed: Kävin jo päivemmällä lukemassa uudet tekstit, joten en nyt oikein muista, mutta jos joku vielä oli, niiin onnea vaan sinnekkin :flower: :heart:

Kohta laitetaan esikko nukkumaan ja painutaan ukon kanssa saunan lauteille. Josko vaikka sais vielä illalla tuon ukon kellistettyä vällyjen väliin. Meillä ollut viime aikoina vähän hiljasta sillä saralla, kun isännys ei oo paljoo uskaltanut mitään tonne meikäläisen jalkoväliin näyttää ennen loman alkua.... :whistle:

Korvapuustille iso :hug: Toivottavasti pääsisit nyt pian tuosta piinasta. Ei kuulosta kyllä yhtään kivalle :(

Nelly ja JJ 38+6
 
aik
t-06, täällä ollaan edelleen! nyt odotan innolla, josko alkaisi syntyä jo, merkkejä ei siis ole.

Korvapuustille todella isot voimahalit :hug: koeta kestää. Ihmettelen mikseivät avita sinua mitenkään???

Suomalaiselle onnittelut :flower:

aik 39+6
 
Voi korvapuustia onpa todella kauhea tilanne sulla.......TOIVOTTAVASTI olet jo lähtenyt ja jo synnyttänytkin ennenkuin luet tämän...silloin olosi on jo parempi.

Mä kotiuduin just Tyksistä..käväsin näyttämässä "paikkoja"...mutta oli vaan 3 senttiä auki joten ei vielä mitään hätää.....nyt söin masun täyteen ja heti alkoi suppailemaan....toivottavasti nyt muutama tunti menee ennenkuin tarvii lähteä. Tekis mieli mennä jo nukkumaan kun väsyttää todella paljon....mahtaakohan se enteillä lähestyvää synnytystä.

Jaksuja taas kaikille, varsinkin niille joita ensiyönnä supparit valvottaa.

Hetikial 39+3
 
pääsen kertomaan teille että meille syntyi poika 8.7. klo 23.28 :heart:
Kokoa pikku rinssillä oli 3830g ja 51cm sekä pipo 35cm.

Tiistai aamuna tosiaan alkoi sitä lapsivettä tulemaan. Supistukset alko hiljalleen siinä päivän mittaan ja vasta illalla 21.30 oli olo sellanen että oli lähdettävä sairaalaan. Sinne päästyä olinkin jo 7cm auki, joten eikun saliin ja hommiin. Ja vajaassa parissa tunnissa kaikki olikin sitten ohi. Terve poika syntyi ja tänään päästiin kotiin. Huolta oli huonosta syönnistä ja kovasta unisuudesta, mutta ilmeisesti kotiin tulo teki poitsulle hyvää kun ilta on mennyt ahkerasti syöden ja seurustellen. Joten molemmat voidaan hyvin =)

Onnea paljon myös muille vauvan saaneille! :flower: :flower:
Ja korvapuustille kovasti tsemppiä :hug: Toivottavasti pian saisit jotain helpotusta.

Änkkäpöö ja Toivis 3vrk
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille!

Ja korvapuustille tervemenoa synnärille!!

Meille syntyi suloinen tumma pikkuneiti 9.7. klo 16.52, mitat 3466g ja 49cm! :heart: Nyt ei sen enempiä kykene, pieni rinnalla sylissä ja hankalaa ykskätisesti...

Räpis+Ninni :heart:
 
Huomenta, eipä tullut lähtöä viimeyönä, nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin, vaikkakin taas väsyttää. Meijän pienin herää aina viimeistään klo 6, mutta nyt meninkin nukkumaan jo klo 22 paikkeilla joten sain pitkästä aikaa nukuttua pitkään.

Missä sijaitsee se "heiniksien suljettu" johon kirjoittelette synnytyskertomuksia...onko se vain joillekkin tarkoitettu vai pääseekö kaikki niitä lukemaan??

Tosta joko joko-kyselyistä piti sanoman että multa ei kukaan ole kysynyt....kun odottaa kuudetta niin tuntuu että kaikki on vaan lähinnä vaivautuneita että "joko taas niille tulee vauva" Olisin ihan imarreltu jos joku oliskin kiinnostunut....mutta ei ketään voi pakottaa innostumaan meijän lapsista :(

Mutta nyt suihkuun kun sain kuopuksemme ekoille päikkäreille. Muut nukkuukin vielä yöunia.

hetikial 39+4
 

Yhteistyössä