Vaikuttiko mielipiteesi siihen, että sait yrittää synnyttää alateitse?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis täällä ilmeisesti ahdas lantio ja nyt jännittää, kuinka ahdas se oikein on. Eli mahtuuko mikään kaveri vai onko liian ahdas vain jättivauvalle.. Kuunneltiinko siis mielipidettäsi, jos siis halusit yrittää alakautta? Jos siis tilaa ehkä kuitenkin olisi tarpeeksi pienehkölle vauvalle. Miten sitten kävi? Pysähtyikö synnytys kuitenkin ja menikö kiireellisenä sektioon? Vai onnistuneesti pungersit vauvan ulos alakautta? Jos tehtiin suunniteltu sektio, niin millä viikolla+päivällä se tehtiin?
 
vieras
Kiva kuulla! En automaattisesti haluaisi sektioon, mutta tosiaan sitten, jos alatiesynnytys ei tod.näk. onnistuisi. Mulla siis kaveri on ihan rt:ssa, mutta lantiota tutkitaan silti.
 
joono, kaksosia kun odotin kyselin usein polikäynneillä synnytyssuunnitelmaa ja ilmoitin että mielelläni alakautta yritän.
tosin vain b-vauva oli perätilassa, että mitään lääketieteellistä syytä ei edes ollut sektioon, vaikka helposti olisin sen saanut..

mutta siis tottakai äidin mielipide otetaan huomioon...
 
Ei kukaan lääkäri ottaisi moista riskiä, jos lantio on liian ahdas ja vauva jää sinne jumiin (minulla lantio 8,6 kun normaalisti naisen lantio 13cm) on siinä vaarassa sekä lapsen että äidin terveys tai pahimmassa tapauksessa henki! Jos vauva on jo synnytyskanavassa ja jää sinne jumiin, on myös sektio tosi vaikea. Eli vaikka haluaisin, en saisi alateitse synnyttää (tai no ehkä omalla vastuulla, mutta kuka haluaisi tuollaista vastuuta?). Kovasti toivoisin, että voisin normaalin synnytyksen kokea, mutta toisaalta on todelkla hienoa, että voin kuitenkin lapsia hankkia ahtaasta lantiosta huolimatta.
 
juu
kyllä ne mielipidettäsi kuuntelee. Mutta kannattaa suostua sektioon, jos lantiosi on ahdas ja lääkäri sitä suosittelee.

Siskollani ahdas lantio, halusi yrittää vaikka sektiota lääkärit suositti. Ei se sieltä tullut, hätäsektioon joutui kun sydänäänet hävisi. Napanuora oli ympärillä ja happikaapissa oli jonkin aikaa. Terve vauva tuli kuitenkin. Seuraavat hän on suosiolla sektiolla saattanut maailmaan. Turha ottaa riskejä jos se ei sieltä mahdu tuleen.
 
vieras
Okei, eli pitää odotella röntgenlausuntoa ja sitten vasta panikoitua.. Toivon todella, että mitat olisivat vain normaalit tai vähän ahtaat ja alatiesynnytys olisi mahdollinen. Kai niinkin voi käydä?
Millä viikolla sulle, balou, on tehty suunniteltu sektio ahtaan lantion takia? Oliko paljonkin ennen la:aa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
lisään, että siskolla oli siinä rajoilla mitattuna se lantio että sopiiko vai ei.
Voi hitsi. Oon niiiiin motivoitunut alatiesynnykseen. Oon tehnyt kaikkia harjoituksia, käynyt synnytyslaulukurssilla jne... Ja ehkä turhaan, jos ei voi edes yrittää!!! No, lapsen terveys tässä on silti tärkeintä...
 
ap: Mulle oli varattu leikkausaika viikkoa ennen la:a, mut synnytys käynnistyi spontaanisti päivää ennen, ja sektio oli lopulta kiireellinen. Mies sai olla kuitenkin mukana, ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan toista lasta, nyt keskiviikkona saan luultavasti operaatioajan. Koska edellinen synnytys alkoi itsekseen viikkoa ennnen la:a, nyt leikataan 8-10 päivää ennen la:a. Normaalisti kuitenkin viikoilla 38-39 käsittääkseni jotta vauva olisi mahdollisimman täysikokoinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
ap: Mulle oli varattu leikkausaika viikkoa ennen la:a, mut synnytys käynnistyi spontaanisti päivää ennen, ja sektio oli lopulta kiireellinen. Mies sai olla kuitenkin mukana, ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan toista lasta, nyt keskiviikkona saan luultavasti operaatioajan. Koska edellinen synnytys alkoi itsekseen viikkoa ennnen la:a, nyt leikataan 8-10 päivää ennen la:a. Normaalisti kuitenkin viikoilla 38-39 käsittääkseni jotta vauva olisi mahdollisimman täysikokoinen.
Siksi tässä kyselen ja hermoilen, kun viikkoja on jo 37+6... ja olen kontrollifriikki ja haluaisin kaiken tiedon aina heti ja hyvissä ajoin ja.... =) Kiitos vastauksesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
lisään, että siskolla oli siinä rajoilla mitattuna se lantio että sopiiko vai ei.
Voi hitsi. Oon niiiiin motivoitunut alatiesynnykseen. Oon tehnyt kaikkia harjoituksia, käynyt synnytyslaulukurssilla jne... Ja ehkä turhaan, jos ei voi edes yrittää!!! No, lapsen terveys tässä on silti tärkeintä...
Mä olin kans ekan kohdalla ihan täysin henkisesti valmistautunut alatiesynnytykseen, ja vasta 2 vkoa ennen la:a selvis toi lantion ahtaus. Mutta nimenomaan vauvan ja äidin terveys etusijalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
ap: Mulle oli varattu leikkausaika viikkoa ennen la:a, mut synnytys käynnistyi spontaanisti päivää ennen, ja sektio oli lopulta kiireellinen. Mies sai olla kuitenkin mukana, ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan toista lasta, nyt keskiviikkona saan luultavasti operaatioajan. Koska edellinen synnytys alkoi itsekseen viikkoa ennnen la:a, nyt leikataan 8-10 päivää ennen la:a. Normaalisti kuitenkin viikoilla 38-39 käsittääkseni jotta vauva olisi mahdollisimman täysikokoinen.
Siksi tässä kyselen ja hermoilen, kun viikkoja on jo 37+6... ja olen kontrollifriikki ja haluaisin kaiken tiedon aina heti ja hyvissä ajoin ja.... =) Kiitos vastauksesta!
Toivotaan hyviä tuloksia!! Tsemppiä vaan koitokseen, oli se sitten normaali alatiesynnytys tai sektio!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
ap: Mulle oli varattu leikkausaika viikkoa ennen la:a, mut synnytys käynnistyi spontaanisti päivää ennen, ja sektio oli lopulta kiireellinen. Mies sai olla kuitenkin mukana, ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan toista lasta, nyt keskiviikkona saan luultavasti operaatioajan. Koska edellinen synnytys alkoi itsekseen viikkoa ennnen la:a, nyt leikataan 8-10 päivää ennen la:a. Normaalisti kuitenkin viikoilla 38-39 käsittääkseni jotta vauva olisi mahdollisimman täysikokoinen.
Siksi tässä kyselen ja hermoilen, kun viikkoja on jo 37+6... ja olen kontrollifriikki ja haluaisin kaiken tiedon aina heti ja hyvissä ajoin ja.... =) Kiitos vastauksesta!
Toivotaan hyviä tuloksia!! Tsemppiä vaan koitokseen, oli se sitten normaali alatiesynnytys tai sektio!!!
Kiitos! Onnittelut sullekin vauvasta ja kaikkea hyvää tulevaan synnytykseen!

 
Iines79 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
lisään, että siskolla oli siinä rajoilla mitattuna se lantio että sopiiko vai ei.
Juuri näin oli mullakin mutta sektiosta ei edes puhuttu. Mulle vaan ilmoitettiin, että tiedot on synnärillä ja pääset helposti hätäsektioon, jos näyttää ettei mahdu ulos. Siinä tilanteessa olin niin päästäni pyörällä etten osannut sanoa mitään. Ja mulla todettiin vielä joustamaton häntäluu noiden lantiomittojen lisänä.

Lopputulos oli, että punnersin lapsen ulos väkisin (ilman supistuksia kun oli jo kiire). Lapsen sydänäänet alkoivat laskea eikä edes imukupilla autettu. Vauva oli sininen ja veltto ja kiidätettiin pois. Sai vaan 3 pistettä syntyessään. Mielestäni synnärillä mokattiin monessa asiassa mutta silloin kun oli esikoisesta kyse, niin en osannut vaatia mitään apuja.

Mun neuvoni on, että jos sulle suositellaan sektiota niin suostu siihen. Mulle jäi paha synnytyspelko, jota todennäköisesti joudun pelkopolille sellvittelemään ja käymään läpi tuota edellistä synnytystä.
 
Viblsp
Esikoista kun odotin, ei lantiota mittailtu. Kohdunsuu aukesi vain 5cm ja n. vuorokaudessa, eikä poika laskeutunut. Sitten lääkäri päätti kiireellisestä sektiosta.

Toista kun odotin, lääkäri kokeili käsikopelolla ja totesi että ahdasta on. Röntgeniin en päässyt. Ei puheet auttanu ja kyllähän se jäi vaivaamaan. Toisaalta, olisi se pelottanut, että lapsi olisi jäänyt jumiin ja kärsinyt hapenpuutteesta tms. No, suunnitellulla sektiolla syntyi toka lapseni, rv 39+3.

Kaksosia oottaessa oli alusta asti selvää, että sektiolla syntyvät. Edellisestä sektiosta oli 1v 5kk, kun kaksoset syntyivät ja muutenkin, kahden sektion jälkeen täällä on tapana, että seuraavatkin tulevat sektiolla. "Hiukan" kyllä nyppi (ja nyppii vieläkin), kun kaksoset olisivat ehkä koon takia mahtuneetkin alateitse. Kaksoset syntyivät 38+0.
 

Yhteistyössä