Eilen oli taas neuvola, ja siellä oli taas kaikki niin kuin pitää.
Nyt pääsin ekan kerran täällä espoossa omalle terveydenhoitajalle, ja se olikin ihan supermukava! Noin tarkkoja "tutkimuksia" mulle ei ole aikaisemmin tehtykään, ja kuitenkin oli sellainen olo että tuota ihnmistä kiinnostaa muu hyvinvointi myös eikä vaan mitat ja käyrät =)
Tosi hyvä fiilis jäi!
Painoa oli tullut +200g/vk
Turvotus +
RR 122/80
Pissa puhdas
Hemoglobiini oli noussut 120:een, edellisellä kerralla vain 108.
SF mitta 32 (laskenut 2cm), nyt tipuin käyrien alapuolelle, kun muuten aina mennyt keskikäyrän yläpuolella
Tämä on kuulemma normaalia kun vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, eli lähtökuopissa
Ekan kerran myös kuulin maininnan lapsiveden määrästä, joka on normaali
Vauvan syke huiteli 160-140, ei oikeen tykännyt kun hänet herätettiin kesken unien
Raivostuneena muksi dobleria.
Painoarviota yritti tehdä, mutta ei osannut varmaksi sanoa oikeen mitään, kun on niin supistusherkkä kohtu, ettei saanut vauvan keskivartaloa käsien väliin, mutta vauvan pituudesta sanoi ettei ole tulossa mitään 55cm lasta. Korttiin näköjään merkinnyt 3,6??--Juuri huomasin.
Mutta senpä näkee sitten kun prinssi syntyy.
Tänään aamulla tuli pari napakkaa supistusta, mutta onneksi ne loppui ennen kuin kunnolla pääsivät vauhtiin. Mä oon koko ajan ajatellut että tämä kaveri syntyy sitten kiltisti lasketunajan jälkeen enkä todellakaan ole valmis vielä!
Synnytyskertomuksia on ollut ihanaa lukea. Kaikkien synnytykset on kuulostanut ihanan mutkattomilta ja helpoilta. Onnea vain kaikille! :heart:
Nyt laittamaan pyykkejä kuivumaan.
Joku kaipaili savoon aurinkoa? Täältä saisi yhden B)
Mörötys ja Pörriäinen 38+3 (Mihin tää aika oikeen menee???)