kumpi on "oikein" ? kauhistella raskaana olevan mahan

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Mun mahaa kauhisteltiin jokaisen raskauden kohdalla. Siis suuren koon takia. Esikoista oottaessa vähän loukkaannuinkin, mutta seuraavien kohdalla en jaksanu välittää. "Maha tulee huoneeseen ensin, sitten nainen", "kaksosiako odotat" (viimeisen raskauden aikana saikin vastata, että kyllä...) ja jo melko varhaisessa vaiheessa kyselty, että olenko viimeisilläni. Paras oli, kun kaksosia oottaessa olin jouluostoksilla ja joku kysyi, odotanko jouluvauvaa. Huhtikuun puolivälissä kuitenkin oli laskettu aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
No ei kumpikaan... Ärsyttävää kumpikin :kieh:
peesi
Näin...minun mahaani kokoajan päiviteltiin pieneksi ja ei arvaa että odotan jne....Itselleni aivan riittävän suuri ja tuskaa jo sen kanssa. Jos ei osaa olla päivittelemäöttä,olkoon hiljaa hän. Itsekään en kokoa kommentoi, korkeintaan ihastelen ylipäänsä jonkun vauvamasua, tuntemattomien en ääneen.
 
Mulle sanottu että ompa pieni maha, ei uskois että 2vkon päästä syntyy! Ihan kohteliaisuutena oon ottanut että pieni maha =) On se itselle riittävän suuri kuitenkin ja vauva oin normaalikokoinen.
 
Mulle sanoi kerran eräs mies asiakas (olen kampaaja) että sullapa on ihanasti kasvanut maha. Iso oli maha ja jatkuvasti sain kuulla siitä, vaikka itse en siitä kärsinyt olekaan. Ärsyttävää kuitenkin jatkuvasti olla kommentoimassa jotain kaksosjuttuja tms. Mutta tuo oli tosi ihanasti sanottu ja vieläpä mieheltä.
 
vieras
Mun mielestä se mahan koko on kyllä niin katsojan silmissä. Mulle on saman päivän aikana päivitelty sekä mahan suuruutta että pienuutta. Molemmat päivittelijät kyllä tiesivät missä kohtaa raskaus on. Omasta mielestäni mulla on ollut aika keskikokoinen masu sekä esikkoa odottaessa että nyt kakkosta venatessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se mahan koko on kyllä niin katsojan silmissä. Mulle on saman päivän aikana päivitelty sekä mahan suuruutta että pienuutta. Molemmat päivittelijät kyllä tiesivät missä kohtaa raskaus on. Omasta mielestäni mulla on ollut aika keskikokoinen masu sekä esikkoa odottaessa että nyt kakkosta venatessa.
Sama homma kuin näissä ns. tyttömaha ja poikamaha jutuissa. Mulle on kans usein sanottu ihan samankin päivänä aikana, että "ihan selvä tyttömaha" ja seuraava sanonut että "ihan selvä poikamaha". :LOL: Mua ärsyttää niin pirusti noi jutut. Ihan kuin se sukupuoli sais sen mahan jotenkin muotoutuun eri tavalla. En ymmärrä, että joku vielä tänäpäivänä uskoo moiseen.
 
pöhlö
Tuli tuosta poika-/tyttömaha jutusta mieleen, että anoppi ja sen sisko olivat viikolla 16-20 sitä mieltä, että tulee tyttö, kun maha on niin leveä. Mulla näkyi vauvamaha vasta viikolla 22 ja siihen asti kaikki oli läskiä. Eli ei tuntunut kivalta, kun muut tuijottivat sitä läskikasaa ja arvuuttelivat sen perusteella kumpi tulee. Toki tyttö tulikin, mutta arvuuttelut olisi voinut jättää myöhemmäksi.
 
Kumpikaan ei ole oikein, vaan hemmetin ärsyttävää :kieh:

Se maha on ensin liian pieni ja loppuaikana liian suuri ja kaikki ihmettelee, että eikös sun pitäis olla jo synnyttämässä!
Päätinkin viime raskaudessa, että jos siinä tilassa vielä joskus tulen olemaan ja joku kehtaa kommentoida ulkonäköä niin annan kyl samalla mitalla takas!
 
lotta
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
KAuhistelu on typerää.

Ehkä pahempi on kauhistella suuruutta, noin yleisten kauneusihanteiden mukaan.
Kyllähän rasakausmahan kuuluu olla suuri, mun mielestä se on taas hienoa kun sanotaan että onpa iso maha.
Pientä voisin hävetä.
 
vähän sama homma
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Tuli tuosta poika-/tyttömaha jutusta mieleen, että anoppi ja sen sisko olivat viikolla 16-20 sitä mieltä, että tulee tyttö, kun maha on niin leveä. Mulla näkyi vauvamaha vasta viikolla 22 ja siihen asti kaikki oli läskiä. Eli ei tuntunut kivalta, kun muut tuijottivat sitä läskikasaa ja arvuuttelivat sen perusteella kumpi tulee. Toki tyttö tulikin, mutta arvuuttelut olisi voinut jättää myöhemmäksi.
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä