Imetys ja ruokahaluttomuus

Olen kolmiviikkoisen vauvan äiti, ja synnytyksen jälkeen/imetyksen alettua ruokahaluni on kadonnut tyystin. Joudun väkisin syömään, koska pelkään että maito loppuu jos en syö riittävästi. Saatan myös unohtaa syödä, ellei mies ole kotona kysymässä koska syödään. Edellisestä lapsesta sama juttu, taisin elää lähinnä ananaksella.. iltaisin laitan kyllä ruokaa perheelle ja syön itse myös. Tosin aika vähän, kun ei maita. Toistaiseksi maitoa tulee kyllä ihan hyvin, onneksi!

Kohtalotovereita? Miten saitte/saitteko ruokahalun palaamaan? Kaikki vinkit otetaan vastaan!!

Kiittäen Balou
 
Sama homma
Ihan sama tilanne on ollut itselläni molempien lasten kanssa. Vasta kun rytmi alkaa muodostumaan ja tilanne normalisoituu niin sitten ruokahalukin palaa. Nyt nuoremman lapsen synnytyksen jälkeen jäi juominenkin niin huonolle, että alkoi jo vaikuttaa maidontuloon. Eikä kyse ole siitä, etteikö haluaisi tai ehtisi syödä/juoda, asia vaan jotenkin unohtuu omalta kohdalta.
 
Mulla on myös ollut imetysaikoina ruokahaluttomuutta ja samanlaista äklötystä, kuin raskausaikanakin oli. Mulla se meni ohi sitten itsestään, kun maidontulo tasaantui ja kun lapset alkoi syömään kiinteitäkin. Oon yrittänyt sitten väkisin syödä edes jonkin verran ja juoda paljon. Mulla onneksi on kuitenkin maitoa tullut hyvin kaikesta huolimatta :)
 
Juu tuo juominen onkin tärkeää! Oon koittanu kans juoda paljon, ja esim. fenkoliteetä juonut päivittäin, sen pitäisi auttaa maidontuloa.

Hyvä tietää, että rytmin tasaannuttua varmaan alkaa ruokahalukin palautua.

 

Yhteistyössä